A więc stało się, tydzień temu zakupiłem jawę 50 typ 20 rocznik 1979
i dzisiaj zacząłem dłubać.
Czasu miałem niewiele, więc na pierwszy ogień poszła puszka z filtrem powietrza, poczyściłem i zalepiłem dziurę w kolanku.
Do kupienia jest filtr powietrza.
Później przyszła kolej na gaźnik. Rozebrałem go na części pierwsze i okazało się, że brakuje:
- okapnika,
- śruby mocującej ww.,
- nakrętki kontrującej pod śrubę do regulacji linki gazu,
- śrub mocujących pokrywę komory pływakowej (patent na trytytkę),
- podkładek wszelkich,
- uszczelki pod zawór iglicowy.
Poza tym pływak jest do wymiany (pływa, ale jest trochę poobijany), a zapinka jest przylutowana do iglicy przepustnicy. Aktualnie wszystkie bebechy kąpią się w benzynie ekstrakcyjnej.
Do kupienia jest zestaw naprawczy gaźnika.
Czasu było coraz mniej, więc wziąłem się za pierdółki. Rozebrałem przełącznik świateł. Trochę się zastał, jest do uratowania. Odkręciłem cewkę zapłonową, reflektor, blachę z tyłu czachy i polałem wszystkie śruby i nakrętki WD40, coby się do następnego czwartku przeżarło i było łatwiej kręcić.
Pytania:
1. W jaki sposób fabrycznie puszka z filtrem powietrza była przytwierdzana do ramy? W czechosłowackim katalogu części zamiennych pod hasłem "Tlmic sania s cisticom vzduchu" widnieje część nr 8 - "upinaci gumovy kruzok" i czyżby właśnie tym gumovym krużokiem?
2. Chcę dosztukować śruby mocujące pokrywę komory pływakowej, są to M4x14, tylko nie przyjrzałem się jaki tam jest skok gwintu, ktoś coś wie?
3. Kierownica NIE BYŁA fabrycznie przyspawana do wspornika, prawda?
4. Jaka jest oporność fajki świecy?
(zdjęcie znalezione w necie)
5. Brakuje mi części zaznaczonej na powyższym zdjęciu numerem 1 (tunel), ktoś może ma i nie potrzebuje już?
6. Gdzie można dostać gumki zaznaczone na powyższym zdjęciu numerem 2?
7. Poprzednim właścicielem był chyba jakiś spawacz. Kolanko wydechowe jest przyspawane do tłumika. Ciąć to czy olać i zostawić?
Pozdrawiam.