Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 06:29:10
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 [2] 3 4 ... 6   Do dołu

Autor Wątek: Duże cezety Adama 112  (Przeczytany 17454 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 16, 2018, 22:18:05 »

Żadnego malowania narazie nie będzie. Motorek ma być sprawny mechanicznie. Szczęki prawdopodobnie tureckie kupione w Wilmacie. W zeszłym roku kupowałem do 487 też na tył to weszły bez problemu a tu taki babol...
Zapisane

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 17, 2018, 15:13:49 »

Żadnego malowania narazie nie będzie. Motorek ma być sprawny mechanicznie. Szczęki prawdopodobnie tureckie kupione w Wilmacie. W zeszłym roku kupowałem do 487 też na tył to weszły bez problemu a tu taki babol...
z drugiego punktu widzenia to nie babol ciesz się że masz większe, możesz dobrze dopasować sobie bęben i szczęki na tokarce , ale najpierw sprawdź czy masz bęben równy żeby ci nie szarpało podczas hamowania, wrzuć u tokarza całe koło niech delikatnie zabieli bęben a potem dopasuj szczęki i heble będziesz miał jak "złoto"
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 17, 2018, 19:27:48 »

Dziś postanowiłem sprawdzić luzy w układzie korobwo - tłokowym. Najsampierw w górę głowice=wyczuwalny spory próg na cylindrach i tłoki latają sobie luźno. No to cylindry do góry. Okazało się ,że niestety wał jest delikatnie mówiąc mocno rozklekotany, luzy na korbach rzędu 1mm kwalifikują go do regeneracji. Niestety konieczność remontu całego silnika stawia pod znakiem zapytania wyjazd na Wiosenny Zlot na 472.4. Najwyżej jeżeli nie zdąże zrobić silnika przed zlotem to przyjadę na 487 tak jak wcześniej planowałem. Na dzień dzisiejszy silnik jest wyjęty wstępnie rozbebeszony, jutro jak będę miał sciągacz żeby zdjąc zębatkę z wału będzie połowienie.
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3495
  • Smoczyciel
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 17, 2018, 22:43:41 »

Dobrze że teraz sprawdziłeś silnik.
Do grotnik nie masz daleko, ale różnie z silnikiem w takim stanie może być...
3mam kciuki!
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Arturez

  • Secretary JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 674
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 17, 2018, 23:03:20 »

Dobrze że teraz sprawdziłeś silnik.
Do grotnik nie masz daleko, ale różnie z silnikiem w takim stanie może być...
3mam kciuki!
W dodatku bez montażu zaginacza czasoprzestrzeni do Grotnik na wiosenny zdążyć i tak byś nie zdążył :P
Zapisane

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 17, 2018, 23:20:54 »

Do Gajewnik :P . Dojechać i wrócic pewnie bym dał rade na tym silniku, jego praca nie zdradzała aż takiego zużycia. Teraz już nie ma odwrotu, trza robić. Najwyżej jak nie zdążę to pojadę na 487, tam silnik jest dopiero dotarty. Ciekawe jak mała cezeta da radę w dwie osoby plus bagaż. Do tej pory jeździłem nią w dalsze trasy ale solo.
Zapisane

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 646
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 18, 2018, 06:53:55 »

487 nie da rady? To CZ, one zawsze dają rade :D A tak poważniej, Kuba jedzie Mustangiem to i Czesia da rade.
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

youngbiker

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 84
  • co tam skośna kawa, nie ma to jak jawa :)
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 18, 2018, 13:18:39 »

Ładna szuka, moim zdaniem najładniejsza z cezetek, oberwując ten wątek nabieram motywacji do doprowadzenia własnej do stanu zadowalającego :D

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 24, 2018, 21:30:50 »

Dziś udało mi się dostać do Cezety kieruneczki ''jajka''. Niestety kierunki róznią się tylną częścią, dwa mają taką plastikową obudowę a dwa nie. Z tego co pamiętam w 472.5 miałem te z plastikową tylną częscią. Może koledzy podpowiedzą jakie powinna mieć moja cezeta, plastikowe czy metalowe??
Zapisane

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2942
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 24, 2018, 21:39:03 »

Metalowy tył powinien być
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 646
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 24, 2018, 21:41:34 »

W mojej 472.4 wszystkie obudowy są metalowe, ale ja nie mam wycięć na pręty z racji innych uchwytów dostosowanych do mojej zabudowy. Wydaje mi się że plastiki zostały zaadaptowane z późniejszych modeli aby ratować "jajka".
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 646
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 24, 2018, 21:42:40 »

Metalowy tył powinien być
To potwierdzone info?
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2942
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 24, 2018, 22:07:34 »

Do 1979 były metalowe. Katalog tez to potwierdza. Te z plastikowymi tyłami to według mojej wiedzy były stosowane w pierwszych Jawach 634 może też w 472.5.
Jakby co to mam dorobione naklejki do 472.4
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2018, 22:18:00 wysłana przez elkinio »
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 24, 2018, 22:35:28 »

Znajomy ma jawe 634 z 73 roku przywiezioną z ukrainy i w niej są jajka z plastikowymi tyłami, nie wiem może ruscy u siebie zamienili a może tak było fabrycznie. W każdym razie może uda mi się załatwić jeszcze 2 sztuki te z plastikami to wtedy założyłbym je do cz.
Zapisane

gucio695

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 26, 2018, 20:39:57 »

Super model w ładnym stanie. 3mam kciuki :)
Zapisane
CZ 450 '62, WFM 06 S34 '64, Virago XV1000 '85
> Lubie Starsze :)

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 14, 2018, 21:20:32 »

Dziś odebrałem cylindry od szlifierza, wał korbowy pojechał do poznania do pana Marka i w przyszłym tygodniu ma być gotowy. Graty do złożenia silnika wszystkie kupione(łożyska simmery itp). Przy okazji montażu kierunków postanowiłem zrobić coś z przednim reflektorem. Wkład składał się ze szkła od którejś z kivaczek i odblasku w kiepskim stanie. Po przymiarkach okazało się że najlepiej pasuje reflektor od 125p/starego poloneza od świateł mijania. Zakupiłem nowy pod żarówkę h4 za całe 35złotych. Trzeba tylko wywiercić otwór na postojówkę. Mam nadzieję że motorek uda się poskadać i pojechać nim na letni zlot jawerów.
Zapisane

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 14, 2018, 22:16:08 »

Działaj, działaj, letni blisko  :)
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 646
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 14, 2018, 22:20:21 »

Jakiej średnicy masz klosz? Zastanawia mnie to bo w swojej mam mały i założyłem wkład od chinczyka z gładkim szkłem.
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 14, 2018, 22:40:29 »

Lampa i ramka są orginalne od 472.4, nie mierzyłem średnicy otworu w ramce natomiast element optyczny od dużego fiata ma 130mm średnicy. Dodam że zastosowałem żarówkę h4 35/35Wat.
Zapisane

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 646
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 15, 2018, 07:58:03 »

Lampa i ramka są orginalne od 472.4, nie mierzyłem średnicy otworu w ramce natomiast element optyczny od dużego fiata ma 130mm średnicy. Dodam że zastosowałem żarówkę h4 35/35Wat.
Dzieki, fajny pomysl. A masz oryginalne 6v?
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 15, 2018, 08:13:37 »

Instalacja fabryczna 6V. Żarówka h4 35/35W Awina, na alledrogo koszt 8zł, miałem kiedyś taką żarówke w mz ts 250, sezon wytrzymała(ok 4tys km) świeci trochę lepiej niż standardowa bańka. Mam nadzieję ze po ciemku będzie coś widać.
Zapisane

kuba.g6

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 211
  • Jawa 50 23p 1978 | CZ 487.0 1988 | CZ 472.5 1985
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 15, 2018, 12:00:25 »

Bosma też ma h4 6v a chyba trochę bardziej żywotne są od awiny
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 26, 2018, 21:44:46 »

Dziś byłem w poznaniu u Pana Marka po odbiór wału do cezety. Został wymieniony środkowy czop razem z łożyskiem, uszczelnienie zostało zmienione na inne ponoć skuteczniejsze, boczne czopy nie wymagały wymiany. Całość wygląda na naprawdę solidną robotę, korby sztywne wszystko czyściutkie i sterylne. Idę zaraz składać silnik na rano będzie gotowy jak nie wynikną jakieś problemy.
Zapisane

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 04, 2018, 13:08:03 »

Silnik w cezecie został poskładany i kilka dni temu uruchomiony. Dziś jednak udało mi się zrobić sprzętem pierwsze kilometry. Zapłon ustawiony 3mm przed gmp, gaźnik iglica na 4 rowku od góry, powietrze wykręcone 1,5 obrót. Silnik chodzi cicho bez żadnych stuków, słyszalny jest wyraźny szum z cylindrów, mam nadzieję że jak się trochę dotrze to przestanie szumieć. Przejechałem z dwoma przerwami na papierosa ponad 20 kilometrów, nie przekraczajac 70km/h. Cylindry grzeją się niemiłosiernie ale to chyba normalne na samym początku docierania. Cieszy mnie natomiast, że motorek odpala z pierwszego kopnięcia zimny czy ciepły - zasługa pierscieniowego uszczelnienia zamiast labiryntu. Podczas jazdy wyszedł problem z przednim widelcem, leje się olej z obydwu uszczelnień na lagach. Aha, hamulec przedni daje wrażenie lekkiego opóźnienia przy morderczym ścisku dzwigni :)
Zapisane

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 646
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Duże cezety Adama 112
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 04, 2018, 15:36:24 »

Cylindry w Cz na początku też się grzały, na dotarciu aż przez spodnie czułem serducho, a ustawiłeś też bardzo wcześnie zapłon, to też sprzyja nagrzewaniu się silnika. Co do pocących się lag, jaki masz stan oringu w nakrętce lagi? U mnie to było powodem.
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301
Strony: 1 [2] 3 4 ... 6   Do góry