Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 04, 2024, 07:21:24
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: OilMaster  (Przeczytany 14543 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

oskare2345

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 114
  • bez młota nie robota
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #25 dnia: Listopada 17, 2017, 15:05:34 »

Samo dawkowanie oleju też nie jest oczywiste... Trzeba by dobrać odpowiednią ilość oleju eksperymentalnie. powinna też być możliwość "manualnego" dodania oleju np. przy odpalaniu. Samo dozowanie powinno zależeć też nie tylko od obrotów lecz także otwarcia przepustnicy i obciążenia... Skoro jednak montowany w jawach oilmaster jest zasilany z wału to można tez kombinować prościej. Sygnał o częstotliwości zapłonów można użyć do sterowania tej pompki. W internecie jest sporo schematów elektronicznych obrotomierzy opartych o elementy dyskretne. Można tez wykonać uniwibrator na ne555. Cel? Jeśli długość jednego impulsu będzie stała to wzrost częstotliwości będzie skutkował wzrostem średniej wartości napięcia. Schemat obrotomierza nadaje się dobrze tylko zamiast amperomierza trzeba wysterować tranzystor mocy sterujący pompką. Jest to możliwe nawet niezbyt trudne lecz mam dziwne wrażenie że to jest jeden z tych gadżetów o których sobie przypomnimy kiedy się zepsują.
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #26 dnia: Listopada 17, 2017, 15:10:13 »

Można tez wykonać uniwibrator na ne555. Cel? Jeśli długość jednego impulsu będzie stała to wzrost częstotliwości będzie skutkował wzrostem średniej wartości napięcia.

Właśnie o tym wspomniałem wcześniej. Uważam że jeżeli już to bezpieczniej jest zrobić na mechanice. Jest wtedy możliwość dawkowania w zależności od obrotów i otwarcia przepustnicy (linka).

Chwilę pogrzebałem coby nie wywarzać otwartych okien:
Proszę http://www.petrdolezel.eu/motorky/jawa/jawa_640/oilmaster.htm
Jaka ładna pompka Piaggio :D

Tak mi wypadło do głowy że może jakimś wałkiem giętkim napędzić pompkę, może wałkiem obrotomierza? Taki pomysł.
« Ostatnia zmiana: Listopada 17, 2017, 16:56:43 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

darekcz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
  • Jeżdrzę bo chcę!!!
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #27 dnia: Listopada 17, 2017, 19:04:48 »

Ja czytam te Wasze wypowiedzi i niebardzo rozumiem czemu ma służyć zamontowanie tego oil mastera? , Olej w mieszance wystarczająco smaruje nasze dwutakty i nigdy ( oile nie zapomnisz dolać przy tankowaniu) nie jeździsz na samej benzynie co oczywiście jest destrukcyjne na dwutakty. Sam osobiście robiłem silniki że skuterów wyposażonych w oil mastera który zawiódł,a teraz leja olej bezpośrednio do benzyny i jest git.   Oil master to zbędne i podstępne urządzenie .w Jawie i po co na siłę go montować???
Zapisane
Honda Deauville 650,
Cz 350 Chopper, Jawka Mustang, Jawa 350 Delux ,
 Simson S 53, Toros 50 , Wektor 150- Mojej żonki                          http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/144905                    https://www.facebook.com/dariusz.chara

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3266
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #28 dnia: Listopada 17, 2017, 19:34:11 »

Ja czytam te Wasze wypowiedzi i niebardzo rozumiem czemu ma służyć zamontowanie tego oil mastera? , Olej w mieszance wystarczająco smaruje nasze dwutakty i nigdy ( oile nie zapomnisz dolać przy tankowaniu) nie jeździsz na samej benzynie co oczywiście jest destrukcyjne na dwutakty. Sam osobiście robiłem silniki że skuterów wyposażonych w oil mastera który zawiódł,a teraz leja olej bezpośrednio do benzyny i jest git.   Oil master to zbędne i podstępne urządzenie .w Jawie i po co na siłę go montować???
Z nudy i dla fanu proste. Większość rzeczy mam tak porobione przy jawie.


Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #29 dnia: Listopada 20, 2017, 14:33:00 »

Panowie ma ktoś z Was wiedzę jak takie coś działa, czy dało by się to zastosować w knedlu?
http://allegro.pl/pompa-pompka-oleju-peugeot-jet-force-dellorto-i7044313123.html#thumb/2
Wyczytałem właśnie że ta "pompka" niezależnie od długości impulsu itd zawsze podaje taką samą porcję oleju. Wewnątrz niej znajduje się elektrozawór który w momencie podania impulsu zasysa a w chwili jego zaniku wypluwa pobrany olej(lub odwrotnie). W takiej sytuacji uruchomienie tego w Jawie bądź Cz nie powinno stanowić problemu.
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #30 dnia: Listopada 20, 2017, 15:33:12 »

A to jest w ogóle pompka czy zawór...? To to ze fotki?
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #31 dnia: Listopada 20, 2017, 16:41:54 »

To jest pompka w której nie ma silnika elektrycznego tylko" tłoczek " . Nie rozbierałem tego ale wyczytałem to na pewnym forum gdzie jest opis jak użyto tej "pompki" do smarowsnia łańcucha.
« Ostatnia zmiana: Listopada 20, 2017, 16:45:21 wysłana przez STÓWA »
Zapisane

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #32 dnia: Listopada 20, 2017, 17:36:55 »

Czyli sterowane szerokością impulsu.
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #33 dnia: Listopada 20, 2017, 17:41:50 »

Czy można tą pompkę zasilić impulsem który jest podawany do cewki wn.?
Zapisane

oskare2345

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 114
  • bez młota nie robota
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #34 dnia: Listopada 20, 2017, 17:43:35 »

Czyli sterowane szerokością impulsu.
"pompka" niezależnie od długości impulsu itd zawsze podaje taką samą porcję oleju."
czyli może po prosu sygnał z cewki by wystarczył? Jakie jest wymagane napięcie impulsu?
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #35 dnia: Listopada 20, 2017, 17:44:32 »

Tak mi się wydaje.
Niestety nie wiem jakie jest wymagane napięcie . Według schematu Peugeota sterowanie tej pompki pochodzi z modułu zapłonowego.

« Ostatnia zmiana: Listopada 20, 2017, 17:54:07 wysłana przez STÓWA »
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #36 dnia: Listopada 20, 2017, 22:10:26 »

To bardzo ciekawe ale chyba bez kawałka elektroniki nie da rady. Trochę duże ryzyko w razie awarii, szczególnie jak pożeni się te elementy na czuja.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #37 dnia: Listopada 21, 2017, 12:43:50 »

Dzisiaj na pobliskim cmentarzysku skuterów kupiłem sprawną pompkę od Peugeota . Po przywiezieniu do domu i podłączeniu akumulatora 12V nastąpiła próba. Pompka działa tak jak powinna czyli jedno wyplucie oleju następuje po podaniu i odłączeniu napięcia.  Po podłączeniu aku 6V "wtrysk" oleju nie następuje.  Po wyczyszczeniu tego ustrojstwa i odpowiednim przygotowaniu przestąpię do testów wydajności.
Zapisane

darekcz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
  • Jeżdrzę bo chcę!!!
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #38 dnia: Listopada 21, 2017, 12:53:58 »

Trochę duże ryzyko w razie awarii, szczególnie jak pożeni się te elementy na czuja.
.       Właśnie o tym wcześniej pisałem,ale  jak już czy elektronika  obowiazkowo????, na garażu mam teraz skutera Suzuki AP 50  2t i tam pompka jest mechaniczna.  I takie dodatkowe pytanie  - jazda z długiego wzniesienia np 4000 obr i za chwilę to samo pod górę i na tych samych obrotach - jak rozwiązanie dawkowanie ,czyli z góry potrzeba mało oleju bo niskie obciążenie i niższa temp ,a pod górę trza dużo smarowania bo gaz do oporu i co za tym idzie temperatura duża. Mając smarowanie mieszkaniowe dawkę oleju regulujecie razem z dawka benzyny czyli odkręcenie manetki gazu. Zapomniałem jeszcze napisac że to Suzuki AP50 co robię ma już odpietą pompkę oleju bo już zawiodla i cylinder wraz z tłokiem i łożyskiem na korbowodzie poszły na złom.
Wam tego nie życzę ,ale przy takich kombinacjach to jest bardzo prawdopodobne.
Zapisane
Honda Deauville 650,
Cz 350 Chopper, Jawka Mustang, Jawa 350 Delux ,
 Simson S 53, Toros 50 , Wektor 150- Mojej żonki                          http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/144905                    https://www.facebook.com/dariusz.chara

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #39 dnia: Listopada 21, 2017, 13:25:02 »

Pompki oleju nie są takie zawodne o ile pamięta się o oleju i o tym że musi być zachowana czystość oleju,po to między innymi stosuje się filtry na przewodach olejowych. Spotkałem się z silnikami skuterów które miały nakręcone po 30-40 tys km(o mniejszych przebiegach nie wspominam) i działającymi silnikami ze smarowaniem z pompki. W większości pomp mechanicznych  stosowane jest dodatkowe cięgno(linka) które wraz ze wzrostem prędkości czyli po dodaniu gazu również zwiększa dawkę oleju. Moim zdaniem zjazd z długiej górki jest mniej szkodliwy dla silnika w którym jest pompka  niż w dla silnika gdzie jej nie ma . Pompka cały czas podaje olej w przeciwieństwie do gaźnika w którym zamykamy przepustnicę a tym samym sprawiamy że silnik pracuje na "sucho".
Zapisane

darekcz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
  • Jeżdrzę bo chcę!!!
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #40 dnia: Listopada 21, 2017, 15:45:17 »

Tak,tylko ja dawałem przykład " z górki i pod górkę  w sensie zapotrzebowania na różną dawkę oleju
  I jeszcze jedno- co chcecie osiągnąć stosując pompkę oleju???, zmniejszenie ilości zużytego oleju???, przy pompce oleju jakie jest zużycie na 100 km???
« Ostatnia zmiana: Listopada 21, 2017, 15:48:44 wysłana przez darekcz »
Zapisane
Honda Deauville 650,
Cz 350 Chopper, Jawka Mustang, Jawa 350 Delux ,
 Simson S 53, Toros 50 , Wektor 150- Mojej żonki                          http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/144905                    https://www.facebook.com/dariusz.chara

Zysiu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2318
    • JAWA-CZ KLUB POLSKA
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #41 dnia: Listopada 21, 2017, 16:52:32 »

  I jeszcze jedno- co chcecie osiągnąć stosując pompkę oleju???, zmniejszenie ilości zużytego oleju???, przy pompce oleju jakie jest zużycie na 100 km???
Moja Biała jako że była Policyjna miała OilMaster - wiadomo pałkowniki nie policzą ile oleju potrzeba nalać  ;)
Na początku miałem obawy i co chwilę zaglądałem pod siedzenie czy aby poziom oleju spada i czy nie zatrę silnika . Nic takiego się nie działo . Zbiornik miał 1 litr pojemności i starczał na 50/60 litrów Beny . Co chcecie osiągnąć ? wygodę . Podjeżdżam pod dystrybutor i poprostu leję do pełna . Nie muszę pilnować ile oleju nalać lub co gorsza gdzie go wlać bo zatankowałem pod korek . Nie wożę oleju w butelce . To tak na szybko . Można bez tego żyć ale przydatny gadżet
Zapisane
Member  JAWA-CZ KLUB POLSKA
http://www.youtube.com/watch?v=OZH4UPxW2zE

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #42 dnia: Listopada 21, 2017, 17:58:00 »

Skoro kolega zadał już sobie trochę trudu, przyjął pompke, znalazł schemat to może warto pójść dalej i z ciekawości zobaczyć ile tego oleju podaje. Dobór proporcji będzie trudny. Ważny jest przekrój i długość wężykow ale też gęstość i lepkość oleju a "impulsy" z cewki mogą być za rzadko albo za czesto. Przydałby się układ z potencjometrem do zwiekszania częstotliwości impulsu. Same obroty to natomiast za mało. Bo nie uwzględnia w całości zużycia paliwa.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

darekcz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
  • Jeżdrzę bo chcę!!!
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #43 dnia: Listopada 21, 2017, 18:33:50 »

  I jeszcze jedno- co chcecie osiągnąć stosując pompkę oleju???, zmniejszenie ilości zużytego oleju???, przy pompce oleju jakie jest zużycie na 100 km???
Moja Biała jako że była Policyjna miała OilMaster - wiadomo pałkowniki nie policzą ile oleju potrzeba nalać  ;)
Na początku miałem obawy i co chwilę zaglądałem pod siedzenie czy aby poziom oleju spada i czy nie zatrę silnika . Nic takiego się nie działo . Zbiornik miał 1 litr pojemności i starczał na 50/60 litrów Beny . Co chcecie osiągnąć ? wygodę . Podjeżdżam pod dystrybutor i poprostu leję do pełna . Nie muszę pilnować ile oleju nalać lub co gorsza gdzie go wlać bo zatankowałem pod korek . Nie wożę oleju w butelce . To tak na szybko . Można bez tego żyć ale przydatny gadżet
.   Można  by powiedzieć że masz oryginał i problemów większych ten układ nie sprawia,  samorobki w tym temacie to śliska sprawa,
 ale jeżeli ktoś chce  experymentowac to wiadomo że do odważnych świat należy
« Ostatnia zmiana: Listopada 21, 2017, 18:35:59 wysłana przez darekcz »
Zapisane
Honda Deauville 650,
Cz 350 Chopper, Jawka Mustang, Jawa 350 Delux ,
 Simson S 53, Toros 50 , Wektor 150- Mojej żonki                          http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/144905                    https://www.facebook.com/dariusz.chara

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1718
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #44 dnia: Listopada 21, 2017, 19:44:33 »

Stówka trzymam kciuki, ile uiściłes za pompę?
Na początku miałem taki pomysł, aby zastosować potencjometr przy manetce i w ten sposób sterować dawką oleju.
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #45 dnia: Listopada 21, 2017, 20:01:33 »

Pojawił się pierwszy problem. Okazuje się że pompka nie chce działać w momencie kiedy podepnę ją do zasilania cewki .Próbę przeprowadziłem na szybko w skuterze .Możliwe że "pompka" nie wyrabia . Muszę jeszcze pokombinować .
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #46 dnia: Listopada 21, 2017, 20:17:13 »

W skuterze??? Tam nie wystepuje pulsacyjne 12V
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #47 dnia: Listopada 21, 2017, 20:18:20 »

Pojawił się pierwszy problem. Okazuje się że pompka nie chce działać w momencie kiedy podepnę ją do zasilania cewki .Próbę przeprowadziłem na szybko w skuterze .Możliwe że "pompka" nie wyrabia . Muszę jeszcze pokombinować .

Kombinuj trzymam kciuki.
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
  • Ile to już lat ?
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #48 dnia: Listopada 21, 2017, 20:31:56 »

W skuterze??? Tam nie wystepuje pulsacyjne 12V
Tak właśnie. Niestety przy zapłonie tzw CDI (taki mam ,od Saviera) też nie zadziała.Teraz jest pytanie skąd pobrać albo jak otrzymać pulsacyjne 12V
« Ostatnia zmiana: Listopada 21, 2017, 20:58:09 wysłana przez STÓWA »
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: OilMaster
« Odpowiedź #49 dnia: Listopada 21, 2017, 21:11:13 »

Uścślijmy,  w skuterze masz zaplon ze skutera a od Sawiera w swojej jawie tez masz zapłon od skutera! Masz jeszcze jakieś jawy? :D
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.