Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 15:50:24
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"  (Przeczytany 17702 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 09, 2017, 14:38:07 »


W motocyklu podczas ostatniej 200Km przejażdżki rozpadło mi się lusterko.
Na wyboistej wiejskiej drodze wypadło szkło wraz z czarną uszczelką, nie było czego zbierać.
Motocykl otrzymał nowe lustro , pomimo że było tańsze wydaje mi się fajniejsze bo ma dodatkowo regulację pochyłu pałąka.
Zobaczymy jak będzie w praktyce czy też się nie rozleci jak poprzednie :)
Kilka fotek nowego lusterka:






Od dłuższego czasu szukałem jakiejś torby bagażowej do motocykla, coś na tylne siedzenie.
Torba nie za duża w przedziale 10-15 L aby zabrać podstawowe rzeczy na jakiś zlot lub wyjazd , coś w kształcie wałka.
Materiał jaki chciałem to skaj lub skóra , kolor koniecznie brąz no i szycie w stylu retro aby pasowała wizualnie do motocykla.
Przeszukałem neta i kilka sklepów motocyklowych , niestety  nic takiego co by mi odpowiadało nie znalazłem.


Wpadłem na pomysł że może by zrobić taką torbę samemu  :twisted:
Działanie maszyny do szycia znam bo moja Mama posiada Łucznika i jak byłem mały to często się przyglądałem jak szyła jakieś firanki, zasłonki lub inną pościel.
Długo się nie zastanawiałem , pojechałem pożyczyć maszynę oraz zakupiłem w sklepie tapicerskim brązową skórę ekologiczną oraz inne potrzebne rzeczy.


W garażu zrobiłem sobie stanowisko szwalnicze i zacząłem od przerysowania tego co mam w głowie na papier oraz zwymiarowania wszystkiego.


Później zaczęło się wykrawanie wszystkiego i mozolna praca szycia , najtrudniejsze było ogarnięcie co z czym zszywać w jakiej kolejności.
Zrobienie tego nie w takiej kolejności jak powinno być uniemożliwia doszycie kolejnych elementów.
Całość trwała 3 dni po kilka godzin , myślę że w sumie zajęło mi to ok 6-8h.
Zaznaczam że nie jestem krawcem i jest to moja pierwsza torba w życiu , znam jedynie tylko działanie maszyny do szycia.
Efekt końcowy przedstawiam poniżej , osobiście jestem zadowolony z pracy bo właśnie o coś takiego mi chodziło i wiem że nikt drugiej takiej nie ma.
Torba wewnątrz jest wyszyta jasnym welurem , posiada klapkę zamykaną na wodoodporny suwak oraz klapę wierzchnią zapinaną na 2 klamry.







Teraz będę myślał nad wykonaniem mocowań przy motocyklu do których torba będzie przypinana.
Wziąłem się też za wykonanie bagażnika ale że teraz szykuję mi się pracowity tydzień to pewnie nie dam rady ruszyć z tym dalej.
Na obecną chwilę bagażnik wygląda tak:

« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2017, 09:33:31 wysłana przez KML »
Zapisane

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 09, 2017, 16:39:18 »

Dobra robota. Jak robiłeś pikowanie to dawałeś jakąś cienką gąbkę pomiędzy materiał?

Mi się marzy pikowane obszycie siedzenia w mojej Jawie 638-5 ale słyszałem, że zwykła maszyną do szycia może być problem z takimi twardymi materiałami.
Zapisane
    Status GG

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 09, 2017, 17:29:20 »

Tak do pikowania potrzebne są 2 warstwy materiału i w środek gąbka.
Jak dałem tylko jedną warstwe to ściągało tylko od strony gąbki a na skaju było tylko zwykłe przeszycie i nie dawało to takiego efektu.

Co do pokrowca to też chyba sobie zrobię bo ten co mam jest trochę za duży do pianki.
Muszę dorwać ciemniejszy brązowy skaj na to, bo ten od torby jest za bardzo czerwony i zlewa się  z lakierem, a ja chcę mieć tam kontrast.
U siebie pikowanie bym zrobił tylko na bocznych paskach , góra by została gładka.

Skaj jest dość cienki i spokojnie taka maszyna to zszywa , 4 warstwy samego skaju bezproblemowo.
Dopiero tam gdzie wychodziło grubiej , kilka warstw skaju, gąbka i podszewka to dopiero igły trzaskały , złamałem chyba z 7.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2017, 17:35:10 wysłana przez KML »
Zapisane

piotras1989

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 09, 2017, 20:28:34 »

Piękna maszyna mamy taką po babci niestety nie ma tego postumentu była zamontowana w blacie muszę ją wyregulować kupiłem żonie nowego łucznika ale to lipa straszna .
Niema to jak stara myśl techniczna  ;)
Zapisane

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 11, 2017, 21:25:07 »

Dorób podstawę z drzewa, zrób dłutem zdobienia lub wypal lutownicą (kwiatki, listki itd.) , pomaluj ładnie.
Żona będzie zadowolona  :D




A tu fotka z wczorajszego latania

« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2017, 09:36:27 wysłana przez KML »
Zapisane

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 21, 2017, 22:00:15 »

Dzisiaj skończyłem bagażnik, wiem że można dorwać gotowy ale nie chciałem tak dużego jak zazwyczaj widuje się w tych motocyklach.


Bagażnik zrobiłem sporo mniejszy , materiał to pręt gładki 10mm + poprzeczki z pręta 8mm.
Mocowania są w 4 punktach , 2 przy amortyzatorach i 2 do podstawy siedzenia.
Wiem że w oryginalnych bagażnikach idą jeszcze skośne wsporniki od bagażnika do podnóżków, na pewno spełniają one świetnie swoją funkcję ale moim zdaniem szpecą trochę motocykl i chciałem je pominąć stąd mocowanie do podstawy.
Porobię testy i zobaczę jak bagażnik będzie się sprawował , jeżeli będzie się coś gięło to wtedy wykonam te wsporniki, myślę jednak że nie będą potrzebne bo w miejscu narażonym na gięcie idzie pręt 4 x 10mm.




Fotki z prac poniżej :


Bagażnik składa się z trzech elementów , 2 boczne wsporniki z mocowaniami i sam bagażnik.
Początkowo miał to być jeden element ale ze względu na to że przy montażu łatwo by było porysować lakier motocykla zdecydowałem się na 3 osobne elementy.


Świeżo połapane jeszcze przed oszlifowaniem





A poniżej już oszlifowane , pomalowane i założone na moto.





Po bokach widać takie ucha , celowo je wykonałem aby mieć do czego przypinać pasy czy gumy do mocowania torby która będzie wożona na tylnym siedzeniu, można o nie zaczepiać też siatkę/pająka.
Dodatkowo wzmacniają one konstrukcję w miejscu gdzie pojedynczy pręt by się giął.


Na bagażniku dużych ciężarów wozić nie będę więc myślę że posłuży , jak zajdzie potrzeba zwiększenia bagażu to pomyślę o dorobieniu jeszcze do tego bocznych stelaży.


Patrząc na moto to mam mieszane uczucia bo z jednej strony bagażnik na pewno się przyda a z drugiej surowo goła Jawa podoba mi się bardziej.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2017, 09:42:05 wysłana przez KML »
Zapisane

mario16

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 9
  • CZ 350 472.6
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #56 dnia: Kwiecień 21, 2017, 22:11:05 »

Luks sakwa, a bagażnik rewelka. Prosty i bez paskudnych podciągów z dołu. Wygląda jak fabryka. Zajefajny. Pewnie wytrzyma tyle samo bagażu co te z epoki, ale niebo lepiej wygląda-świetna robota.
Zapisane

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #57 dnia: Maj 28, 2017, 21:59:25 »

Dzięki za dobre słowa  :D





Jawa ma obecnie  nabite 1500 Km po remoncie , postanowiłem przy tym przebiegu zmienić oliwę w skrzyni.


Zakupy z sobotniego bazaru motocyklowego


W butelce po Coli widać jak wygląda olej po 1500km, marki nie pamiętam.



Jawa tym razem zalana Motulem





Po nabiciu 1200Km kilka razy zabrałem już moja drugą połówkę na przejażdżkę , myślałem że będzie gorzej ale motocykl praktycznie tego nie odczuł.
Minimalnie może wolniej się zbierał ale V-max jest takie samo.


Dzisiaj przeszedłem z mieszanki 1:30 na mieszankę 1:40 i strzeliłem kolejna traskę ponad 120Km






« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2017, 09:47:39 wysłana przez KML »
Zapisane

piotras1989

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #58 dnia: Maj 28, 2017, 22:03:43 »

Hej tez mam w skrzyni motula i jest ok długo jej kazales czekać :P ja moja szybciej przewiozlem  ;)
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #59 dnia: Maj 29, 2017, 21:03:07 »

Ładna ta jawa.Pewnie ludzie się oglądają.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #60 dnia: Maj 29, 2017, 21:31:32 »

Oglądają, zaczepiają , opowiadają swoje historie, na początku może i było to fajne ale teraz zaczyna się robić nudne, szczególnie jak ci się spieszy.
Wczoraj gościu przebił wszystkich , wyprzedzając mnie , jadąc pasem pod prąd w jednej łapie trzymał smartfona i nagrywał filmik zamiast patrzeć się na drogę.
Zapisane

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwiec 17, 2017, 20:21:45 »




Poniżej fotki z dzisiejszej imprezy III Zlot Klasyków w Piasecznie:
Pojechałem za późno i większość motocykli się już rozjechała ale spotkałem jedną Jawkę


WSK też była


Czerwone lubi Czerwone


Więcej fotek z imprezy tutaj:
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=33740.msg316288;topicseen#msg316288
« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2017, 11:47:21 wysłana przez KML »
Zapisane

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 12, 2017, 12:22:03 »

W tym tygodniu zrobiłem kolejną traskę


Celem był Wyszogród , trasę układałem sobie wiejskimi drogami.


Odwiedziłem fajny mostek nad Bzurą , wybudowany na pamiątkę przeprawy Armii Poznań przez rzekę Bzurę.
Obok mostu jest pomnik i tablice pamiątkowe, to miejsce jest na trasie corocznego rajdu pojazdów zabytkowych "Rajd nad Bzurą",organizowanego przez klub Kardan.



Następnym przystankiem było kolejne pamiętne miejsce, pomnik poświęcony Polskim Armią które prowadziły bitwy na tym terenie , w tle widać most nad Wisłą





Z miejsca pomnika jest bardzo ładny widok na most



Wyszogród zaliczony





Dla miłośników militariów, w Wyszogrodzie na małym ryneczku znajduje się pawilon w którym można obejrzeć części rozbitego samolotu z czasów bitwy.
Szczątki wydobyte w 2015r , znalezione zupełnie przez przypadek na terenach bagiennych, na pawilonie jest opis i fotografie z wydobycia.


Odwiedziny forumowego kolegi Simsona



Jako że godzina było jeszcze młoda dalej z Wyszogrodu poleciałem nad jezioro w Koszelówce,  z jeziora poleciałem jeszcze nad Zalew Zegrzyński na zlot Filipa Chajzera dla p. Wandzi.


Tak babci przybyło grubo ponad 350Km
 
« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2017, 21:55:12 wysłana przez KML »
Zapisane

gucio695

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpień 12, 2017, 15:13:49 »

Fajnie ,że Jawa ma drugie życie i tak ładnie się "tfu, tfu" sprawuje.
PS,
Pani Wandzia mówiła,że śmigała na Jawie. Cieakawe czy przypadkiem nie 250 ;)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2017, 15:16:33 wysłana przez gucio695 »
Zapisane
CZ 450 '62, WFM 06 S34 '64, Virago XV1000 '85
> Lubie Starsze :)

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 12, 2017, 16:09:44 »

Właśnie dlatego pojechałem Jawą bo tak myślałem że czymś takim musiała jeździć.
Niestety wpadłem w takie korki że na miejsce zlotu dotarłem w chwili gdzie kolumna wyjeżdżała już na paradę.
Po paradzie wszyscy od razu się rozjechali do domów i nie miałem okazji zamienić z Tą Panią słowa ani pokazać jej Jawkę
Zapisane

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #65 dnia: Wrzesień 07, 2017, 22:34:02 »

PO ok 3000 Km zaczęło mi coś łomotać w silniku , najbardziej przy dodawaniu gazu lub gdy silnik miał ciężko np. pod górę.
Podejrzewałem że łańcuszek sprzęgłowy się wyciągnął i nawala w pokrywę więc postanowiłem go wymienić , niestety obecnie sprzedawane łańcuszki mają kiepską wytrzymałość i szybko się rozciągają.
Silnik ostatnio jakoś dziwnie osiągał wysoką temperaturę i długo był gorący po zgaszeniu, ciekawy jestem czy tarcie łańcuszka o pokrywę mogło go tak rozgrzewać.


Poniżej przedstawiam fotki jak wygląda łańcuszek Favorit z przebiegiem 3000 km , łańcuszek pierwszy tysiąc zrobił na jakimś tańszym niemieckim oleju , dwa kolejne na Motulu HD.
Ciekawy jestem czy ten pierwszy tysiąc na słabszym oleju miał wpływ na tak szybkie zużycie.



Poniżej fotka z nowiutkim łańcuszkiem Favorit, jak widać różnica w rozciągnięciu jest ok 1 cm.



Czemu znowu Favorit skoro taki kiepski , nie znalazłem nic innego na szybko a jeszcze chcę polatać w tym sezonie.
Pierwszy Favorit jaki założyłem podczas remontu silnika , był w standardowym niebiesko czerwonym pudełku a sam łańcuszek w środku zawinięty w papierek.
Ten który kupiłem teraz był w takim samym opakowaniu ale w środku był już spakowany w folie , ciekawe czy to nie jakaś podróba.



Zaobserwowałem że na Łańcuszku z którym kupiłem motocykl logo CZ było bite na każdym ogniwie , w tych dwóch obecnych które kupiłem logo bite jest na co którymś ogniwie.


Z ciekawości ściągnąłem też cylinder aby zobaczyć w jakim stanie jest tłok i pierścienie, czy popukiwanie to nie np. pęknięty pierścień.


Na denku było trochę nagaru , pierścienie i tłok wyglądają bardzo dobrze, nie ma żadnych pęknięć ani śladów przytarcia.
Od strony okien przepłukujących i wydechowych na tłoku jest widoczne ciemniejsze przebarwienie ale to raczej normalne.
Na dotarciu przepalone zostało z 1,5l oleju Micro a później lałem tylko Castrola Fullsyntetyka.



Obecnie wszystko jest już poskładane , czekam aż przestanie lać aby przetestować moto, ale na wolnych obrotach i dodaniu gazu już słyszę że popukiwanie nie występuje więc powinno być dobrze.

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 07, 2017, 22:41:38 wysłana przez KML »
Zapisane

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #66 dnia: Wrzesień 14, 2017, 19:31:50 »


Silnik ostatnio jakoś dziwnie osiągał wysoką temperaturę i długo był gorący po zgaszeniu, ciekawy jestem czy tarcie łańcuszka o pokrywę mogło go tak rozgrzewać.


nie mogło albo mało oleju albo sprzęgło się ślizaga
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #67 dnia: Wrzesień 14, 2017, 22:24:59 »

Dzięki, już doszedłem że wina sprzęgła, kosz mam do wymiany .
Zapisane

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 22, 2017, 22:19:38 »

Dzisiaj rozebrałem serce babci , ostatnio podczas krótkiej przejażdżki silnik się zatarł.
Po zdjęciu góry okazało się tłok przyłapało, na wysokości lewego kanału wydechowego.
W tłoku są dość spore rysy , górny pierścień w miejscu przytarcia jest zblokowany.








Na cylindrze rys nie ma , jedynie ślad po aluminium








Dodatkowo na wale pojawił się bardzo duży luz , korbowód lata na boki i spory ma luz góra dół.


Zastanawiam się co mogło być przyczyną tej awarii ?


Paliwo było na bank z olejem w proporcji 1:40 (olej Castrol) , silnik był po remoncie i zrobił bezawaryjnie 3500 Km.
Jakieś 100Km temu ściągałem cylinder bo moto ostatnio się jakoś mocniej grzało ale na tłoku nie było żadnych śladów przytarcia, jakiegoś szczególnego luzu na wale też nie czułem.


Ktoś ma pomysł co mogło być przyczyną tego zatarcia i czemu wał dostał nagle takiego luzu?


Gdzie wysłać cylinder na spasowanie z nowym tłokiem i wał do zrobienia?
Nie chcę robić tam gdzie ostatnio bo kolega robił też wał u nich i po ok 3000tyś mu się rozleciał.




 
Zapisane

oskare2345

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 114
  • bez młota nie robota
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 23, 2017, 07:08:52 »

zbyt uboga mieszanka paliwowa powietrzna bądź zbyt wczesny zapłon. Ja do 353 leję 1:30 lecz to nie powinno robić różnicy.
Zapisane

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 23, 2017, 07:57:36 »

mi to wygląda na za suche paliwo , może olej jakiś do bani albo spadła Ci iglica w gaźniku niżej i rzeczywiście jest za ubogo
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2221
    • moja stronka
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 23, 2017, 08:02:45 »

ja do 354 leję miksol 1:50 i też nie przytarłem jeszcze. Wg. mnie przyczyną może być zła mieszanka paliwowo-powietrzna. Słyszałem dwie opinie:
- jak wkręcisz śrubę regulacyjną to silnik dostaje więcej paliwa i mało powietrza przez co osiąga wyższą temperaturę
- jak wykręcisz za bardzo to dostaje za dużo powietrza a za mało paliwa i to też powoduje przytarcie tłoka bo jest mało benzynki z olejem do smarowania.
Może coś tam źle wyregulowałeś, sprawdź iglicę i jej położenie. Po dotarciu może być opuszczona na 2 ząbek od góry, przy rozklekotanym silniku nawet na pierwszy.
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 23, 2017, 15:07:24 »

Olej to Castrol fullsyntetyk , więc jeden z drozszych.
Z tego co wiem regulacja składu mieszanki śrubą ma wpływ tylko na wolnych obrotach i reakcję na wkręcanie się z wolnych obrotów, tak chyba do 1/3 obrotu manetki.
Na dotarciu śrubę miałem wyktęconą na 0,5 obrotu po 1500km przestawiłem na 1,5 tak jak w serwisówce piszą.
Na dotarciu iglica była na pierwszym od dołu , po dotarciu na drugim/trzecim   od dołu (zmieniałem dla testów).
Niżej niż na środkowy iglicy nigdy nie dałem.

Do kogo wysłać wał i cylinder aby zrobili na cacy ?
Zapisane

hondabajafly

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • mz es 250/2 CZ 175 450.02 CZ 350 472.5 Ktm exc 530
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 23, 2017, 15:16:52 »

Widać po denku tłoka ze mieszanka była za uboka. Nagar powinien tam byc czarny a wieca brazowa. w twoim przypadku denko tłoka ma brazowy nalot.....Pokaz jak wyglada swieca!!!
Zapisane

oskare2345

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 114
  • bez młota nie robota
Odp: KML - Jawa 250 353 1958r "Puzzle do złożenia"
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 23, 2017, 15:18:34 »

Do kogo wysłać wał i cylinder aby zrobili na cacy ?
Poznań?
Zapisane