Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Styczeń 22, 2021, 04:59:11
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Strony: 1 ... 5 6 [7]   Do dołu

Autor Wątek: Projekt "Cezetron"  (Przeczytany 14557 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2995
  • Smoczyciel
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #150 dnia: Maj 23, 2019, 00:26:17 »

Dlatego ja zawsze piszę żeby był akumulator, bo jakby nie patrzeć to jest dobry bufor. Btw. planuję własny regulator napięcia do tego typu alternatorów. Odpowiednie tyrystory itd. a nie mania chińczyków wszystko na BT...

Bufor buforem. Ale dajmy na to przykład że jedziemy w nocy, coś nam się "zj**ie" w układzie "paliwowym" na poboczu ciemno, nie mamy latarki. I co? Przydałby się "bufor" chociażby na zasilanie pozycyjnych...
Cieszę się, że Janek ma podobne podejście do tematu. Tym bardziej, że czekam cierpliwie na CDI od niego ;)
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2019, 00:32:28 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Jawa 350 638.0 87r.
Jawa 350 638.5 85r.
Cezet 350 472.5 83r
Cezet 175 477.0 74r

Andrzejek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 103
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #151 dnia: Maj 26, 2019, 22:04:19 »

Witam
Informacje uzupełniające w temacie kontrolki ładowania ;-)
https://youtu.be/gBtcGXQgEMw
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2019, 23:18:58 wysłana przez Blenders »
Zapisane

Czmielu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 548
  • knedel knedel knedel
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #152 dnia: Maj 26, 2019, 22:39:15 »

Cześć, czy jest możliwość wykonania kontrolki, która powiedzmy poniżej 12v świeci na czerwono a powyżej 15v świeci na żółto, między tymi zakresami nie świeci.
Zapisane
Čz 472.6 87'
Jawa 250 353 60' + Velorex 560+ PAV 40
Jawa 638-5 87'
ČZ 472.5 x3
Jawa 350 638.1x2
Jawa 634-638 "tęczówka" + velorex 562
Jawa 639 91'
ČZ  175/450 62'

tel. 508 168 776

Andrzejek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 103
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #153 dnia: Maj 27, 2019, 21:33:02 »

Witam
Oczywiście w końcu jest programowalna i można sobie samemu ustawić takie progi jeżeli już masz. Natomiast jeżeli nie masz to przed wysyłką mogę ustawić tak jak sobie życzysz ;-)
Pozdrawiam
Zapisane

Andrzejek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 103
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #154 dnia: Czerwiec 02, 2019, 06:55:08 »

Witam
Zmiana samego przerywacza nie wpływa na oszczędność energii. Na oszczędność natomiast wpływa zmiana żarówek na takie o mniejszej mocy. I tu przy doborze żarówek należy się kierować aby te o mniejszej mocy czyli praktycznie LED miały podobną ilość lumenów w stosunku do oryginalnych żarnikowych. Oryginalny przerywacz "bimetalowy" potrzebuje do prawidłowej pracy odpowiedniego prądu "obciążenia" i na przykład aby mógł prawidłowo działać z żarówką LED trzeba go dociążyć rezystorem. Co w efekcie nie daje żadnej oszczędności energii. Elektroniczny przerywacz nie musi mieć spełnionego tego warunku do prawidłowej pracy. Wspominałem już gdzieś o tym, na ten przykład możemy w instalacji 12V zmniejszyć "prądożerność" żarówek praktycznie 10-cio krotnie. Nie tylko kierunkowskazów ale i na przykład świateł STOP. Podobnie będzie i w instalacji 6V jednak jest znacznie mniejszy wybór żarówek LED na to napięcie. Przerywacz powstał właśnie z tą myślą aby można było go samodzielnie w prosty sposób dostosować "zaprogramować" do żarówek jakie mamy w kierunkowskazach. Na filmiku wszystko starałem się pokazać od żarówek nominalnych po takie, które 10 razy mniej obciążają instalację.
Pozdrawiam
Zapisane

ArczeX

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #155 dnia: Kwiecień 01, 2020, 16:40:32 »

Witam serdecznie wszystkich a jednocześnie odgrzewam temat  :D

Jak na obecną chwile przedstawia się sytuacja projektu ?
- Czy są jakieś nowe pomysły udoskonalenia ?
- Jak sprawują się rozesłane zapłony w obecnej chwili ?
- Czy jest jeszcze możliwość nabycia zapłonu ?

Zapisane

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #156 dnia: Kwiecień 01, 2020, 19:04:36 »

- Jak sprawują się rozesłane zapłony w obecnej chwili ?
Jako użytkownik w/w zapłonu, czuję się upoważniony do wyrażenia więcej niż pozytywnej o nim opinii. Polecam ...
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

ArczeX

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #157 dnia: Kwiecień 15, 2020, 22:32:00 »

Świetna sprawa i ukłony w stronę twórcy za tak przemyślany zapłon, tylko czy ktoś ma jakiś kontakt z kolegą Andrzejek ? i mógłby podzielić się nim na PW  :D  bardzo chętnie zamienił bym kilka słów odnośnie zapłonu jak i podpytał o możliwość jego zakupu.
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2995
  • Smoczyciel
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #158 dnia: Kwiecień 15, 2020, 23:42:41 »

Niestety ale widzę, że kolega Andrzejek ostatnio był aktywny we wrześniu 2019... Mam nadzieję, że wszystko u niego ok i w końcu się na forum pojawi...
Zapisane
Jawa 350 638.0 87r.
Jawa 350 638.5 85r.
Cezet 350 472.5 83r
Cezet 175 477.0 74r

Andrzejek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 103
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #159 dnia: Listopad 13, 2020, 22:44:16 »

Przepraszam ... nie było mnie prawie rok .... ale już jestem. Tak to w zyciu bywa, choć zainteresowani koledzy mieli kontakt telefoniczny ;-)
Zapisane

rasmusen1

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 41
  • 634,7 tęczówka, 634,7-00, replika 638,5
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #160 dnia: Listopad 13, 2020, 23:54:42 »

Kurcze super, proszę podać na priv numer
Zapisane

Andrzejek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 103
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #161 dnia: Styczeń 03, 2021, 20:27:31 »

Witam
Nie wiem czy jeszcze kogoś temat interesuje ale z racji tego, że tutaj został opisany cały projekt, pozwolę sobie na dopisanie kolejnych modyfikacji. Modyfikacja dotyczy kontrolki ładowania. Jak to w życiu bywa "Potrzeba matką wynalazków". Koledze w motorze wyparował elektrolit w akumulatorze bo uszkodził się regulator i alternator ładował na max-a. Drugi pomysł podsunął kolega z forum mówiąc, że nie ma możliwości w kontrolce zamienić szkiełka czerwonego na mleczne. No i powstała kontrolka czerwona pracująca w dwóch trybach: kontroli ładowania oraz w trybie przekaźnikowym. Pozwala zastąpić tradycyjną kontrolkę ładowania oraz wyeliminować przekaźnik ładowania. Mozna ją zastosować do instalacji zasilanych alternatorem z magnesami stałymi oraz alternatorem samowzbudnym z uzwojeniem wzbudzenia. Chcąc zastosować kontrolke dla układu z alternatorem obcowzbudnym należałoby "dołożyć" dodatkowy rezystor zapewniający wzbudzenie. Zmieniono również konektorki z 6,3 na 4,8 bo takie ma Czesia w oryginalnej instalacji. Jest też filmik prezentujący mozliwości tej kontrolki https://youtu.be/Ru_bTKdfk8g
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2021, 20:34:06 wysłana przez Andrzejek »
Zapisane

kidzej

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Cezet 175 487 86r
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #162 dnia: Styczeń 20, 2021, 15:22:54 »

Naprawdę bardzo fajne kurczę chętnie bym takie coś zakupił ale mam instalacje 6v
Zapisane
Cezet 175 487 86r

rasmusen1

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 41
  • 634,7 tęczówka, 634,7-00, replika 638,5
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #163 dnia: Styczeń 20, 2021, 15:59:06 »

Ja już mam, polecam. Do CDI idealny
Zapisane

Andrzejek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 103
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #164 dnia: Styczeń 20, 2021, 18:19:41 »

Witam
Do 6V instalacji też da się zrobić bedą tylko inne progi ;-)
Pozdrawiam
Zapisane

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 290
  • eMZeciarz
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #165 dnia: Styczeń 20, 2021, 20:53:21 »

W CZ konektory są 5,1 czy 5,2. Takie dosyć nietypowe i trudne w zakupie aczkolwiek nie niemożliwe do zdobycia.
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, alternatory z CDI, regulatory, obrotomierze, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

kidzej

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Cezet 175 487 86r
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #166 dnia: Wczoraj o 11:35:06 »

mam pytanie przeczytałem wątek od początku i widziałem że pisałeś o zapłonie 6v ile by kosztował taki zapłon ze zmiennym kątem zapłonu kompletny do cezet 175 487
Zapisane
Cezet 175 487 86r

Andrzejek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 103
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #167 dnia: Wczoraj o 20:05:23 »

Witam
A dziekuję za poprawienie, ponieważ nie mam oryginalnej instalacji myślałem, że miała 4,8 bo 6,3 były za duże. Sprawdziłem i faktycznie można jeszcze dostać na 5,1 czy 5,2 ale z racji tego, że używam różnych kształtów konektorków łatwiej jest mi zastosować 4,8, których to asortyment jest znacznie bogatszy ;-)
Pozdrawiam
Zapisane
Strony: 1 ... 5 6 [7]   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
15 Odpowiedzi
5599 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 02, 2009, 16:14:59
wysłana przez Lejek
7 Odpowiedzi
4141 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 04, 2012, 23:44:51
wysłana przez Deejf
157 Odpowiedzi
54744 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopad 23, 2020, 09:25:15
wysłana przez Bohun350
497 Odpowiedzi
72619 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 04, 2014, 19:26:10
wysłana przez Maliniasty
4 Odpowiedzi
3893 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 27, 2013, 07:48:42
wysłana przez georgs64