Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 16:48:17
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 33   Do dołu

Autor Wątek: Jawa 362 Californian  (Przeczytany 180344 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Paweł Świecie

  • Mapa jawerów-indianscout.
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 158
  • Jawa 638.1+Velorex562, Kawasaki VN 800 Classic
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #425 dnia: Grudzień 02, 2017, 20:26:55 »

Jabaman cyfry ogarniam,są takie same jak nasze(chociaż diabli wiedzą czy tyle samo oznaczają)ale mógłbyś te krzaczki przetłumaczyć na nasz? :)

Zapisane
Motor bez wozu jest jak kobieta bez piersi-niby jeździć się da ale to nie to...

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #426 dnia: Grudzień 03, 2017, 11:45:08 »

Dzisiaj uruchomilem silnik i osluchalem/nagralem przez stetoskop. Najdzwieczniej jest na lewej glowicy wiec chyba tam jest zrodlo stukania. Prawa tez nie jest cicha ale z lewą "przegrywa". Moze tloki sa minimalnie za wysokie i zawadzają o glowice? Nastepnym razem tam zajrze.
https://youtu.be/NdvpOJ403to
Z chorob wieku dzieciecego wyleczylem wyciek z przewodu olejowego. Olej przesączal sie po wypustkach zbiornika i pompy oleju na ktore ten przewod byl nalozony a zacisniecie go nie likwidowalo wycieku. Posmarowalem te wypustki klejem do gwintow, rurke owinąlem z zewnątrz tasmą izolacyjną i na to zalozylem zaciski. Na razie nic nie cieknie.
Kolejna choroba to wyciek z polączenia prawego tlumika z kolankiem. Lącząc te czesci chyba za bardzo sie spieszylem, oring zostal uszkodzony i stąd byla ta nieszczelnosc. Nowy oring rozwiązal problem.
I jeszcze zalozylem pospawaną i pomalowaną jakis czas temu stopke boczną.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #427 dnia: Grudzień 03, 2017, 12:10:04 »

Dzisiaj się wsłuchałem w pracę silnika z twojego pierwszego filmiku ,tego z pierwszego odpalenia. Nie wiem czy dobrze słyszałem ale silnik przez pierwsze sekundy(sekundę) po odpaleniu pracował bez tych "cykań" . Ciekawe co się stało że zaczął cykać ?
 Po przyłożeniu ręki do głowic zanikają szumy ,miałem tak samo w SHL M11 .Silnik o wiele ciszej pracuje jak się wyciszy te szumy i po to między innymi stosowane są gumowe "wkładki" pomiędzy żeberka głowic.
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #428 dnia: Grudzień 03, 2017, 13:25:21 »

Nie czepiam się ale ta czarna tasma nie wyglada dobrze. Może zaciski ze śrubką zamiast sprężynowych lepiej by trzymaly?!
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #429 dnia: Grudzień 03, 2017, 13:31:40 »

Na początku były zaciski ze śrubką ale to właśnie z nimi rurka przepuszczała olej. Nie dociskały jej rownomiernie a że rurka jest dość twarda więc tworzyła się szczelina.  Taśma jest po to aby nacisk rozkładał się rownomierniej i był większy ale jak znajdę zaciski o nieco mniejszej średnicy to może je tam wstawię bez taśmy.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #430 dnia: Grudzień 05, 2017, 08:02:47 »

Jabaman cyfry ogarniam,są takie same jak nasze(chociaż diabli wiedzą czy tyle samo oznaczają)ale mógłbyś te krzaczki przetłumaczyć na nasz? :)
Wklejam lepsze skany dokumentow. W dowodzie nie mam wpisanych wymiarow, pojemnosci silnika (domyslnie jest to mniej niz 250ccm dla tej kategorii motocykla),liczby osob, masy i innych szczegolow. Czyli moglbym wiele pozmieniac w tej Jawie (np. silnik na jakis wspolczesny stukonny klocek) i nadal wszystko byloby w zgodzie z tym kwitem ;D.
Zaskoczyl mnie fakt, ze w urzedzie mieli formularze takiego starego dowodu do recznego wypisywania i stempelki do numeru rejestracyjnego.
Pojemnosc silnika (0.24 litra) jest wpisana w kwit od podatku.
W kwicie od ubezpieczenia jej nie ma bo oplata jest ustalona dla kategorii "Lekki motocykl dwukolowy".
Gdyby nie ten "motocykl dwukolowy" to chyba przypinalbym jakis wozek boczny ;D.

Dowod rejestracyjny od nowszego zaprzegu 638+562 zapodalem tutaj:
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=26118.msg240388#msg240388
Jesli ktos chce to mozna porownac i ocenic jak "archaiczny" jest dowod dla 362.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #431 dnia: Grudzień 18, 2017, 08:55:35 »

Prawie dwa tygodnie nie odzywałem się w tym wątku ale to nie znaczy że nic się nie działo.
W celu wyjaśnienia co stuka w silniku zdjąłem głowice i cylindry. Na tłokach nie ma żadnych śladów zawadzania o uszczelki lub głowice. Na denkach były tylko zwęglone ale niezbyt mocno przyklejone pozostałości spalonego "czegoś" - może to szczątki jaszczurki która nie zdążyła ewakuować się przed założeniem gaźnika.
Przy składaniu silnika sprawdziłem i trochę poprawiłem równoległość sworzni względem przylgni cylindrów. To sprawdzanie i poprawki były dokonane w dolnym położeniu korbowodow więc na wszelki wypadek tym razem sprawdziłem, czy główki korbowodów poruszają się w płaszczyznie prostopadłej do przylgni cylindrów i w górnym położeniu nie przesuwają się w bok co mogłoby byc przyczyną stukania w tłoki od środka. Wszystko było w porządku według dużej ekierki przykładanej do tej przylgni (główki korbowodow poruszają się wzdłuż jej boku prostopadłego do przylgni bez zauważalnych ruchów w bok).
W łożyskowaniu wału, klocku, dolnych łożyskach korbowodów, brazowych tulejkach sworzni i w rowkach pierścieni nie ma wyczuwalnych luzów. Dlatego nabrałem przekonania graniczącego z pewnością, że przyczyną stukania w okolicy głowic były ruchy górnych części tłoków (w kierunku przód-tył) przy przechodzeniu przez GPZ. Jak wiadomo tłoki mają kształt stożka i na górze jest wiekszy luz względem tulei cylindra niż na dole (na dole było około 0.05mm). Na górze nie mierzyłem mikrometrem ale w złożeniu wchodzi tam koncówka szczelinomierza 0.40mm więc jest dośc miejsca na "kolebanie się" tłoków i ich dzwonienie. Ponieważ nie szlifowałem cylindrów a tylko wymieniałem tłoki i pierścienie (tzw. "ruski szlif") więc nic nie usprawiedliwia marudzenia że luz jest za duży ale chyba jednak jest :-[. Może producenci współczesnych tłoków zabezpieczają je przed zacieraniem dając zbieżność większą niz potrzeba i stąd dość powszechne narzekanie na stukanie silnikow po remoncie. Silnik od 362 składałem i odpalałem na dobrym oleju klasy FD więc to chyba też przyczyniło się do stukania bo rowki tłoków mogą łatwo przesuwać się po pierścieniach.
Poskładałem więc wszystko do kupy z dorobioną uszczelką pod cylinder (0.5mm) i odpaliłem silnik na mieszance benzyny z czystym olejem rycynowym (20:1). I po paru minutach pracy na tej miksturze silnik znacznie się wyciszył (z prawej strony już nic nie słychać, z lewej jeszcze trochę dzwoni ale znacznie mniej).
Z olejem rycynowym w paliwie smród z wydechow jest jak przy paleniu butelek plastykowych ale chyba na dzwonienie pomogło ;D .
Dla nieświadomych podaję, że olej rycynowy był kiedyś powszechnie stosowany do silników dwusuwowych ale był przyczyną dość szybkiego tworzenia się nagaru i mostkowania świec (stąd opinia, że dwusuwy są "kapryśne"). W mieszaninie z różnymi dodatkami jest nadal stosowany w niektorych olejach do silnikow wyczynowych (Np Maxima Castor 927) bo  tworzy bardzo trwały film olejowy. Niestety nie nadaje się do układów z pompą oleju bo powoduje ich niedrożność.
Do zbiornika oleju wlałem olej kategorii FB (najtanszy olej mineralny jaki u mnie jest dostepny). Do benzyny wmieszałem olej rycynowy (około 60:1). Jak znajdę czas to motor przegonię aby pozalepiać dzwoniące luzy i nagram efekty tego "zalepiania".

Jeśli ktoś chciałby wiedzieć więcej o oleju rycynowym to niech poczyta tutaj:
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=2404.msg331401#msg331401

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2221
    • moja stronka
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #432 dnia: Grudzień 18, 2017, 09:00:47 »

Moje cylindry mają już nabiegane około 20 tyś km. Objaw jak u Ciebie, lekko cykają a po rozgrzaniu milkną. Masz wał na tulejkach czy łożyskach?
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #433 dnia: Grudzień 18, 2017, 09:05:03 »

W głowkach korbowodow mam tulejki z brazu, na czopach korbowych łożyska wałeczkowe, pozostałe łożyska sa kulkowe.
Może nawet bez rycyny moj silnik też wyciszyłby sie po nagrzaniu. Po prostu trzeba jezdzić a nie martwić sie na zapas ;).

pitterpan

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 256
  • Jawa TS 350 1991r
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #434 dnia: Grudzień 18, 2017, 09:25:29 »

Yabaman, czytając Twoje posty podziwiam Twoje profesjonalne podejście do tematu, i sporą wiedzę :)
Zapisane

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #435 dnia: Grudzień 18, 2017, 09:50:18 »

Dziś na śniadanie jaszczurka smażona w trybie dwusówowym, na oleju klasy FB ;D
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2221
    • moja stronka
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #436 dnia: Grudzień 18, 2017, 09:55:34 »

Jeśli zmieniałeś tulejki na korbach i za mocno spasowałeś to płaszcz tłoka może walić o boki cylindra bo ma za ciasno poruszać się na sworzniu. Niestety ale ostatnio przeżyłem takie coś, w efekcie po odpaleniu i minucie pracy sworzeń zatarł się na tulejce, tłok z przodu i z tyłu dosłownie zatarty. Ale Ty zdejmowałeś tłoki więc byś wszystko zauważył.
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #437 dnia: Grudzień 18, 2017, 10:00:32 »

Dziś na śniadanie jaszczurka smażona w trybie dwusówowym, na oleju klasy FB ;D
Jeżeli to faktycznie była jaszczurka to smażona na oleju klasy FD przy pierwszym odpalaniu silnika. Olej lepszy i droższy a więc potrawa bardziej wykwintna ;).
Mam jednak nadzieję, że na denku tłoka osadziło się tylko to, co jaszczurki pozostawiły po sobie w silniku. Jaszczurki szkoda.

Sworznie w głowkach poruszają się jak należy więc chyba nie "kręcą" tłokiem przy przejsciu przez GPZ. Ale kto wie, może będzie ciszej jak się bardziej rozchodzą.

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #438 dnia: Grudzień 18, 2017, 12:16:28 »

To ci się zacznie wyciszać po 1000 km...
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #439 dnia: Grudzień 18, 2017, 14:33:05 »

Ja w mojej 638 robiłem dochodzenie i wyszło, że dolna krawędź płaszcza tłoka stuka gdy przechodzi przez okno ssące. Zaokrąglenie krawędzi trochę poprawiło sytuację. Test robiłem przesuwając tłok bez pierścieni szybko w cylindrze odciskając w rożnych kierunkach. Przy przejściu przez okno ssące był efekt odbicia i stuknięcie.
Zapisane
    Status GG

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #440 dnia: Grudzień 18, 2017, 18:08:28 »

Jeśli zmieniałeś tulejki na korbach i za mocno spasowałeś to płaszcz tłoka może walić o boki cylindra bo ma za ciasno poruszać się na sworzniu. Niestety ale ostatnio przeżyłem takie coś, w efekcie po odpaleniu i minucie pracy sworzeń zatarł się na tulejce, tłok z przodu i z tyłu dosłownie zatarty. Ale Ty zdejmowałeś tłoki więc byś wszystko zauważył.
Tez miałem sytuacje ze zbyt ciasnym pasowaniem sworznia w główce korby.W tym przypadku pojawił sie piskliwy dźwięk wiec zgasiłem silnik.Po rozbiórce okazało sie ze przytarł się ten sworzeń.
Nie wykluczone że takie ciasne pasowanie powoduje że tłok napiernicza po ściankach tulei.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #441 dnia: Grudzień 19, 2017, 03:00:10 »

mógłbyś te krzaczki przetłumaczyć na nasz? :)
Jeśli chodzi o krzaczki na tablicy rejestracyjnej (多摩 , czyta sie to TAMA) to pierwszy z nich znaczy "dużo" drugi znaczy "tarcie" - czyli razem "Dużo Tarcia" albo w bardziej swobodnym tłumaczeniu "Wielki Zacier" ;). Więcej już nic nie będę sugerował...
Moja okolica nazywa sie tak dlatego, ze przepływa niedaleko rzeka Tama i jest tu też jezioro Tama (właściwie jest to zbiornik zaporowy na rzece czyli "tama" po polsku też jest).

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #442 dnia: Grudzień 19, 2017, 06:25:07 »

Hmm "Wielki Zacier" woda jest a fabryki  cukru i drożdży tam przypadkiem blisko gdzieś nie ma?   :P
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2017, 06:27:35 wysłana przez muczacz »
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 947
  • :)
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #443 dnia: Grudzień 19, 2017, 18:41:35 »

a tak z innej beczki Yabaman nie brales przypadkiem udziału w programie "Polacy w świecie"? ostatnio natrafilem na odcinek o polaku, mającym twoje imię i mieszkającym w Tokio ;)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #444 dnia: Grudzień 19, 2017, 19:21:21 »

a tak z innej beczki Yabaman nie brales przypadkiem udziału w programie "Polacy w świecie"? ostatnio natrafilem na odcinek o polaku, mającym twoje imię i mieszkającym w Tokio ;)
Nawet nie wiem co to za program. Gdzie mozna na niego "natrafic"?

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 947
  • :)
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #445 dnia: Grudzień 19, 2017, 19:53:19 »

no to widac tylko taki zbieg okolicznoci ;) bodajze na Polsat Play mozna zobaczyc lub Ipla
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #446 dnia: Grudzień 25, 2017, 19:23:54 »

W sobotę pojezdziłem dwadziescia kilka kilometrow. Zgodnie z przewidywaniami silnik wyraznie się wyciszył -jeszcze cos klepie ale nie ma juz przebijajacego się przez odgłos wydechu dzwonienia z okolicy głowic. I chyba z kazdym przejechanym kilometrem będzie ciszej ;D.
https://youtu.be/g_-ZOqQhkWc

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #447 dnia: Grudzień 25, 2017, 19:46:02 »

Świetna wiadomość,mimo że to nie mój motocykl to ciesze się razem z Tobą  ;D

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #448 dnia: Grudzień 26, 2017, 14:58:39 »

Super!
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

janosikmz19822

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 234
  • motórów kilka
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #449 dnia: Grudzień 26, 2017, 20:10:29 »

I mamy sukces :D pozdrawiam
Zapisane
    Status GG
Strony: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 33   Do góry