Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 10:59:45
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Pali mi sie regulator, powyżej 3 tys. obr. zapala sie kontrolka i silnik gaśnie  (Przeczytany 5285 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

£opian

  • Gość

Ma problem ( Silnik CZ 350 12v) co chwile pali mi się regulator napięcia :( po wymianie na nowy jest przez jakiś czas dobrze tylko... następny problem powyżej 3500obr. zapala się kontrolka i silnik zaczyna przerywać i zaraz robi buuu nicholery nie ma zamiaru wejść na wyższe obroty, puszę gaz chodzi normalnie znów do 3500obr. zmieniałem już prostownik i alternator razem ze szczotkami jest lekka poprawa ale to dalej nie jest to :( brakuje jej Czeskiego ducha :( Pomocy panowie !!

AndrewS zmienilem temat watku, aby inni mieli mozliwosc odszukania informacji, niedopuszczalne jest nazywanie watkow w stylu "uwaga pomocy " !!
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2008, 18:17:40 wysłana przez AndrewS »
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Pomocy Bracia
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 08, 2008, 15:20:04 »

najlepiej wymien cala instalacje, prostownik i  cewki wtedy bedziesz mial problem z glowy.. mozna tez zachodzic w glowe co to i dlaczego a w ostatecznosci i tak wymienisz to co pisałem wyzej...
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

£opian

  • Gość
Odp: Pomocy Bracia
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 08, 2008, 15:28:19 »

instalacje położyłem całą nową jeśli chodzi o kable :) cewki mam  zamiar kupić ale prostownik już wymieniałem :( i martwi mnie ten palący się regulator :(
Zapisane

£opian

  • Gość
Odp: Pomocy Bracia
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 08, 2008, 17:42:48 »

Panowie !! chciałem sprawdzić czy aby na pewno spalił sie regulator - sposobem dotknięcia kablem od wzbudzenia do klemy plus - kontrolka powinna zgasnąć a moto powinno normalnie dalej pracować, ale jest coś nie tak a mianowicie kontrolka lekko przygasła ( dalej sie świeciła ale słabiej ) a silnik zaczął gasnąć aż zgasł :-/ więc o co tu chodzi :-/ Pomocy  :[
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2008, 17:44:49 wysłana przez £opian »
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: Pomocy Bracia
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 08, 2008, 19:04:18 »

Sprawdz kable przy manetach , sasiad tez wymienial cala instalacje i kabla niedorecil ... tylko ze mu aku sie zaczol gotowac  ;)
Zapisane

£opian

  • Gość
Odp: Pomocy Bracia
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 08, 2008, 21:43:20 »

Nie bardzo rozumiem bracie :-/ mógł byś jakoś bardziej to rozwinąć??
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Pomocy Bracia
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 08, 2008, 21:45:25 »

bonesowi chodzi o to ze mogłeś gdzieś pomylić kable , ¼le podpiąć zrobić zwarcie i teraz jest masakra...
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

gringo

  • Gość
Odp: Pomocy Bracia
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 08, 2008, 21:47:36 »

pozatym wszystkie kable w okolicy kierownicy, nie tylko pod wska¼nikami i kontrolkami, ale też kable od przełączników na kierownicy.
Zapisane

£opian

  • Gość
Odp: Pomocy Bracia
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 08, 2008, 21:49:44 »

Wątpię robiłem  to spokojnie i normalnie ze schematem sprawdzając po parę razy !! a było dobrze przez dość długi czas !!zrobiłem ok 150 km. a przeka¼nik-ten od kontrolki  może być winny ??
Zapisane

£opian

  • Gość
Odp: Pomocy Bracia
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 08, 2008, 22:19:20 »

byłem w garażu ściągnąłem alternator i zonk .. coś musiało wpaść i druty są pocięte, zmieniłem alternator dałem zapłon na oko i dalej jest to samo :/ dotykam kablem od wzbudzenia i kontrolka słabiej świeci i dalej buuuuuu. nie rozumiem kable są podłączone sprawdzałem... jeszcze zauważyłem ze na wirniku na uzwojeniu parę drutów jest bez tej zielonej izolacji to też może robić zwarcie ?? :'(
Zapisane

Seb0l

  • Jawa TS 350 '89
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 16

Na wirniku zaizolowane są tylko 2 przewody, jak nie masz na nich izolacji to jak najbardziej to może być przyczyna. Sprawd¼ jeszcze rezystancję uzwojenia wirnika, robiłeś instalację to miernik raczej masz opanowany. Podłącz koñcówki miernika do pierścienie ślizgowych, powinno pokazać chyba 6 albo 8 Ω, no i sprawd¼ czy nie ma przebicia do masy (np. krzywki). U mnie też te kable były obdarte z izolacji, zalałem je klejem, taką cienką warstwę, na razie wszystko działa :)
Zapisane

lluke

  • Gość

jak kable na uzwojeniu są obdarte to lakier do paznokci - tak wiara robi z cewkami od głośników
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
6 Odpowiedzi
3347 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 16, 2007, 14:02:39
wysłana przez liware
13 Odpowiedzi
6900 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 11, 2012, 15:10:07
wysłana przez mostasz
11 Odpowiedzi
6480 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 11, 2012, 11:10:37
wysłana przez Rozztocz
5 Odpowiedzi
2886 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 16, 2016, 07:12:24
wysłana przez boross-1-6
3 Odpowiedzi
1837 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 29, 2018, 21:52:02
wysłana przez muczacz