Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 11:57:25
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Vape Z04  (Przeczytany 5336 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Człowieklasu

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 130
  • Jawa 350 638.0 '88
Vape Z04
« dnia: Maj 14, 2017, 20:35:15 »

Witam. Mam problem z moim Vape. Motor po przejechaniu jakichś 10-15 km gaśnie i nie odpala, jedynie co jakiś czas strzeli sobie w tłumik. jak troszkę ostygnie to odpali normalnie i dalej to samo. Zrobiłem na nim od zamontowania około 600-700km i było ok. Dodam ,że układ ładowania na 9d, ładowanie ok.
Zapisane
Była Motorynka, Wsk125 '78, Wsk175 '85, CZ350 472.6 '89, Romet Mińsk typ 400,  jest Jawa 350 638.0 '88, Wsk175 M21W2 KOBUZ '80, Wsk125 M06B1 '70

Kamil123

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • 638-5 1986
Odp: Vape Z04
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 14, 2017, 20:37:40 »

Sprawdź połączenie cewki z masą, Z04 jest na to wrażliwe. Pozdrawiam
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Vape Z04
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 14, 2017, 20:39:49 »

U mnie było podobnie i to na nowiutkim zestawie. Niestety wadliwy był sam stator, który został zreperowany w ramach gwarancji. Gdzieś postowałem oporności do sprawdzania poszczególnych elementów: statora, cewki i czujnika.

EDIT:
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=17358.msg314009#msg314009
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2017, 20:57:04 wysłana przez kichau »
Zapisane

Człowieklasu

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 130
  • Jawa 350 638.0 '88
Odp: Vape Z04
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 14, 2017, 20:58:20 »

Masa jest ok. Mam porobione dodatkowe masy. Instalację pod tym względem sprawdziłem. Pomierzyłem oporności:
-Czujnik 206 Ohm
-Cewka nie pokazuje żadnej wartości
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2017, 21:52:10 wysłana przez Człowieklasu »
Zapisane
Była Motorynka, Wsk125 '78, Wsk175 '85, CZ350 472.6 '89, Romet Mińsk typ 400,  jest Jawa 350 638.0 '88, Wsk175 M21W2 KOBUZ '80, Wsk125 M06B1 '70

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Vape Z04
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 15, 2017, 03:49:23 »

U mnie było podobnie i to na nowiutkim zestawie. Niestety wadliwy był sam stator, który został zreperowany w ramach gwarancji. Gdzieś postowałem oporności do sprawdzania poszczególnych elementów: statora, cewki i czujnika.
Zaplon Z04 (czyli "bateryjne" Vape) nie ma statora. Jego czesci to tylko cewkomoduł, czujnik i stalowy rotor mocowany do wału (i oczywiscie uchwyty i sruby do tego). Chyba chodzilo Koledze o "pełne" vape w ktorym stator jest.

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Vape Z04
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 15, 2017, 05:05:19 »

Zgadza się. U mnie był to stator (SZ17), u niego będzie inny element zestawu.

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Vape Z04
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 15, 2017, 05:10:04 »

Pomierzyłem oporności:
-Czujnik 206 Ohm
-Cewka nie pokazuje żadnej wartości

Czyli uzwojenie cewki jest uszkodzone.

Człowieklasu

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 130
  • Jawa 350 638.0 '88
Odp: Vape Z04
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 15, 2017, 06:47:58 »

Pomierzyłem oporności:
-Czujnik 206 Ohm
-Cewka nie pokazuje żadnej wartości

Czyli uzwojenie cewki jest uszkodzone.
Tylko zastanawia mnie dlaczego dopóki się nie nagrzeje to chodzi ok
Zapisane
Była Motorynka, Wsk125 '78, Wsk175 '85, CZ350 472.6 '89, Romet Mińsk typ 400,  jest Jawa 350 638.0 '88, Wsk175 M21W2 KOBUZ '80, Wsk125 M06B1 '70

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Vape Z04
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 15, 2017, 08:03:01 »

Ja obstawiam czujnik. Podobnie jest z czujnikami halą w samochodach na zimnym ok po rozgrzaniu nie działa. Jak przestanie działać to podmuchaj
 sprężonym powietrzem na czujnik.
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2017, 08:06:23 wysłana przez Karolek »
Zapisane

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Vape Z04
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 15, 2017, 08:26:25 »

Jaki masz filtr paliwa ?

Człowieklasu

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 130
  • Jawa 350 638.0 '88
Odp: Vape Z04
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 15, 2017, 08:38:42 »

Filtr Filtrona z malucha zakładałem nowy na początku kwietnia. Paliwo dostaje, to pierwsze co sprawdziłem jak mi motor zgasł. Tez bardziej obstawiałbym czujnik bo po zdjęciu kapy zapłonu motor szybciej odpalał, chociaż z pomiarów wychodzi cewka.
Zapisane
Była Motorynka, Wsk125 '78, Wsk175 '85, CZ350 472.6 '89, Romet Mińsk typ 400,  jest Jawa 350 638.0 '88, Wsk175 M21W2 KOBUZ '80, Wsk125 M06B1 '70

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Vape Z04
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 15, 2017, 08:49:40 »

Zapytałem o filtr,ponieważ miałem kiedyś bardzo podobną sytuację,a winowajcą okazał się mały,prostokątny filtr paliwa. Po usunięciu filtra,problem zniknął.

Człowieklasu

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 130
  • Jawa 350 638.0 '88
Odp: Vape Z04
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 15, 2017, 21:20:23 »

Dzisiaj porobiłem testy po swojemu. Na zimnym czujniku i cewce iskra ok. Po nagrzaniu czujnika suszarką do włosów iskra znikła i miernik nie pokazywał żadnego wartości. Dodatkowo zauważyłem, że jak wszystko było ok to po włączeniu zapłonu przełącznikiem  kontrolki zapłonu i luzu nie przygasały, a jak nie było iskry to kontrolki podczas włączenia zapłonu przygasły.
Zapisane
Była Motorynka, Wsk125 '78, Wsk175 '85, CZ350 472.6 '89, Romet Mińsk typ 400,  jest Jawa 350 638.0 '88, Wsk175 M21W2 KOBUZ '80, Wsk125 M06B1 '70

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Vape Z04
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 15, 2017, 23:14:33 »

Trzeba bedzie wymienic czujnik

Człowieklasu

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 130
  • Jawa 350 638.0 '88
Odp: Vape Z04
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 28, 2017, 22:04:29 »

Uszkodzony był czujnik. Po wymianie na nowy motor śmiga jak wcześniej ;D
Zapisane
Była Motorynka, Wsk125 '78, Wsk175 '85, CZ350 472.6 '89, Romet Mińsk typ 400,  jest Jawa 350 638.0 '88, Wsk175 M21W2 KOBUZ '80, Wsk125 M06B1 '70

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Vape Z04
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 29, 2017, 06:15:34 »

No i super! Dziwne, że cewka nie pokazywała podanych przez producenta wartości.

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Vape Z04
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 05, 2017, 22:32:22 »

Podczas powrotu ze zlotu w Holandii miałem bardzo podobną awarię. Dopiero teraz zebrałem się, żeby o tym napisać. Motocykl przy granicy holendersko-niemieckiej zaczął tracić moc i strasznie skwierczeć, jakby nie miał smarowania. Myślałem najpierw, że przytkała się dysza w gaźniku, ale rozebrałem gazior i wszystko było w porządku. Kilka kilometrów dalej wymieniłem najpierw świece, a potem jeszcze uszczelki pod głowicami, też brak poprawy. Objawy były takie, że silnik strasznie przerywał, ale przy bardzo wysokich obrotach, około 4.000 obr./min. chodził zdecydowanie stabilniej. Na trójce mogłem się rozpędzić do ok. 60 km/h, na czwórce nie miał siły, żeby rozkręcić się do wyższych obrotów, nawet z górki i z wiatrem. Musiałem zjechać z autostrady i dotoczyłem się do domu na trójce, co zajęło mi w sumie prawie 6 godzin przy dystansie 200 km. Podróż więc prawie jak na motorowerze  ;)

Po przyjeździe do domu przez pierwszy tydzień nie miałem ochoty się tym zajmować, ale potem znalazłem potrzebną motywację. Najpierw odpaliłem motocykl. Objawy na zimnym silniku były w przeciwieństwie do Twoich problemów identyczne jak na gorącym! Pomyślałem, że sprawdzę i ewentualnie zacznę wymieniać poszczególne elementy zapłonu. Przy okazji dodam, że początkowo źle podałem w wątku o Vape sposób pomiaru cewki. Opór 6,3 kOhma jest mierzony pomiędzy obydwoma rdzeniami na kable wysokiego napięcia, temat już poprawiłem (http://www.jawacz.pl/index.php?topic=17358.msg314009#msg314009). Wszystkie elementy wykazały oczekiwane wartości, tak przynajmniej początkowo zinterpretowałem pomiary. Czujnik S-01 pokazał dokładnie jak u Ciebie 206 Ohmów. Pomyślałem, że wartość ta znajduje się jeszcze w zakresie tolerancji pomiaru. Wymianę elementów zacząłem jednak właśnie od czujnika, bo poprostu najłatwiej go wymienić. Nowy czujnik miał oporność 201 Ohma. Po wymianie silnik zaczął chodzić jak za czasów swojej świetności, czyli tydzień wcześniej.

Najśmieszniejsze jest to, że akurat ten czujnik miałem ze sobą w trasie do Holandii, ale symptomy podczas awarii kierowały mnie na wszystko inne, ale nie wpadłem na to, żeby prowizorycznie go wymienić  ???
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
VAPE Z 04

Zaczęty przez gregor.bono Elektryka

9 Odpowiedzi
6519 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 16, 2008, 21:43:06
wysłana przez Mienki
5 Odpowiedzi
2820 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 15, 2014, 17:00:36
wysłana przez kiełbasa
7 Odpowiedzi
3752 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudzień 03, 2017, 21:33:28
wysłana przez kichau
3 Odpowiedzi
1267 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 10, 2021, 00:12:00
wysłana przez Arek0402
9 Odpowiedzi
479 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 11, 2023, 19:07:22
wysłana przez Makaron