Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 03:18:40
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 33   Do dołu

Autor Wątek: Jawa 362 Californian  (Przeczytany 180320 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

havana

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Jawa 634-7 1982, 12v
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #600 dnia: Październik 08, 2018, 20:17:17 »

Do 70-80 kmph pewnie nie miała problemu będąc na 3-ce, Jawy dużo momentu. Gorzej jak na prostych uciekali  ;)
Zapisane

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #601 dnia: Październik 08, 2018, 20:28:12 »

Do 70-80 kmph pewnie nie miała problemu będąc na 3-ce, Jawy dużo momentu. Gorzej jak na prostych uciekali  ;)
Jak się jedzie w grupie znajomych, gdzie są motocykle starsze, ze słabszymi osiągami lub kierowca, który z różnych powodów jeździ wolniej, to w dobrym tonie jest ustalić prędkość przelotową i wtedy nikt nikomu nie ucieka a wycieczka jest przyjemnością, nie wyścigiem  :)
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #602 dnia: Październik 08, 2018, 20:40:43 »

https://youtu.be/U57N9hOv9W8
Tak bylo. Ludzi ze starszymi motorami coraz mniej ale do wspolnej jazdy dobre kazde dwa kolka.

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #603 dnia: Październik 08, 2018, 20:56:37 »

fajna trasa  :)
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #604 dnia: Październik 08, 2018, 20:59:42 »

Trasa sympatyczna, sporo zakrętów ale i mocno pod górkę  ;D
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #605 dnia: Październik 08, 2018, 21:14:42 »

Fajnie było się przejechać, jak za dawnych lat z tatusiem a rączki na zbiorniku tylko widoki o wiele fajniejsze.
Fajny też dźwięk silnika, to chyba szmery ssania taki pomruk dają.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

havana

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Jawa 634-7 1982, 12v
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #606 dnia: Październik 08, 2018, 21:21:54 »

Nie oszczędzali Dżawy, ale pilnowali by nie zgubić, dała radę z klasą. Muzyka na moje "uchy", nie trzeba podkładu muzycznego, to Jawy mają do siebie.
Czy ty masz tak precyzyjnie zapłon wyregulowany na krzywkach? Widać nie da się uciec od japońskiej precyzji mieszkając tam;)
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #607 dnia: Październik 11, 2018, 04:14:48 »

Dwa dni przed jeżdżeniem po górach zmieniłem zębatkę zdawczą z 15 na 17 zębow. Została porzadnie przykręcona ale po kilkukilometrowej jeździe próbnej zaczęła klekotać bo miała zbyt luźny otwór na wielowpust wałka zdawczego. Trochę ją "sklepałem" z obu stron tępym punktakiem i po tej operacji na wielowpust wałka weszła z oporem na tyle dużym, że trzeba było użyć gumowego młotka (nie było to wbijanie na siłę i zębatkę można było ściągnąć palcami).
I w górach już nic nie pukało. W powrotnej drodze przejechalismy 40km po autostradzie ale to też nie rozruszało zębatki.
Jeśli ktoś ma podobny problem to może naśladować. Zębatkę należy klepać na jakimś kowadle - nie wtedy, kiedy jest założona na wałek zdawczy.
Nagrania z autostrady nie mam bo zabrakło miejsca na karcie pamięci (cały film z gór ma ponad 1.5 godziny) ale Jawa bez problemu osiągnęła 120km/h i nadal dziarsko reagowała na odkręcanie gazu. Jak radziła sobie w górach widać na filmiku wiec chyba można uznać 17 za optymalną liczbę zębów.
Na autostradzie powyżej 100km/h przeszkadzały drgania od niewyważonych kół. Trzeba będzie to poprawić albo jeździć wolniej.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #608 dnia: Październik 16, 2018, 09:38:14 »

Dotarły cylindry kupione w USA. Razem z nimi mnostwo amerykanskiej makulatury bo były bardzo grubo pozawijane w gazety.
Na dokumentach przewozowych figuruje sprzedawca Brian Urbanik :o . Moze nie trzeba bylo nadawac z nim po angielsku ;) . Mialby chyba zagwozdke korespondujac po polsku z kims z Japonii.
Cylindry sprawiają wrażenie nieużywanych albo używanych bardzo mało i poddanych honowaniu oraz myciu. Czern widoczna w kanałach wydechowych to nie nagar a farba.
Trzeba bedzie je pomierzyć i dobrać tłoki. Ale na razie niech leżą.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #609 dnia: Październik 17, 2018, 10:41:00 »

Cylindry z USA maja wymiar nominalny (suwmiarka wskazuje 58.0mm a nawet mniej jak krzywo ja wetknac). Pomiar przy uzyciu suwmiarki to tak na szybko, dokladniej pomierze czyms stosowniejszym.
Jaki powinien byc luz miedzy tlokiem a cylindrem w zeliwniaku?
W watkach w ktorych o tym dyskutowano dominuje luz 0.05-0.06mm.
Ponizej wklejam strony z instrukcji do CZ350.  Jesli od srednicy cylindra odjac srednice tloka to wychodzi roznica (czyli luz) 0.13mm. (uwzgledniajac, ze wedlug tabelek wymiary cylindra moga miec dodane 0.01mm a wymiary tloka odjete 0.01 mamy 0.15mm luzu).
Pytam bo eBayowy sprzedawca tlokow z Czech pisze, ze ma tez grupy selekcyjne wiec jak juz bede kupowal to poprosze go o to, co najlepiej pasuje.
Almoty z ktorymi obecnie jezdzi 362 mialy okolo 0.05 mniej niz cylindry.

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #610 dnia: Październik 17, 2018, 19:38:03 »

Wiem że to może być problematyczne dla tego sprzedawcy Ale najlepiej by było jakby on te tłoki pomierzył.
Luz minimalny robiłem 0,05 i jest wszystko ok.
Lepsza jest instrukcja gdzie są podane  średnice tłoka na różnych wysokościach.
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2018, 19:39:44 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #611 dnia: Październik 17, 2018, 20:16:09 »

Lepsza jest instrukcja gdzie są podane  średnice tłoka na różnych wysokościach.
Od ktorego Knedla jest ta instrukcja?

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #612 dnia: Październik 17, 2018, 20:20:18 »

Montazowa 634, bardzo pomocna, tak jak i insrtumenty pomiarowe.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #613 dnia: Październik 17, 2018, 20:31:48 »

Dziekuje, teraz wszystko jasne.
W instrukcjach od CZ chyba nie zadzialala korekta albo wymiar tlokow dotyczy innego miejsca niz w instrukcji od 634.
 I moze dlatego wielu Forumowiczow narzeka na klepanie tlokow po szlifie ;) .

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #614 dnia: Październik 17, 2018, 21:04:56 »

Hehe. Oby tak było jak piszesz.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #615 dnia: Październik 26, 2018, 12:11:28 »

Zdobyłem czasopismo Das Motorrad z kwietnia 1973 roku w którym opisano Jawę 362 sprzedawaną w Niemczech Zachodnich przez Quelle.
Autor trochę polewa z tej Jawy że tania, bez załączonej książki obsługi, szybko brudzi sie olejem, chromy szybko rdzewieją a lakier płowieje,  sprzedawcy niewiele o niej wiedzą a pozycja kierowcy wygodna ale z wysoką kierownicą jest on ustawiony jak żagiel poprzecznie do kierunku jazdy.
Po niemiecku więc jak ktoś rozumie to da radę przeczytać.
Ciekawostka:Jawy Californian sprzedawane wtedy w RFN miały z tyłu długi błotnik, tak jak Kivaczki i Panelki.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #616 dnia: Listopad 03, 2018, 16:49:26 »


Jawa Californian sprzedawana na czesci. Szkoda ze daleko.
https://www.ebay.com/sch/m.html?_ssn=mikescp-sichleycp&_from=R40&_sacat=0&_nkw=californian&_sop=15&_clu=2&_fcid=104&_localstpos&_stpos&gbr=1&_zpclkd=1
Numer ramy mojego egzemplarza to 2564, ta z ogloszenia ma rame nr. 3463. Obie sa z 1971 wiec blisko im do siebie. Ta "amerykanska" ma inna lampe i licznik skalowany w milach ale generalnie to takie same Jawy.
Wzialbym wszystkie te graty ale ze wzgledu na koszty przesylki wyhaczylem tylko glowice i skrzynie biegow.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #617 dnia: Listopad 26, 2018, 16:16:48 »

Od zakupow czesci z rozbiorki minelo juz sporo czasu i wszystko dotarlo juz pare tygodni temu ale dopiero teraz pokazuje co to bylo.
Glowice ladne i na zewnatrz i od srodka a skrzynia nie katowana wiec kly i wielowpusty nie zajechane. Dorzucilem do nich oryginalna lampe Lucasa (25USD, tez bez defektow, taki sam oryginal z epoki ale zdjety z BSA czy innego Nortona potrafi kosztowac nawet 300-400USD). Sprzedawca wyslal mi to wszystko w cenie przesylki samej skrzyni ;D.

Zysiu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2317
    • JAWA-CZ KLUB POLSKA
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #618 dnia: Listopad 26, 2018, 21:10:35 »

Dobry Biznes zrobiłeś
Zapisane
Member  JAWA-CZ KLUB POLSKA
http://www.youtube.com/watch?v=OZH4UPxW2zE

Tjack

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 37
  • Jawa 634.7+Velorex562
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #619 dnia: Listopad 27, 2018, 14:07:48 »

Super jest ta lampa Lucasa.
Zapisane

saszek5

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 576
  • Jedziem tam :D
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #620 dnia: Listopad 27, 2018, 16:34:16 »

Dostałem taką lampę z Czech z mototechnika jednak sprzedawane tam są zamieniki bez żadnych oznaczeń , ale i tak wygląda pięknie
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #621 dnia: Grudzień 01, 2018, 14:10:53 »

Te sprzedawane w Czechach lampy to repliki produkowane w Indiach. Swoją zamontowaną w zeszlym roku do 362 kupilem bezposrednio z Indii bo bylo sporo taniej.
Dla porownania sfotografowalem replikę i oryginal - jak widac są bardzo do siebie podobne a roznice to oznaczenia na kloszu (replika ich nie ma), inne odbijanie swiatla z tylu i trochę inny wygląd pierscieni w soczewce obejmującej zarowkę.
Czy w Polsce lampy muszą mieć oznaczenia homologacyjne? U mnie chyba nikt nie bedzie sie nimi przejmowal w przypadku tak egzotycznego pojazdu jak stara Jawa ale oryginal lepiej miec na wszelki wypadek.

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #622 dnia: Grudzień 01, 2018, 16:19:41 »

teoretycznie tak ale jeszcze się nie spotkałem żeby homologację ktoś sprawdzał
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

olekcz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 37
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #623 dnia: Grudzień 01, 2018, 16:53:05 »

W motocyklu nie.Ale w mojej scani straciłem dowód rejestracyjny z powodu braku homologacji lamp tylnych naczepy. Były to co prawda jakieś ledowe lampy z chin i to przykuło uwagę pana policjanta. Po zakupieniu kloszy w suderze które posiadały homologacje(pasowały od jakiegoś ciężarowego renault) zrobiłem przegląd i odzyskałem dowód.
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #624 dnia: Grudzień 14, 2018, 07:02:14 »

 :o :o :o
Zdjęcie z Tokio. 
Nie wiem kto tym jezdzi ale miło byłoby zjechać się gdzieś razem.
Kierownik tego węgierskiego zestawu chyba też nie pogardziłby towarzystwem Jawy 362.
Strony: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 33   Do góry