Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Grudzień 17, 2017, 11:12:16
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: OilMaster  (Przeczytany 1808 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 576
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #75 dnia: Listopad 22, 2017, 22:07:06 »

Rurka jest tylko rurką, są dostępne z zaworkiem zwrotnym w postaci kulki lub bez zaworka. Oryginalna podkładka bakielitowa może się nie nadać bo jest zbyt cienka, tu trzeba coś wykombinować tzn dorobić grubszą podkładkę. Co do alarmu to wydaje mi się że wystarczy info o braku przepływu , zbiornik będzie nie oryginalny.
Zapisane

Pietras12v

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 400
    • PJ
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #76 dnia: Listopad 22, 2017, 22:23:35 »

Najlepszym jednak miejscem jest przeweżenie gardzieli czyli tam gdzie znajduje się krawędź przepustnicy i dysza główna. Rurkę należy umieścić  obok dyszy bo tam olej będzie najlepiej porwany i mieszany. Powietrze tam przyspiesza i zmniejsza się jego ciśnienie proporcjonalnie do opuszczania przepustnicy.  Zresztą tak też jest na rysunku 7.47 który wrzucił Blenders :)

może mi go Ktoś wyjaśnić
Chodzi o to że gdyby nie zwracać uwagi na wznios przepustnicy to wydatek oleju dochodzi raptem do 1,5 cm szesciennego w funkcji obrotów.  Ale gdy odkręcić manatke to wydatek waha się od 1 do 5 ccm. To bardzo duża różnica.
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2017, 23:59:12 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 642
  • Śmierć Poety
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #77 dnia: Listopad 23, 2017, 00:01:34 »

Tutaj macie info o Oilmasterze są zdj gaźnika ( niestety po Czesku) może się przyda.
http://www.motomagazin.cz/index.php?action=californian&menu=21&pos=oilmaster&page=2&post=nic

Wrzucałem wcześniej ten link w temacie Kolegi Yabamana bo dotyczy Jawy Californian.

Zapisane
Jawa 634-7 (Pełne Vape 12V) 83r
Čz 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 487.4 (Zapłon Janka 6V) 93r
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi Saviera 12V) 77r

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 576
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #78 dnia: Listopad 23, 2017, 05:05:14 »

Co do umieszczenia rurki to w skuterach np. Suzuki, Italjet (nie pamiętam ale chyba to silniki Morini)pompka podaje olej na łożyska wału gdzie po "przejściu" przez bieżnię wpada do skrzyni korbowej smarując resztę części. Moim zdaniem umieszczenie tej rurki już za gaźnikiem nie pogorszy jakości smarowania.   Umieszczenie rurki w gaźniku jest problematyczne i chyba raczej wiąże się z kombinacjami przy nim a tego chcemy uniknąć. Chyba że masz pomysł jak to rozwiązać .

Wszystkie pomysły i podpowiedzi są mile widziane  :)
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 576
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #79 dnia: Listopad 23, 2017, 14:57:26 »

Czy ktoś wie jaka jest średnica olejowej rurki emulsyjnej w gaźniku? Ona też będzie miała wpływ na wydatek.
Pozdrawiam
Średnica rurki wewnątrz 1,5 mm
Zapisane

Andrzejek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 45
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #80 dnia: Listopad 23, 2017, 18:58:56 »

Witam
Oryginalne rozwiązanie wiele wyjaśnia, myślę, że nie przypadkowo została umieszczona rurka smarowania przed dyszą główną. Jest tam największa prędkość przepływu mieszanki, ponadto mieszanka obmywa rurkę olejową co znakomicie polepszy właściwości smarne zwłaszcza na biegu jałowym i przy zimnym silniku. Z wykresów wiemy, że na biegu jałowym wydatek oleju jest bardzo mały więc dobrze byłoby go optymalnie wykorzystać. Rurka olejowa ma 4 poprzeczne otwory też pewnie w celu lepszego "wyciągnięcia" oleju. Wydaje mi się, że jest to optymalne umieszczenie rurki teraz trzeba się tylko zastanowić jak przeszczepić to rozwiązanie do posiadanego gaźnika.
Pozdrawiam
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 576
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #81 dnia: Listopad 23, 2017, 19:28:17 »

Masz rację że umieszczenie tej rurki w gaźniku nie jest przypadkowe. Jednak w późniejszych generacjach silników czesi odeszli od umieszczenia tej rurki w gaźniku przenosząc ją na króciec. Możliwe że wpływ na to miała o wiele lepsza jakość olejów które można było zakupić a co za tym idzie łatwiejsze mieszanie ich z benzyną w układzie dolotowym.
Zapisane

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 640
  • Jawa 638/1 1989 Honda Transalp 600 1994
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #82 dnia: Listopad 23, 2017, 20:06:43 »

W yamaha rd 350 dozownik podpięty był do komory pływakowej, podobnie ma piagio skuter.
Zapisane

oskare2345

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 97
  • bez młota nie robota
    • Moja praca, czyli projektowanie wnętrz :)
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #83 dnia: Listopad 24, 2017, 07:04:17 »

W yamaha rd 350 dozownik podpięty był do komory pływakowej, podobnie ma piagio skuter.
W mojej opinii jest to najprostsze konstrukcyjnie i najbardziej niezawodne rozwiązanie. Wadą jest fakt że uboższa mieszanka paliwo-powietrze będzie wpływała na ilość oleju (to samo przy bogatszej). Dochodzi też powolna zmiana ilości oleju przy zmianach otwarcia przepustnicy i obrotów.
Zapisane
bez motura mina ponura a najlepsza motura to jawa
w garażu:
2x jawa 90 roadster 1972
jawa 638.0-
jawa 50 typ 23 mustang 1977
jawa typ 353 1959
jawa babetta 1986
romet pony m1
ogar 200 - trwają prace nad wszystkim poza silnikiem
mw-750
mz ts 250 1976
ifa bk 350 1956
shl m 17 gazela 19??
 
i 2 wueski do tego
tyle z moturów

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1451
  • Grand Lux Super
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #84 dnia: Listopad 24, 2017, 08:25:57 »

np gaźnik Dellorto 28 zwykłą rurkę do oleju ma umieszczoną za przepustnicą z boku(pod czerwoną gumką)
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Sprzedam - http://www.jawacz.pl/index.php?topic=31387.0

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 576
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #85 dnia: Grudzień 07, 2017, 12:08:56 »

Pierwsza próba pompki elektrycznej na mojej Cz z zapłonem Saviera za mną.  Pompka działa .
Zapisane

czeron

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1191
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #86 dnia: Grudzień 07, 2017, 12:12:30 »

Opisz coś więcej  ;D
Zapisane
CEZET 472.6

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 576
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #87 dnia: Grudzień 07, 2017, 19:14:00 »

Napiszę krótko . Musiałem użyć oryginalnego modułu sterującego pompką z Peugeota. Pompka na wolnych obrotach w  ciągu trzech i pół minuty podała jeden centymetr oleju. Nie zakładałem króćca olejowego z gaźnika więc ilość oleju może się nieznacznie zmienić . Więcej testów w wolnym czasie.
Zapisane

czeron

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1191
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #88 dnia: Grudzień 07, 2017, 20:47:42 »

Wspaniale
Zapisane
CEZET 472.6

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 740
  • Jawa 350 TS '88 Ogar 200 '88
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #89 dnia: Grudzień 08, 2017, 01:50:12 »

Witam
Posiadam książkę,gdzie wspominają o oilmasterze. Jest to już tutaj wrzucone ale mogę dorzucić jeszcze tekst o tym
W ogóle polecam przeczytać książkę budowa silników 2T. Jest tam opisane chyba 10 różnych konstrukcji pompy olejowej,łącznie z pompa,która podaje olej na dno komory korbowej i o dziwo spsuje się to całkiem dobrze:-)  spróbuję zeksanowac te 20 stron o dozownikach i tutaj zamieścić.

Wracając do tenatu - bardzo sposobal mi sie pomysł przeplywomierza jako kontrolkę awarii lub braku podawanego oleju. Dziwi mnie,że fabrycznie wszyscy producenci na to nie wpadli.... Czyżby to był jednak teoretycznie prosty pomysł a wykonanie już stawialo problemy? Tak na szybko - nie można taki czujnik podłączyć pod odcięcie zapłonu. Jeśli padnie nam smarowanie podczas wyprzedzania może to nas do groby wpedzic,dlatego też żaden system bezpieczeństwa w żadnym pojeździe drogowym nie odcna iskre podczas jazdy...

Ktoś wspominał i gęstości oleju - tutaj niestety nie jest tak kolorowo. Gęstość oleju będzie wpływala na wydatek. Co więcej - znane są przypadki,gdzie zwykły mineralny olej typu czerwony castrol 2T był dla dozownika za gesty. Miałem kiedyś Rs z cylem 80 i pompa oparta na patencie bosha(napęd mechaniczng,linka uwzględnia wznios przepustnicy). Na polsyntetyku motula wydatek był ok. Zmianie cylka i przejściu na syntetyk valvoline (olej rzadki jak woda)wydatek był za duży,a ustawień pompy nie ruszalem.... Na szczęście była tam regulacja wydatku. Seriws zajmujący się silnikami tylko 2T też napotyka takie problemy z gestoscia...
Dodam od siebie,że każdy minarelli z gaziorem dellorto miał umieszczony wejście na olej tylko w gazniku. Dodatkowo gazniki te byky grzane aby olej było łatwiej "przepchac"...
Najogólniej trzeba przeczytać na oleju,czy system tylko mieszankwy czy mieszankwoy i z dozownikiem.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2017, 01:59:12 wysłana przez Dragon on the Blue Sky »
Zapisane
    Status GG
Kupię wydechy do Jawy 638
Piękno to coś,co odbija się w naszych oczach.....

Radość z jazdy i pasja zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.
www.Greg92.PL

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 576
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #90 dnia: Grudzień 08, 2017, 17:14:36 »

Dzisiaj kolejny test . Tak jak wczoraj pisałem do sterowania pompy użyłem oryginalnego modułu sterującego pompą (nie zapłonowego) ze skutera Peugeot . Moduł jest zasilany 12V a sterowany z cewki iskrownika(taka zaizolowana). Dzisiejsza próba wydatku odbyła się z króćcem olejowym gaźnika. Pompka w ciągu 10 minut podała 2,5 cm3 oleju a silnik w tym samym czasie na wolnych obrotach zużył 75 cm3 paliwa. Zaznaczam że wszystko odbyło się na wolnych obrotach .Niestety nie mam obrotomierza (472,5) więc nie wiem dokładnie jakie mogły być te wolne obroty ale na słuch gdzieś około 1-1,1 tyś obrotów. Silnik mógł wykonać 11 tys obrotów .
Przy takich obrotach w ciągu godziny silnik teoretycznie zużyje 450 cm3 benzyny i 15 cm3 oleju. Wynika z tego że silnik na wolnych obrotach wykona sobie mieszankę 1:30  to według danych oilmastera zdecydowanie zbyt dużo .

Teraz pytanie jak obniżyć wydatek pompy do 5 cm3 oleju na 450  cm3 benzyny ?
Zapisane

Pietras12v

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 400
    • PJ
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #91 dnia: Grudzień 08, 2017, 21:22:06 »

Lepiej nie trudzić się z dławieniem przepływu. Ciekawe czy ten sterownik zachowuje się jakoś liniowo lub jakoś inaczej w funkcji obrotów. Jeśli tylko proporcjonalnie do obrotów to ten układ nie nada. Trzeba wykonać sterowanie. Ktoś pisał że potrafi. Stówa, bez kawałka elektroniki będzie trudno a może i nawet się nie da. Nie wiem w jakim skuterze to pracuje ale można w przybliżeniu przyjąć że skuter prawie stale pracuje w wąskim zakresie obrotów. Tak mi się wydaje na tyle ile widzę skutery.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2017, 21:36:23 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 576
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #92 dnia: Grudzień 08, 2017, 21:44:02 »

Dokładnie nie wiem bo tego nie sprawdzałem ale według mnie olej jest podawany z większą częstotliwością wraz ze wzrostem obrotów. Schemat Ludixa zapodaję , raczej nie ma tam żadnych "komplikacji" . 
Na schemacie zaznaczony jest moduł sterujący pompą.
Zapisane

Pietras12v

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 400
    • PJ
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #93 dnia: Grudzień 08, 2017, 21:55:25 »

Dokładnie nie wiem bo tego nie sprawdzałem ale według mnie olej jest podawany z większą częstotliwością wraz ze wzrostem obrotów.
Tak, zapewne ale czy pamiętasz lekturę o oryginalnej pompie oilmaster, którą podrzucał wcześniej chyba Yabaman? Musisz "zdjąć" taki wykres wydatku we funkcji obrotów. Charakter wydatku jest tam ciekawy.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 576
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #94 dnia: Grudzień 08, 2017, 22:03:35 »

Pamiętam,przeprowadziłem tylko test jak to pracuje. Teraz tylko kwestia wykonania odpowiedniego modułu,oryginalny Dellorto nie nada się ,przynajmniej nie w oryginalnej formie.Chyba że uda się jakoś opracować dodatkowy moduł który zmieni częstotliwość podawania impulsów.

Ale to muszę pozostawić lepszym fachowcom gdyż ja się na elektronice nie znam.

Czekamy zatem na lepszych.
Zapisane