Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Sierpień 21, 2018, 13:44:03
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Garaż(e) Grega....  (Przeczytany 1818 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 823
  • Jawa 350 TS '88 Ogar 200 '88 Escort '00
    • www.Greg92.pl
Odp: Garaż(e) Grega....
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 25, 2018, 21:27:26 »

Jak mi się silnik w Jawie skończy(albo będzie mi się nudzić i rozłożę silnik, jak to czasami miewam:P) to również wyszkiełkuje, naprawdę dupę urywa:) w Sumie w Ogarku moim też można zaszaleć ze szkiełkiem....
Zapisane
Kupię wydechy do Jawy 638.0
Poszukuje przyczepki Pav
Piękno to coś,co odbija się w naszych oczach.....

Radość z jazdy i pasja zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 823
  • Jawa 350 TS '88 Ogar 200 '88 Escort '00
    • www.Greg92.pl
Odp: Garaż(e) Grega....
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 26, 2018, 23:18:26 »

Zwracam się do Was z prośbą o radę - w miejscu zaznaczonym na fotografii ciągle cieknie paliwo. Nie pomogła wymiana uszczelki na dedykowaną do tych kraników, origni o różnej grubości i wymiarze niewiele dają, dokręcić mocniej kranik lub nakrętkę nic nie daje. Dziury w baku nie mam ani w otworze na kranik. Jakieś pomysły jak to cholerstwo uszczelnić?
Zapisane
Kupię wydechy do Jawy 638.0
Poszukuje przyczepki Pav
Piękno to coś,co odbija się w naszych oczach.....

Radość z jazdy i pasja zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.

Człowieklasu

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 108
  • Jawa 350 638.0 '88
Odp: Garaż(e) Grega....
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 27, 2018, 05:43:36 »

Ja kiedys w wsk uszczelniałem ten gwint na pakuły i trzymało elegancko
Zapisane
Była Motorynka, Wsk125 '78, Wsk175 '85, CZ350 472.6 '89 jest Jawa 350 638.0 '88 i Wsk175 '80

azbescik2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 423
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Garaż(e) Grega....
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 27, 2018, 07:15:15 »

Jak kolega wyżej pakuły ( nie teflon)i z dzieci na dzieci będzie ewentualnie jakaś pasta przesmarowac jeszcze pakule oczywiście bezkwasowa
Zapisane
    Status GG

Masselo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 20
  • JAWA 350 638,1
Odp: Garaż(e) Grega....
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 27, 2018, 19:36:09 »

Oodkrec i zobacz czy gwint i czoło nie ma zadnej zadry, popraw pilniczkiem i tj mówią wyzej nowa uszczelka i pakuła
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 761
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Garaż(e) Grega....
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 28, 2018, 19:52:20 »

Jeśli masz kranik obecnej produkcji to ma prawdopodobnie nie osiowo wykonany gwint.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 823
  • Jawa 350 TS '88 Ogar 200 '88 Escort '00
    • www.Greg92.pl
Odp: Garaż(e) Grega....
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 28, 2018, 21:52:31 »

Tak, kranik obecnej produkcji. Czy przypadkiem nieosiowy gwint nie będzie chciał się dokręcić z oporem? U mnie to naprawdę luźno kręci....
« Ostatnia zmiana: Lipiec 28, 2018, 22:08:04 wysłana przez Dragon on the Blue Sky »
Zapisane
Kupię wydechy do Jawy 638.0
Poszukuje przyczepki Pav
Piękno to coś,co odbija się w naszych oczach.....

Radość z jazdy i pasja zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 761
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Garaż(e) Grega....
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 29, 2018, 20:09:17 »

Masz tam dwa gwinty jeden prawy drugi lewy.Jezeli któryś z nich jest wykonany nie osiowo nie uzyskasz równej powierzchni styku kranika i zbiornika.Spróbuj uzyć tej nakretki z kranika z oryginału.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 823
  • Jawa 350 TS '88 Ogar 200 '88 Escort '00
    • www.Greg92.pl
Odp: Garaż(e) Grega....
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 29, 2018, 22:05:52 »

A, to miałeś na myśli:)
Niestety, nie mam nakrętki z epoki. Nie mniej zacznę takiej szukać, dziękuje za podpowiedź, nie pomyślałbym nawet o braku osiowości gwintu:)

Pakuły zamontowane, póki co sucho

Chciałem dzisiaj wymienić okładziny cierne w przednim kole w Jawie 350 TS. Do naklejenia okładzin wysłałem szczęki z wózka Velorexa. Niestety, średnica otworów mocujących do tarczy kotwiczącej w Velorexie wynosi 10 mm, w przednim kole Jawy średnica ta wynosi 12 mm. Prace ograniczyły się do wydmuchania zanieczyszczeń kompresorem, ponownego montażu i regulacji przedniego hebla. Poniżej fotka tarczy kotwiczącej od Velorexa
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2018, 21:37:25 wysłana przez Dragon on the Blue Sky »
Zapisane
Kupię wydechy do Jawy 638.0
Poszukuje przyczepki Pav
Piękno to coś,co odbija się w naszych oczach.....

Radość z jazdy i pasja zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 823
  • Jawa 350 TS '88 Ogar 200 '88 Escort '00
    • www.Greg92.pl
Odp: Garaż(e) Grega....
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 14, 2018, 22:25:22 »

Trochę pobalowałem zaniedbując swój garaż, ale już wszystko wróciło do "normy". 2 tygodnie czystych rąk należą do przeszłości XD
Będąc na weselu spotkałem ciekawy wóz dla pary młodej:)


W Warszawie w Pekińczyku(Pałac Kultury i Nauki) jest wystawa Perełek Motoryzacji PRLu. WSKi,SHLki, Komar, Chart, Sokół, CWS, Maluszek. Warto zajrzeć:)














Od kilku dni zaczęło mi sprzęgło w Jawie świrować - sprzęgło mi "uciekało" - klamka sprzęgła zwiększała ciągle luz, przez co oczywiście ciągnął mi motorek na sprzęgle. Wymiana linki sprzęgła+wymiana popychaczy na początek powinna rozwiązać problem. Przy okazji szybki przegląd sprężyn, kosza sprzęgła, zabieraka, tarcz sprzęgła i docisku - żadnych zmian. Wszystko "proste", wyciskanie docisku przebiega prawidłowo. Jak dalej sprzęgło będzie uciekało zainteresuje się automatem sprzęgła, nie wykazuje on luzów. Popychacze ponoć hartowane, nie powinny znikać w oczach :P


A propos sprzęgła - w jawach 50 nie polecam śruby z linku poniżej. Zaledwie pół roku wystarczyło na rdzę i złamanie śruby w wysprzęgliku.... Demontaż prawej pokrywy, wybicie prowadnicy, wykręcenie złamanego wkręta zajęło mi dobre 20 minut. Zwykła śruba imbusowa z nakrętką M6 spełnia swoją rolę o wiele lepiej niż dostępne obecnie wkręty regulacyjne.
https://5.allegroimg.com/s1440/01d5e0/d69cfa3c421b8245166b024d3d35


Oprócz złamania wkręta regulacyjnego licznik zaczął wskazywać prędkość o wiele za niską. Winowajca - zużycie plastikowej przekładni. Dodatkowo niezbyt delikatny demontaż przez poprzedników zakończył żywot okrągłego "krążka". Metalowa tulejka, kilka podkładek rozwiązała problem braku ślimaka prędkościomierza w przednim zawieszeniu. Poszukuje do Ogara metalowego krążka, który blokował przekładnię ślimacznicy. W sumie chętnie kupię cały sprawny ślimak do Ogara pod koło 17 cali.

Velorex nadal czeka na zakończenie prac przy Fordzie. Póki co mam prawie wszystkie mocowania do ramy, brakuje mi jednego, pokazanego na fotce z prawej strony. Może ktoś ma na sprzedaż? :)

https://img01-olxpl.akamaized.net/img-olxpl/724110069_3_644x461_velorex-562-mocowanie-wozka-kompletne-czesci-motocyklowe.jpg
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2018, 22:40:55 wysłana przez Dragon on the Blue Sky »
Zapisane
Kupię wydechy do Jawy 638.0
Poszukuje przyczepki Pav
Piękno to coś,co odbija się w naszych oczach.....

Radość z jazdy i pasja zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 823
  • Jawa 350 TS '88 Ogar 200 '88 Escort '00
    • www.Greg92.pl
Odp: Garaż(e) Grega....
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 19, 2018, 22:51:40 »

Dzisiaj zająłem się wreszcie dwoma garami. Jawa otrzymała nowe nakrętki głowic(wcześniej miałem nakrętki o zakresie M8-M9 o szerokości 14-16 mm). Swoją drogą polecam miskę magnetyczną - gumowa podkładka pozwala na "montaż" na dowolnej powierzchni stalowej motocykla bez obawy o porysowanie lakieru, dodatkowo wszystkie śruby, nakrętki, klucze nasadowe "utrzymuje" miska nawet po przekreceniu jej do góry dnem Jak na 9 zł cholernie przydatne narzędzie:)


Kolejny trik: mocno zużyte dysze w gaźnikach najczęściej można odkręcić... szpachelką:) Duża powierzchnia szpachelki w połączeniu z pewniejszym chwytem gwarantuje demontaż dysz bez uszkodzeń.


Nie znalazłem tutaj tego patentu, a często ostatnio padają pytania o montaż kopki w jawie 50. Sprawa prosta - ustawiamy wałek startera w prawidłowej pozycji, przekręcamy do przodu jak ma to miejsce podczas kopania silnika i opieramy kopkę o wkręconą śrubę metryczną M8. Spokojnie składamy silnik, nie ma obaw o ustawienie kopki względem karteru.


Ostatnia ciekawostka - wał po regeneracji, nowe łożyska FAG, ale jedno z nich niestety felerne:) Po zakupie drugiego łożyska nie było takiego problemu.
https://www.youtube.com/watch?v=XUO8zIKyRX8
« Ostatnia zmiana: Wczoraj o 00:04:56 wysłana przez Dragon on the Blue Sky »
Zapisane
Kupię wydechy do Jawy 638.0
Poszukuje przyczepki Pav
Piękno to coś,co odbija się w naszych oczach.....

Radość z jazdy i pasja zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
39 Odpowiedzi
1040 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 11, 2018, 20:05:47
wysłana przez Zysiu