Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Grudzień 11, 2018, 13:33:59
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Wymiana pierścieni - zużyte igiełkowe łożyskowanie tłoka  (Przeczytany 296 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

redtyper

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
  • Jawa 350 638-0
Wymiana pierścieni - zużyte igiełkowe łożyskowanie tłoka
« dnia: Wrzesień 20, 2018, 15:28:04 »

Witajcie,
CZ 350 6v
Miałem lekkie przedmuchy na uszczelce pod cylindrem. Po demontażu, zauważyłem znaczne zużycie pierścieni tłokowych (jeden nawet miał ukruszone wycięcie na zamek). Zastanawiam się, czy jest możliwa wymiana igiełek sworznia bez demontażu wału? Robił to ktoś ? Luz jest ekstremalny, tylko obawiam się, że zuzyta może być tuleja w wale. Luzów korby nie mają, ale labirynt w kiepskim stanie, a planuję cały silnik zrobić w okresie zimowym. Co polecacie?
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 817
  • 638.1+562.10; 362 Californian
    • Jawa 362 Californian
Odp: Wymiana pierścieni - zużyte igiełkowe łożyskowanie tłoka
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 20, 2018, 15:34:20 »

Do wymiany igielek wystarczy wyjac sworznie tlokowe i zdjac tloki. Trzeba tylko dobrze zabezpieczyc skrzynie korbowe przed wpadnieciem igielek.
Juz koniec sezonu wiec lepiej rozebrac i wyremontowac caly silnik.
Zapisane

redtyper

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
  • Jawa 350 638-0
Odp: Wymiana pierścieni - zużyte igiełkowe łożyskowanie tłoka
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 20, 2018, 15:41:08 »

A czy to normalne, że sworzeń z minimalnym oporem porusza się maksymalnie do granicy otworu? A później go blokuje. W jedną i w drugą stronę. Podgrzać? Aluminium się rozszerzy szybciej niż sworzeń zapewne.
Zapisane

Rozztocz

  • Global Moderator
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 2266
  • Smoczyciel
Odp: Wymiana pierścieni - zużyte igiełkowe łożyskowanie tłoka
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 20, 2018, 18:16:23 »

Skoro masz takie objawy i tyle (dość istotnych) części zużytych to zrób silnik porządnie od deski do deski. Knedlowe silniki nie lubią półśrodków...
Z kolei silnik zrobiony raz a dobrze odwdzięczy się długą i bezawaryjną pracą
Zapisane
Jawa 350 638.0 87r.
Jawa 350 638.5 85r.
Cezet 350 472.5 83r
Cezet 175 477.0 74r

Pietras12v

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 482
Odp: Wymiana pierścieni - zużyte igiełkowe łożyskowanie tłoka
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 20, 2018, 18:32:54 »

Oczywiście że wymiana wszystkiego na nowe jest z gruntu rzeczy  najlepsza. Nie należy wymieniać tylko rzeczy jeszcze dobrych!  Można wtedy naprawić za mniejsze środki. Może nawet o połowę ;).
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
13 Odpowiedzi
3237 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 17, 2008, 14:15:20
wysłana przez aker6
1 Odpowiedzi
966 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 11, 2009, 17:21:32
wysłana przez j@wa
10 Odpowiedzi
2790 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 08, 2017, 14:10:18
wysłana przez Piter
5 Odpowiedzi
861 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 18, 2015, 09:39:43
wysłana przez Marcin_93
79 Odpowiedzi
9992 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 06, 2016, 11:20:54
wysłana przez Dragon on the Blue Sky