Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwiecień 26, 2019, 05:10:46
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Strony: 1 ... 4 5 [6]   Do dołu

Autor Wątek: Projekt "Cezetron"  (Przeczytany 6525 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Andrzejek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 90
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #125 dnia: Marzec 05, 2019, 08:40:39 »

Witam
W obecnych czasach RS jest dość problematyczny dla zwykłego użytkownika.
Natomiast niewykluczone, że będzie można wgrać mapę za pomocą zwykłej karty SD.
Pozdrawiam
Zapisane

Andrzejek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 90
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #126 dnia: Marzec 05, 2019, 22:23:05 »

Witam
Jest druga część o zapłonie, jako materiał uzupełniający do pierwszej części. Starałem się pokazać na silniku jak się praktycznie ustawia. Materiał sam nagrywałem i sam ustawiałem wiec są małe przeskoki w prezentacji. Mam nadzieję, że daje to jakiś obraz tego co i jak się ustawia.
https://youtu.be/yq-SiPzHOAM
Pozdrawiam
Zapisane

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 741
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #127 dnia: Kwiecień 01, 2019, 13:40:49 »

Właśnie otrzymałem przesyłkę z zapłonami od Kolegi Andrzejka. Jestem pod wrażeniem jakości wykonania. Kolego Andrzejek, NASA szuka takich ludzi ... Jeżeli to będzie działało jak zostało wykonane, to można będzie o zapłonie zapomnieć ...  :)
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

Pietras12v

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 501
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #128 dnia: Kwiecień 01, 2019, 19:46:48 »

Kurde, przegapilem kolejkę???
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

czeron

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1523
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #129 dnia: Kwiecień 01, 2019, 20:13:32 »

Ja też nic nie wiedziałem, że już moszna kupić
Zapisane
CEZET 472.6

Andrzejek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 90
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #130 dnia: Kwiecień 01, 2019, 22:21:55 »

Witam
Staram się jak mogę ;-)
Koledzy nie dają mi odetchnąć.
Pozdrawiam
Zapisane

KKielanowek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • CZ 487; CZ 472.6
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #131 dnia: Kwiecień 01, 2019, 23:17:09 »

Przesyłka dzisiaj doszła, zapłon zamontowałem, motocykl odpalił i działał prawidłowo. Na razie nie miałem możliwości sprawdzić jak sprawuje się na drodze, bo blachy są w lakierni. Wszystko wygląda profesjonalnie i bardzo estetycznie. Podstawę musiałem minimalnie przytrzeć po obwodzie (w granicach 1/10 mm), bo nie mieściła się w obudowie. Problem mam natomiast z odległością tarczy od sensorów - nie musiałem dawać podkładki, bo tarcza była idealnie pomiędzy, natomiast wraz z obrotem wału odległości te zmieniały się. Czego to może być wina, krzywka źle siedzi? Będzie to sprawiało problem przy użytkowaniu?
Zapisane

Adam112

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 84
  • Cz-Jawa
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #132 dnia: Kwiecień 01, 2019, 23:22:04 »

Być może czopy wału wytarte pod łożyskami i jest niewielki luz osiowy wału.
Zapisane

Andrzejek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 90
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #133 dnia: Kwiecień 02, 2019, 23:13:04 »

'Witam
Nie będzie przeszkadzało, można jeszcze sprawdzić czy sama tarczka nie jest krzywa. Będzie to widać przy kręceniu wałem i sprawdzaniu jak "leży" miedzy szczelinami. Proszę pamiętać o podregulowaniu gaźnika pod nowy zapłon.
Pozdrawiam
Zapisane

Andrzejek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 90
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #134 dnia: Kwiecień 03, 2019, 05:33:19 »

Jeżeli wierciłeś otwór pod bolec ustalający tarczkę, to może troszeczkę za mocno  wystawać i wtedy śruba z jednej strony podeprze się na bolcu i może przekrzywić tarczkę. Wtedy trzeba go podpiłować tak aby po założeniu tarczki nie wystawał powyżej.
Zapisane

michal_t

  • elektronik
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 88
  • Jawa 638.5 delux Wrocław
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #135 dnia: Kwiecień 03, 2019, 09:35:36 »

Ja już się wyleczyłem z montowania elektroniki pod dekiel silnika  :P a czujniki tylko magnetyczne (cewka + magnes neodymowy). Też się bawiłem w procesory, wyświetlacze itp ale jak coś padnie od wibracji na autostradzie daleko od domu to musi być do naprawienia śrubokrętem i scyzorykiem.

Obecnie testuję prosty całkowicie analogowy zapłon ze zmiennym kątem (dwie cewki, magnes neodymowy, dwa moduły DC CDI i zmienny kąt też można uzyskać a nie ma się co zepsuć):
https://www.youtube.com/watch?v=NrQcTUmoZNk
Ale kibicuję twojej koncepcji i przyglądam się z ciekawością jak się rozwija :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2019, 09:41:56 wysłana przez michal_t »
Zapisane
    Status GG

Andrzejek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 90
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #136 dnia: Kwiecień 03, 2019, 22:41:17 »

Wtedy pozostaje założyć oryginalne przerywacze i jazda dalej ;-)
Zapisane

Rozztocz

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2403
  • Smoczyciel
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #137 dnia: Kwiecień 03, 2019, 22:51:57 »

Ja już się wyleczyłem z montowania elektroniki pod dekiel silnika  :P a czujniki tylko magnetyczne (cewka + magnes neodymowy). Też się bawiłem w procesory, wyświetlacze itp ale jak coś padnie od wibracji na autostradzie daleko od domu to musi być do naprawienia śrubokrętem i scyzorykiem.

Obecnie testuję prosty całkowicie analogowy zapłon ze zmiennym kątem (dwie cewki, magnes neodymowy, dwa moduły DC CDI i zmienny kąt też można uzyskać a nie ma się co zepsuć):
https://www.youtube.com/watch?v=NrQcTUmoZNk
Ale kibicuję twojej koncepcji i przyglądam się z ciekawością jak się rozwija :)

Na elektroniku co prawda kolegi, który już się na forum nie udziela (niestety) zrobiłem około 17000km (słownie siedemnaście tysięcy kilometrów). Awaria którą sam wywołałem powstała w garażu i po kilkuminutowej instrukcji co zrobić, drobnym zakupie (taki tam, końcowy tranzystor) naprawiłem moduł sam.
Fakt faktem, że pod deklem mam tylko czujniki i wirującą tarczę ale ja tam się tego nie boję...

Aaa oryginalne cewki, młoteczki i kondensatory przestałem wozić po pierwszym kamieńsku (trasa około 800km w jeden weekend)

Podziwiam wiedzę oraz doświadczenie kolegi Andrzejka. I kibicuję projektom! Być może i ja skorzystam z jakiegoś pomysłu!
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2019, 22:54:00 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Jawa 350 638.0 87r.
Jawa 350 638.5 85r.
Cezet 350 472.5 83r
Cezet 175 477.0 74r

Andrzejek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 90
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #138 dnia: Kwiecień 03, 2019, 23:20:16 »

Mam trochę miejsca pod kapą i 6 sezonów już sobie platynki niepokojone jeżdżą. Klucze mocy mają zabezpieczenie przed zwarciem i krótkie zwarcia im niestraszne ;-)
Zapisane

michal_t

  • elektronik
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 88
  • Jawa 638.5 delux Wrocław
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #139 dnia: Kwiecień 04, 2019, 09:26:05 »

Cytuj
Klucze mocy mają zabezpieczenie przed zwarciem i krótkie zwarcia im niestraszne
Jeśli to nie tajemnica to jakie Ci się udało znaleźć? Też szukałem takich ale przeznaczone do automotive to owszem mają wszystkie zabezpieczenia ale padają od zbyt niskiego napięcia przebicia (na cewce WN po rozłączeniu 12V potrafi się wyindukować impuls 300-400V). Chyba że stosujesz jakieś układy gasików ale to też pożera miejsce i trochę się grzeje.

Andrzejek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 90
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #140 dnia: Kwiecień 04, 2019, 21:59:22 »

Przepięcia "gasi się" zabezpieczając tranzystory diodami zenera ;-)
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 886
  • Jawa 350 TS '88 Ogar 200 '88 Escort '00
    • www.Greg92.pl
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #141 dnia: Kwiecień 05, 2019, 08:48:48 »

Cześć
Kibicuje Tobie, aby Twój pomysł wypalił i zjeździł sporo kilometrów bezawaryjnie:)
Mam pytanie odnośnie prostownika i regulatora - nie "gotuje" ci się to bez radiatora(prostownik) pod pokrywą? Mam podobny mostek prostowniczy, trochę ciepła generuje...
Zapisane
Kupię wydechy do Jawy 638.0
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Pietras12v

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 501
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #142 dnia: Kwiecień 05, 2019, 09:02:46 »

Nie nie gouje mu sie! Pisał o tym już że obudowa silnika to spory riadiator!
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 741
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #143 dnia: Kwiecień 05, 2019, 16:38:26 »

Wreszcie nadszedł czas na zainstalowanie zapłonu, wykonanego przez Kolegę Andrzejek. Samo zamontowanie i ustawienie, rzeczywiście nie nastręcza wielu trudności. Zmiana map przy zdjętej kapie również nie jest kłopotliwa, o ile słońce nie świeci wprost na płytkę zapłonową. Przetestowałem wszystkie mapy i mogę powiedzieć, że różnice między nimi są mocno odczuwalne (nie to co w soveku), Dodatkowym atutem jest dziecinnie prosty powrót do mechanicznych przerywaczy. Chyba tego właśnie szukałem. Dzięki Kolego Andrzejek ...
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

Andrzejek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 90
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #144 dnia: Kwiecień 05, 2019, 20:46:59 »

Witam
Tak miało być z założenia ;-)
Radości z jazdy kolego ;-)
Pozdrawiam
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 504
  • 638-1 1100xx xs750 mt16/R80 2328 2361105L 104
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #145 dnia: Kwiecień 22, 2019, 19:40:59 »

Dzisiaj Nadejszła wiekopomna chwila i zamontowałem wskaźnik napięcia akumulatora do Japonii. Przekrecam kluczyk w stacyjce, dioda miga na zielono. Odpalam silnik, dioda miga na zielono. Pierwsza myśl - cholercia byłem pewien, że kupiłem wersję poprawioną, która gdy wszystko z voltami ok nie sieci. Ta migająca dioda będzie mnie wk.. podczas jazdy. Polazłem do domu, bo tam była instrukcja, okazało sie, że dostałem to co chciałem. Kolejna myśl - akumulator po zimie niedoładowany - nie mam zwyczaju wyciągać aku na zimę. Wziąłem miernik i mierzę - 12,2V na zgaszonym silniku. Odpalam - 12,0, na światłach 11,5....
No tak nie ładuje. Pomiary pokazały, że regulator padł. Akumulator chyba też śmietnik, bo już kilka godzin na prostowniku pokazuje 13,5V.
Jestem mega zadowolony z kontrolki. Dzięki niej zdiagnozowałem awarię w garażu a nie gdzieś kilkadziesiąt km od domu......
Zapisane
    Status GG

Andrzejek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 90
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #146 dnia: Kwiecień 22, 2019, 21:26:01 »

Właśnie w tym celu została zaprojektowana, żeby pomagać a nie jako gadżet. ;-)
Zapisane
Strony: 1 ... 4 5 [6]   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
2653 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 09, 2013, 17:02:03
wysłana przez Blenders
4 Odpowiedzi
2830 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 27, 2013, 07:48:42
wysłana przez georgs64
27 Odpowiedzi
4944 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 06, 2015, 20:34:52
wysłana przez Markoltent10
162 Odpowiedzi
22491 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 01, 2016, 07:08:13
wysłana przez czjawa
2 Odpowiedzi
1400 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 24, 2016, 22:30:33
wysłana przez Montik