Witam
Posiadam książkę,gdzie wspominają o oilmasterze. Jest to już tutaj wrzucone ale mogę dorzucić jeszcze tekst o tym
W ogóle polecam przeczytać książkę budowa silników 2T. Jest tam opisane chyba 10 różnych konstrukcji pompy olejowej,łącznie z pompa,która podaje olej na dno komory korbowej i o dziwo spsuje się to całkiem dobrze:-) spróbuję zeksanowac te 20 stron o dozownikach i tutaj zamieścić.
Wracając do tenatu - bardzo sposobal mi sie pomysł przeplywomierza jako kontrolkę awarii lub braku podawanego oleju. Dziwi mnie,że fabrycznie wszyscy producenci na to nie wpadli.... Czyżby to był jednak teoretycznie prosty pomysł a wykonanie już stawialo problemy? Tak na szybko - nie można taki czujnik podłączyć pod odcięcie zapłonu. Jeśli padnie nam smarowanie podczas wyprzedzania może to nas do groby wpedzic,dlatego też żaden system bezpieczeństwa w żadnym pojeździe drogowym nie odcna iskre podczas jazdy...
Ktoś wspominał i gęstości oleju - tutaj niestety nie jest tak kolorowo. Gęstość oleju będzie wpływala na wydatek. Co więcej - znane są przypadki,gdzie zwykły mineralny olej typu czerwony castrol 2T był dla dozownika za gesty. Miałem kiedyś Rs z cylem 80 i pompa oparta na patencie bosha(napęd mechaniczng,linka uwzględnia wznios przepustnicy). Na polsyntetyku motula wydatek był ok. Zmianie cylka i przejściu na syntetyk valvoline (olej rzadki jak woda)wydatek był za duży,a ustawień pompy nie ruszalem.... Na szczęście była tam regulacja wydatku. Seriws zajmujący się silnikami tylko 2T też napotyka takie problemy z gestoscia...
Dodam od siebie,że każdy minarelli z gaziorem dellorto miał umieszczony wejście na olej tylko w gazniku. Dodatkowo gazniki te byky grzane aby olej było łatwiej "przepchac"...
Najogólniej trzeba przeczytać na oleju,czy system tylko mieszankwy czy mieszankwoy i z dozownikiem.