Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Grudzień 16, 2018, 19:42:49
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.  (Przeczytany 3243 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Anusiak

  • Żółtodziób
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 293
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 04, 2017, 00:09:24 »

Da radę aczkolwiek ja tego nie robię, trzeba "okroić" z plastiku impulsatorem i zebrać materiału przy górnej śrubie mocowania pokrywy, robiłem przymiarki i na 99% wszystko będzie na styk, nie mam pojęcia tylko jak zrobić tam regulację, zostaje chyba tylko wkleić go na poxipol, moja poszła do żyda więc nie będę się już na razie tym bawił.
Zapisane
"Lepiej, żeby nienawidzili Cię takim jaki jesteś, niż kochali kogoś, kim nigdy nie będziesz"
Są:
Shl Gazela 1970
Jawka mustang  w częściach x2
Toyota Starlet 1994 1.3 4e-fe
Daewoo Leganza 2.0 Pb+LPG
Peugeot 406 1.8Pb+LPG
Bashan 200


Były:
Opel Corsa 1993 1.2
Daewoo Nubira 1.6 LPG
Romet Router ws50 2011
Simson s51
3xjawka 50 mustang
jawa 350 ts
romet router grande 2011
zipp neken 125/50 2012
quad 110
Jawa 50 Mustang 1978
Ogar 900
2x Bashan 250
I jeszcze w cholerę innego sprzętu.

bob.son

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • ETZ250, JAWA 20, 21, 23
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 09, 2018, 23:59:25 »

(...) Ten jest bodajże ze skutera marki kinroad. Taki zapłon to koszt około 120zł. Producent wspomina cos o 80-vii wattach ale cholera wie ile jest w rzeczywistości, na pewno spokojnie uciagnie h4. (...)
Małe pytanko, czy te Kinroad'y nie są przypadkiem 4-sywami? Czy to w tym przypadku nie ma znaczenia? Pytam bo więcej dostępnych jest zapłonów właśnie do 4-suwów i można bardziej przebierać w ich "wielkości". Z góry dzięki za info. Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2018, 00:01:05 wysłana przez bob.son »
Zapisane

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 634
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 10, 2018, 08:34:15 »

nie ma znaczenia, iskra w 4-suwie występuje również w suwie wydechu i nie wpływa na nic
Zapisane
Jawa TS 350 638-1
traktorek na silniku  wzór cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

bob.son

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • ETZ250, JAWA 20, 21, 23
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 10, 2018, 09:29:31 »

nie ma znaczenia, iskra w 4-suwie występuje również w suwie wydechu i nie wpływa na nic

Fajnie, dzięki za informację, to zwiększa pole poszukiwań. Chwilowo walczę z układem dwóch cewek zapłonowych co powinno dać 12V 30W + regulator napięcia, który został mi z Kymco ZX50, pewnie i tak ładowanie będzie słabawe ale spróbuję. Pozdrawiam
Zapisane

michal_t

  • elektronik
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 85
  • Jawa 638.5 delux Wrocław
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 10, 2018, 14:35:29 »

Mały impulsator do zapłonu możesz sobie zrobić samemu.
Rozbierasz przekaźnik np. 12V taki montowany w elektronice, usuwasz styki i dokładasz z jednej strony mały magnes neodymowy do rdzenia cewki przekaźnika. Kwestia czy iskra ma być w momencie zasłonięcia czy odsłonięcia czujnika przez metalowy element to kwestia odwrócenia biegunów magnesu N / S.

Przykład budowy czujnika VR (zwanego potocznie impulsatorem lub pick-up'em)



« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2018, 20:44:28 wysłana przez michal_t »
Zapisane
    Status GG

bob.son

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • ETZ250, JAWA 20, 21, 23
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 11, 2018, 12:52:44 »

Zapłon CDI to już mam i fajnie działa, chodzi mi teraz o zrobienie ładowania do akumulatora 12V. Chwilowo połączylem dwie cewki 6V15W w szereg i puściłem to przez mestki graetza. Napiecie sie wyprostowało ale przy dodawaniu gazu skacze miedzy 4 a 50V dlatego chce wymontować mostki i zamontować regulator. Mam regulator od Kymco (4piny) więc chce go zastisowac. W Kymco idzie dodarkowy bezpośredni przewód do swiateł AC ja u siebie to pomine bo cewki sa innego typu i ppdłącze tylko 3 piny (wejscie z cewki AC, masa, wyjscie 12V DC do ładowania). Jytro sie pobawie więc zobaczymy.
Zapisane

michal_t

  • elektronik
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 85
  • Jawa 638.5 delux Wrocław
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 11, 2018, 16:32:49 »

Cytuj
przy dodawaniu gazu skacze miedzy 4 a 50V
Z obciążeniem (włączonymi światłami albo podłączonym aku) tak skacze ?
Jeśli bez obciążenia to wg. mnie to normalne. Siła elektromotoryczna jest zależna od obrotów w takim dynamie. To nie jest alternator i napięcie/ładowanie nie będzie stabilne ale jak się podłączy obciążenie powinno się ograniczyć do kilkunastu woltów.

kuba.g6

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 35
  • Jawa 50 Mustang 1978 | CZ 175 / 487.0 1988
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 11, 2018, 16:37:29 »

Cytuj
przy dodawaniu gazu skacze miedzy 4 a 50V

Z obciążeniem (włączonymi światłami albo podłączonym aku) tak skacze ?
Jeśli bez obciążenia to wg. mnie to normalne. Siła elektromotoryczna jest zależna od obrotów w takim dynamie. To nie jest alternator i napięcie/ładowanie nie będzie stabilne ale jak się podłączy obciążenie powinno się ograniczyć do kilkunastu woltów.
Eee oficjalnie jest to alternator tylko bez regulacji.

A wracając do tematu lepiej zostaw mostki i zrób własny regulator na bazie lm317 i tranzystora
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 872
  • Jawa 350 TS '88 Ogar 200 '88 Escort '00
    • www.Greg92.pl
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 11, 2018, 22:59:34 »

Podzielisz się fotkami jak to upchałeś i jak to wygląda?
Zapisane
Kupię wydechy do Jawy 638.0
Poszukuje przyczepki Pav
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

bob.son

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • ETZ250, JAWA 20, 21, 23
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 12, 2018, 06:45:25 »

Cytuj
przy dodawaniu gazu skacze miedzy 4 a 50V

Z obciążeniem (włączonymi światłami albo podłączonym aku) tak skacze ?
Jeśli bez obciążenia to wg. mnie to normalne. Siła elektromotoryczna jest zależna od obrotów w takim dynamie. To nie jest alternator i napięcie/ładowanie nie będzie stabilne ale jak się podłączy obciążenie powinno się ograniczyć do kilkunastu woltów.
Eee oficjalnie jest to alternator tylko bez regulacji.

A wracając do tematu lepiej zostaw mostki i zrób własny regulator na bazie lm317 i tranzystora
Bez podłączonych "odbiorników" tak skacze, przy włączonych postojówkach (LED tył + LED przód) jest około 12,2V pod dodaniu przednich świateł (standardowa żarówka 12V) jest około 3V i światło praktycznie żadne. Zamówiłem żarówkę LED ba20d zobaczymy jak będzie świecić i ile prądu z tego zostanie.
Co do lm317 już kiedyś próbowałem ten układ przy zapłonie Vape, który powinien "eliminować problemy ze światłami" ale niestety tak nie jest i układ z LM317 się gotował (za to motorek, tu akurat typ 20 odpala i jeździ pięknie). Z tego co pamiętam ten układ ma maksymalne napięcie wejściowe do 40V i to mogło być problemem.Będę miał więcej fotek to wrzucę, może się komuś przyda.
# edit
Zamontowałem regulator od Kymco i napięcie wyjściowe, które z niego wychodzi to do 8V, na same światła dało by rade ale o ładowaniu można zapomnieć. Wracam do opcji z układem LM 317, tylko potrzebuje małej rady, jakiej wielkości/pojemności użyć kondensatora/rezystora/tranzystora do tego układu aby mieć sensowne ładowanie? Znalazłem schemat podłączenia tego układu, który wygląda w ten sposób:

« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2018, 11:31:12 wysłana przez bob.son »
Zapisane

kuba.g6

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 35
  • Jawa 50 Mustang 1978 | CZ 175 / 487.0 1988
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 12, 2018, 11:58:15 »

Wiesz lm317 się gotował bo on ma wydajność 1A, ale mi chodziło o układ zasilacza regulowanego :DOgólnie robisz coś takiego jak niżej tylko pamiętaj że by dodać Lm317 i tranzystorowi radiator bo ten układ się grzeje( co jest całkowicie normalne). Dodajesz na wejściu (po mostkach) dość duży kondensator (tak na minimum 50V) i gotowe. tylko pamiętaj że to musi być podpięte do akumulatora bo inaczej bez żadnego obciążenia napięcie poleci w kosmos :D A tym potencjometrem regulujesz napięcie :D Poniżej załączam też zdjęcia jak to wygląda w moim mustangu :D



A i jeszcze rozwiązanie w ten sposób zabiera ci miejsce na filtr powietrza a stożek do 2T się nie nadaje. W szczególności przy tym gaźniku

 
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2018, 12:03:47 wysłana przez kuba.g6 »
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

bob.son

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • ETZ250, JAWA 20, 21, 23
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 12, 2018, 14:42:34 »

Dzięki za informacje, ciekawie to u ciebie wygląda, ta dodatkowa cewka do do czego u Ciebie służy? Ten stator to sam toczyłeś czy dopasowywałeś z czegoś? Jaki zastosowałeś gaźnik bo widzę, że dosyć fajnie jest dopasowany do kroćca ssącego.

Szczerze mówiąc to pierwsze słyszę aby filtry stożkowe nie były do 2-suwa. Zakładałem wielokrotnie gaźniki delorto 19mm do skuterów 2-suwowych i jako filtry były proponowane głównie stożkowe. Gąbkowe o różnych kształtach do 4-suwów...
U mnie jest skrócony tłok i lekko przerobiony, oryginalny gaźnik standardowo nie dawał rady, dlatego zastosowałem dyszę 72 i automatycznie musiał być inny filtr, oryginalny podawał za mało powietrza. Obecny stożek spisuje się znakomicie.
Zamówiłem gotowy układ z lm317 i regulacją napięcia, ten co posiadałem to był układ L7806. Z daleka wyglądały tak samo tylko, że ten jest na 6V i 1,5A. "mea culpa" Muszę zatem poczekać na przesyłkę.

Zapisane

kuba.g6

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 35
  • Jawa 50 Mustang 1978 | CZ 175 / 487.0 1988
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 12, 2018, 15:25:21 »

Odnośnie filtra sprawa wygląda tak że musi on zapewniać odpowiedni opór dla powietrza aby wytworzyć odpowiednie podciśnienie. Inaczej nie będzie podawać odpowiedniej mieszanki. Do tego dochodzi kwestia że dolot też powinien mieć odpowiednią długość. Ale przy małych 2t to nie gra aż takiej roli. A gaźnik u mnie to amal 19t a króciec był przerabiany

Podstawa była robiona na cnc. A 4 cewki poprostu aby wykręcić  więcej mocy z prądnicy :D
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2018, 15:30:25 wysłana przez kuba.g6 »
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

michal_t

  • elektronik
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 85
  • Jawa 638.5 delux Wrocław
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 12, 2018, 18:37:21 »


1. Układ  LM317 się nie sprawdzi. To jest stabilizator liniowy o pracy ciągłej. Cała energia nadmiarowa pójdzie w CIEPŁO a przecież nie oto chodzi. Jak już stosować stabilizator to impulsowy który ma dużą sprawność i moc.

2. To nie jest alternator i nigdy nie będzie. Alternator ma zupełnie inną zasadę działania. Nie ma magnesów stałych a napięcie/prąd jest regulowany przez prąd wzbudzenia. To że taki generator wytwarza prąd przemienny nie czyni go alternatorem.

3. Żarówki LED się nie sprawdzą bez akumulatora lub dobrego regulatora (najlepiej przetwornicy buck-boost która przy niskich obrotach podniesie napięcie a przy wysokich obniży)

Poczytajcie sobie tu: http://mastercircuits.blogspot.com/2010/11/single-phase-voltage-regulator.html

Tak jest zbudowany regulator napięcia w chińskich zapłonach CDI (na tyrystorach). Też bez rewelacji bo napięcie jest dławione przez tyrystory co niepotrzebnie silnik obciąża ale widocznie tak było najprościej i najtaniej.
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2018, 19:11:32 wysłana przez michal_t »
Zapisane
    Status GG

kuba.g6

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 35
  • Jawa 50 Mustang 1978 | CZ 175 / 487.0 1988
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 12, 2018, 22:10:29 »

Dobra ale u mnie to nie miało sensu bo u mnie są 4 cewki które nie są zgodne w fazie więc nie da się ich połączyć bez wcześniejszego wyprostowania. A rozwiązanie na tyrystorah też nadmiar zamienia w cieplo. W moim rozwiązaniu  lm317 służy głównie jako napięcie odniesienia. Mogła by być to dioda zenera ale nie było by wtedy regulacji. Przetwornica impulsowa była by zbyt skomplikowana w miejscu gdzie liczy się prostotą. A alternator to każdy generator prądu przemiennego. To że najpopularniejszym rozwiązaniem jest wersja z generacją pola magnetycznego za pomocą uzwojenia wirnika nie sprawia nagle że wersja z magnesami stałymi  przestaje nim być


Zresztą nie jest to miejsce aby się kłócić o definicje alteranora.
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2018, 22:14:57 wysłana przez kuba.g6 »
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

bob.son

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • ETZ250, JAWA 20, 21, 23
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 13, 2018, 11:37:34 »

(...) A gaźnik u mnie to amal 19t a króciec był przerabiany (...)
Amal 19t to wersja tuningowa do Simsona jeśli dobrze pamiętam. Kiedyś wpadł mi w ręce oryginalny gaźnik z Simsona i przymierzałem go do Jawki, niestety komora pływakowa była z byt wielka aby go normalnie przykręcić, a wydłużanie kroćca ssącego też nie miało by sensu. U Ciebie widzę jakby tylko same połączenie gaźnik-krociec było jedynie dopasowane. Czy ten gaźnik jest gabarytami na tyle OK aby go spokojnie dopasować do oryginalnego kroćca? Jak ci się sprawuje Jawka na tym gaźniku? pzdr.
Zapisane

kuba.g6

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 35
  • Jawa 50 Mustang 1978 | CZ 175 / 487.0 1988
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 13, 2018, 12:02:06 »

Wszedł bezproblemowo. Króciec został obspawany aluminium i następnie obrobiony miniszlifierka. A jawka śmiga jak wściekła tylko trzeba dopasować dysze. 75 jest w optymalna.
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

bob.son

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • ETZ250, JAWA 20, 21, 23
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 13, 2018, 15:44:05 »

Wszedł bezproblemowo. Króciec został obspawany aluminium i następnie obrobiony miniszlifierka. A jawka śmiga jak wściekła tylko trzeba dopasować dysze. 75 jest w optymalna.
A to nieźle, czyli jednak troszkę krociec trzeba było dopasować, zastanowię się też nad tym gaźnikiem. Ale najpierw argon i drut do aluminium ;) aby można było obspawać krociec. Ja próbowałem z gaźnikiem k60b, jedni zachwalali drudzy nie, wpadł mi w ręce więc go zamontowałem. Jawka raz pierdła i tyle. Na oryginalnym gaźniku fajnie odpalała więc kwestia źle ustawionego zapłonu została wykluczona. Gaźnik ma dwa pokrętła, od mieszanki i biegu jałowego, nie jest jak widać takie proste dostroić go do Jawki.
Zapisane

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 275
  • eMZeciarz
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 13, 2018, 19:32:44 »

Przecież definicja alternatora to - generator elektryczny produkujący prąd przemienny. Co k* trzeba jeszcze aby alternator był alternatorem...
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, alternatory z CDI, regulatory, obrotomierze, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

michal_t

  • elektronik
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 85
  • Jawa 638.5 delux Wrocław
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 13, 2018, 21:19:19 »

Cytuj
Przecież definicja alternatora to - generator elektryczny produkujący prąd przemienny. Co k* trzeba jeszcze aby alternator był alternatorem...


Uzwojenie wzbudzenia ?


Ta mała różnica sprawia, że napięcie jest w miarę stabilne w szerokim zakresie obrotów bez zbędnych strat energii. Dlatego to rozwiązanie jest stosowane w samochodach a nie magnesy stałe. Ładowanie już jest od niskich obrotów, a przy wysokich rpm nie ma problemów z byt wysokim napięciem.

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 275
  • eMZeciarz
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 13, 2018, 21:27:55 »

Przecież w definicji nie ma nic o sposobie generowania, napięciu itd.  Skąd żeś to wziął?
W takim wypadku trzeba by napisać do vape i innych producentów aby zaprzestali nazywać swoje generatory alternatorami bo w końcu nie mają elektromagnesów na wirniku.
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2018, 21:30:35 wysłana przez SofCHJanek »
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, alternatory z CDI, regulatory, obrotomierze, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

bob.son

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • ETZ250, JAWA 20, 21, 23
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 15, 2018, 05:37:08 »

Wszedł bezproblemowo. Króciec został obspawany aluminium i następnie obrobiony miniszlifierka. A jawka śmiga jak wściekła tylko trzeba dopasować dysze. 75 jest w optymalna.

A standardowo to jaka jest dysza w tych gaźnikach AMAL 0,80?
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2018, 07:19:14 wysłana przez bob.son »
Zapisane

kuba.g6

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 35
  • Jawa 50 Mustang 1978 | CZ 175 / 487.0 1988
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 15, 2018, 18:45:50 »

Domyślnie jest 80. Chociaż mam ważenie że amal 19 jest troszku za duży dla nominalnego cylindra, Chociaż oryginalny miał otwór 17x17 więc dawało to 289mm^2 przekroju, amal 19 ma 283,5mm^2.
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

bob.son

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • ETZ250, JAWA 20, 21, 23
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 16, 2018, 08:55:53 »

Domyślnie jest 80. Chociaż mam ważenie że amal 19 jest troszku za duży dla nominalnego cylindra, Chociaż oryginalny miał otwór 17x17 więc dawało to 289mm^2 przekroju, amal 19 ma 283,5mm^2.

Zgadza się, do 50ccm jest za mały, 60ccm jest na granicy, optymalnie bylo by mieć 70ccm. Ja mam 60ccm i skrócony tłok tak, że musiałem dać większą dyszę, dlatego mam nadzieje że amal się tu sprawdzi. Nawet w instrukcji do Simsona pisze ze nie jest to gaźnik do standardowych cylindrów a jedynie tuningowych. Możesz napisac na ile ile obrotów masz wykręcona srube od mieszanki a na ile od obrotów?
Zapisane

kuba.g6

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 35
  • Jawa 50 Mustang 1978 | CZ 175 / 487.0 1988
Odp: Zapłon Jawa 50 Mustang, Kaczka.
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 16, 2018, 13:38:00 »

Oj nie pamiętam ją ustawiałem gaźnik na słuch. Tak z ciekawości jaką średnicę tłoka masz? Bo 40mm to 55ccm. I ile masz ściętego  tłoka? Bo ja mam 1mm i szczerze bez szału
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2018, 13:40:14 wysłana przez kuba.g6 »
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja