Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 29, 2024, 15:38:02
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Fazowanie pierścieni  (Przeczytany 12166 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Fazowanie pierścieni
« dnia: Października 23, 2016, 23:26:09 »

Cześć
Znalazłem to w poradniku o Rometach. Piłowanie nowych pierścieni. Stosowaliście taką metodę? Co sądzicie?
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #1 dnia: Października 24, 2016, 10:09:26 »

A kto tutaj wymienia same pierscienie, jeśli cylindry mają już próg?
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #2 dnia: Października 24, 2016, 11:41:08 »

Jeśli zużycie cylindra nie przekracza 0,1mm to śmiało można wymienić same pierścionki i jeszcze trochę pojeździ. Szwagier w Simsonie S51 zjeździł 4 komplety pierścieni bez wymiany tłoka ani szlifu i motor do dziś jeździ u innego gościa.


Próg jak dla mnie to słaby wyznacznik zużycia. Oczywiście jeśli próg jest baardzo duży to wiadomo że cylinder jest w kiepskim stanie.

U mnie w Jawie były wyczuwalne progi a zużycie wynosiło 0,06mm.
Natomiast w silniku Jacy67 próg był mniejszy niż u mnie, a z pomiarów wyszło zużycie 0,15mm.

Na początku nie wierzyłem, ale pomierzyłem tłok mikromierzem i potem wsunąłem między tłok a cylinder listek szczelinomierza 0,15 i właził bez problemu. 0,20 już bardzo ciasno. Tłok wyglądał na prawie nowy, czyli ktoś wymienił tylko tłoki bez szlifu.

Nie mam pojęcia czemu cylindry Jacka zużyły się też na samej górze, gdzie teoretycznie nie powinno być żadnego zużycia. Może ktoś je tylko honował zamiast robić szlif?


A co do pierścieni to moim zdaniem takie fazowanie nic nie da. Jak ma dzwonić to i tak będzie. Najbardziej odpowiedzialne za dzwonienie są luzy góra-dół pierścienia w rowku. Jeśli próg jest duży, to można dać delikatnie grubszą uszczelkę pod cylinder. Oczywiście w przypadku gdy nie chcesz ładować pieniędzy bo np. WSK służy ci do orania pola lub offroadu w lesie.


W szkole uczyli nas że fazowanie pierścieni powoduje zmniejszenie ich sprężystości, czyli robią się "twardsze". To może przyspieszać zużycie cylindra. Osobiście wolałbym kilka razy zmienić same pierścionki na nowe, niż wywalać kasę na kolejny szlif.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #3 dnia: Października 24, 2016, 16:52:35 »

U mnie w TS pojawił się próg na samej górze cylków po 5 tys km - ledwo wyczuwalny,jak wsadziłem pierścienie niżej to były ciaśniejsze jak wyżej o malą wartość(mam gdzieś zapisane ale nie wiem gdzie:P).....
Co ciekawe już po 5 tys km mam luz na zamku pierścieni prawie 0,8 mm
Czyli po 5 tys km jeżdżenia na malince z orlenu w proporcji 1:40 zjadło mi pierścienie:(
Zawsze dbałem,aby było czysto w silniku(filtry porządne,benzyna prawidłowa,nigdy bez filtra powietrza nie jeździła) a i tak zjadło. Ostatnie 300 km na castrolu mineralnym zrobiłem ale niestety nie widzę różnicy.
W moim przypadku nie ma sensu robić szlifu,tylko nowe pierścienie dać.

Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 947
  • :)
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #4 dnia: Października 24, 2016, 16:59:08 »

za duzo kombinuja co niektorzy, mierzenie kompresji mierzenie zuzycia pierscieni itp itd.Dopoki motor odpala ma moc to sie jezdzi a nie szuka dziury w calym. 8)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #5 dnia: Października 24, 2016, 17:03:56 »

Killer - tak ostatnio pękły mi pierścienie - jawa odpalała,moc miała,jeździał. I JEB - połamały się równocześnie pierścienie na obu garach....
Od czasu do czasu pierścienie można sprawdzić.
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 947
  • :)
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #6 dnia: Października 24, 2016, 17:06:37 »

kazdy robi jak uwaza, ja tam mam co robic i nie robie co jakis czas przegladu moich garów ;) jak stanie to sie zrobi takie moje zdanie
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #7 dnia: Października 24, 2016, 17:09:15 »

Olej mineralny to lipa. Półsyntetyczny Castrol to jeden z najlepszych olejów do Jawy w rozsądnej cenie.


Zdejmując i zakładając cylindry robisz silnikowi krzywdę. Za każdym razem te części układają się inaczej o ułamki milimetrów i muszą się znów podocierać. Po szlifie cylindrów nie ma po co zaglądać do silnika przez conajmniej 20000km, nawet przy użyciu chińskich części.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #8 dnia: Października 24, 2016, 17:21:01 »

U mnie w TS pojawił się próg na samej górze cylków po 5 tys km - ledwo wyczuwalny,jak wsadziłem pierścienie niżej to były ciaśniejsze jak wyżej o malą wartość(mam gdzieś zapisane ale nie wiem gdzie:P).....
Co ciekawe już po 5 tys km mam luz na zamku pierścieni prawie 0,8 mm
Czyli po 5 tys km jeżdżenia na malince z orlenu w proporcji 1:40 zjadło mi pierścienie:(
Zawsze dbałem,aby było czysto w silniku(filtry porządne,benzyna prawidłowa,nigdy bez filtra powietrza nie jeździła) a i tak zjadło. Ostatnie 300 km na castrolu mineralnym zrobiłem ale niestety nie widzę różnicy.
W moim przypadku nie ma sensu robić szlifu,tylko nowe pierścienie dać.
Takiej jakości są współczesne części w tym pierścienie poza tym są one specjalnie wykonane z takiego materiału żeby to one się zużyły a nie cylindry chociaż te twoje są chyba bardzo kiepskie,z drugiej strony jak kolega Muczos napisał taniej i łatwiej wymienić pierścienie niź szlifować cylindry.
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #9 dnia: Października 24, 2016, 17:23:06 »

Zdejmując i zakładając cylindry robisz silnikowi krzywdę. Za każdym razem te części układają się inaczej o ułamki milimetrów i muszą się znów podocierać. Po szlifie cylindrów nie ma po co zaglądać do silnika przez conajmniej 20000km, nawet przy użyciu chińskich części.

A miałem w zimie ściągnąć cylki, żeby sprawdzić co i jak. Tak z ciekawości. No ale mam dopiero nalatane 11tys więc jeszcze przez 9 się wstrzymuję ;)
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #10 dnia: Października 24, 2016, 17:29:24 »

Roztocz jak odkręcisz samo kolanko to da się przez okno wydechowe sporo zobaczyć. Możesz sprawdzić czy pierścień ma luz góra-dół w rowku, wystarczy kręcić wałem delikatnie w lewo i w prawo i w przypadku zużycia będzie widać że pierścień jeszcze stoi w miejscu, a tłok już się rusza. Jak popchniesz tłok w bok palcem i będzie sobie luźno latał to też już znak że coś się dzieje :)
U mnie dodatkowo było widać ślady bardzo starych zatarć na tłoku i w cylindrze jak przyświeciłem latarką przez wydech.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #11 dnia: Października 24, 2016, 18:16:31 »

Roztocz jak odkręcisz samo kolanko to da się przez okno wydechowe sporo zobaczyć. Możesz sprawdzić czy pierścień ma luz góra-dół w rowku, wystarczy kręcić wałem delikatnie w lewo i w prawo i w przypadku zużycia będzie widać że pierścień jeszcze stoi w miejscu, a tłok już się rusza. Jak popchniesz tłok w bok palcem i będzie sobie luźno latał to też już znak że coś się dzieje :)
U mnie dodatkowo było widać ślady bardzo starych zatarć na tłoku i w cylindrze jak przyświeciłem latarką przez wydech.

No jest to jakiś pomysł... Zobaczymy...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Adamu2T

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 594
  • Jawa TS+velorex562+jawa20+ Honda Shadow vt 1100
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #12 dnia: Października 24, 2016, 18:23:30 »

ja jeszcze mam taką metodę na sprawdzenie pierścieni: jak zdejmę kolanko z cylindra to naciskam na pierścień śrubokrętem, jak się dość mocno uginają to znak,że zużycie jest znaczne. To oczywiście "badanie" pobieżne, ale działa
Zapisane

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #13 dnia: Października 24, 2016, 18:37:32 »

U mnie też już ponad 20000km nalatane i nie zamierzam tam zaglądać, bo jeśli wszystko dobrze działa i się rozbierze na pewno coś się popsuję.
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #14 dnia: Października 24, 2016, 20:51:01 »

Olej mineralny to lipa. Półsyntetyczny Castrol to jeden z najlepszych olejów do Jawy w rozsądnej cenie.


Zdejmując i zakładając cylindry robisz silnikowi krzywdę. Za każdym razem te części układają się inaczej o ułamki milimetrów i muszą się znów podocierać. Po szlifie cylindrów nie ma po co zaglądać do silnika przez conajmniej 20000km, nawet przy użyciu chińskich części.


3 sprawy - czy mogę prosić o fotkę tego oleju? Dla pewności przy zakupie:)

Druga sprawa - nie pomyślałem o tym układaniu po ściąganiu garów. Gary i tak musiałem zdjąć,gdyż słabsze pyrkanie na luzie prawego gara oraz ciągłe grzechotanie pierścieni mnie do tego nakłoniło. Dodatkowo potrzebowałem zmierzyć zużycie silnika do mojej pracy. Gdyby nie gorsze pyraknie i potrzeba pomiarów to bym nie ruszał silnika w ogóle.... Ale jednak pierścienie mi zmieliło 2 lata temu mimo że pięknie chodziła:)

3 sprawa - pomysł z zaglądaniem do pierścionków przez wydechy,ewentualnie dolot - genialne:P
Szczerze mówiąc nie wpadłem na to,a roboty 6x mniej,szybciej,jedynie nie są aż tak dokładne pomiary... Jednak na co dzień nie potrzebuje znać do mm zużycie pierścieni,starczy mi że jeszcze nie są za luźne i można latać:)


Co do killera - owszem,też to jest podejście. Tylko w moim przypadku,gdy już wiem,że nie polatam długo na tych pierścieniach to nie będę przykładowo jawy wszędzie taszczył,a do pracy raczej będę się starał samochodem jechać. Bo gdyby tak policzyć i się zastanowić - strzelą pierścienie. Szlif prawie na 100% potrzebny(ale też może się poszczęści i nie trzeba szlifować),samochód wezwać też by się przydało,aby motocykl zawieść do domu(no,chyba że mamy czas i krzepę pchać te 12 km do domu pchać),samochód paliwo zużyje,rozmontować przód,bak,koło trzeba,inaczej wyleje się paliwo do samochodu i będzie śmierdzieć kupę czasu jak i porysuje się rama bądź samochód jak nie domknę klapy. No i uwalony w smarach będę grzebał w wyjściowym ciuchu.....

tak czy owak - jakby podliczyć czas ładowania do wozu jawy,jej rozebrania,czekania na dojazd wozu itp itd wychodzi mi dłużej niż w pewną niedzielę z braku zajęcia zajrzeć do pierścieni:)
Przynajmniej ja tak to widzę,nie grzebię jeśli nie mam porządnych podejrzeń:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

darekcz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
  • Jeżdrzę bo chcę!!!
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #16 dnia: Października 24, 2016, 21:53:46 »

Roztocz jak odkręcisz samo kolanko to da się przez okno wydechowe sporo zobaczyć. Możesz sprawdzić czy pierścień ma luz góra-dół w rowku, wystarczy kręcić wałem delikatnie w lewo i w prawo i w przypadku zużycia będzie widać że pierścień jeszcze stoi w miejscu, a tłok już się rusza. Jak popchniesz tłok w bok palcem i będzie sobie luźno latał to też już znak że coś się dzieje :)
U mnie dodatkowo było widać ślady bardzo starych zatarć na tłoku i w cylindrze jak przyświeciłem latarką przez wydech.
    co glupoty piszesz- jak zobaczysz luzy pierscieni gora-dol przez okno wydechu???, pare dziesatych czesci milimetra juz slychac a za cholere nie zobaczysz tego
Zapisane
Honda Deauville 650,
Cz 350 Chopper, Jawka Mustang, Jawa 350 Delux ,
 Simson S 53, Toros 50 , Wektor 150- Mojej żonki                          http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/144905                    https://www.facebook.com/dariusz.chara

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #17 dnia: Października 24, 2016, 21:59:45 »

Roztocz jak odkręcisz samo kolanko to da się przez okno wydechowe sporo zobaczyć. Możesz sprawdzić czy pierścień ma luz góra-dół w rowku, wystarczy kręcić wałem delikatnie w lewo i w prawo i w przypadku zużycia będzie widać że pierścień jeszcze stoi w miejscu, a tłok już się rusza. Jak popchniesz tłok w bok palcem i będzie sobie luźno latał to też już znak że coś się dzieje :)
U mnie dodatkowo było widać ślady bardzo starych zatarć na tłoku i w cylindrze jak przyświeciłem latarką przez wydech.
    co glupoty piszesz- jak zobaczysz luzy pierscieni gora-dol przez okno wydechu???, pare dziesatych czesci milimetra juz slychac a za cholere nie zobaczysz tego


Widać bez problemu przy delikatnym ruszaniu tłokiem. Trzeba tylko dokładnie się przyjrzeć i mieć wyczucie przy kręceniu. A nawet jak nie widać to możesz wsunąć listek szczelinomierza przez okno wydechowe między pierścień a krawędź rowka. Jak nie widzisz to pod palcem też powinno się to wyczuć.
« Ostatnia zmiana: Października 24, 2016, 22:02:06 wysłana przez muczos »
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

darekcz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
  • Jeżdrzę bo chcę!!!
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #18 dnia: Października 24, 2016, 22:10:59 »

Tylko tam niewielki luz powinien byc na projektowana rozszezalnosc materialowa, inna dala kazdego rodzaju materiu. Czy kiedykolwiek zmierzyles nowy tlok z pierscieniami? i porownales to ze zużytymi? ze masz teraz porownanie???
Zapisane
Honda Deauville 650,
Cz 350 Chopper, Jawka Mustang, Jawa 350 Delux ,
 Simson S 53, Toros 50 , Wektor 150- Mojej żonki                          http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/144905                    https://www.facebook.com/dariusz.chara

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #19 dnia: Października 24, 2016, 22:17:30 »

Tak, mierzyłem nowe i stare tłoki. Mam do tego komplet mikrometrów oraz średnicówkę.
Zanim wogóle zacząłem coś mierzyć przeczytałem dokładnie w książce A. Cichowskiego "Naprawa motocykli" jak się do tego zabrać i co zmierzyć.
A przed rozbiórką obejrzałem dokładnie to co dało się zauważyć z zewnątrz przez okno wydechowe.

Nowe tłoki miałem z Poznania gdy robiłem szlif, a stare tłoki miałem ze swojego silnika. Teraz dokładnie nie pamiętam ile luzu w rowkach miały stare pierścienie, ale w piątek mogę zmierzyć jak będę w domu bo mam je w warsztacie.


"Pod palcem" da się wyczuć sporo rzeczy, wszystko to kwestia wprawy. Np. jak masz chiński skuter to bez problemu wyczujesz na dźwigience zaworowej jaki mniej więcej jest luz, czy za mały, czy za duży.
« Ostatnia zmiana: Października 24, 2016, 22:20:23 wysłana przez muczos »
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

darekcz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
  • Jeżdrzę bo chcę!!!
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #20 dnia: Października 24, 2016, 22:27:17 »

To podaj dane to chetnie skozystam , bo powiem szczeze  ze ja nie mierzylem , a to sa tak male roznice ze ciezko zmierzyc.. Co silnik to inne parametry bo temp pracy inna i temp max tez inna czyli Jawa Ts ma lepsze uzebrowanie i to ameliniowe, a Jawa Delux ma zeliwo i od wewnetrznej strony czyli poniedzy cylindrami  ma znikome zeberka musi miec inne luzy nominalne bo bardziej sie grzeje


Masz takie tabele???


Posty pod sobą scaliłem - v_Mzl
« Ostatnia zmiana: Października 25, 2016, 06:40:38 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane
Honda Deauville 650,
Cz 350 Chopper, Jawka Mustang, Jawa 350 Delux ,
 Simson S 53, Toros 50 , Wektor 150- Mojej żonki                          http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/144905                    https://www.facebook.com/dariusz.chara

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #21 dnia: Października 24, 2016, 22:30:43 »

Mam w domu nowe tłoki z pierścieniami do TS i stare na których ja zrobiłem 20000km, a przede mną jeszcze sporo jeździły. Do żeliwniaka nie mam bo nie miałem nigdy motoru z tym silnikiem.
W piątek będę mógł zmierzyć, bo teraz nie ma mnie w domu.




Jeśli chodzi o tabele to wszystko można znaleźć w książce "Naprawa motocykli".
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #22 dnia: Października 24, 2016, 22:31:29 »

Muczos - sądzę,że każdemu się przyda taka tabelka:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #23 dnia: Października 24, 2016, 22:39:12 »

http://ataman.junak.net/naprawa/075.html
Proszę bardzo. Niestety na przykładzie Jawy 354, ale w czasach TS nie było już tak dokładnych opracowań w książkach. Jednak silnik jest bardzo podobny i można przyjąć podobne wartości.

W 354 nominalnie pierścień ma luz w rowku 0,06-0,08mm, a do wymiany kwalifikuje się kiedy ma 0,25mm.

0,25mm bez problemu da się wychwycić "na oko" jeśli ktoś nie ma poważnej wady wzroku.

Polecam poczytać cały rozdział poświęcony cylindrom i tłokom.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

darekcz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
  • Jeżdrzę bo chcę!!!
Odp: Fazowanie pierścieni
« Odpowiedź #24 dnia: Października 24, 2016, 22:40:21 »

A z kad bedziesz wiedzial czy padly pierscienie czy rowki w tloku to bardzo wazne przy planowaniu naprawy. Luzy zmierzysz ale co ci to powie? , a tabelki napweno nie zdobedziesz bo to sprawa indywidualna do kazdego silnika. Ja wkladam nowy pierścienien  w stary rowek i z doswiadczenia stwierdzam czy bedzie, a pozniej w cylinder i mierze luz na zamku
Zapisane
Honda Deauville 650,
Cz 350 Chopper, Jawka Mustang, Jawa 350 Delux ,
 Simson S 53, Toros 50 , Wektor 150- Mojej żonki                          http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/144905                    https://www.facebook.com/dariusz.chara