Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 29, 2024, 13:40:38
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Remont Jawy :)  (Przeczytany 8396 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Severus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Zjawa 350 TS 638, Suzuki GSX 750
Remont Jawy :)
« dnia: Marca 11, 2018, 17:09:32 »

Witam zakladam ten temat poniewaz potrzebuje Waszej wiedzy i doswiadczenia ale na poczatek pytanie o naped predkosciomierza.Ma on 2 dziurki naprzeciw siebie na tulejce/walku jak kto woli.zapomnialem czy tam w te dziurki ma wejsc srubka?czy moze one sa tylko di smarowania czy cos,a srubka dociska sie tylko walek z wierzchu poprzez gwint z obudowy silnika

I pytanie czy wciecie na walku ma jakies znaczenie jak powinno byc ulozone,przesylam fotki o ktore dziadostwo mi chodzi

przedostatnie  zdj dziurka wyzej ma gwint tam wlazi srubka, a dziurka nizej czemu sluzy? Wkrecajac w dziurke wyzej dociskam tylko do obudowy walka czy celowac jeszcze w ktoras z dziurek w walku.? Sorry za dysleksje

Kolejne pytanie,czy walek posredni mam jeszcze przebijac dalej czy to juz jest jego prawidlowe polozenie, bo igielki wciaz widac, (przy okazji popatrzcie jak wlozylem predkosciomierz moze tak byc? Xd ) ,ostatnia fotka:

Nie pisz posta pod postem jest od tego opcja modyfikuj i popraw tą pisownie bo się tego nie da czytać. Scaliłem wątki //Blenders
« Ostatnia zmiana: Marca 11, 2018, 18:33:01 wysłana przez Blenders »
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 752
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 11, 2018, 17:58:43 »

To wycięcie powinno być skierowane w stronę otworu z gwintem w który wkręcasz tą śrubkę na czwartym zdjęciu jak dołączyłeś  ;D wtedy wałek wejdzie głębiej z tego co widać na zdjęciu źle ustawiłeś wałek , wycięcie czyli ta płaska powierzchnia na wałku ma by ustawiona równolegle do otworu z gwintem .
« Ostatnia zmiana: Marca 11, 2018, 18:03:10 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Severus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Zjawa 350 TS 638, Suzuki GSX 750
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 11, 2018, 18:22:07 »

Ok dzieki,a ten walek gleboko ma wejsc? I ten rowek na zdjeciu ma byc rowno ze sruba? Bo uszczelniacz wsadzilem od zewnatrz a tam nie ma ogranicznika wiec sam nie wiem
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 752
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 11, 2018, 18:35:25 »

Ten tryb z tworzywa na wałku powinien mniej więcej być tak ustawiony żeby był wyśrodkowany względem tryba metalowego .
Zapisane

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 11, 2018, 18:46:09 »

Jacku mi się wydaje, że ta płaska cześć powinna być w stronę do krateru, a mała śruba powinna wejść w dziurkę w korpusie wałka,
To spłaszczenie na korpusie wałka jest po to aby bez oporów wysunąć go w stronę walka pośredniego nie zachęcając o nadlew gniazda łożyska igiełkowego,  wałka pośredniego.
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Severus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Zjawa 350 TS 638, Suzuki GSX 750
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 11, 2018, 19:00:01 »

Dobra biore sie za tryby,scisnalem trytka wiec sa tak jak byly,trzeba je jakos ustawic wzgledem siebie przed zakladaniem polowki?

Zapisane

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 11, 2018, 19:07:23 »

Zdejmij te trytki, tak się nie robi.
Przed założeniem krateru zamontuj wybierak, prowadnice i wodziki.
Widzę, że trochę źle podchodzisz do składania, bo już zamontowales kape sprzęgła.
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Severus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Zjawa 350 TS 638, Suzuki GSX 750
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 11, 2018, 19:11:27 »

Co do waleczka byc,moze racja.teraz na szybko Panowie co idzie pod kosz sprzeglowy ? I zdj nr 2 co to za podkladka gdzie to ma zastosowanie w silniku bo powoli glupieje pepiki wiedza jak utrudnic zycie
Zapisane

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 11, 2018, 19:15:18 »

Pod tuleje kosza sprzęgła idzie podkładka taka dość gruba i szeroka, a odnośnie podkładki falistej, idzie ona pod wirnik alternatora.
Masz źle założony napęd predkosciomierza i źle złożone sprzęgło.
« Ostatnia zmiana: Marca 11, 2018, 19:18:30 wysłana przez czeron »
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 11, 2018, 19:17:14 »

Na szybko silnika nie złożysz poprawnie, a jeszcze możesz coś uszkodzić.

1) Przed składaniem trzeba poczytać, pooglądać filmy na YT jak inni składają.
2) Zrobić próbę złożenia karterów bez wału - sprawdzić jak biegi chodzą i jakie są luzy.
3) Silnik składa się metodą termiczną. Jedną część grzejesz do wysokiej temp. a drugą chłodzisz. Np. wał na noc do zamrażalnika a kartery grzejesz palnikiem lub w piekarniku.

PS.
Masz sprzęgło źle złożone na tym zdjęciu:
« Ostatnia zmiana: Marca 11, 2018, 19:21:36 wysłana przez michal_t »
Zapisane
    Status GG

Severus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Zjawa 350 TS 638, Suzuki GSX 750
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 11, 2018, 19:23:47 »

No moze i tak ale w takim razie powiedzcie mi jak powinienem to zrobic ja bardzo chetnie poslucham, teraz ok? Mam wrazenie ze o czyms tu zapomnialem xd Jesli ktos jest w stanie rozmawiac przez telefon to moge zadzwonic moze bedzie latwiej

EDIT:

No sprzeglo odwrotnie wiem xd a walek jest plaska czescia w srube

EDIT:

Co do tulei sprzegla podkladka idzie gdzie dokladnie,tak teraz wyglada sprzeglo.i pytanie bo nie wiem czy cos zle zrobilem sprezynki podokrecane a miedzy tarczami dalej mi cos dzwoni. to moze byc ta podkladka duza stalowa?bo nie chce tego juz rozkrecac ten silnik chce zlozyc dzisiaj

PROSZĘ ZASTOSOWAĆ SIĘ DO UWAG MODERATORA W PIERWSZYM POŚCIE! - Rozztocz
« Ostatnia zmiana: Marca 11, 2018, 19:56:08 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 11, 2018, 19:38:15 »

Obejrzyj sobie filmy tego Pana:
https://www.youtube.com/watch?v=ScUTNdUSchI

I inne tutoriale np. z tej serii:
https://www.youtube.com/watch?v=H1sfuKOsxHc&index=5&list=PLVAm3UKnI6N4LYYGVOoTik5GC-5_V_-cH

Dzisiaj tego silnika nie złożysz (chyba że źle).
Nawet nie zdążysz wału schłodzić.

Silnik Jawy 350 to nie to co Jawka 50. Ten silnik się ciężko składa. Co Ci po tym jak dzisiaj na szybko go złożysz jak będzie źle i wszystko od nowa będziesz musiał robić.


Nie piszę tego żeby Cię zrazić tylko też to przerabiałem i mimo przygotowań nie było łatwo za 1 razem.
« Ostatnia zmiana: Marca 11, 2018, 20:08:29 wysłana przez michal_t »
Zapisane
    Status GG

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 11, 2018, 19:58:20 »

Kolego jeśli składasz ten silnik po raz pierwszy a nie rozkładałeś go to tak jak michal_t napisał dzisiaj go nie poskładasz. Lepiej obejrzyj co i jak na filmikach i zrób to porządnie.
I proszę stosuj się do uwag moderatorów. Scaliłem Twoje posty.
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Adamu2T

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 594
  • Jawa TS+velorex562+jawa20+ Honda Shadow vt 1100
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 11, 2018, 20:32:19 »

Zwróć uwagę jeszcze na miejsce osadzenia czoła wału( środkowa część karteru , tam gdzie się wkłada wał z aluminiowym dyskiem na środku). Powierzchnia lowinna być gładka. A na zdjęciach widać jakby wyrobione miejsca. Chyba, że nie dokładnie wyczyszczone. Jeżeli są wyżłobione kanałki, to na orginalnym czole może mieć przedmuchy.
Zapisane

Severus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Zjawa 350 TS 638, Suzuki GSX 750
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 17, 2018, 05:24:02 »

Chodzilo Ci o te zabrudzenia? to osad,potraktowalem to troche papierem ale balem sie mocno trzec zeby potem jakiegoś bicia nie było czy coś...
« Ostatnia zmiana: Marca 17, 2018, 05:26:01 wysłana przez Severus »
Zapisane

Adamu2T

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 594
  • Jawa TS+velorex562+jawa20+ Honda Shadow vt 1100
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 17, 2018, 06:25:12 »

Nie o ten osad w skrzyni korbowej, tylko o ślady w przestrzeni osadzenia czoła wału. To jest ta powierzchnia bliżej środka silnika. Powinna być gładka, bez wgłębień. Na zdjęciu widać jakby czoło wału drgało w karterach żłobiąc aluminium. Chyba,że jestem przewrażliwiony, ale juź dwa razy mnie takie coś w tych silnikach spotkało
Zapisane

Severus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Zjawa 350 TS 638, Suzuki GSX 750
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 19, 2018, 14:18:28 »

generalnie powierzchnia jest okej, ale dobrze że o tym mówisz bo nie zwracałem wcześniej na to uwagi,jeśli mówisz o powierzchni do której "przylega" czoło wału to pewnie chodzi Ci o obszar przy samej krawędzi obu połówek silnika,jak mówiłeś-środka.Jedyne co tam zauważyłem jak czyściłem,to w dolnej części,dosłownie na dole na maks 3 centymetrach da sie wyczuć nierówności,nie jakieś otarcia raczej takie jakby hm...wżery takie drobne pod palcem czuć,ale nie wiem od czego to,może to wręcz przeciwnie jakiś nalot czy coś.Walnąłem to trochę papierem ale nie dużo ponieważ nie wiedziałem co to czy ruszać to czy lepiej nie.Więc trochę zostało,ale to musiało się stworzyć na przestrzeni wielu lat pewnie zanim jeszcze kupiłem ten motocykl.


Takie pytanko nawiasem,szczotki niby mam dobre,jest czarny nalot i jak rozumiem tak ma być.Ale czy mogę je swobodnie czymś obczyścić jakoś usprawnić?


PS.Widzęoco Ci teraz chodzi o te ślady gdzie np.laczy sie 2 polowki czola walu, sąślady ale tam nie ma raczej odbitych żadnych wgłębień,to raczej osad który stworzył się w jakiejś ultra małej przestrzeni między powierzchnia czola a sciankami karteru,czy tam kosza wału jak zwał.Ale przyglądnę się jeszcze temu
« Ostatnia zmiana: Marca 19, 2018, 14:25:36 wysłana przez Severus »
Zapisane

Adamu2T

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 594
  • Jawa TS+velorex562+jawa20+ Honda Shadow vt 1100
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 19, 2018, 15:54:16 »

Te ślady powstają wtedy, gdy całe czoło wibruje w silniku. Powodem takiego zjawiska są prawdopodobnie wypracowane łożyska na środku wału. Jak niezapomnę to zrobię zdjęcia wyrobionego silnika, bo posiadam takie kartery. To wyrobienie w karterach ma właśnie fakturę jakby wżerów. To samo może być na klocku od strony styku z czołem...
Zdjęcie pierwsze: kartery jeszcze zdatne do użycia orginalnego czoła wału
Zdjęcie drugie: kartery nadające się do pełnego czoła( wybite przez orginalne )
« Ostatnia zmiana: Marca 19, 2018, 20:01:12 wysłana przez Adamu2T »
Zapisane

Severus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Zjawa 350 TS 638, Suzuki GSX 750
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #18 dnia: Maja 02, 2018, 18:56:48 »

Dobra,silnik złożony,ale podziało się troche z nim , moj brat jeszcze upie****ił mi ten dzynks na którym są piny do kabla DF i do masy,podziało się wogóle tyle że już nerwy mam wyszarpane we wszystkie strony.Na schematach nie się nie mogę doszukać jak wygląda mocowanie silnika w miejscu tylnej górnej śruby, tam w środku jest przerwa to jest miejsce na jakas tulejke czy coś? i to jest jedna śruba na wylot czy dwie ? bo jeśli dwie to bez nakrętki tylko na sam gwint by były a to mi nie pasuje...
Zapisane

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3258
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #19 dnia: Maja 02, 2018, 19:05:48 »

Jedna śruba na przelot.
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

Severus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Zjawa 350 TS 638, Suzuki GSX 750
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 02, 2018, 19:07:47 »

No to super nie mam śruby,możesz mi wyslac zdjecie jak to mniej wiecej wygląda? ona musi miec z 2pare cm
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #21 dnia: Maja 02, 2018, 19:20:51 »

To jest szpilka . Pręt gwintowany obustronnie .
Zapisane

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 02, 2018, 19:22:30 »

jak nie masz śruby kup szpilkę 1mb o twardosci 8,8 daj dwie nakrętki i podkładki i będzie git
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Severus

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • Zjawa 350 TS 638, Suzuki GSX 750
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 03, 2018, 22:31:59 »

Panowie a ten dzyngs od kabla DF i masy (mam racje?) ten w alternatorze, ktos mi go up****olił moge go zamontowac chwilowo na kleju i sposobem januszowym byle tylko sprawdzic czy silnik zagada? szczerze mówiąc przepraszam za mój debilizm ale naprawdę nie znam zasady działania tej kostki.Te dwa klocuszki z jej drugiej strony do czego służą?DF  idzie do regulatora a stamtąd do stacyjki drugi kabel to masa to o co kaman
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Remont Jawy :)
« Odpowiedź #24 dnia: Maja 03, 2018, 22:39:46 »

możesz sprawdzić, czy zagada bez ładowania - prostownik do akumulatorów motocyklowych pod aku i tyle:)
Natomiast co do "kostki" - masz na myśli szczotkotrzymacz?
http://www.motorstore.pl/motocykle-zabytkowe/183-SZCZOTKOTRZYMACZ-12V-KPL-JAWA-350-TS-00979.html

Kosztuje on 8-12 zł, tyle co poxipol:P
Kup sobie na zapas z 2 sztuki, jak się połamią szczotki podczas montażu wirnika itp to zawsze masz zapas.
« Ostatnia zmiana: Maja 03, 2018, 22:42:28 wysłana przez Dragon on the Blue Sky »
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Teraz ja- Remont jawy TS

Zaczęty przez bakczysaraj « 1 2 3 » Opowieści warsztatowe

71 Odpowiedzi
19780 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 11, 2008, 12:20:35
wysłana przez bakczysaraj
26 Odpowiedzi
10556 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 25, 2012, 11:36:19
wysłana przez willy
12 Odpowiedzi
5938 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 26, 2015, 13:55:55
wysłana przez HuBeRt
3 Odpowiedzi
2972 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 15, 2014, 14:56:49
wysłana przez OBI350
10 Odpowiedzi
3060 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 18, 2018, 10:23:09
wysłana przez Dragon on the Blue Sky