Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 09:54:55
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: silnik "TS" wieksza zwiekszenie pojemnosci + bonus  (Przeczytany 10021 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

beduin929

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • CZ 350 (472.4) 1979r & MZ ETZ 251 1990r
Odp: silnik "TS" wieksza zwiekszenie pojemnosci + bonus
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 18, 2016, 18:54:19 »

Erloj czyli dla ciebie osiągana prędkość vmax jest wyznacznikiem przydatności 5b ? Jak vmax mniejszy to już się bieg nie przyda ? Moja ETZ 150 a miałem ją 8 lat i zrobiłem ok 15 tys km spokojnie bez pasażera i jakiegoś mocniejszego wiatru jechała z prędkością przelotową 90km/h . Więc jeżeli twierdzisz że twoja etz 150 bez pasażera i wiatru nie mogła cię uciągnąć na 5b to albo mieszkasz w okolicach Zakopanego (góry) albo miałeś nieźle zajechane moto.
Zapisane

elroj

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 341
  • JAWA 350/640 Sport White Style
Odp: silnik "TS" wieksza zwiekszenie pojemnosci + bonus
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 18, 2016, 19:07:38 »

nie chodzi tu o wyznacznik predkosci tylko o przydatnosc 5 biegu która to w etz 150 była prawie żadna w jezdzie solo o plecaku już nie mówiąc, jasne mogłeś jechac 90 na piątce tylko byle góra wyprzedzanie czy spadek predkosci oznaczał redukcje i po co ci to? nie lepiej mieć 4 ale dłuższe biegi? w etz 150 5 bieg miał charakter nadbiegu który przydaje się gdy masz mocny silnik z dużym momentem i poprzez wrzucenie nadbiegu możesz zmniejszyc obroty głównie w trasie, etz 150 miała 12km do tego charakterystyka tego silnika to wyjątkowa krótkoskokowosc i szybkobieżnośc z tego co pamietam to zaczynało w ogóle jechac od 4 tys na obrotomierzu, utzymać moc a wiec wysokie obroty na 5 było niemożliwe

zresztą w innym twoim wątku, cytuję
 Etz 251 w mieście całkiem nieźle sobie radzi. Jest tarcza wieć jest czym zahamować w razie potrzeby . Instalacja 12V pozwala jeździć na światłach bez przerwy i kierunkowskazy bedą. Etka na pierwszych 3 biegach też dosyć żwawo przyśpiesza. Wiadomo na trasy i do jazdy z pasażerem to średni pomysł . Wiem że 5 bieg przy nawet nie dużym wietrze w twarz czy niewielkiej górce już nie daje rady. Ale w miasto i krótkie przejazdy taka 251 na pewno bedzie lepszym wyborem niż moja 472.4. Nie wszyscy muszą mieć same Jawy i CZ. A jakoś starsze japończyki mnie nie kręca

piszesz ze 251 przy byle wietrze nie daje rady a ma prawie 2 razy tyle mocy co etz 150 a teraz uswiadamiasz mnie jaka to 5 dobra w mniejszej etz, wez się człowieku zdecyduj.
« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2016, 19:17:36 wysłana przez elroj »
Zapisane
bo jazda na CEZECIE to najlepsza jazda na świecie a jazda na JAWIE to spełnienie marzeń !!! :-)

beduin929

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • CZ 350 (472.4) 1979r & MZ ETZ 251 1990r
Odp: silnik "TS" wieksza zwiekszenie pojemnosci + bonus
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 18, 2016, 19:18:12 »

Im więcej biegów tym lepiej można dobrać odpowiedni bieg do prędkości. Dobrym przykładem jest simson przy którym 4 b nie daje w zasadzie nic bo końcowe przełożenie ostatniego biegu w 4b i 3 b jest takie samo. Ale jakoś użytkownicy wolą skrzynie 4b. W mojej CZ 350 mam czasami takie momenty podczas jazdy że dla 4b prędkość jest za mała a na 3b trzeba dosyć mocno odkręcać manetkę gazu. Czwarty bieg dla mnie przydałby się trochę szybciej i 5b jako już taki nadbieg . Myślę że moc 23  czy 26km spokojnie na to by pozwoliła.
Zapisane

Adamu2T

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 594
  • Jawa TS+velorex562+jawa20+ Honda Shadow vt 1100
Odp: silnik "TS" wieksza zwiekszenie pojemnosci + bonus
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 18, 2016, 19:58:27 »

Jeżeli już jesteśmy przy modyfikacjach napędu jawy, to kiedyś wyczytałem, że sokół 1000 o oznaczeniu m121 miał napędzane koło wózka bocznego, a jak wiadomo napęd tylnego koła miał łańcuchem. Będąc posiadaczem zestawu jawy z velorexem byłaby to ciekawa sprawa. Inną rzeczą byłby wsteczny bieg...
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: silnik "TS" wieksza zwiekszenie pojemnosci + bonus
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 18, 2016, 20:05:15 »

Adamu mechanizm różnicowy z traktorka do koszenia trawy mógłby być do tego dobry. Kiedyś rozbierałem takie ustroistwo i tam był dyfer napędzany ze skrzyni biegów łańcuchem takim samym jak w Jawie :)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
Odp: silnik "TS" wieksza zwiekszenie pojemnosci + bonus
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 18, 2016, 22:06:00 »

Jako posiadasz hybrydy ruska z napędem na kosz i silnika z Bawarii mogę co nieco o konstrukcji napędu takowego powiedzieć. Dyfer z traktorka nie da rady, bo w nim jest z pewnością mechanizm różnicowy symetryczny, czyli mówiąc prosto - daje takie samo przełożenie na obydwa koła. W rusku mech. Różnicowy jest niesymetryczny - daje coś koło 60% na kosz i 40 na koło motocykla. Dla czego? Ano ruski kosz w porównaniu do motocykla jest lekki i podanie mu takiego samego momentu jak na motocykl spowodowaloby tendencję do zrywania przyczepności koła kosza. A tak, najprościej mówiąc koło motocykla ma moment jakby jechało na jedynce a koło kosza w tym samym czasie jedzie na dwójce i z ruskimi generatorami awarii i mocy wszystko sprawuje się dobrze. Po zapięciu silnika dwa razy mocniejszego niż ruski i ostrym otwarciu kopary na asfalcie nadal koło kosza idzie z piskiem.
Kosz jawy w porównaniu z ruskim wazy tyle, jakby był z papieru. Nie zawsze jeździ się z koszowym a obawiam się, że bez niego jazda zaprzegiem z dyfrem od kosiarki byłaby mało przyjemna
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: silnik "TS" wieksza zwiekszenie pojemnosci + bonus
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 04, 2016, 13:17:28 »

Odnośnie tematu - pierwszym problemem będzie waga wału - jest za ciężki aby kręcić obroty ale za to moment generuje ładny. Druga sprawa - wszystko w Jawie wyliczone i zaprojektowane aby była elastyczna. Więc wszystko musiałbyś zmieniać.
Jak chcesz więcej mocy wystarczy porządny remont,zapłon CDI ze zmiennym punktem zapłonu jak i gaźnik DellOrto. Różnica znacząca. Jak jeszcze dodasz membrany to robi się fajny moto. Tym bardziej, że masz lepsze osiągi a paliwa spala wciąż tyle samo.

Koszt przeróbek Jawy na sport to koszt zwykłej 500tki,która lepiej zrobi robotę jak przerobiona Jawa.

Co do 5 biegu - w Jawie z fabrycznym piecem nie da rady. Silnik nie będzie miał siły aby napędzić i po wrzuceniu 5 biegu zacznie zwalniać. Chyba że zmienimy przełożenia. Ale wówczas będziesz ciągle mieszał w skrzynce biegów jak w MZcie, bo przełożenia wyjdą krótkie. i tak oto na 5 biegu będziesz miał podobne obroty co na 4 przy podobnej prędkości, a jak wiadomo - im więcej biegów tym skrzynka delikatniejsza się robi...
A w Jawie właśnie sobie cenie te 4 biegi. Wrzucam 3 bieg, jadę lesną drogą i spokojnie przy 2500 obr do 3500 reguluje prędkość gazem. A kumpel obok mnie aby nadążyć fabryczną ETZ ciągle miesza biegami...
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
15 Odpowiedzi
8862 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 02, 2009, 16:14:59
wysłana przez Lejek
7 Odpowiedzi
5890 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 04, 2012, 23:44:51
wysłana przez Deejf
4 Odpowiedzi
5925 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 27, 2013, 07:48:42
wysłana przez georgs64
2 Odpowiedzi
2382 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 29, 2014, 16:42:35
wysłana przez Blenders
9 Odpowiedzi
2847 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 13, 2015, 12:55:22
wysłana przez Lewy