Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 07:18:37
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 33   Do dołu

Autor Wątek: Jawa 362 Californian  (Przeczytany 180324 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

piotras1989

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #175 dnia: Maj 23, 2017, 15:07:06 »

Pieknie caly czas kibicuje juz sie nie moge doczekac calosci
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #176 dnia: Maj 26, 2017, 08:18:42 »

A uszczelniacz 8x16x7 to nie przypadkiem taki sam jak w napędzie licznika nowszych 350tek??
Zgadza sie. Chyba wszystkie powojennne 350-tki Jawy i CZ maja ten uszczelniacz w napedzie licznika.
Czyli twiny z Oilmasterem maja az trzy takie uszczelniacze.

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #177 dnia: Maj 26, 2017, 15:27:05 »

To bardzo fajnie, bo nic bardziej człowieka nie wkurza niż wstrzymanie postępu prac przez jakiś dziwny, nietypowy uszczelniacz.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #178 dnia: Maj 27, 2017, 15:45:05 »

Już w kolorze. Będzie taka jak była czyli czarna.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #179 dnia: Maj 28, 2017, 16:59:19 »

Nareszcie w szparunkach, naklejkach i lakierze bezbarwnym ;D. Wyrobiłem się przed deszczem ale zapomniałem o stopce bocznej. Nie jest niezbędna do poskładania motoru więc może poczekać na swoją kolej.

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #180 dnia: Maj 28, 2017, 19:29:02 »

Czekam na efekt końcowy, już widać że będzie piorunujący
Zapisane

Zysiu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2317
    • JAWA-CZ KLUB POLSKA
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #181 dnia: Maj 28, 2017, 21:27:24 »

Czekam na efekt końcowy, już widać że będzie piorunujący
A ja Czarno to widzę  :)
Zapisane
Member  JAWA-CZ KLUB POLSKA
http://www.youtube.com/watch?v=OZH4UPxW2zE

Muczos 2

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 85
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #182 dnia: Maj 29, 2017, 00:05:17 »

Czarne najlepsze  ;) juz nie długo ;D
Zapisane
"Ryk motoru mnie podjarał, linke gazu w ręce mom..."

Jawa 350 Black style' 89
Mz TS 150' 83
Yamaha fjr 1300'01

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #183 dnia: Maj 30, 2017, 17:46:27 »

Kilka dni temu wymienilem elementy uszczelniajace i olej w tylnych amortyzatorach a przedwczoraj pozakladalem ich sprezyny i szklanki. Z chaosu i stada "blaszanych ptakow" po malowaniu zaczelo wylaniac sie cos coraz bardziej przypominajace motocykl.
Jawa na horyzoncie! :o ;D

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #184 dnia: Maj 30, 2017, 18:09:53 »

Jawaaaaaa  8)
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #185 dnia: Maj 30, 2017, 18:44:16 »

Jak patrzę z jaka precyzją i pieczołowitością wykonujesz wszystkie prace to stwierdzam że w sam raz nadajesz się do Japonii.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #186 dnia: Maj 31, 2017, 04:45:31 »

Już niemal pół życia tu jestem to mi sie udzieliło ::).
Jak powinno sie przygotowac do lakierowania powierzchnie chromowane? Chodzi o lakierowanie srodkowej czesci zbiornika paliwa. Jest tu primer "do wszystkiego" ale nie nadaje sie tylko do teflonu, polietylenu i własnie chromu. Moze po prostu za slabo szukałem.
Podklad epoksydowy da radę?
Lakier bedzie czarny (dwuskładnikowy akrylowo-uretanowy, odporny na benzyne, oleje, słonce i uderzenia, taki jak na błotnikach i pozostałych czesciach).
Wpisy w tym watku nie sa zliczane ale jesli ktos przechodził malowanie chromu to moze cos podpowie?

daniel89_lb

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 147
  • Amfa Fatima było od huja a nic nima
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #187 dnia: Maj 31, 2017, 08:13:31 »

Yabaman sam lakierowałeś wszystko czy warsztacie ???
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #188 dnia: Maj 31, 2017, 08:16:49 »

Sam. Okoliczni lakiernicy nie bardzo się garnęli bo albo zawaleni robotą, czasu nie mają albo motor nieznany. Jeden byłby nawet skłonny ale z oporami i jezeli już to za cenę dwa razy wyższą niż dałem za ten motor. Moze problemem był fakt, ze motor nie jest jeszcze zarejestrowany? Chyba po prostu mnie spławiali  więc uprzejmie podziękowałem.
Ostatnio cały motor lakierowałem chyba w 1989 roku ale tym razem wyszło nienajgorzej.

EDIT : Znalazłem to o co mi chodziło. Primer do metali nieżelaznych w tym do chromu. Nadaje się też do aluminium a że 362 miała malowane na srebrno kartery, dekle bębnow hamulcowych i tylna zebatkę to tam też go użyję.

daniel89_lb

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 147
  • Amfa Fatima było od huja a nic nima
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #189 dnia: Maj 31, 2017, 11:31:07 »

Tak jak u nas nikt kto robi samochody nie chce się bawić z motocyklem bo w ten czas co zmatuje ramę to polakierują 3 maski a jak już to ceny kosmiczne. W 89 to jeszcze pewnie renowacją malowałeś  :D Nie wiem jaka technologia w Japonii  i czym lakierowałeś ale wszystko czarne podejrzewam,że pomalowałeś bazą,później nakleiłeś naklejki,szparunki i po jakim czasie poszedł na to bezbarwny?
Zapisane

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2942
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #190 dnia: Maj 31, 2017, 11:39:54 »

Miło się patrzy na dobrą robotę.
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #191 dnia: Maj 31, 2017, 15:02:30 »

Dziękuję Prezesie za słowa uznania i melduję gotowosc do dalszego raportowania postępow prac ;D.
Wracajac do technologii malowania, zarowno kolor jak i lakier bezbarwny to spray. Ale zanim uniesiecie sie w oburzeniu przyjmijcie do wiadomosci ze dwuskładnikowy (czyli z utwardzaczem) bo jest tu taki.
Lakiery w tej postaci sa dedykowane do motocykli (odpowiednio mała ilosc-w sam raz do "amatorskiego" malowania, odpornosc na paliwa i smary, połysk i odpornosc na uderzenia rowna "zwykłemu" lakierowi proszkowemu. Cena jest około 4 razy wyzsza niz za zwykły akrylowy lakier w sprayu ale i efekt nie ustepuje w niczym profesjonalnemu lakierowaniu. Oczywiscie mozna taki lakier kupic w wiekszych ilosciach i malowac kompresorem - podobno jest uzywany do malowania barierek ochronnych na japonskich drogach i słupkow znakow drogowych ktore maja wytrzymac 30 lat w tutejszym nasłonecznieniu i klimacie.
Pod wzgledem chemicznym jest to prepolimer akrylowy ktorego czasteczki sa zakonczone grupami funkcyjnymi mogacymi tworzyc wiazanie uretanowe z utwardzaczem - dlatego jest to lakier akrylowo-uretanowy. I ten prepolimer i jego utwardzacz wewnatrz puszki sa rozdzielone w osobnych pojemnikach. Przed uzyciem przebija sie gwozdziem umieszczonym na dnie puszki pojemnik z utwardzaczem, stawia puszke do gory dnem na 10 minut aby utwardzacz spłynal w doł i wstrzasa 30 razy. Tak przygotowany lakier musi byc zuzyty w ciagu 12 godzin.

To przygotowanie puszki spreju do malowania przypomina troche stare gasnice pianowe ;) (1. Zdjac z wieszaka, 2. Podejsc do ognia, 3. Odwrocic, 4. Wbic zbijak, 5. Gasic). Zbijak w takiej gasnicy rozbijał wewnetrzny słoik ze srodkiem pianotworczym ktory w reakcji z woda dawał wysokie cisnienie i wyrzucał zawartosc na zewnatrz. Jak ktos chodzil do szkoły w latach 70-tych to sie pewnie instrukcji obsługi takiej gasnicy naczytał na szkolnych korytarzach az do znudzenia ???.

Sama "baza" ma wystarczajaco dobry połysk ale jesli pokrywa sie dodatkowo lakierem bezbarwnym lub innym tego samego typu (dwuskładnikowy akrylo-uretan) to ma sie na to 72 godziny (reakcja utwardzania nie jest jeszcze zakonczona i oba lakiery połacza sie chemicznie). Szlifowanie nie jest konieczne i wystarczy odkurzenie i odtłuszczenie w razie potrzeby. W ciagu 72 godzin mozna tez malowac szparunki, przyklejac naklejki i na to dawac bezbarwny. Jesli lakier pokrywajacy jest innego typu to producent zaleca jego kładzenie po 7 dniach kiedy sieciowanie jest juz zakonczone.
Na ramie zrobiłem zaciek (na dziobku do osadzania pompki zebrało sie za duzo i popłyneło w doł) i gdy nastepnego dnia go szlifowalem przed malowaniem bezbarwnym to musiałem sie troche napocic - to co pisze producent o przyczepnosci i trwałosci tego lakieru to jednak nie jest marketingowa ściema.

Na ostatnim zdjeciu tylny błotnik jest tylko "na przymiarke" i do oceny połysku. Po polerowaniu powinno byc jeszcze lepiej

daniel89_lb

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 147
  • Amfa Fatima było od huja a nic nima
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #192 dnia: Maj 31, 2017, 23:08:39 »

Pytałem kiedy kładłeś bezbarwny bo u nas w Polsce widuję się dużo samochodów z łuszczącym się bezbarwnym.Handlarz sprzedając takie auto zapewnia ,że to wada fabryczna  ;D ,jak i dużo innych teorii wyssanych z palca przez internetowych znawców. Prawda jest taka,że pan malarz(bo nie nazwę takiego kogoś lakiernikiem) pomalował bazą,pojechał do domu i na drugi dzień pomalował bezbarwnym  ::) Baza całkowicie wyschła i nie połączyła się chemicznie z bezbarwnym.Żadne matowanie włókniną jak niektórzy myślą nic nie da i za jakiś czas efekt murowany. Bałem się,że u Ciebie będzie to samo ale mając takie produkty nie ma się o co martwić,że coś pozłazi  ;) Jak drogi jest ten lakier w wersji pod pistolet i co z kolorami,można dorobić według nr lakieru ? Kutron ostatnio był zawiedziony,że delikatny ten lakier którym lakierowałem mu simsona więc może zaczerpną by technologii z Japonii  :)
Zapisane

Misiek89gdz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #193 dnia: Czerwiec 01, 2017, 01:05:50 »

ja chciałbym powiedzieć, że bardzo sprawnie to idzie czego gratuluję ;)
Cytuj
Jak drogi jest ten lakier w wersji pod pistolet i co z kolorami,można dorobić według nr lakieru ?
Dorzucam się do pytania i gdzie mogę kupić takie coś chociażby w spreju? Mam niestety pare elementow do ponownego malowania "po kims" i chcę już to zrobić sam.
Zapisane
Jawa 50 mustang '78
Jawa 175 typ 356 '60
http://www.polskajazda.pl/Profil/96363

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #194 dnia: Czerwiec 01, 2017, 02:52:20 »

Z malowaniem lakierem bezbarwnym zmiesciłem sie w 24 godzinach. Limit to 72 godziny wiec nie powinno byc problemow z łuszczeniem.
Te dwuskładnikowe spreje do motocykli sprzedaje w Japonii firma Daytona (ona sprzedaje własciwie wszystko co jest z motocyklami zwiazane).
http://www.daytona.co.jp/products/series-S00781-genre
Obecnie dostepne kolory to czarny i czarny mat, srebrny, jaskrawozielony (Kawasaki 7F), bezbarwny i bezbarwny mat.
Jakas inna firma (chyba Rockpaint) sprzedaje w podobnych dwuskładnikowych sprejach takze inne kolory (czerwony, zołty, niebieski a nawet rozowy) ale ich produkty sa podobno dosc wybredne na podkład i przygotowanie powierzchni wiec chemicznie to chyba cos innego.
Producentem lakieru ktorym ładowane sa spreje jest najprawdopodobniej firma DNT (Dai Nippon Toryo). Najprawdopodobniej bo Daytona nie posiada produkcji chemicznej a DNT sprzedaje pod nazwa AutoSWIFT cos podobnego do malowania kompresorem:
https://www.monotaro.com/g/00208857/?t.q=2%89t%83E%83%8C%83%5E%83%93%93h%97%BF
Cena za 900ml od 3000 do okolo 7000 jenow (zaleznie od koloru).
I utwardzacz do tych lakierow (900ml za 4290 jenow):
https://www.monotaro.com/g/00208862/?displayId=26
Kolorow jest sporo ale nie wiem czy gdzies je mieszają i czy te lakiery są dostepne w Polsce.

Jak na zawołanie z początkiem czerwca nadeszła pora deszczowa. Z krotkimi przerwami popada sobie przez kilka tygodni. Robic cos przy motorze troche trudno (malowanie pod gołym niebem wykluczone) ale jak od tego deszczu ryż rosnie ;D!

pitterpan

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 256
  • Jawa TS 350 1991r
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #195 dnia: Czerwiec 01, 2017, 07:29:53 »

Yabaman jak byś mógł robić od razu przelicznik z jenow na PLNy :D (jeśli dobrze znalazłem to 3000jpy= około 100 PLN)
Ciekawe czy firma wysłała by paczkę do polski...
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #196 dnia: Czerwiec 01, 2017, 07:52:28 »

Nie wysle bo do eksportu substancji chemicznych (a do tej kategorii zalicza sie farby, lakiery i rozpuszczalniki) wymaga sie od firmy eksportujacej uzyskania licznych zezwolen z kraju docelowego, odpowiedniego zabezpieczenia w transporcie, przetlumaczenia na polski dokumentow dotyczacych bezpieczenstwa etc. Za duzo mieliby z tym klopotu. Dla bardzo duzego i regularnego eksportu, na ktorym mogliby zarobic, moze by sie nawet zdecydowali ale nie dla paru puszek.
Dzisiejszy przelicznik 100PLN=2984JPY

gucio695

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #197 dnia: Czerwiec 01, 2017, 08:55:52 »

Jeżeli chodzi o spraye z to większość pnktów z lakierami samochorowymi powinno Ci zrobic akryl z utwardaczem w puszce. Ja kupowąłem ok 4 lat temu. Brałem bezbarwny z utwardzaczem  ok 0,4 -0,5l w cenie ok 45-50 zł. Jak wadomo czas przechowywania jest ok 24h
Zapisane
CZ 450 '62, WFM 06 S34 '64, Virago XV1000 '85
> Lubie Starsze :)

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #198 dnia: Czerwiec 02, 2017, 11:55:39 »

Czy regulator pradnicy 6V od Jawy 634 z 1976 roku (prawdpodobnie 75W) bedzie nadawal sie do pradnicy 45W? Pradnica, ktora byla w mojej 362 ma wlasnie 45W i wspolpracowala z nieoryginalnym regulatorem BOSCH 6V 100A (STO amperow; nie wiem od czego on byl, moze od jakiegos statku?).
Jest tu na aukcji ladny i coraz bardziej taniejacy regulator od 634. Najprawdopodobniej bede zakladal Vape 12V ale zastanawiam sie czy warto kupic ten regulator na okolicznosc ewentualnego powrotu do oryginalnej instalacji 6V.
https://page.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/p541572389

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2942
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #199 dnia: Czerwiec 02, 2017, 12:32:21 »

Instalację masz z "-" na masie? Jeśli tak to można zastosować - choć lepiej niech potwierdzi to ktoś bardziej zorientowany w elektryce.

Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 33   Do góry