Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 08:46:39
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu  (Przeczytany 13292 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

SztandeR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 34
  • CZ175 487 - TS350 638.0 - TS350 638.1 - FZ8
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 14, 2017, 22:14:02 »

piotras1989, chodzi właśnie o to, że jak zrobię tak jak mówisz, to najwyższym punktem nie jest wznios krzywki, a jakiś inny punkt, ok 90 stopni na prawo patrząc od czoła. Przekręcenie krzywki też nic nie daje, bo tak czy siak młoteczek podnosi się w jednym i tym samym miejscu względem wału, a nie tak jak powinno być, względem krzywki, i tutaj właśnie jest problem. Ciężka sprawa żeby to wytłumaczyć. Jedynym rozsądnym wyjściem które przychodzi mi do głowy, jest kupno zapłonu od Janka ;)


@holger, chyba nie masz racji. Przerwę na platynkach ustawia się w najwyższym miejscu krzywki, a nie w GMP
« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2017, 22:15:40 wysłana przez SztandeR »
Zapisane
CZ 175 487 88', Jawa TS 350 638.0 89', Jawa TS 350 638.1 90', Yamaha FZ 11'

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 14, 2017, 22:18:43 »

Weź zrób zdjęcia tego, bo będziemy się "mondzrzyć" i nie pomożemy.

Ja to bym wywalił klin z wału, ustawił wirnik jak trzeba nawet jeśli jest to przesunięcie spore, dopasował krzywkę i tyle. Już kilka razy tak zrobiłem i nagle magia - jeździ:)

A jak wiadomo klin nie potrzebny w niczym innym jak ustawienie wirnika w dobrej pozycji
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

piotras1989

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 14, 2017, 22:19:46 »

pamiętam jak kiedyś i ja się motałem podczas regulacji luzu zaworowego w ursusie 6 cyl teraz się z tego śmieję kolejność zapłonu z książki 1-5-3-6-2-4


no święcie przekonany że wiem jaki tłok kiedy wyregulować ściągam kapy kręcę ustawiam 1 tłok w gmp chcę regulować na 2 czyli 5 cylindrze patrząc od strony rozrządu i h.. ustawiam kręcę na następny a tam luzy po 1cm o co chodzi potem mnie olśniło mówię co za debil ze mnie 1 cyl pracuje razem z 6  2 z 5 a 3 z 4 i jeśli 1 jest w gmp krzywki się mijają reguluję 6 i tak w kółko można się rypnąć sam na własnej skórze się przekonałem może nie na temat ale czasami trzeba się przespać z tym co się robi i na spokojnie wszystko sprawdzić
ja o 2 rano pobiegłem do warsztatu sprawdzić to co wydedukowałem przez sen  ;D
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 14, 2017, 22:24:39 »

piotras1989,


@holger, chyba nie masz racji. Przerwę na platynkach ustawia się w najwyższym miejscu krzywki, a nie w GMP

Chłopie! A jak masz krzywkę przestawioną o 1 mm to co? TO już nie ustawisz zapłonu! A ci podpowiem,że o 1 mm przestawić czop czy krzywkę, bo ząbek lekko chudszy to nic trudnego.

Weź ustaw 2,7 mm przed gmp,ustaw wówczas przerywacze na 0,4 mm i wróć tutaj.
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

grześ350

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • jawa 638-1 639 640 Tramp 640 Sport
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 14, 2017, 22:27:55 »

Ja po wymianie wirnika na nowy obecnej produkcji miałem problem który wynikał że w innym miejscu były ustalenie  krzywki nic w org i było przesunięcie i przez to dopiero po porównaniu wirnikow ustawiłem jak było w fabrycznym wirniku,  Przerwę też ustawiam we wszystkich jawach w GMP i zastanawia czemu ma być tak jak wy mówicie
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 14, 2017, 22:30:32 »

Bo krzywki obecnie mają różny wznios:) Jeśli jedna krzywka wznosi się powiedzmy na 3 mm a druga na 2,5 mm to już ustawienie w gmp krzywki odpada:)
Właśnie dlatego zaleca się 2,7 mm przed gmp, bo eliminuje to błędy takiego typu
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

piotras1989

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 14, 2017, 22:34:38 »

przerwa ma być w najwyższym punkcie krzywki ale z tego co teraz mówisz po mimo ustawienia w tym miejscu kręcąc wałem dalej przerwa jeszcze się zwiększa to możesz też nie mieć gdzieś osiowości po miedzy krzywką a wirnikiem albo wirnikiem a wałem chodzi ci o takie jakby nadrzucenie wału to jest zupełnie inna kwestia musiałbyś wtedy zdemontować wirnik sprawdzić czy wał czop nie bije na boki albo jeśli jest ok to wirnik w tokarkę może być nie centrycznie wykonany stożek w nim albo prowadzenie krzywki kurcze ze bliżej nie mieszkamy :/
Zapisane

grześ350

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • jawa 638-1 639 640 Tramp 640 Sport
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 14, 2017, 22:37:45 »

Aha takie coś zaciekawilo mnie to właśnie bo ustawiłem kilka już jaw i zawsze przerwę w GMP no i wszystkie chodzą bez zarzutu, teraz sprawdzić bym nawet w swoich jak to dokładnie wygląda ale się nie jest w domu
Zapisane

piotras1989

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 14, 2017, 22:38:38 »

chodziło mi o nieosiowość dla sprostowania niejasności
Zapisane

SztandeR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 34
  • CZ175 487 - TS350 638.0 - TS350 638.1 - FZ8
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 14, 2017, 22:41:20 »

@holger, nie miałem zamiaru umniejszać Twoich umiejętności, napisałem "chyba" bo tez tego pewny nie jestem.


@piotras, właśnie to wygląda tak, jakby krzywka była przesunięta względem osi wału, ale mam jeszcze 2 inne tworniki i na nich jest to samo, więc nie wiem o co chodzi z tym dziadostwem

Cytuj
Weź ustaw 2,7 mm przed gmp,ustaw wówczas przerywacze na 0,4 mm i wróć tutaj.]
Teraz to mnie zabiłeś. Zgłupiałem całkowicie. Zawsze byłem przekonany, że 2.7mm pzed GMP to przerywacze powinny się rozewrzeć, a nie ustawić w tym miejscu szczeline 0.4...


Dołączam grafike, gdzie otwierają się platyny w mojej jawie
« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2017, 22:43:06 wysłana przez SztandeR »
Zapisane
CZ 175 487 88', Jawa TS 350 638.0 89', Jawa TS 350 638.1 90', Yamaha FZ 11'

SztandeR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 34
  • CZ175 487 - TS350 638.0 - TS350 638.1 - FZ8
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 14, 2017, 22:55:02 »

Jak znajdę troche czasu to pomierzę bicia na krzywkach, wale i w miejscu gdzie pracują szczotki. Dodatkowo wrzucę krzywkę na tokarkę i tam też zmierzę w którym miejscu jest najwyższy pkt. i jaka jest różnica między "dwoma wzniosami".


Silnik odpaliłem, tylko tak jak mówie, nie ma już regulacji i szczelina na platynkach jest z milimetr, ale inaczej tego silnika się uruchomic nie dało. Będę walczył, żeby ustawić to tak, jak Bóg przykazał, ale czy się uda, to nie wiem.
Zapisane
CZ 175 487 88', Jawa TS 350 638.0 89', Jawa TS 350 638.1 90', Yamaha FZ 11'

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 14, 2017, 22:59:19 »

Z tą regulacją można troszkę inaczej:P
Czasami właśnie nie da się wyregulować, bo brak już pola manewru. Wówczas pilniczkiem piłujesz bakielit(materiał, który dotyka krzywki w młoteczku). Co prawda skraca to okres eksploatacji przerywacza, ale cóż...:P

Tylko nie odginaj i nie doginaj kowadełka, nierówny styk będzie wówczas.
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

grześ350

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • jawa 638-1 639 640 Tramp 640 Sport
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 14, 2017, 23:00:51 »

Jeśli gniazdo ma ok to gołym okiem widać aż takie bicie,żeby wpływało to na krzywkę, tylko... Gdyby zapłon był dokładnie co pół obrotu krzywki to wówczas bicie ma wpływ. Ale jak już zapali to nawet na krzywym stożku nie masz co każdy obrót zapłonu,bo to 2T a nie 1T,jeśli wiesz, o czym mówię:) czyli masz zapłon na krzywce,jest obrót i rozwarcie krzywki 'z biciem",ale wóczas dany cylinder ma ssanie/sprężanie,kolejny obrót wału,masz zapłon znowu na "nie bitej krzywce". Prościej nie umiem wyjaśnić
Nie wiem kolego czy ja czytam niezrozumiałe Twoja wypowiedź czy jak ale z niej wychodzi za zapłon iskra jest co drugu GMP tłoka a przecież w 2 T masz co każdy GMP zapłon czyli co obrót wału chyba że ja źle zrozumiałem Twoja wypowiedź :-)
« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2017, 23:05:16 wysłana przez Blenders »
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 14, 2017, 23:01:55 »

Zrobiłem obrazek.
1 początek wzniosu krzywki
2 koniec wzniosu krzywki
3 tu następuje najwyższy punkt
4 w tym miejscu prawidłowo powinien być najwyższy punkt
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

piotras1989

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 14, 2017, 23:06:38 »

ja wiem o czym mówisz tylko sądzę ze jak silnik już będzie odpalony to na pewno oko nie zobaczy czy platyna otwiera się w odpowiednim momencie dlatego pomyślałem o biciu bo ustawiamy platynki na zgaszonym silniku i jeśli ustawimy je w najwyższym punkcie krzywki to nie jest możliwe by schodząc z niego platynka nadal mocniej się otwarła stąd pomysł o biciu


moje propozycje zrobisz jak będziesz chciał
1 olewasz wszystkie instrukcje tylko sugerujesz się parametrami otwarcie platynki i wysokość tłoka przed gmp


-kręcisz w prawo ustawiasz platynki w maksymalnym punkcie krzywki nie patrzysz co robi w tym momencie tłok i jeśli bicia nigdzie nie ma to musi być platynka zawsze otwarta w najwyższym punkcie na 0.3mm
2 wtedy ustawiasz sobie wał przed gmp 2.4 2.7 ile w instrukcji jest podane dla twojego silnika znaczysz sobie gdzieś punk korektorem markerem na wirniku i stałej obudowie stojanie byś widział że wał się nie przekręcił i regulujesz na fasolkabch by w tym momencie otwarły się platynki jeśli jest wszystko ok to super jeśli nie da się ustawić bo krzywka czop wału czy wirnik wypadają w złym miejscu bo coś jest przestawione odkręć krzywkę wyłam ząbek w wirniku ustaw krzywkę tak by platynki otwarły się te 2.7 mm przed gmp skoryguj to na fasolkach i musi działać nie ma czarów potem będziesz martwił się co jest przestawione


3 jest jednak gdzieś bicie i nie da się ustawić przerwy bo pomimo ustawienia jej w najwyższym punkcie krzywki przerwa nadal się zmienia zdemontuj wirnik czujnik zegarowy zamocuj by się nie poruszał i badasz czy wał nie bije jeśli jest ok to musisz sprawdzić w tokarce wirnik też czujnikiem coś będzie przekoszone jak już to obstawiam wał ale kto wie  jestem ciekawy co z tego wyjdzie a ty silnik składałeś teraz ? wcześniej było ok może coś się skosiło jednak musisz to dokładnie sprawdzić nie na oko
Zapisane

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 14, 2017, 23:07:10 »

Holger dobrze gada, nie wymyślajcie koła na nowo. Przerwę ustawiamy w GMP. Producent może i by chciał, by to się pokrywało z największym rozwarciem styków, ale wykonał mechanizm tak niedokładnie,że mu nie pojszło.
 Przerwę ustaw w GMP dla danego tłoka , ma być 0,3-0,4mm, ta wielkość ma znaczenie. Cofając tłok w dół- kręcąc w lewo wałem- mniej więcej przy 2,8-3 mm przed GMP mają się zewrzeć styki. Ważniejsze by oba miały tak samo.
Przerwa ma znaczenie. Chodzi o czas potrzebny do naładowania cewki wysokiego napięcia. Przerwa po GMP zawsze jest większa niż ustawiona w GMP. Cały ten mechanizm jest spierdolony jak lato z radiem. Olej to, złóż i jeździj. Jeszcze raz- dla danego tłoka przerwa w jego GMP ma być 0,3- 0,4mm. Punkt początku rozwarcia styków przerywacza mniej więcej przy 3mm od GMP. Reszta jest nieważna.

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 14, 2017, 23:11:34 »

Jeśli gniazdo ma ok to gołym okiem widać aż takie bicie,żeby wpływało to na krzywkę, tylko... Gdyby zapłon był dokładnie co pół obrotu krzywki to wówczas bicie ma wpływ. Ale jak już zapali to nawet na krzywym stożku nie masz co każdy obrót zapłonu,bo to 2T a nie 1T,jeśli wiesz, o czym mówię:) czyli masz zapłon na krzywce,jest obrót i rozwarcie krzywki 'z biciem",ale wóczas dany cylinder ma ssanie/sprężanie,kolejny obrót wału,masz zapłon znowu na "nie bitej krzywce". Prościej nie umiem wyjaśnić
Nie wiem kolego czy ja czytam niezrozumiałe Twoja wypowiedź czy jak ale z niej wychodzi za zapłon iskra jest co drugu GMP tłoka a przecież w 2 T masz co każdy GMP zapłon czyli co obrót wału chyba że ja źle zrozumiałem Twoja wypowiedź :-)

<facepalm> dobra, ja myślami przy soveku a o platyniarzu się wypowiadam
Kasuje błędne posty
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

piotras1989

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 14, 2017, 23:18:24 »

tak ale producent podaje dane do 100% sprawnego silnika a tu nie wiadomo co jest przekoszone dlatego sugerujemy by sprawdzić to ustawiając to tak i jeśli  szedłbym  ja tą metodą to do dzisiaj bym ustawiał zapłon w mojej jawie bo przecież krzywkę też miałem przykręconą i ustawiałem tłok w gmp a garbik był 5 mm dalej to co wtedy jak coś jest nie tak już wiele razy w życiu spotkałem się z tym ze coś ma działać tak jak producent podaje a nie działa bo ktoś kiedyś coś źle zmontował albo się przekosiło te maszyny są stare i silniki rozbierane milion razy nie maco gdybać musi to wszystko dokładnie sprawdzić i nie koniecznie tak jak producent podaje bo może być to mylne
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 14, 2017, 23:23:49 »

Właśnie producent metodę regulacji zapłonu podaje tak,ab wyeliminować przesunięcie czopu lub otworu na klin tak samo jak przesunięcie wzniosu krzywki lub "ząbka na krzywkę". Gdyby nie było możliwości przesunięcia tych elementów miałbyś tak, jak japońce z podobnego okresu na cdi - czujnik położenia wału,koła magnesowego, wirnika pasuje tylko w jednej pozycji, tak samo jak koło magnesowe/wirnik. A wszystkie komponenty mają idealnie tak samo wały i całą resztę zrobioną,że nie ma możliwości błędu. Jedynie byś przerywacz ustawiał za pomocą zwiększania lub zmniejszania jego przerwy wynikające z zużywania się materiałów.
Zauważ, jak małe pole masz regulacji w ETZtach, a jakie ogromne w Jawce 50tce. A potem porównaj jakie masz materiały,jakość i dokładność w tych motorkach:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 14, 2017, 23:24:21 »

Ano widzisz Jawsim oto własnie się rozchodzi że jak się ustawi przerwę w GMP to potem styki się rozwierają jeszcze bardziej i to właśnie tak jak piszesz przez kijowo wykonana krzywkę.
I właśnie przez opisy ustawiania metodą  "w miejscu największego rozwarcia styków" robi się problem.
Przerwę należy ustawić mniej więcej w miejscu na moim obrazku 4 to wypada GMP
Dodam jeszcze że za czas otwarcia styków odpowiada właśnie kształt/długość wzniosu a pośrednio ustawienie przerwy na przerywaczach.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

piotras1989

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 14, 2017, 23:35:22 »

no i ja bym na tym dzisiaj skończył by kolega mógł sobie sprawdzić przeanalizować sprawę myślę że temat jest wyczerpany a jawa zostanie zdiagnozowana ja piwo czekam z niecierpliwością pozdrawiam







Zapisane

korczi

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 968
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 15, 2017, 07:40:41 »

Ale o czym ta dyskusja. Holger przecież napisał gdzie tkwi błąd. Ustaw zapłon w sposób poprawny i będzie palić.
Zapisane
You live more in five minutes on a bike like this going flat out than some people live in a lifetime- Burt Munro
Jawa 634/12V 84'
Yamaha YZF 600 Thundercat 98'

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 15, 2017, 07:41:04 »

Przerwę ustawiamy gdy tłok jest w GMP,zaczynamy od prawego cylindra( pełna płytka), po ustawieniu przerwy cofamy tłok o ok 2,8 mm i ustawiamy zapłon prawego.Następnie lewy tłok w GMP i cała operacja dla lewego cylindra ( do regulacji lewego służy pół płytka).
Zrób tak jak holger napisał i odpalaj.
Zapisane

lukaszooo

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 102
  • JAWA 638, Honda 900rr
Odp: Problem z ustawieniem krzywki/zapłonu
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 15, 2017, 08:22:44 »

Nie chce się wymandrzac ale taką odpowiedź napisałem na pierwszej stronie bez głębokiej analizy krzywki, bicia wału itp ☺
« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2017, 09:22:08 wysłana przez lukaszooo »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
22 Odpowiedzi
7691 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 26, 2014, 16:58:15
wysłana przez marian
12 Odpowiedzi
3679 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopad 02, 2014, 10:23:21
wysłana przez marian
7 Odpowiedzi
3582 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 19, 2015, 18:46:38
wysłana przez marian
4 Odpowiedzi
2414 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 20, 2015, 21:16:19
wysłana przez Jacek64
14 Odpowiedzi
3102 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 12, 2018, 02:29:16
wysłana przez Dragon on the Blue Sky