Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 29, 2024, 14:00:16
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 15   Do dołu

Autor Wątek: CZ 350 walkę czas zacząć  (Przeczytany 45362 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Radzziu

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 27
  • Californian 350 x2 ,jawa 360, jawa 634,jawa 90, cz
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #125 dnia: Stycznia 13, 2018, 16:30:09 »

Ja  ustawilem tez na 3mm chodzi pieknie wszystko dziala tylko pokrywa dość mocno tarła po za tym ok https://www.youtube.com/watch?v=2CSMqbhRoA0
Zapisane
Californian 350
Jawa Perak 350 1954
jawa 360,
jawa 634,
jawa 90,
cz 250 sport,
jawa 640,
jawa 632,
mz 250 etz x2,
mz 301,
mz 300 wilfgreen
mz 125,żak mr2,
komar,
wfm M06,
schwalbe kr51/2

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #126 dnia: Stycznia 13, 2018, 18:26:28 »

Panowie Ja też mam zapłon od Saviera , może są różne dla jedno i dwu cylindrowców ale ja ustawiałem tak:


GMP i -3mm , w tym momencie blaszka która jest na magnecie schodzi z czujnika impulsatora , a dokładnie przy 3mm jej koniec jest w połowie czujnika.
Tak miałem napisane w instrukcji i tak ustawiłem , w zeszłym sezonie zrobiłem na tym zapłonie bezproblemowo 3500Km, moto pali od strzała.


Z Waszego opisu wynika że blaszka dopiero wchodzi na czujnik , chyba że nie ma to znaczenia i początek i koniec blaszki to jest dla impulsatora sygnał do przeskoku iskry.
Zapisane

Radzziu

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 27
  • Californian 350 x2 ,jawa 360, jawa 634,jawa 90, cz
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #127 dnia: Stycznia 13, 2018, 18:32:12 »

Panowie Ja też mam zapłon od Saviera , może są różne dla jedno i dwu cylindrowców ale ja ustawiałem tak:


GMP i -3mm , w tym momencie blaszka która jest na magnecie schodzi z czujnika impulsatora , a dokładnie przy 3mm jej koniec jest w połowie czujnika.
Tak miałem napisane w instrukcji i tak ustawiłem , w zeszłym sezonie zrobiłem na tym zapłonie bezproblemowo 3500Km, moto pali od strzała.


Z Waszego opisu wynika że blaszka dopiero wchodzi na czujnik , chyba że nie ma to znaczenia i początek i koniec blaszki to jest dla impulsatora sygnał do przeskoku iskry.
Ja mam 3mm i blaszka wchodzi na impulsator ogólnie sprawdzałem lampą i jest ok
Zapisane
Californian 350
Jawa Perak 350 1954
jawa 360,
jawa 634,
jawa 90,
cz 250 sport,
jawa 640,
jawa 632,
mz 250 etz x2,
mz 301,
mz 300 wilfgreen
mz 125,żak mr2,
komar,
wfm M06,
schwalbe kr51/2

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #128 dnia: Stycznia 13, 2018, 19:11:59 »

O tu widać jak jest u mnie , GMP -- Z to -3mm i widać jak blaszka schodzi z czujnika.
Ale tak jak pisałem może dla czujnika nie ma znaczenia czy wchodzi czy schodzi , może impuls to impuls.


Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #129 dnia: Stycznia 13, 2018, 20:03:32 »

Zapłon następuje w momencie kiedy blaszka wchodzi pod impulsator. Tak było w instrukcji montażu.
Zapisane

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #130 dnia: Stycznia 13, 2018, 20:57:53 »

no to są jakieś sprzeczne informacje , ale jak pisałem może nie ma to znaczenia , ważna jest zmiana pola magnetycznego przy impulsatorze.


A tu filmik Saviera jak ustawić na którym też zapłon jest gdy blaszka schodzi z czujnika:
https://www.youtube.com/watch?v=KcJVAMBo9CI&t=671s
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #131 dnia: Stycznia 25, 2018, 18:19:36 »

Koło zamachowe z tego filmu jest zupełnie inne niż to które mam ja .U mnie na obwodzie koła są tylko dwie blaszki długości ok.10 mm. Może dlatego zapłon u mnie ustawia się inaczej .

A teraz zupełnie inny temat ,wykonałem coś takiego . Jest to "flansza" dystansująca dekiel od strony zapłonu . Dlaczego chcę dystansować ten dekiel ? O tym napiszę wkrótce.
Zapisane

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #132 dnia: Stycznia 26, 2018, 00:03:29 »

Koło zamachowe z tego filmu jest zupełnie inne niż to które mam ja .U mnie na obwodzie koła są tylko dwie blaszki długości ok.10 mm. Może dlatego zapłon u mnie ustawia się inaczej .

A teraz zupełnie inny temat ,wykonałem coś takiego . Jest to "flansza" dystansująca dekiel od strony zapłonu . Dlaczego chcę dystansować ten dekiel ? O tym napiszę wkrótce.

Dystansujesz bo pewnie się nie domyka, lub ociera.

Ja mam w swojej Cezecie 6V  flansze na alternator z 12V i też musiałem dekiel wysunąć, przy okazji zmieniłem na dekiel na taki z 12V Cezety  ma więcej miejsca i nie musiałem ciąć przegrody a alternator jest większy, dekiel z 12V ma tylko przesuniętą środkową śrubę i nie pasuje w karter ale wystarczy pokombinować i się da przykręcić np. na kawałku blachy z nagwintowanym otworem.

Dystans zrobiłem prowizorycznie z grubej gumy i tak już został.
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #133 dnia: Stycznia 26, 2018, 08:41:19 »

O tu widać jak jest u mnie , GMP -- Z to -3mm i widać jak blaszka schodzi z czujnika.
Ale tak jak pisałem może dla czujnika nie ma znaczenia czy wchodzi czy schodzi , może impuls to impuls.





a sprawdzałeś może stroboskopem w którym miejscu występuje jest iskra
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #134 dnia: Stycznia 26, 2018, 21:17:43 »

a sprawdzałeś może stroboskopem w którym miejscu występuje jest iskra
Słuszna uwaga.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #135 dnia: Stycznia 26, 2018, 22:31:45 »

Sprawdzałem , dlatego wykonałem te znaki ,lampa błyska na znaczniku Z czyli jak schodzi z blaszki.
U mnie ta blaszka jest pojedyncza i długa, ma z 5cm  i gdyby dawało iskrę na jej początku to tłok na pewno nie był by wtedy w pozycji sprężania.



Zapewne jest tak jak pisał  STÓWA są różne koła zamachowe i pewnie inny jest wtedy moduł - innego sygnału potrzebuje.
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #136 dnia: Stycznia 27, 2018, 09:24:38 »

Nie wiem jak ustalane jest koło magnesowe u Ciebie ,czy za pomocą klina w czopie, ale moja instrukcja mówiła wyraźnie że w silniku 634 do ustalania koła nie służy klin . Należy wał ustawić " w punkcie zapłonu" i założyć koło magnesowe tak aby blaszka zaczęła wchodzić pod czujnik. Również sprawdzałem zapłon stroboskopem i również było ok dla prawego cylindra dla którego przyjąłem oryginalny "dzyndzel na kole" . Lewy cylek odpalał zbyt wcześnie dlatego przyspawaną dodatkową blaszkę musiałem minimalnie szlifnąć .
Zapisane

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #137 dnia: Stycznia 27, 2018, 10:09:59 »

domaluj sobie kreski od GMP i Z do środka koła magnesowego i kątomierzem sprawdzisz kąt zapłonu
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #138 dnia: Stycznia 27, 2018, 10:16:18 »

Wymalowałem kreski tak jak piszesz przy montażu zapłonu i lampa wskazała prawidłowy zapłon na 3 mm przed GMP.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 28, 2018, 11:06:46 wysłana przez STÓWA »
Zapisane

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #139 dnia: Stycznia 27, 2018, 13:21:49 »

 no i chwalić Najwyższego :D
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #140 dnia: Stycznia 28, 2018, 11:07:51 »

Rozwinięcie tematu flanszy.
Zapisane

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #141 dnia: Stycznia 28, 2018, 16:19:55 »

A co to za nakładka na koło magnesowe?
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #142 dnia: Stycznia 28, 2018, 22:19:37 »

A to będzie coś takiego:
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #143 dnia: Stycznia 28, 2018, 22:55:25 »

To jednak pompa mechaniczna. Dlaczego podstawa pod pompę ma kształt koła?
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #144 dnia: Stycznia 28, 2018, 23:10:29 »

Pompa mechaniczna jako alteratywą dla elektrycznej. To jest tylko mój projekt . Elektryczna będzie realizowana równocześnie. Właśnie zamówiłem przepustnicę samochodową.
A kształt koła to kształt wyjściowy ,łatwiej ustalić oś obrotu magneta z którego pójdzie napęd na pompę.
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #145 dnia: Stycznia 28, 2018, 23:15:37 »

Nie lepsza byłaby blacha aluminiowa? Do dalszych prac spróbuj poszukac szesciokątnych słupków z gwintem, występują o różnych długościach i gwintach. Do czego użyjesz przepustnicy? Chodzi i lopatkową/szyber czy o przepływomierz?
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #146 dnia: Stycznia 31, 2018, 15:27:18 »

Podstawa pompy zmontowana ,jeszcze muszę przyspawać do niej wspornik linki ,odciąć nadmiar materiału ,oddać całość do piaskowania i cynkowania. Pompa Made in Japan  MIKUNI . Wszystko wygląda obiecująco.
A najlepsze jest to że pompa na wolnych obrotach w ciągu 10 min podała ok 0,5 cm3 natomiast przy maksymalnym wychyleniu "przepustnicy POMPKI"  podała 6,5 cm3 w takim samym czasie.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 31, 2018, 15:36:50 wysłana przez STÓWA »
Zapisane

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #147 dnia: Stycznia 31, 2018, 17:45:40 »

Ładne chocki klocki  ;D
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #148 dnia: Stycznia 31, 2018, 18:00:12 »

Po dokładniejszych obliczeniach okazuje się że o ile na wolnych obrotach taka dawka byłaby do przyjęcia to na wysokich może być go za mało . Cho@ra mam jeszcze jedną pompkę oleju ale ona wymaga przeróbek aby ją przystosować .
Zapisane

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: CZ 350 walkę czas zacząć
« Odpowiedź #149 dnia: Stycznia 31, 2018, 20:35:29 »

Stówa jak Ty to policzyłeś?
Ja liczę tak.
6,5 *6=39 cm3 na godzinę przy 1000 rpm.
39 cm3 razy około 5000rpm =195 cm3 na godzinę. Przy jeździe z prędkością 110 km/h. Spalanie powinno wynosić około 6l/100km.
To wychodzi z moich obliczeń, że przy maxymalnym otwarciu będziesz miał stosunek 1do30  ja w cezecie mam stały stosunek 1do40  i działa.
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 15   Do góry