Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 19, 2019, 03:58:16
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Strony: 1 [2] 3 4 ... 6   Do dołu

Autor Wątek: Projekt "Cezetron"  (Przeczytany 5376 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kolba

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 191
  • 638.1x2
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 06, 2019, 23:28:50 »

Też się podpinam do chęci kupna zapłonu
Zapisane

kuba.g6

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 41
  • Jawa 50 Mustang 1978 | CZ 175 / 487.0 1988
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 07, 2019, 00:13:43 »

Hmm szykuje się ciekawa alternatywa dla ukraińskich wynalazków. Jak tak dalej pójdzie to zaraz pół forum będzie chciało ten zapłon :D

Jestem zainteresowany wersją na 6V.
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

KKielanowek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • CZ 487; CZ 472.6
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 07, 2019, 15:51:35 »

Też jestem bardzo zainteresowany zakupem. Jak wygląda mapa zmiennego kąta wyprzedzenia zapłonu, jak ją dobrałeś?
Zapisane

xepher

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 362
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 07, 2019, 16:08:30 »

Ja myślę że już pół forum się tym interesuje. Mam pytanie, czy mapy będzie można samemu wgrywać?
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4
Jawa 638.0
Suzuki RG 80
Romet Pony M3
Nowy Sącz 793621301

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 277
  • eMZeciarz
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 07, 2019, 19:14:22 »

Dwa pytanka: czy jest to dedykowany mikro-kontroler czy nie szczególnie? Zakłócenia z cewek nie sprawiają problemów nawet po usunięciu oporu na przewodzie wn?
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, alternatory z CDI, regulatory, obrotomierze, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

czeron

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 07, 2019, 19:26:25 »

Wydaje mi się, że jeżeli kontroler jest zamknięty w kapie jest chyba dość dobrze ekranowany, i nawet usunięcie rezystorow nie powinno mieć negatywnego wpływu na pracę.
Ale to tylko tak mi się wydaje.
Zapisane
CEZET 472.6

ŻETON

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 60
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 07, 2019, 20:51:26 »

Dwa pytanka: czy jest to dedykowany mikro-kontroler czy nie szczególnie? Zakłócenia z cewek nie sprawiają problemów nawet po usunięciu oporu na przewodzie wn?
Wydaje mi się, że jeżeli kontroler jest zamknięty w kapie jest chyba dość dobrze ekranowany, i nawet usunięcie rezystorow nie powinno mieć negatywnego wpływu na pracę. Ale to tylko tak mi się wydaje.

Ne wiem  o czym piszecie ale jestem zainteresowany w opcji cz 350 6 v 8)
Zapisane
jawa 250 353/03 1957 r,
Jawa 250 353/04 1960,
CZ 350 472,5 1985
Velorex 560
pav 41

Andrzejek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 81
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 13, 2019, 16:58:37 »

Witam
Praca zawodowa mnie zawaliła i dopiero dzisiaj zajrzałem.
Zanim opiszę kolejny projekt kilka odpowiedzi, na pytania związane z zapłonem.
Wersja 6V powstała w ubiegłym roku i na wiosnę będzie montowana do Czesi kolegi z forum, zobaczymy jak się będzie sprawował. Myślę, że do 175 można montować ten sam moduł odchudzony o 2-gi stopień mocy. Co do programowania to mapy wgrywam programatorem wraz z programem. Oczywiście nie widzę problemu aby wgrać komuś jego mapę czy mapy. Żeby użytkownik sam mógł wgrywać mapy, należało by napisać program do współpracy modułu z komputerem, na tą chwilę nie planowałem takiego programu. Należy pamiętać o tym, że zmieniając początkowe ustawienie możemy "podnieść lub opuścić" całą charakterystykę zmieniając tym samym kąty wyprzedzenia. Tak jaki kiedyś obiecałem mam przygotowane 2 moduły do testowania, które odstąpię gratis. Warunek trzeba dostarczyć motor do Andrzejka, no i mieć oryginalne cewki 12V. Wynika to konieczności sprawdzenia instalacji w moto i uniknięcia nieporozumień w ewentualnej wadliwej pracy modułu. W mojej Czesi instalację wykonałem od podstaw po to między innymi aby wykluczyć wpływ instalacji na elektronikę. Co do modułu to nie jest wykonany na dedykowanym układzie, wykonałem go na bardzo popularnym mikroprocesorze Mikrochip-a PIC12F629. Co do zakłóceń to specjalnie moduł został tak zaprojektowany aby droga od czujników do stopni mocy była jak najkrótsza. Na świecach bez rezystorów jeździłem krótko, moduł pracował prawidłowo. Świece z rezystorem zastosowałem tak na wszelki wypadek, żeby wyeliminować ewentualny wpływ na elektronikę w Czesi.
Pozdrawiam
Zapisane

Andrzejek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 81
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 13, 2019, 17:38:30 »

Witam
Kolejnym projektem Cezetron-a jest obrotomierz. Moja Czesia fabrycznie była wyposażona tylko w prędkościomierz. Chęć założenia obrotomierza była dobrym momentem aby wykonać go w wersji elektronicznej. Bazą był oryginalny uszkodzony obrotomierz, chodziło o to aby wersja elektroniczna wyglądem jak najmniej odbiegała od oryginału. Sygnał z założenia jest brany z jednej z cewek zapłonowych. Obrotomierz bez niespodzianek przejeździł 4 sezony. Został zdemontowany i rozebrany na potrzeby opisania projektu.
Zapisane

Andrzejek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 81
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 13, 2019, 18:12:19 »

Drugi projekt zapoczątkował trzeci. Skoro można obrotomierz, to czemu nie prędkościomierz. Z linką i podskakiwaniem wskazówki problem każdemu znany. Tak powstał trzeci projekt Cezetron-a prędkościomierz. I podobnie jak w poprzednim przyjęto wykonanie w oryginalnej obudowie, jak najbardziej zbliżony do oryginału. Bazą był oryginalny mechaniczny. W projekcie były narzucone oryginalne wymiary i rozmieszczenie, które starałem się zachować. Prędkościomierz oparty jest na czujniku zliczającym impulsy z tylnego koła. Po zamontowaniu układu okazało się, że jest podatny na zakłócenia i pojawiają się momenty kiedy wskazówka "wariowała". Układ został zdemontowany i poprawiony układ detekcji impulsów. Po tej korekcji układ podobnie jak obrotomierz już nie sprawiał problemów. W praktyce ujawniła się pewna niedogodność użyty wyświetlacz kilometrów był podświetlany podświetleniem zegara co wpływało negatywnie na czytelność. Dlatego też został zdemontowany i wykonana została osłona w celu wyeliminowania podświetlenia. Pora na podsumowanie tych dwóch projektów. Co zyskałem ? Wyeliminowałem 2 linki i 2 układy napędowe linek. Wskazówki już nie podskakują tylko płyną. Dokładność, prędkościomierz pokazuje taką prędkość jaką ma pokazywać przy danych obrotach silnika w zależności od zastosowanej ilości zębów zębatki (gdzieś na forum widziałem taką tabelkę). Kilometry liczy z dokładnością do 100m. Po przejechaniu samochodem i następnie Czesią około 40 km, ilość przejechanych kilometrów był identyczny łącznie z miejscem po przecinku. Ze wskazaniem GPS nie sprawdzałem ale zamierzam nagrać filmik jak to wygląda w praktyce i w odniesieniu do GPS. Póki co po przejechaniu prawie 6000 tys. km i 4 sezonach eksploatacji zarówno obrotomierz jak i prędkościomierz nie wymagały mojej interwencji.
Pozdrawiam
Zapisane

Andrzejek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 81
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 13, 2019, 18:20:57 »

Witam
Jeszcze parę słów na temat wyglądu. Oryginalnie Czesia miała prędkościomierz z ramką niklowaną, ponieważ obrotomierz zakupiłem z ramką ciemno szarą dokupiłem również i prędkościomierz z taką ramką. Musiałem również przerobić podświetlenie zegarów z racji tego, że są umieszczone w owiewce wystające żaróweczki przeszkadzały w zamocowaniu. Podświetlenie zostało zamontowane na płytce wewnątrz jak widać na zdjęciach. W obudowie w miejscu mocowania oryginalnego podświetlenia, zostały powiększone otwory przez, które w razie potrzeby można wymienić żaróweczki podświetlenia.
Pozdrawiam
Zapisane

xepher

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 362
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 13, 2019, 19:22:10 »

Super. No to skoro pokazałeś co robisz i już spora część forum już się ślini na myśl o twoim zapłonie zadam pytanie w imieniu wielu: wiele i na kiedy?
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4
Jawa 638.0
Suzuki RG 80
Romet Pony M3
Nowy Sącz 793621301

muczacz

  • Własny tytuł
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 13, 2019, 20:22:45 »

kurde jakie fajne też bym jeden komplet zamówił
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

killler

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 401
  • :)
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 13, 2019, 22:00:33 »

działaj z produkcja predkoscimierza beda chetni, sam bym sie skusił ;)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1568
  • Jawa 350 88r
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 13, 2019, 23:10:53 »

Bardzo fajne projekty gratuluje !!!  :o , co przestawia położenie wskazówek ?? silnik krokowy ??
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Andrzejek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 81
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 19, 2019, 10:05:32 »

Witam
Do napędu wskazówki został użyty napęd stosowany już od dziesiątków lat w technice motoryzacyjnej. Nie jest to jeszcze silnik krokowy określany jest jako "Air core meter". Tu jest link do strony gdzie jest pokazana ewolucja samochodowych wskaźników.  http://newvintageusallc.mybigcommerce.com/blog/gauge-meters-movements-motors-and-functions/
Pozdrawiam
Zapisane

Andrzejek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 81
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 19, 2019, 19:13:32 »

Witam
Kolejnym czwartym układem projektu Cezetron jest kontrolka stanu ładowania akumulatora. Stan naładowania sygnalizuje trójkolorowa dioda (czerwona-zielona-żółta) w zależności od napięcia w instalacji. Ponieważ układ miał się zmieścić w oryginalnej oprawie kontrolki od Cezety pierwszym problemem do rozwiązania okazał się filtr kontrolki. W Cezecie mam cztery kontrolki czerwona, zielona, pomarańczowa, niebieska. W celu poprawnego wyświetlania trzech kolorów trzeba było wykonać biały filtr. Bardzo wdzięcznym materiałem okazał się bezbarwny poxipol, z którego udało się wykonać fajny biały matowy filtr do kontrolki. Układ wykonano jako zamiennik żaróweczki z oprawką. Działanie układu było następujące jeżeli napięcie było mniejsze od 12,5V mrugała na czerwono. Od 12,5 - 13,2 świeciła na czerwono sygnalizując brak ładowania. Od 13,2 do 14,8 świeciła na zielono sygnalizując ładowanie. Od 14,8 do 15,5 świeciła żółta sygnalizując za wysokie napięcie ładowania. Powyżej 15,5 mrugała żółta sygnalizując stanowczo za wysokie napięcie ładowania. Praktycznie przy sprawnym układzie ładowania po włączeniu zapłonu świeciła na czerwono, po uruchomieniu silnika przy około 1500obr i wyżej świeciła na zielono. Po trzech sezonach eksploatacji pozwoliła wykryć kończący się akumulator.
Zapisane

Czmielu

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 337
  • knedel knedel knedel
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 19, 2019, 19:19:09 »

Czekałem na rozwinięcie się tego tematu z kontrolką, fajna opcja i wtedy mógłbym wyeliminować voltomierz. Jestem tym pomysłem jak najbardziej zainteresowany.
Zapisane
Čz 472.6 87' x 2
Jawa 250 353 60' + Velorex 560+ PAV 40
Jawa 638-5 87'
ČZ 472.5 x3
Jawa 350 638.0
Jawa 634-638 "tęczówka" + velorex 562
Jawa 639 91'
Jawa 640 93' Red style

tel. 508 168 776

Andrzejek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 81
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 19, 2019, 19:48:14 »

Po zakończeniu sezonu na jesieni powstała druga wersja kontrolki. Miała za zadanie pokazywać więcej stanów akumulatora i umożliwiać diagnozowanie jego aktualnej kondycji. Poniżej 11V mruga czerwona sygnalizując stan głębokiego rozładowania akumulatora. Pomiędzy 11 a 12V świeci czerwona sygnalizując niedoładowanie akumulatora poniżej 40% pojemności. Od 12 do 12,8 świeci zielona sygnalizując prawidłowy poziom naładowania. Od 12,8 do 13,8 mruga zielona sygnalizując stan po wyłączeniu silnika kiedy to napięcie na akumulatorze powoli spada do około 12,7V które to dla temp 20 stopni jest prawidłowe dla w pełni naładowanego akumulatora. Od 13,8 do 14,8V mamy zakres pracy regulatora napięcia i jednocześnie napięcia ładowania co sygnalizuje świecenie żółtej diody. Powyżej 14,8V mruga żółta co sygnalizuje przeładowanie akumulatora. W praktyce działa to tak, że po włączeniu zapłonu zapłonu świeci zielona sygnalizując nam, że akumulator jest naładowany powyżej 40%. W czasie jazdy świeci nam żółta sygnalizując prawidłową pracę układu ładowania. Po wyłączeniu zapłonu mruga zielona co sygnalizuje, że akumulator był "dopiero co" ładowany. Ponieważ układ jest stosunkowo mały ciężko jest zmieniać program po zmontowaniu. Dlatego też wprowadzono możliwość samodzielnego zaprogramowania przy użyciu przycisku. Można zmieniać napięcia poszczególnych progów jak i usuwać niektóre. Np. można ustawić, żeby do 12,2V świeciła na czerwono a powyżej na zielono. Układ może bezpiecznie pracować do 20V.
Pozdrawiam
Zapisane

Bison

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 281
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 19, 2019, 19:59:23 »

Kiedy rusza masowa produkcja ?
Zapisane
CZ 350 typ 472.6 - 1987
Jawa 350 typ 638.1 - 1989 
Jawa 350 typ 640 - 1989
IŻ 350 typ Planeta 5 - 1991
Suzuki VS 1400 Intruder - 2001

Pietras12v

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 496
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 19, 2019, 21:02:40 »

Wreszcie jest tu ktoś kto ożywia atmosferę.   :)
Wydaje mi sie ale nie wiem czy dobrze pamiętam czy to Ty Andrzejek programowaleś mi eeprom?
Ciesze się z twoich projektów, gratuluje też ogromnej wiedzy. Mamy chłopaki poprostu szczęście ze Andrzejek posiada knedla.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Andrzejek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 81
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 20, 2019, 07:21:07 »

Witam
Być może Tobie, programowałem komuś z forum eeprom-a do poduszek.
Dwa słowa na temat kontrolki stanu akumulatora. Napięcie jak i pojemność akumulatora zależą w dużej mierze od temp. tegoż akumulatora. Dla wysokich dodatnich temperatur do ładowania wystarczy napięcie nieco ponad 13V. Dla niskich z kolei podchodzi do 15V. Jeżeli chcielibyśmy bardzo dokładnie monitorować stan akumulatora wymagany byłby regulator alternatora z regulacją uwzględniającą temperaturę akumulatora, jak i kontrolka z taką korekcją. Nie jest to oczywiście niemożliwe ;-) Opisana kontrolka bazuje na wartościach przewidzianych dla temperatur akumulatora od 10 do 30 stopni, stąd takie "rozciągnięte" progi. W ubiegłym roku na początku lata zaczęła pokazywać spadek pojemności. Po trzech tygodniach mojego uporu Czesia w poniedziałkowy poranek do odpalenia potrzebowała pomocy z zewnątrz. Wymieniłem akumulator na nowy z uśmiechem, że to "kolorowe światełko" to nie tylko lans i gadżet.
Pozdrawiam
Zapisane

DZIUK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 142
  • Jawa 638-X, Jawa 638-7
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 20, 2019, 10:07:57 »

A ja założyłem voltomierz...
Czekamy na układ zapłonowy z mapą zapłonów w produkcji seryjnej po cenach jakie przewidziałeś. Jesteś w stanie określić kiedy będzie to dostępne?
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 501
  • 638-1 1100xx xs750 mt16/R80 2328 2361105L 104
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 20, 2019, 10:14:54 »

Zawsze byłem i będę pod wrażeniem takich ludzi jak ty, pewnie dla tego, że dla mnie elektronika a fizyka kwantowa to to samo, z jedną różnicą - fizykę kwantową rozumiem po pijoku, a elektroniki ni ch.ja. Ja muszę mieć taką kontrolkę do bobera, w którym oprócz kół, ramy i silnika nie ma nic..... Daj tylko znać kiedy ruszasz a biorę
Zapisane
    Status GG

Andrzejek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 81
Odp: Projekt "Cezetron"
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 27, 2019, 22:53:38 »

Witam
Opisałem już cztery układy z projektu "Cezetron" dzisiaj kolejny choć tak naprawdę to pierwszy układ, który był wykonany około 6 lat temu i służy do tej pory. Jest to jedyny układ, który nie wymagał absolutnie żadnej przeróbki instalacji, odłączamy oryginalny i podłączamy nowy, niby nic wielkiego a cieszy. Tym pierwszym układem był elektroniczny przerywacz kierunkowskazów. Układ został umieszczony w oryginalnej aluminiowej "puszcze" i ma 3 wyprowadzenia +, żarówki i kontrolka. Układ wyprowadzeń troszeczkę inny jak w oryginale ale to bez znaczenia bo i tak jest podpinany w instalacji przez pojedyncze konektorki a nie kostkę, przynajmniej ja tak miałem w swojej Czesi. Układ pierwotnie był przeznaczony do żarówek 12V 21W posiada zabezpieczenie przed zwarciem, "widział" przepalenie żarówki i wtedy migał dwa razy szybciej sygnalizując przepalenie żarówki. Bez problemu można było zrobić na nim światła awaryjne. Ponieważ elektroniczny pracuje "bezszelestnie" brakowało mi
"stukania przekaźnika" dlatego zamontowałem sygnalizator piezoelektryczny, troszeczkę wysoki ton ale lepsze to niż cisza. W między czasie wprowadzona została modyfikacja programu aby przerywacz mógł "współpracować" z Ledami. Ustawiało się go na pracę z żarówkami albo Ledami. Układ z żarówkami pracował prawidłowo natomiast z Ledami nie zawsze widział uszkodzenie Leda i migał normalnie. Okazało się, że na rynku jest wiele różnych Ledów używanych do kierunkowskazów. Więc podobnie jak przy kontrolce stanu akumulatora gdzie można samemu ustawić sobie progi tak i tu powstaje wersja druga przerywacza gdzie będzie można "nauczyć" przerywacz z jakimi żarówkami bądź Ledami ma pracować. Należy tu dodać, że układ pracuje prawidłowo z żarówkami i ledami wprowadzane zmiany mają tylko umożliwić sygnalizację uszkodzonego Leda poprzez dwukrotnie szybsze miganie kierunkowskazu.
Pozdrawiam
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 ... 6   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
2611 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 09, 2013, 17:02:03
wysłana przez Blenders
4 Odpowiedzi
2803 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 27, 2013, 07:48:42
wysłana przez georgs64
27 Odpowiedzi
4893 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 06, 2015, 20:34:52
wysłana przez Markoltent10
162 Odpowiedzi
22346 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 01, 2016, 07:08:13
wysłana przez czjawa
2 Odpowiedzi
1361 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 24, 2016, 22:30:33
wysłana przez Montik