Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 01:19:38
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: ciekawostka  (Przeczytany 8239 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
ciekawostka
« dnia: Październik 05, 2017, 13:14:49 »

https://www.mobile.de/pl/Motocykl/Mz-ETZ-250/vhc:motorbike/pg:vipmotorbike/250058918.html

- co prawda z konkurencyjnego forum - ale zobaczcie na podpis z mocą i szczegóły silnika

Ja w swoich stronach słyszałem o przeróbce jawy z piłowaniem tłoków, dwoma gaźnikami i innym sprzęgle która spokojnie rozpędzała się do 150. Nie znam szczegółów bo człowiek który to robil już nie żyje a nabywcy przywalili w drzewo na zakręcie - hamulce pozostały seryjne bębnowe.

Podobno szła na koło jak wściekła - podejrzewam że przeróbki były inspirowane pomysłami T. Sałka lub ogólną wiedzą mechaniczną tego dziadka który naprawiał motocykle od lat 60 -tych ;)

Ja gdybym miał garaż tu gdzie mieszkam to odpicował bym wersję dwutłokową (równoczesny ruch tłoków) z poduszkowo silentblockowym mocowaniem silnika :D i dwoma gaźnikami ;) Nieważne że wał wytrzymał by może z 10 000 ale było by to 10 000 fajnej jazdy... :P

Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 05, 2017, 13:23:49 »

Ta Mz ma cylinder big bore 350ccm, gaźnik z płaską przepustnicą, pewnie mam membranę i wydech z dyfuzorem a te rzeczy bardzo dużo dają.
Pewnie ma też odelżony wał, inny zapłon, wzmocnione sprzęgło.

W Niemczech do Mz i Simsonów mają naprawdę dobre zestawy tuningowe.
Tam w Simsonach skrzynie 6B czy inne cuda powodujące że simek jedzie 140km/h to standard.
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

oskare2345

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 114
  • bez młota nie robota
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 05, 2017, 14:13:18 »

"compression: Mz 13.9: 1 " :o
Ciekawe jak rozwiązali problem pękających czopów wału korbowego.
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2017, 14:15:28 wysłana przez oskare2345 »
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 05, 2017, 14:19:58 »

Pewnie ma robione na zamówienie, bo wątpię by tam był seryjny wał.
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 05, 2017, 14:29:36 »

Na zlocie na Słowacji widzieliśmy odrestaurowane Jawy kiwaczki w wersjach rajdowych, które startowały w sześciodniówkach. Niby silnik taki sam jak w 354, ale reakcja na manetkę masakryczna.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 05, 2017, 14:37:22 »

Tak z ciekawości - co daje reakcja na gaz? Jeśli oba silniki są identyczne, te same osiągi  jeden z nich reaguje lepiej na gaz to jaki z tego pożytek?
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 05, 2017, 14:44:15 »

Taki że jak ziomek wrzucił jedynkę i wystartował to tylko kamienie za nim latały i wystrzelił jak z procy.
Silnik wyglądał na taki sam tylko z zewnątrz, był przerobiony.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 05, 2017, 16:04:39 »

Nie zrozumiałeś mnie. Co daje szybka reakcja na gaz w silniku? Sama reakcja na gaz, a nie pozostałe przeróbki. Pytałem na przykładzie dwóch identycznych silników, ale jeden reaguje szybko na gaz.  Sama reakcja w porównaniu do reakcji zwykłego silnika
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 05, 2017, 16:22:01 »

. Co daje szybka reakcja na gaz w silniku?
Może tu jakaś podpowiedź :  https://youtu.be/EmnsXTMLzCE
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 05, 2017, 16:45:32 »

Cytuj
Ja gdybym miał garaż tu gdzie mieszkam to odpicował bym wersję dwutłokową (równoczesny ruch tłoków)
Kupiłem książkę Pana Tomasza Sałka o tuningu i rozmawiałem z nim osobiście przez tel. Przeróbki tłoków pracujących razem dotyczą starych silników Jawy 350 które wg. Pana Sałka miały inaczej wyważony wał. Czyli prawdopodobnie Jawa 354 - to o czym napisał wcześniej muczos. W silnikach Jawy 634/638 ta przeróbka powoduje nadmierne wibracje. Więcej wad z tego rozwiązania niż korzyści z mocy. Jeśli motocykl nie jest robiony na zawody to nie poleca tego rozwiązania.






Sugestie Pana Sałka to podniesienie okna wydechowego o 2mm, poszerzenie okien płuczących o 2mm. Okno ssące bez zmian. Nowy zestrojony tłumik. Podobno te silniki są fabrycznie zdławione i podniesienie okna wydechowego nie przeniesie mocno mocy maksymalnej w wysokie obroty. Niestety nie zapytałem czy modyfikacje dotyczą silnika 634 czy 638. Muszę zdobyć mapę okien z silnika 634 i porównać z 638 to może coś się wyjaśni.


Jest trochę czeskiej literatury o przygotowaniu/rasowaniu starych modeli Jawy do zawodów:
http://www.fitomoto.sk/Upravy-motocyklov-literatura.html
http://www.motoupravy.wz.cz/Dokumentace.htm


I opis 638 z wymiarami okien:
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=113658&act=fotogalerie
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2017, 17:10:04 wysłana przez michal_t »
Zapisane
    Status GG

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 05, 2017, 16:52:40 »

No nie zrozumiałem. Skoro drugi silnik słabiej lub wolniej reaguje na gaz, to nie jest identyczny. Albo inaczej wyregulowany, albo mocniej zużyty.


Mi chodziło o to że z silnika 354 można było "wyjąć" sporo większą moc niż nominalna.


No i zgodnie z nazwą tematu ten motocykl był dla mnie ciekawostką, pierwszy raz widziałem go na żywo jeżdżącego, a nie stojącego w muzeum.
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2017, 16:57:09 wysłana przez muczos »
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 05, 2017, 19:55:54 »

Muczos - sytuacja teoretyczna - mamy 2 silniki o identycznych parametrach, mocy, osiągach. Tylko jeden z nich szybciej reaguje na gaz. Oba są zbudowane tak samo, oba jadą tyle samo, palą tyle samo, są identyczne. I tutaj ja się pytam - jeśli są identyczne to co daje szybka reakcja na gaz? Jaka jest zaleta szybkiej reakcji na gaz? Bo to,ze kamieniami rzuciła przy starcie i wypruła do przodu to raczej nie zasługa reakcji na gaz:)

Pietras - V8 w 2T? Czyli ile cylindrów na raz ma zapłon?:) Ciężko, aby to nie reagowało szybko na gaz:) Tylko mnie ciekawi sama skłonność silnika na szybką reakcję na gaz w 1 lub 2 cylindrach:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 05, 2017, 20:21:13 »

co daje szybka reakcja na gaz? Jaka jest zaleta szybkiej reakcji na gaz?
Potrzeba mniej czasu na przejechanie trasy wyscigu. Przy starcie czy przy wychodzeniu z zakretow zarabia sie cenne ulamki sekund. Dlatego motocykl szybciej reagujacy na gaz wygra z reagujacym wolniej.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 05, 2017, 20:22:47 »

Muczos - sytuacja teoretyczna - mamy 2 silniki o identycznych parametrach, mocy, osiągach. Tylko jeden z nich szybciej reaguje na gaz. Oba są zbudowane tak samo, oba jadą tyle samo, palą tyle samo, są identyczne. I tutaj ja się pytam - jeśli są identyczne to co daje szybka reakcja na gaz? Jaka jest zaleta szybkiej reakcji na gaz? Bo to,ze kamieniami rzuciła przy starcie i wypruła do przodu to raczej nie zasługa reakcji na gaz:)



Denerwuje mnie łapanie za słówka  ::)


To teraz ja się przyczepię. Napisałem że reakcja na gaz masakryczna. To nie tylko znaczy szybka. Za to lepsza, lepiej brzmiąca, mocna. Poprostu po odkręceniu manetki motor ładnie się wkręcił, słychać było w nim potencjał. Bardzo spodobał mi się ten dźwięk. Na początku jak zwykła Jawa, ale potem na większych obrotach zdecydowanie szybciej. Tam gdzie standardowy silnik Jawy 354 się kończy, ten rajdowy dopiero zaczynał robotę.
W mojej termonologii takie zjawisko nazywa się "motocykl wkurwiony".


Nie wiem co rozumiesz przez szybszą reakcję na gaz. Chodzi o opóźnienie pomiędzy odkręceniem gazu, a początkiem przyspieszania silnika, czy może o wykres zmiany prędkości obrotowej silnika w funkcji czasu, czy jeszcze coś innego?




W związku z pogorszeniem pogody i początkiem roku akademickiego, sezon na szukanie dziury w całym uważam za otwarty ;)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 05, 2017, 20:44:04 »

Yabaman mi odpowiedział, za co mu dziękuje. Po prostu nie rozumiałem, co ma szybsze wkręcanie silnika do tego,jakie ma kopyto:)
Nie szukam dziury w całym. Normalnie zapytać nie można? Nie mogliśmy się dogadać, to starałem się jakoś porozumieć, to chyba nic złego? :)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 05, 2017, 20:57:13 »

Zdziwiłem się że takiej prostej rzeczy nie rozumiałeś, podczas gdy w innych tematach piszesz sporo o sportowych maszynach dwusuwowych.

Ale dalej będę twierdził że jeśli jeden silnik reaguje na gaz znacznie szybciej niż drugi, to nie są identyczne.

Jeśli jeden silnik Jawy potrafi rozpędzić ciężki wirujący stalowy kloc nazywany wałem korbowym znacznie szybciej niż drugi to znaczy że albo ma zwiększoną moc, albo lżejszy wał, albo jest inaczej wyregulowany. W rozważaniach teoretycznych pomijam zużycie silnika i niedokładności wykonania.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 05, 2017, 21:41:08 »

Nie zrozumiałeś mnie. Co daje szybka reakcja na gaz w silniku? Sama reakcja na gaz, a nie pozostałe przeróbki. Pytałem na przykładzie dwóch identycznych silników, ale jeden reaguje szybko na gaz.  Sama reakcja w porównaniu do reakcji zwykłego silnika

Jak regulujesz gaźnik w motongu, to tak żeby szybko reagował na gaz i dobrze na niego reagował, bo wtedy silnik efektywnie spala mieszankę.
Zapisane
    Status GG

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 05, 2017, 21:44:27 »

A widzisz:) Zawsze mnie po prostu dziwiło podejście ludzi do tego, jak silnik reaguje na gaz:) Powszechnie się przyjęło, że silnik szybko wkręcający się na obroty to silnik sportowy. Wszędzie,gdzie nie wejdziesz na fora 2T po zmianie dokonanych w silniku wypisują "silnik szybciej się wkręca NA LUZIE, BO MA WIĘCEJ MOCY" XD. A o przebiegu momentu obrotowego pełnym gór i dolin to już nie patrzą, bo po co to komu wiedzieć? :P I jakże wielkie zdziwienie i płacz,gdy silnik po przemyślanych, delikatnych przeróbkach mniej ochoczo wkręcający się na obroty objeżdża szybko reagujący na gaz piec. Raczej szybciej osiągnie v-max jak i większe przyspieszenie silnik o bardziej płaskim przebiegu momentu niż z górami i dolinami. Mowa oczywiście o podobnych mocach.

Dlatego chciałem się dowiedzieć, co definiuje, a właściwie co oznacza wpływ reakcji silnika na gaz. Sądziłem, że coś więcej niż napisał Yabaman, skoro tak wiele osób ma hopla na punkcie wkręcania się silnika. W rzeczywistości daje niewiele, nikt z nas nigdy nie będzie o ułamki sekund walczył takimi sprzętami. Co innego, gdy ułamek sekundy decyduje o uwolnieniu prawie 200 koni i przekazaniu ich na tylne koło. Wówczas różnica jest kolosalna. Chętnie porozmawiam o tym na priv lub w osobnym temacie, aby nie spamić tego tematu:)

Cytat: Dragon on the Blue Sky link=topic=34346.msg323449#msg323449 date=1507212279[size=1em
]Nie zrozumiałeś mnie. Co daje szybka reakcja na gaz w silniku? Sama reakcja na gaz, a nie pozostałe przeróbki. Pytałem na przykładzie dwóch identycznych silników, ale jeden reaguje szybko na gaz.  Sama reakcja w porównaniu do reakcji zwykłego silnika[/size]
Jak regulujesz gaźnik w motongu, to tak żeby szybko reagował na gaz i dobrze na niego reagował, bo wtedy silnik efektywnie spala mieszankę.

Oczywiście, że silnik ma płynnie reagować na dodawanie i odejmowanie gazu. Tylko z moich obserwacji w moich sprzętach wynika,że na trochę uboższej mieszance silniki 2T przy standardowych gaźnikach lepiej reagują na gaz. Na uboższej mieszance nie ma już tak efektywnego spalania, przynajmniej nie w 2T. Szkoda,że mam silnik rozebrany, nagrałbym jak moja Jawa reaguje na gaz na Jikovie i na DellOrto. Jak pisałem w temacie DellOrto PBHB 28 mm w Jawie silnik reaguje o wiele szybciej, a mocy zyskał niewiele. O wiele więcej zyskał na elastyczności, więc nie do końca jest tak, jak piszecie. Chyba,że gdzieś coś przegapiłem(pomijam o wiele lepsze tworzenie mieszanki niż Jikov, a więc poprawę spalania, CDI i uszczelniacz Pana Marka również dodają swoje)

EDIT:
https://youtu.be/kad901bHgug?t=21s Tylko takie coś mam. Wkręca się szybciej od Jikova, ale do większej odczuwalnej mocy to mu brakuje:)
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2017, 21:55:10 wysłana przez Dragon on the Blue Sky »
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 05, 2017, 23:12:59 »

Reakcja na gaz to poprostu odkręcasz i jedziesz. Np. kiedy wyprzedzasz coś. A jeśli na postoju silnik ma fajny odgłos i czuć tą lekkość pracy to też miło.

Oglądanie mocy na filmikach nie jest zbyt miarodajne, przyjedź kiedyś na zlot to zobaczymy jak to działa na żywo.

Po obejrzeniu wydaje mi się że na biegu jałowym ma za ubogo, ale to tylko filmik, może dźwięk jest zniekształcony, albo ja głuchy. Wg. mnie odgłos silnika jest "suchy", troszkę "niemrawy", powinien być bardziej "mięsny". Sory za określenia, ale jestem samoukiem i nie potrafię tego prawidłowo nazwać :P


"Tylko z moich obserwacji w moich sprzętach wynika,że na trochę uboższej mieszance silniki 2T przy standardowych gaźnikach lepiej reagują na gaz." - przy zgrubnej regulacji tak się wydaje, ale gdy gaźnik jest w dobrym stanie to da się znaleźć "ustawienie idealne".



Myślę że gdy zobaczysz jak chodzą sprzęty niektórych kolegów na zwyczajnych Jikovach i zapłonie na przerywaczach, to przekonasz się że wcale nie są takie złe i poprawianie konstruktorów nie jest takie proste jak mogłoby się wydawać.


Apropo ciekawostek:
Zdjęcie użytkownika Jawa ČZ Stretko.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 06, 2017, 00:05:34 »

Wiem, o co ci chodzi z tym odgłosem. Przypomina pracę silnika na zakręconym karniku, jak mieszanka coraz uboższa i silnik zaczyna coraz bardziej "piszczeć" jak dudnić. Może się tak wydawać na filmie, bo kamera jest zamknięta w plastikowej,wodoszczelnej osłonie. Jak poskładam silnik po planowaniu kilku powierzchni to nagram kamerą z podłączonym mikrofonem, oddaje wówczas realistyczny dźwięk.

Co do sprzętów na Jikovach i platynkach - wiem,że to potrafi dobrze działać. Sam tak 2 lata jeździłem w 350tce, w ogarze 200 to już łącznie 5 rok tak jeżdżę. WSKa, którą robiłem klientowi na oryginał już rok jeździ na platynkach i nic się nie dzieje. Tylko ja mam większe zaufanie do CDI:) Jeszcze przez 11 lat żadne mnie nie zawiodło, czy to fabryczne czy dokładane. A platynkom się zdarzało kilka razy nawalić:)
A na zlot muszę się w końcu wyrwać. Tylko ja nie mam ostatnio czasu pojechać na zlot do miasta oddalonego o 12 km ode mnie, a co dopiero na zlot 2-3 dniowy:/
Sądzę, że jak troszkę odłożę pieniędzy i skończę studia, to nie będę się już o ciągły zapas pieniędzy na koncie tak "bał" - studia sporo pieniędzy pochłaniają:/. Zwłaszcza jak mam pojechać nagle na uczelnie, bo coś tam nie pasuje i tylko osobiście mogą to rozwiązać,a mam na to 2 dni - jużkilka razy tak mnie urządzili:P
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2017, 00:09:08 wysłana przez Dragon on the Blue Sky »
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

oskare2345

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 114
  • bez młota nie robota
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 06, 2017, 08:14:11 »

Wpływ składu mieszanki na pracę silnika.
Niedomagania motocykli inż. Tadeusz Majewski.
Warszawa 1960
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 06, 2017, 08:17:44 »

I widzicie. Za bogato w dwusuwie to możliwość zatarcia.
Jakoś nikt mi w to nie chciał wierzyć,a tu proszę na piśmie.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 06, 2017, 08:23:32 »

A gdzie jest napisane o zacieraniu sie silnika na zbyt bogatej mieszance? "Silnik zatrzymuje sie po nagrzaniu" to nie jest opis zacierania.

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 06, 2017, 08:25:22 »

J@wa nie do końca jest napisane że się zatrze , raczej brak możliwości zapłonu za bogatej mieszanki tak samo jak byś włączył ssanie na zagrzanym silniku , pracuje nieregularnie i gaśnie, a stosunek 6:1 to jest naprawdę bogato w LPG nie bardzo chce to chodzić a przy Pb to zasadniczo w cylku jest już mokro
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2017, 09:13:19 wysłana przez muczacz »
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: ciekawostka
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 06, 2017, 08:31:43 »

Przy 14,5.
Temat wałkowany na każdym szkoleniu u mnie w robocie.   
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2017, 08:35:45 wysłana przez j@wa »
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.