Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 29, 2024, 08:07:11
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8   Do dołu

Autor Wątek: Remont zaczas zacząć  (Przeczytany 26810 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kolba RIP

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 284
  • 638.1
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #75 dnia: Grudnia 08, 2018, 20:42:46 »

Martwi mnie ten krater pęknięty na mocowanu może uda się to pospawać A potem delikatnie zebrać na szlifierce w jakimś zakładzie.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 08, 2018, 20:46:37 wysłana przez kolba »
Zapisane

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #76 dnia: Grudnia 08, 2018, 20:46:46 »

bierz tłoki oksydowane ,mam jakieś takie wrażenie że będą trwalsze od zwykłych , jak moja zdechnie też dostanie oksydy
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

kolba RIP

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 284
  • 638.1
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #77 dnia: Grudnia 08, 2018, 20:50:48 »

No zobaczę jeszcze jak będzie z tymi tłokami
muszę jeszcze wziąść po uwagę że moja Jawa cały czas jeździ z maksymalnym obciążeniem  ;D
Zapisane

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #78 dnia: Grudnia 08, 2018, 21:09:34 »

No zobaczę jeszcze jak będzie z tymi tłokami
muszę jeszcze wziąść po uwagę że moja Jawa cały czas jeździ z maksymalnym obciążeniem  ;D
przeładowana raczej :D
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #79 dnia: Grudnia 08, 2018, 21:58:52 »

Też mogę polecić Marka do regeneracji  ;)
Odnośnie karteru to myślę, że spokojnie można je naprawić, ale widzę że ogólnie są trochę poobijane na przylgniach, a to świadczy o nieumiejetnym traktowaniu przez poprzedniego właściciela, poza tym bardzo dużo elementów jest nietypowo powycieranych, co może świadczyć o niewłaściwym składaniu.
Obawiam się, że wszystkie te drobiazgi mogą mieć negatywny wpływ na żywotność tego silnika po remoncie, ogólnie kiepsko to wygląda.
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

kolba RIP

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 284
  • 638.1
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #80 dnia: Grudnia 09, 2018, 00:06:19 »

Czeron czy  chodzi Ci o wytarcia od wału na karterach jeżeli tak  to  jakaś starsza historia z tym jest  zwiazana bo na wale nie ma śladu.
Zapisane

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #81 dnia: Grudnia 09, 2018, 09:30:03 »

Chodzi mi konkretnie o: kartery w komorze korbowej, czoło wału, ale również o powycierane tryby biegów i wodzik.  Wyglądają jak by biegi były wbijane ciężko np. Z powodu kiepsko działającego sprzęgła, albo źle zdystansowanej skrzyni tj. Źle ustawionego wałka zdawczego.
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Renegade

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Zamiast krwi Benzyna.
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #82 dnia: Grudnia 09, 2018, 10:00:59 »

Jeżeli chodzi o wodziki to bardzo często widywałem tak powycierane wodziki nie tylko w silnikach Jawoskich czy CZtoskich ale również w innych konstrukcjach z podobnymi rozwiązaniami. Przypuszczam że jak byś rozebrał własny silnik choć zapewne uważasz że jeździsz idealnie to też będziesz miał podobne zużycie może mniejsze ale tak samo postępujące. Niestety materiał z jakiego wykonane są wodziki i typ systemu zmiany biegów powodują takie właśnie zużywanie. Choć to co piszesz na pewno przyspiesza ten proces.

Co do oksydowania tłoków to nie rozumiem co by to miało na celu. Wiecie w ogóle co to jest oksydowanie, po co się je wykonuje i jakie materiały można oksydować?
A Anodowanie w przypadku tłoków (no chyba że na wystawkę) nie ma sensu.

Chyba że ta rozmowa miała być zgrywem z tematu o jakim nie słyszałem ;)
Zapisane

kolba RIP

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 284
  • 638.1
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #83 dnia: Grudnia 09, 2018, 10:35:51 »

Mój błąd z tymi tłokami miało być anodowane.
Wiecie niewiadomo ile ten silnik przeleciał od ostatniego remontu ja też nie jestem znawcą dla tego nie ja to będę składał do kupy.
Mam jeszcze jeden silnik z 638 i zastanawiam się czy też go nie rozebrać na graty. Może skrzynia będzie w lepszej kondycji niż moja.
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #84 dnia: Grudnia 09, 2018, 10:36:42 »

Co do oksydowania tłoków to nie rozumiem co by to miało na celu. Wiecie w ogóle co to jest oksydowanie, po co się je wykonuje i jakie materiały można oksydować?

elektrolityczna oksydacja czyli anodowanie  :P
Zapisane
    Status GG

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #85 dnia: Grudnia 09, 2018, 12:05:28 »

Jeżeli chodzi o wodziki to bardzo często widywałem tak powycierane wodziki nie tylko w silnikach Jawoskich czy CZtoskich ale również w innych konstrukcjach z podobnymi rozwiązaniami. Przypuszczam że jak byś rozebrał własny silnik choć zapewne uważasz że jeździsz idealnie to też będziesz miał podobne zużycie może mniejsze ale tak samo postępujące. Niestety materiał z jakiego wykonane są wodziki i typ systemu zmiany biegów powodują takie właśnie zużywanie. Choć to co piszesz na pewno przyspiesza ten proces.
Dobrze wiedzieć...
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Renegade

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Zamiast krwi Benzyna.
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #86 dnia: Grudnia 09, 2018, 16:30:04 »

Jeżeli chodzi o wodziki to bardzo często widywałem tak powycierane wodziki nie tylko w silnikach Jawoskich czy CZtoskich ale również w innych konstrukcjach z podobnymi rozwiązaniami. Przypuszczam że jak byś rozebrał własny silnik choć zapewne uważasz że jeździsz idealnie to też będziesz miał podobne zużycie może mniejsze ale tak samo postępujące. Niestety materiał z jakiego wykonane są wodziki i typ systemu zmiany biegów powodują takie właśnie zużywanie. Choć to co piszesz na pewno przyspiesza ten proces.
Dobrze wiedzieć...

Rozumiem sarkazm, ale powiedz sam czy nie mam racji? Ile razy oglądałeś takie wodziki po rozebraniu silnika? Oczywiście mówiąc o stylu jazdy nie miałem nic złego na myśli i nie chciałem Cię urazić, tylko zobrazować skalę problemu. <piwko>
Zapisane

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3258
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #87 dnia: Grudnia 09, 2018, 18:08:09 »

Brawo za odwagę ;)


Teraz kwestie mechaniczne :D


Mocno bym się zastanowił czy ponownie składać silnik na tych karterach. Są mocno wyeksploatowane co może skutkować wadliwą pracą silnika. Robisz wał, robisz szlif a w tych karterach może to nie działać, znaczy palić będzie :D


Składałem swój silnik na karterach w podobnym stanie, a to bieg wypadał, a to to, a to tamto. Try lub cztery razy rozbierałem silnik. Koniec końców kupiłem nowe kartery, składanie na takich silnika to bajka.


Co do skrzyni biegów, wymiana kół i wodzików ze sobą współpracujących.


Ta prostota tych silników to zaleta ale i wada... każdy domorosły mechanik pcha się tam z siekierą bo "specjalnych narzędzi tam nie trzeba"
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #88 dnia: Grudnia 09, 2018, 18:31:07 »

Jeżeli chodzi o wodziki to bardzo często widywałem tak powycierane wodziki nie tylko w silnikach Jawoskich czy CZtoskich ale również w innych konstrukcjach z podobnymi rozwiązaniami. Przypuszczam że jak byś rozebrał własny silnik choć zapewne uważasz że jeździsz idealnie to też będziesz miał podobne zużycie może mniejsze ale tak samo postępujące. Niestety materiał z jakiego wykonane są wodziki i typ systemu zmiany biegów powodują takie właśnie zużywanie. Choć to co piszesz na pewno przyspiesza ten proces.
Dobrze wiedzieć...

Rozumiem sarkazm, ale powiedz sam czy nie mam racji? Ile razy oglądałeś takie wodziki po rozebraniu silnika? Oczywiście mówiąc o stylu jazdy nie miałem nic złego na myśli i nie chciałem Cię urazić, tylko zobrazować skalę problemu. <piwko>
Weź się odwal, pytałem się Ciebie o coś?  Czy ja napisałem że wytarte wodzik to coś dziwnego?  Napisałem że ma przetarcia w kilku nietypowych miejscach. Niby bystrze wyspałeś sarkazm a treści nie przeanalizowaleś.

Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Renegade

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Zamiast krwi Benzyna.
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #89 dnia: Grudnia 09, 2018, 18:43:34 »

Jeżeli chodzi o wodziki to bardzo często widywałem tak powycierane wodziki nie tylko w silnikach Jawoskich czy CZtoskich ale również w innych konstrukcjach z podobnymi rozwiązaniami. Przypuszczam że jak byś rozebrał własny silnik choć zapewne uważasz że jeździsz idealnie to też będziesz miał podobne zużycie może mniejsze ale tak samo postępujące. Niestety materiał z jakiego wykonane są wodziki i typ systemu zmiany biegów powodują takie właśnie zużywanie. Choć to co piszesz na pewno przyspiesza ten proces.
Dobrze wiedzieć...

Rozumiem sarkazm, ale powiedz sam czy nie mam racji? Ile razy oglądałeś takie wodziki po rozebraniu silnika? Oczywiście mówiąc o stylu jazdy nie miałem nic złego na myśli i nie chciałem Cię urazić, tylko zobrazować skalę problemu. <piwko>
Weź się odwal, pytałem się Ciebie o coś?  Czy ja napisałem że wytarte wodzik to coś dziwnego?  Napisałem że ma przetarcia w kilku nietypowych miejscach. Niby bystrze wyspałeś sarkazm a treści nie przeanalizowaleś.

Ale dlaczego tak agresywnie. Ja się nie czepiam konkretnie Twojej wypowiedzi na temat zdjęć silnika kolegi Kolby, bo się z nią zgadzam. Po prostu chciałem opowiedzieć o swoich doświadczeniach z tymi skrzyniami biegów. A cała wypowiedź miała się odnieść do zdania:

 "Wyglądają jak by biegi były wbijane ciężko np. Z powodu kiepsko działającego sprzęgła, albo źle zdystansowanej skrzyni tj. Źle ustawionego wałka zdawczego."

I chodziło mi o to, że często te wodziki i skrzynie biegów wyglądają tak nawet przy normalnej eksploatacji.

Więc wcale się Ciebie nie czepiam. I zamknijmy już temat. Przepraszam z mojej strony za nieporozumienie.
Zapisane

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #90 dnia: Grudnia 09, 2018, 19:02:24 »

Drogi Panie, napisałem tak stanowczo, bo myślę że niepotrzebnie mnie strofujesz, tym bardziej, że ogólnie masz podobne spostrzeżenia. A tak mocno powycierane wodzik w dobrze zrobionym silniku nie występują, chyba że niewiem...
...po 80 tysiącach kilometrów, albo nagminnym braku oleju.

Z drugiej strony bardzo się cieszę, że masz doświadczenie w tych silnikach i nie tylko.

Prosił mnie kolega Kolba o wypowiedź to mu napisałem co widzę i tyle.
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #91 dnia: Grudnia 09, 2018, 20:26:21 »

Czeron czy  chodzi Ci o wytarcia od wału na karterach jeżeli tak  to  jakaś starsza historia z tym jest  zwiazana bo na wale nie ma śladu.
Po pierwsze primo jakby to była starsza historia, to miejsca otarć na  karterach byłyby tak samo pociemniałe Jak reszta karterów.
Po drugie primo to nie jest normalne zużycie wodzików. Jeden tak dostał, że jest esz niebieski (założę sie, że pracował na III i IV biegu. Widać też, że ten wodzik już umiera. Jeszcze 100-200 km i skapitulowałby. Koniecznie obejrzyj stan kółka  przesuwnego, bo pewnie też przegrzane, a i możliwe, że kawałki wodzika ma przyspawane do kanalika w którym tenże wodzik pracuje...
Po trzecie primo, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że do klubu docieraczy 2019 dołączę i ja. Choć docierał będę tylko cylindry.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 09, 2018, 20:46:03 wysłana przez Bimberpołudnie »
Zapisane

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #92 dnia: Grudnia 09, 2018, 20:45:22 »

Czeron czy  chodzi Ci o wytarcia od wału na karterach jeżeli tak  to  jakaś starsza historia z tym jest  zwiazana bo na wale nie ma śladu.
jakby to była starsza historia, to miejsca otarć na  karterach byłyby tak samo pociemniałe Jak reszta karterów.
Zgadza się.
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

kolba RIP

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 284
  • 638.1
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #93 dnia: Grudnia 09, 2018, 21:01:11 »

Czeron czy  chodzi Ci o wytarcia od wału na karterach jeżeli tak  to  jakaś starsza historia z tym jest  zwiazana bo na wale nie ma śladu.
jakby to była starsza historia, to miejsca otarć na  karterach byłyby tak samo pociemniałe Jak reszta karterów.
Zgadza się.
Jutro wstawię zdjęcia wału na razie mam tylko jedno. Panowie kartery były myte przed zdjęciami Jak by wał o nie  tarł też był by na nim ślad.
Zapisane

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #94 dnia: Grudnia 09, 2018, 21:02:54 »

stara historia w/g mnie z tymi obtarciami , niemożliwe żeby na wale nie został ślad
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3495
  • Smoczyciel
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #95 dnia: Grudnia 09, 2018, 21:17:58 »

Kolba jak masz drugi silnik to rozbieraj go i zobacz w jakim stanie skrzynia, kartery itp.
Na tych karterach jazda może być taka jak opisał Malina...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #96 dnia: Grudnia 09, 2018, 22:22:45 »

Tymi wytarciami karterów od wału sie nie przejmuj. Złożyłem jeden silnik to się znam a jak jeszcze dopiszę że wał jawy trzeba zdystansować aby siedział na środku w karterach to mnie zajeb....cie.

Wodziki to dowód na brak ustawienia skrzyni a bieg III jest masakrystyczny.
Aha i pamiętaj że jawa będzie najlepiej jeździć na częściach nowych a nie starych.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 09, 2018, 22:59:44 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #97 dnia: Grudnia 10, 2018, 05:41:54 »

kolba te kartery to lipa, ja się znam, kupię je od ciebie za wiesz co na wiosennym :D 
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #98 dnia: Grudnia 10, 2018, 11:23:19 »

Piotrek, ale Ty sam złożyłeś silnik?  :o Cały  :o  :o
Nie no to już masz wiedzę uniwersytecką i wykupuje sobie już dziś korepetycje u Ciebie.  ;)
A tak na poważnie to masz Kolba nie za wesoło
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: Remont zaczas zacząć
« Odpowiedź #99 dnia: Grudnia 10, 2018, 12:33:50 »

Do wiosennego da radę  :)
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8   Do góry