Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwietnia 26, 2024, 02:21:00
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic  (Przeczytany 7323 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

szparag

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • CZ 175 Racing i wiele innych :)
    • Stajnia Motocyklowa
Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« dnia: Października 18, 2016, 21:05:53 »

Witam, jestem świeży na forum :) . Założyłem ten wątek z dwóch powodów. Po pierwsze by podzielić się moimi patentami przy budowie, oraz oczywiście po to by prosić o pomoc przy niektórych sprawach. :) . Prosił bym o wyrozumiałość i nie odsyłanie mnie do innych wątków na zasadzie było. Chciałbym zebrać wszystko w jednym miejscu, może komuś się przyda, ten puchar to świetna sprawa i jak sądzę kilka osób z tego forum w nim startuje.  Pozdrawiam Szparag.


« Ostatnia zmiana: Października 18, 2016, 21:07:27 wysłana przez szparag »
Zapisane
Motocykle w odróżnieniu do ludzi trzeba kochać.

szparag

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • CZ 175 Racing i wiele innych :)
    • Stajnia Motocyklowa
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #1 dnia: Października 18, 2016, 21:56:20 »

Kilka moich patentów :
Podnóżki w miejscu podnóżków pasażera, zespolone ze zmianą biegów :
Uchwyty błotnika Simson :
Bak od Mustanga :
Obcięcie oryginalnych uchwytów kierownicy :
« Ostatnia zmiana: Października 18, 2016, 22:00:15 wysłana przez szparag »
Zapisane
Motocykle w odróżnieniu do ludzi trzeba kochać.

szparag

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • CZ 175 Racing i wiele innych :)
    • Stajnia Motocyklowa
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #2 dnia: Października 18, 2016, 23:14:51 »

Przepraszam za posty pod postami.
Mam pierwsze pytania :

Jaka jest różnica pomiędzy silnikiem 477 a 487 ? Na forum znalazłem opis różnic, pytam, pod względem zmian, czy warto coś wsadzić  z 487 do 477 np korbowód bo i tak będę robił pełny remont.


Czy da się do silnika 477 wsadzić sprzęgło od CZ 350 Lub Jawy TS 350 ( podwójny łańcuch ) i czy jest sens ? To fabryczne nie budzi mojego zaufania.



Jaki zapłon elektroniczny ma sens ?  Zależy mi na czymś w stylu iskrownika, nie wymagającego akumulatora, tylko iskra, zero świateł, ładowania itp.


Z góry dziękuję za odpowiedzi.
« Ostatnia zmiana: Października 18, 2016, 23:25:12 wysłana przez szparag »
Zapisane
Motocykle w odróżnieniu do ludzi trzeba kochać.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #3 dnia: Października 18, 2016, 23:32:41 »

Sprzęgło nie wejdzie, czop wału jest za cienki na zębatkę od 350 i kosz będzie kolidował z wałkiem kopnika. Prawdopodobnie kosz wogóle nie zmieści się pd pokrywą.

Łańcuszek tak szybko nie wysiada, jak się wyciągnie i będzie za luźny to wymień na nowy i po kłopocie.

Zakładam że planujesz zwiększyć moc silnika.
Jeśli sprzęgło będzie się ślizgać to najprościej będzie założyć twardsze sprężyny lub podkładki pod nie. Ale nie możesz przesadzać z ilością podkładek bo uszkodzisz wysprzęglik.
No i musi mieć odpowiedni olej, na Hipolu raczej będzie się ślizgało, ale jak użyjesz oleju typowego pod mokre sprzęgło to powinno być git.

Różnica między silnikami 477 a 487 nie polega na tym czy dozownik jest czy go nie ma, bo oba te silniki występowały z dozownikiem oraz bez niego. Nie powiem ci czym dokładnie się różnią te silniki bo nie miałem ich w łapach.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

szparag

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • CZ 175 Racing i wiele innych :)
    • Stajnia Motocyklowa
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #4 dnia: Października 18, 2016, 23:37:16 »

Dzięki za odpowiedź mój kosz to padlina więc muszę kupić nowy w takiej sytuacji od 175 i tu pytanie była jakaś różnica pomiędzy 477 a 487, czy to jedno i to samo. Z tego co czytałem tarcze były inne.
Pozdrawiam.
Zapisane
Motocykle w odróżnieniu do ludzi trzeba kochać.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #5 dnia: Października 18, 2016, 23:44:35 »

Do 450 pasują tarcze od 487, więc do 477 też powinny. Do silników 250 i 350 tarcze były inne, ale wszystkie 175 miały raczej to samo.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

dawid2b

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #6 dnia: Października 19, 2016, 06:48:33 »

Silnik z 477 ma mniejszą moc. Tłoki są identyczne jeżeli chodzi o wymiary, więc stawiam na zmienione czasy otwarcia okien i przekrój kanałów przelotowych w 487.  Dodatkowo głowica może być inna. Wał lepiej dać z 487- górny sworzeń na igiełkach. Sprawdź czy pan Sałek nie opisuje podniesienia mocy tego silnika, miałbyś gotowe rozwiązania.
Zapisane

szparag

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • CZ 175 Racing i wiele innych :)
    • Stajnia Motocyklowa
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #7 dnia: Października 19, 2016, 07:37:50 »

No właśnie, tylko z czego dokładnie wynika ta różnica mocy, mam odłamane jedno żebro cylindra więc i tak będę go wymieniał pytanie na jaki i co z tą głowicą, bo może tutaj jest problem.


Z innej beczki dźwignie biegów/rozrusznika są takie same we wszystkich modelach ?
Zapisane
Motocykle w odróżnieniu do ludzi trzeba kochać.

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 295
  • eMZeciarz
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #8 dnia: Października 19, 2016, 09:38:14 »

Do tego przydałby Ci się zapłon z dobrym zapasem energetycznym (nowa o iskrze) i nie wprowadzający nie potrzebnej masy wirującej, jeżeli ma być bez akumulatora. A jeżeli nie wielki akumulator zmieścisz to mogę zaproponować Ci układ na którym Mathini jeździ, nie potrzeba ładowania. Ok. 3 godziny na jednym akumulatorze można szurować.
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
Jawa 356 '58
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #9 dnia: Października 19, 2016, 10:01:45 »

Starszy "silnik" miał też biegi w układzie 1 u góry reszta w dół. Konstrukcyjnie niewiele się różnił, ta różnica w mocy może wynikać z różnych źródeł i różnych norm. Cylinder 477 miał szczelinę termiczną na żeberkach. Głowice bywały różne. Tłoki też są różne bo kombinowali ze sworzniami o ile mnie pamięć nie myli.

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #10 dnia: Października 19, 2016, 10:05:15 »

Planujesz modyfikować silnik (np. podkowa, membrana itp.) ?
Zapisane
    Status GG

szparag

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • CZ 175 Racing i wiele innych :)
    • Stajnia Motocyklowa
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #11 dnia: Października 19, 2016, 12:14:42 »

Różnice w tłokach wynikają tylko z rodzaju łożyskowania, czy coś więcej, a jeżeli chodzi o głowicę to wygląd czy inny stopień sprężania ?


Co do zapłonu to właśnie mam taki dylemat, z akumulatorem czy bez. Jak mógłbyś rozwinąć temat to było by super.


Co do poprawiania silnika, to na pewno tak, nie wiem jeszcze w jakim stopniu. Membranę chętnie bym założył tylko nie wiem czy wolno :).

Zapisane
Motocykle w odróżnieniu do ludzi trzeba kochać.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #12 dnia: Października 19, 2016, 12:59:13 »

Pod tuleję brązową jest sworzeń fi18mm, a pod łożysko igiełkowe fi16mm.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

szparag

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • CZ 175 Racing i wiele innych :)
    • Stajnia Motocyklowa
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #13 dnia: Października 29, 2016, 17:51:56 »

Witam, ponieważ moja skrzynia okazała się delikatnie mówiąc słaba, mam pytanie różnica pomiędzy 477 a 487 tkwi tylko w automacie zmiany biegów czy coś więcej. Z góry dzięki za info.


A prace powoli idą do przodu :
« Ostatnia zmiana: Października 29, 2016, 18:02:49 wysłana przez szparag »
Zapisane
Motocykle w odróżnieniu do ludzi trzeba kochać.

szparag

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • CZ 175 Racing i wiele innych :)
    • Stajnia Motocyklowa
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 08, 2017, 23:48:01 »

Żeby nie było, że prace stoją :)

I już w owiewce :)
Zapisane
Motocykle w odróżnieniu do ludzi trzeba kochać.

szparag

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • CZ 175 Racing i wiele innych :)
    • Stajnia Motocyklowa
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #15 dnia: Stycznia 09, 2017, 01:53:16 »

Jeśli możecie pomóc to będę wdzięczny :
1. Skąd wziąć jakiś dobry nie puchnący tłok ?
2. Jakie jest fabryczne wyważenie wału w % ? Albo jakie będzie najlepsze ?
3. Czy jest jakaś dobra sprawdzona korba, czy tylko oryginał.?
4. Czy są jakieś dostępne cylindry które nie gną się na widok świecy i nie zacierają na widok tłoka, czy jednak oryginał rządzi.

nie funduj wszystkim kolorów. Elkinio
« Ostatnia zmiana: Stycznia 09, 2017, 08:20:35 wysłana przez elkinio »
Zapisane
Motocykle w odróżnieniu do ludzi trzeba kochać.

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #16 dnia: Stycznia 09, 2017, 11:06:15 »

Nie znam odpowiedzi na twoje pytania ale mogę podpowiedzieć, że jest trochę tematów na temat tuningu na zagranicznych stronach (niestety trzeba tłumaczyć z różnych języków):
http://forum.jawaold.com/viewtopic.php?t=28176&postdays=0&postorder=asc&start=75
http://jawamania.info/moto/detail.aspx?motoid=5092&nodeid=217658
http://motoentuziasti.lv/forum/viewtopic.php?f=15&t=450&start=45
http://ciclosargentinos.mforos.com/44957/10970209-me-presento-y-empiezo-con-la-consulta/
Może coś Ci się z tego przyda.


Pozdrawiam i trzymam kciuki.
Zapisane
    Status GG

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #17 dnia: Stycznia 09, 2017, 11:17:17 »

Cylindra lepszego niż oryginał raczej nie dostaniesz. Chyba żeby go oddać do wytulejowania, ale to już wyższa szkoła gotowania na gazie. To samo z korbowodem. Zresztą w Jawach i CZ wały są mocne, wiele wytrzymują jeśli są prawidłowo poskładane.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

szparag

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • CZ 175 Racing i wiele innych :)
    • Stajnia Motocyklowa
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #18 dnia: Stycznia 10, 2017, 00:51:42 »

Zapytam tak :
Jakie macie zdanie o tłokach z ALMOT- AK20
Co sądzicie to tych ogólnie dostępnych korbach, że niby Tajwan ?
Czy ktoś dysponuje oryginalnym nominalnym tłokiem wraz z pierścieniami, sworzniem i zabezpieczeniami i mógłby go zważyć ?
Będę zobowiązany i wdzięczny za każdą pomoc.
Zapisane
Motocykle w odróżnieniu do ludzi trzeba kochać.

Adamu2T

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 594
  • Jawa TS+velorex562+jawa20+ Honda Shadow vt 1100
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #19 dnia: Stycznia 10, 2017, 08:35:44 »

Korby made in Tajwan mam w swojej ts. Są one całkiem dobrze wykonane. Faktem jest,że nie mają wstawek w stopach z twardszego materiału, tylko hartowane ale po 4000 km jazdy z wozem nic się nie dzieje. Pytanie jak by zachowały się w sportowej maszynie, bo w cywilnej dają radę.
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 859
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #20 dnia: Stycznia 10, 2017, 18:34:34 »

Podpowiem tak:
Nie ma nic lepszego niż oddanie tego wału i cylindra do fachowca, który zregeneruje i wykona szlif.Tłoki z ALMOTu to są w dość dobre, lepsze są tylko te "niby czeskie" bo nie wiadomo tak naprawdę gdzie produkowane a 2razy droższe.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

szparag

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • CZ 175 Racing i wiele innych :)
    • Stajnia Motocyklowa
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #21 dnia: Stycznia 10, 2017, 23:53:02 »

Akurat te dwa razy to i tak żaden koszt, mówisz o tych  z 4motor  po 100 zł około ?
Zapisane
Motocykle w odróżnieniu do ludzi trzeba kochać.

janosikmz19822

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 234
  • motórów kilka
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #22 dnia: Stycznia 11, 2017, 01:54:23 »

Czemu na baku jawa jak masz cezet?
Zapisane
    Status GG

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 859
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #23 dnia: Stycznia 11, 2017, 18:56:32 »

Nie wiem gdzie je sprzedają ale troszke róznią się wyglądem od tych ALMOTowskich i kosztuja około 100zyla.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

szparag

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 12
  • CZ 175 Racing i wiele innych :)
    • Stajnia Motocyklowa
Odp: Budowa CZ 175 do Motocyklowego Pucharu Polski Classic
« Odpowiedź #24 dnia: Stycznia 27, 2017, 18:29:45 »

Bliżej niż dalej.














Zapisane
Motocykle w odróżnieniu do ludzi trzeba kochać.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
11 Odpowiedzi
6985 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 14, 2012, 21:23:22
wysłana przez kichau
1 Odpowiedzi
2795 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 07, 2013, 21:34:52
wysłana przez jawamejn
20 Odpowiedzi
6939 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 18, 2013, 17:09:51
wysłana przez suchy
0 Odpowiedzi
1824 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 18, 2014, 16:49:35
wysłana przez Biały
55 Odpowiedzi
11044 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 27, 2019, 22:46:25
wysłana przez baca 477