Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwiecień 19, 2024, 21:05:41
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [all 350] Rozbieranie tylnych amortyzatorów.  (Przeczytany 19746 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: [all 350] Rozbieranie tylnych amortyzatorów.
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 19, 2012, 11:06:06 »

Czy one były kryte czy nie to nie wiem bo nie mają osłon. Jedyne co pozostało to plastikowa osłona tłoczka. Może takie sprężyny bardziej podpasiły by do mojego przodu? Hmm
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

Motórzysta

  • Kierownik zamieszania wesołego miasteczka
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 187
  • Remoncik w pełni-40%
Odp: [all 350] Rozbieranie tylnych amortyzatorów.
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 11, 2012, 01:24:36 »

odgrzewam  ;D jak komuś nie przeszkadza wysoko dupa w jawie to duzo lepiej tłumią amortyzatory od etz :) sam mam (kupiłem nie dla tego żeby była wysoka tylko dla tego że były tańsze od oryginałów a oryginalny mi 1 pękł a z 2 olej sie sączył to musiałem zainwestować w nowe, jeździ bardzo wygodnie, we 2 to w ogóle miodzio ale jest problem bo stopka centralna zwyczajnie nie siąga ziemi a na bocznej stoi tylko na równym bo jest bardzo pochylona do ziemi (wożąc w zadupku mały drewniany klocek da sie żyć :D) teraz chce kupić oryginały i chyba zainwestuję w używki bo te nowe jakoś mi się nie widzą (sory ale ja jestem takiego zdania że teraźniejsze części to g*wno zwyczajne jakiego bym motoru nie naprawiał to zawsze musi jakaś pierdyknąć część nowo kupiona  :'( :'( ) wszystko co oryginał staram się ratować bo nie ufam nowym częściom bo albo cholernie drogie albo tajwan lub china (te drogie często też tajwanochina tyle że ze znaczkiem)
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: [all 350] Rozbieranie tylnych amortyzatorów.
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 04, 2013, 08:38:51 »

Panowie, ja się właśnie przybieram do regeneracji tylnych amortyzatorów. Tych krytych z plastikowymi osłonami. Czy ktoś się orientuje czy da się do nich zdobyć uszczelniacz, albo założyć jakiś simmering - ktoś tu na forum chyba coś takiego przerabiał ale nie mogę znaleźć... Co do oleju gdzieś czytałem że powinno go być 47 ml dla tego amortyzatora - czy ktoś wymieniał olej w tych amortyzatorach i powie że to prawda ?
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: [all 350] Rozbieranie tylnych amortyzatorów.
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 04, 2013, 19:42:21 »

Tak,to prawda 47 ml a czy można kupić uszczelniacz ,tego nie wiem.Kilka lat temu inaczej sobie poradziłem ale o tym pisałem na początku tematu.
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3506
  • Smoczyciel
Odp: [all 350] Rozbieranie tylnych amortyzatorów.
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 21, 2015, 22:09:21 »

Panowie dziś postanowiłem rozebrać krytą wersję amorków tylnych no i zrobiłem małą dokumentację fotograficzną.

Od początku. Wkładamy amorka w imadło:


Mi udało się sprężynę ścisnąć ręką tak żeby podważyć te dwa zabezpieczające aluminiowe elementy:



I już po chwili:



Śruba aluminiowa jest delikatna ale dobry klucz 22 i idzie:



Później wyjmujemy tłoczysko, odwracamy i wkręcamy w imadło.





Żeby wszystko dokładnie wymyć trzeba wszystko porozbierać:




Bierzemy klucz 10 (nasadowy) i odkręcamy:






Później istotne (raczej) jest kolejność składania tych blaszek:


I na koniec kolejność jak wszystko idzie w tłoczysku:



Teraz muszę gdzieś dostać lub dobrać uszczelniacze, wszystko umyć i poskładać.

« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2024, 13:58:51 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: [all 350] Rozbieranie tylnych amortyzatorów.
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 21, 2015, 23:25:40 »

Konkretna fotorelacja. Jaki olej masz zamiar zastosować Kolego? Pytam bardziej o jego gęstość niż o markę.
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3506
  • Smoczyciel
Odp: [all 350] Rozbieranie tylnych amortyzatorów.
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 21, 2015, 23:36:35 »

jeszcze się nad tym nie zastanawiałem. Tam niby szedł sam amortyzol, ale nie wiem... Pomyślę nad jakąś domieszką hipolu. Z przodu mam 100/100ml (na każdą lagę oczywiście) hipol/amortyzol i wydaje się być ok. Z tyłu nie wiem jeszcze...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: [all 350] Rozbieranie tylnych amortyzatorów.
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 21, 2015, 23:46:57 »

Nosiłem się z zamiarem regeneracji amortyzatorów, ale chyba na zamiarze to się zakończy z powodu plastikowych szklanek. Ani tego chwycić porządnie się nie da, ani wywrzeć należytego nacisku. I jeszcze ten badziewny wygląd porysowanego plastiku - chociaż to oryginały. U Ciebie jak widzę szklanki są metalowe, a więc sprawa staje się wykonalna. Chyba pozostaje mi zakup czegoś nowego, bo stare mają wycieki i nie tłumią prawie wcale.
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2015, 23:56:59 wysłana przez second »
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3506
  • Smoczyciel
Odp: [all 350] Rozbieranie tylnych amortyzatorów.
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 22, 2015, 00:37:54 »

No właśnie to złudzenie. Szklanki są plastikowe. Spróbuj nacisnąć amorek łapiąc go górną szklankę i naciśnij... Zobaczysz że to wcale nie jest trudne..
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: [all 350] Rozbieranie tylnych amortyzatorów.
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 22, 2015, 12:42:03 »

Ano widzisz, zdjęcia często przekręcają rzeczywistość - sądziłem, że masz stalowe szklanki. Zwiodło mnie to, że mają zachowany prawidłowy ich kształt. Moje są spłaszczone i ocierając o dolną część amora, rysują go w bardzo nieestetyczny sposób. Poczekam na dalszą część relacji, w szczególności chodzi mi o uszczelnienie wycieku. Jeżeli zabieg przyniesie pozytywny skutek, to wezmę się za swoje amory. Ale szklanki plastikowe pójdą do kosza, zamienię je na chromowane z blachy.
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3506
  • Smoczyciel
Odp: [all 350] Rozbieranie tylnych amortyzatorów.
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 22, 2015, 14:37:36 »

Ale szklanki plastikowe pójdą do kosza, zamienię je na chromowane z blachy.

Pytanie gdzie takie szklanki znaleźć? masz jakiś namiar, link?
Czy ktoś kupował gdzieś uszczelniacze do tego typu amorów?
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: [all 350] Rozbieranie tylnych amortyzatorów.
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 22, 2015, 14:42:37 »

Myślę, że ta szklanka podejdzie. A jeśli nawet nie podejdzie, to jest tego trochę do wyboru na allegro.

http://allegro.pl/szklanka-amortyzatora-gorna-jawa-175-250-350-353-i5138027662.html

Co do uszczelnień, to Kolega Stówa pisał wcześniej, że stosował jakieś oringi zamiast uszczelniacza, którego nie sposób kupić niestety. Fotek żadnych nie zamieszczał, więc można się tylko domyślać jak te oringi zamontował.
« Ostatnia zmiana: Marzec 22, 2015, 14:45:08 wysłana przez second »
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3506
  • Smoczyciel
Odp: [all 350] Rozbieranie tylnych amortyzatorów.
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 22, 2015, 17:43:08 »

Gdzieś ktoś kiedyś pisał o tych oringach, że gdzieś je dostał... Jak się dowiem to napewno napiszę gdzie coś takiego kupić i jakie to pieniądze...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: [all 350] Rozbieranie tylnych amortyzatorów.
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 22, 2015, 18:00:02 »

Myślę, że ta szklanka podejdzie. A jeśli nawet nie podejdzie, to jest tego trochę do wyboru na allegro.

http://allegro.pl/szklanka-amortyzatora-gorna-jawa-175-250-350-353-i5138027662.html

Co do uszczelnień, to Kolega Stówa pisał wcześniej, że stosował jakieś oringi zamiast uszczelniacza, którego nie sposób kupić niestety. Fotek żadnych nie zamieszczał, więc można się tylko domyślać jak te oringi zamontował.
Zakładałem te oringi pomiędzy te dwa zaznaczone elementy (nie wyrzucałem oryginalnego uszczelniacza).Fotek nie robiłem bo to było na początku wieku kiedy nie było takiej dostępności aparatów itd.rozmiarów również nie podam bo nie pamiętam ,Wiem tylko tyle że zrobiłem na tak zregenerowanych amorach kilka tysięcy km i nic się nie stało olej się nie pojawił. Oprócz tego celem utwardzenie amorów oddałem te tłoczki do tokarza który wytoczył rowki pod oringi  odpowiednich rozmiarów .
« Ostatnia zmiana: Marzec 22, 2015, 18:06:50 wysłana przez STÓWA »
Zapisane

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: [all 350] Rozbieranie tylnych amortyzatorów.
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 23, 2015, 08:02:47 »

Pytania za 100 punktów - czym można zastąpić gumowe tulejki, które nie mają ochoty trzymać się wewnątrz amortyzatora i zostają razem z metalową tulejką na wahaczach? Pytanie czy w ogóle warto takie amory regenerować?
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: [all 350] Rozbieranie tylnych amortyzatorów.
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 23, 2015, 09:07:34 »

Pytania za 100 punktów - czym można zastąpić gumowe tulejki, które nie mają ochoty trzymać się wewnątrz amortyzatora i zostają razem z metalową tulejką na wahaczach? Pytanie czy w ogóle warto takie amory regenerować?
można wsadzić nowe
http://jawaczesci.pl/106,tuleja-amortyzatora-metalowo-gumowa.html
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: [all 350] Rozbieranie tylnych amortyzatorów.
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 23, 2015, 09:25:12 »

Dzięki Kolego Turbo, bo o taką pomoc mi chodziło. Swoją drogą dziwne, że nigdy nie natknąłem się na te tulejki, często bywając w sklepie pana R. Jakaś pomroczność jasna normalnie  :D
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

deadamf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 163
  • Jawa 350 TS Dniepr MT11 TA 600V Yamaha Xmax CZ 350
Odp: [all 350] Rozbieranie tylnych amortyzatorów.
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 14, 2016, 21:44:58 »

Cześć.
Odświeżam temat i uzupełniam o zdjęcia z rozbiórki amortyzatorów z Jawy 350 TS, CZ 350 i CZ 175.

Wszystkie wyglądają identycznie, różnią się długością trzpienia, ale nie wiem o co w tym chodzi bo różne długości mam w CZ 175 i albo coś pozamieniane jest albo ja nie wiem. Różnica jest też pomiędzy CZ 350 a Jawą 350 TS.
Może wiecie czym w działaniu mogą się różnić dłuższe lub krótsze trzpienie ? reszta wygląda tak samo.

Oto link do zdjęć, będę na bieżąco uzupełniał zdjęcia, na pewno komuś się to przyda.

https://www.dropbox.com/sc/m0l5dwjxpgaitzs/AAD8CAAi0wCPPHi5Tz0eL5Soa

Mam w planie minimum 4 sztuki zregenerować. Problem jest z tymi uszczelnieniami są nie typowe i nie można ich kupić, więc albo jakieś patenty albo nic :>

Dwie pierwsze sztuki z CZ 350 w środku wyglądają prawie jak nowe, olej nawet był jak nowy. Odmaluje je tylko, wyczyszczę i wymienię olej. Elementy aluminiowe wyszkiełkuje.

W dwóch są mocno zużyte uszczelki, na jedną środkową tą grubą na trzpieniu mam pomysł dotoczyć z teflonu krążek z rowkiem na oring, tak aby dobrze dociskało oring do środka tej dużej nakrętki aluminiowej.
Na dużą uszczelkę nie mam pomysłu, ona uszczelnia na zewnątrz.

Teraz pytanie może jednak da radę gdzieś kupić jakieś części do nich ? Przydały by się uszczelniacze i te duże gumowe odboje.

Jaki olej wlać i ile ? Tu czytam na forum każdy piszę 47 ml, w instrukcji do CZ 350 472.7 mam 75 ml, cytuje:

"..nalać do cylindra roboczego 40 ccm oleju ON 65 6890 i następnych 35 ccm nalać do cylindra zewnętrznego..."
Zgaduje, że oryginalnie był amortyzol a ja chce wlać nowy typowo do amortyzatorów olej tzw. fork oil. Tylko amortyzol jakiej gęstości odpowiada 10W, 15W ?
Zapisane
--
Pozdrawiam
Deadamf

ozzy

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 41
Odp: [all 350] Rozbieranie tylnych amortyzatorów.
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 14, 2016, 22:02:29 »

Kolego deadamf, mam nowe uszczelniacze do amortyzatorów na sprzedaż, jak coś to zgłoś się na PW ;)
Zapisane
    Status GG

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1797
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: [all 350] Rozbieranie tylnych amortyzatorów.
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 07, 2016, 09:07:23 »

Wczoraj zregenerowałem fabryczne tylne amortyzatory do mojej Jawy. Typ z krótką, chromowaną sprężyną.

Przełożyłem do nich tłoczyska z amorków z długą, progresywną sprężyną, (takie jak te http://allegro.pl/amortyzatory-tyl-tylne-org-jawa-350-ts-cz-350-i5966342904.html)
Trzeba było tylko dorobić trochę dłuższy gwint M6 na dole tłoczyska i troszę obciąć ten fabryczny, reszta bez zmian.

Niestety tłoczki i rurki w obu typach amorków są inne.

Ale za to uszczelniacze z kiwaczki pasują do wszystkich typów amortyzatorów.

Nalałem po 50ml oleju 10W, ale przy prawie maksymalnym wysunięciu amorek tracił tłumienie, dolałem jeszcze 5ml i jest tak jak powinno być.

Niestety żadnych zdjęć z rozbiórki nie mam, bo zapomniałem zrobić.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
3 Odpowiedzi
5000 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 11, 2011, 23:18:50
wysłana przez Motórzysta
0 Odpowiedzi
1965 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 02, 2014, 22:20:43
wysłana przez mostasz
7 Odpowiedzi
3159 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 16, 2015, 18:21:28
wysłana przez second
6 Odpowiedzi
4520 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 20, 2018, 13:51:47
wysłana przez jawol RIP
8 Odpowiedzi
2167 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudzień 19, 2019, 19:49:15
wysłana przez waldip