Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwiecień 16, 2024, 05:57:55
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: ABS przy hamulcu tarczowym  (Przeczytany 9819 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1792
  • Dyn dyn dyn buuuu...
ABS przy hamulcu tarczowym
« dnia: Październik 13, 2016, 22:11:24 »

Przyszła mi do głowy pewna myśl. Skoro mam już w Jawie hydrauliczny hamulec to teoretycznie w prosty sposób możnaby dołożyć mu system ABS z innego motocykla.

Z tego co wypatrzyłem na pierwszym lepszym schemacie od jakiegoś BMW pompa ABS ma wbudowany sterownik i jest niezależna od ECU, czyli w Jawie wystarczyłoby założyć taką pompę między pompkę a zacisk, gdzieś na przednim kole umieścić czujnik i podłączyć do prądu.

Nigdy nie jeździłem motocyklem wyposażonym w ABS, ani za bardzo się nie przyglądałem jak to wygląda.

Oczywiście to na razie są luźne przemyślenia, jeszcze nie wiem z czego najprościej będzie dopasować części i gdzie je tanio kupić.

Zapraszam do dyskusji bo na jeżdżenie trochę za zimno :)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Paweł Świecie

  • Mapa jawerów-indianscout.
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 158
  • Jawa 638.1+Velorex562, Kawasaki VN 800 Classic
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 13, 2016, 22:24:24 »

Muczos-Ty _stary motórzysta i ABS?Podejrzewam że Twoje palce prawej ręki są o wiele skuteczniejsze niż najlepsza elektronika... :)
Zapisane
Motor bez wozu jest jak kobieta bez piersi-niby jeździć się da ale to nie to...

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1792
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 13, 2016, 22:36:24 »

Ten ABS jest mi tak potrzebny jak Pietrasowi12v rozrusznik ;)
Poprostu lubię czasem trochę pokombinować przy motorze.

Już wypatrzyłem niedrogie pompy od jakiegoś skuterka Peugeot

http://allegro.pl/peugeot-elystar-50-125-pompa-hamulcowa-abs-i6285557390.html
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

jawa3398

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 107
  • JAWA 350 638.0
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 13, 2016, 23:36:08 »

Do czujnika musiała by być  tarcza (pierścień z wycięciami) tak jak w autach jest. Tylko by trzeba dobrze to ulokować na piaście.
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 14, 2016, 01:49:52 »

Pomysl ma bardzo duze szanse na realizacje bo motocyklowy ABS to juz nie jest jakas specjalnie wyszukana nowinka techniczna. Czesci sa dostepne ale gdyby kupowac pompe to chyba najlepiej znalezc stosowany razem z nia czujnik obrotow kola i wszelkie przewody to laczace.
Trzymam kciuki ;D

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 14, 2016, 09:09:36 »

Muchos jest tak jak piszesz w 1 poście - to działa na elektryce i tyle.
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 14, 2016, 09:35:52 »

Pompy na kierownicy to akurat nie musisz zmieniać. Podam tylko hasła- moduł sterujący( mózg całego systemu), prędkościomierz elektroniczny, tarcza z wieńcem i czujnikiem, pompa ABS(czasami ma zintegrowany moduł). Cwany ogłupiacz do tego bo pompy-rozdzielacze najczęściej występują w układzie na 3 hamulce (2 tarcze z przodu i jedna z tyłu) i w przypadku braku sygnału z któregokolwiek z nich- układ ABS przestaje funkcjonować, całość działa jak zwykły hamulec. Ten układ korzysta z takich informacji jak- różnica w prędkości obrotowej koła przedniego i tylnego (masz w jawie z tyłu tarczę z czujnikiem?) oraz jest uzależniony od prędkości motocykla. Generalnie większość ludzi to wypieprza. Ja osobiście nie uważam ani CBS ani ABS w motocyklu.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1792
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 14, 2016, 10:01:02 »

Właśnie tak myślałem co z obwodem dla tylnego koła. Bo raczej nie uda się kupić jednoobwodowej pompy i osprzętu elektronicznego. Jeśli już miałbym pompę ABS dwuobwodową to warto by było wykorzystać oba obwody zamiast kombinować z oszukiwaniem elektroniki.

Czyli w pierwszej kolejności wypadałoby przerobić tylny hamulec na hydrauliczny, niekoniecznie tarczę.

Pompę dla nożnego hamulca widziałem już w Jawie SimsonaS50, do rozwiązania pozostaje problem z cylinderkiem. Musiałbym znaleźć jakiś mały cylinderek od samochodu który uda się tam zamontować, a regulator szczęk zrobiłbym za pomocą śrub z mimośrodami, tak jak w Skodzie 1000MB lub S100 w tylnych kołach. Ewentualnie gdyby się udało to mogłoby być też coś na wzór tylnych hamulców Fiata Seicento.

Mówisz że prędkościomierz też jest potrzebny?
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

kielek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 256
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 14, 2016, 10:21:17 »

Tylny hamulec możesz też zrobić zostawiając ori bęben i rozpierak. Jak to dla samego abs-u to wystarczy przerobić dzwigienkę tak żeby popychał ją wysprzęglik od dużego fiata, lub inny podobny.
Zapisane
Yamaha XTZ660 Tenere
ČZ 472.5 custom ;)
WSK m06-64 wiecznie remontu czekająca

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1792
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 14, 2016, 11:09:58 »

Wolałbym wywalić rozpierak bo wtedy hamulec będzie miał tzw. samowzmocnienie.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 15, 2016, 09:15:40 »

No dobra, pożartowaliśmy.  :o  Ale do czego Ci tak naprawdę ten ABS? Nie potrafisz hamować? Na pewno potrafisz. Wiesz też zapewne,że to wydłuża drogę hamowania. Jedyne co, to nie blokuje kół- co można osiągnąć po wywaleniu tarczy i montażu bębna. Nie chcesz blokowania kół przy hamowaniu? Załóż bębny i wyreguluj je źle  :P
 Zrozumiałbym przeróbkę na chłodzenie cieczą, albo na rozrusznik,bo to wygodne. Ale ABS??
To gejowski dodatek dla tych cielaków, którzy po 30-40 latach nudnej wegetacji nagle odkryli istnienie motocykli. Jeśli motocykl ma to fabrycznie- trudno, OK. Ale celowo upośledzać klasyczną nomen-omen maszynę? Pojeździj kilkaset km z tym "udogodnieniem" i dopiero wtedy zakładaj spam-wątek. Albo z kontrolą trakcji, gdy próbując ruszać na szutrze z widowiskowym pióropuszem za tylnym kołem uzyskujesz efekt zakręconego kranika. Żałosne tru..tru ..tru.. i tyle jeśli chodzi o nutkę brawury.
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2016, 09:17:23 wysłana przez Wojaczek »
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1792
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 15, 2016, 15:36:09 »

Hamować jakoś tam umiem, w końcu jeżdżę nieprzewanie różnymi sprzętami już dobre 14-15 lat :)
Jak wcześniej wspomniałem to tylko luźny pomysł.
Myślałem że jeśli części z jakiegoś skutra będą kosztować 100-150zł i nie będzie z tym dużo roboty to założę coś takiego na próbę żeby pojeździć i zobaczyć jak to wogóle działa. Chciałem to zrobić przy okazji małego remonciku przedniego hamulca.

Ale skoro nie da się tak łatwo tego zrobić jak myślałem na początku to odpuszczam.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

elroj

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 341
  • JAWA 350/640 Sport White Style
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 15, 2016, 17:25:11 »

No dobra, pożartowaliśmy.  :o  Ale do czego Ci tak naprawdę ten ABS? Nie potrafisz hamować? Na pewno potrafisz. Wiesz też zapewne,że to wydłuża drogę hamowania. Jedyne co, to nie blokuje kół- co można osiągnąć po wywaleniu tarczy i montażu bębna. Nie chcesz blokowania kół przy hamowaniu? Załóż bębny i wyreguluj je źle  :P
 Zrozumiałbym przeróbkę na chłodzenie cieczą, albo na rozrusznik,bo to wygodne. Ale ABS??
To gejowski dodatek dla tych cielaków, którzy po 30-40 latach nudnej wegetacji nagle odkryli istnienie motocykli. Jeśli motocykl ma to fabrycznie- trudno, OK. Ale celowo upośledzać klasyczną nomen-omen maszynę? Pojeździj kilkaset km z tym "udogodnieniem" i dopiero wtedy zakładaj spam-wątek. Albo z kontrolą trakcji, gdy próbując ruszać na szutrze z widowiskowym pióropuszem za tylnym kołem uzyskujesz efekt zakręconego kranika. Żałosne tru..tru ..tru.. i tyle jeśli chodzi o nutkę brawury.
abs w motocyklu jak i w samochodzie wielu już uratował skórę wiec nie wiem czy to taki gejowski wynalazek gdybym miał ten sam model wybrać z absem lub bez wybrałbym z abs, bezpieczeństwo to podstawa.
Zapisane
bo jazda na CEZECIE to najlepsza jazda na świecie a jazda na JAWIE to spełnienie marzeń !!! :-)

Paweł Świecie

  • Mapa jawerów-indianscout.
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 158
  • Jawa 638.1+Velorex562, Kawasaki VN 800 Classic
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 15, 2016, 23:48:42 »

No dobra, pożartowaliśmy.  :o  Ale do czego Ci tak naprawdę ten ABS? Nie potrafisz hamować? Na pewno potrafisz. Wiesz też zapewne,że to wydłuża drogę hamowania. Jedyne co, to nie blokuje kół- co można osiągnąć po wywaleniu tarczy i montażu bębna. Nie chcesz blokowania kół przy hamowaniu? Załóż bębny i wyreguluj je źle  :P
 Zrozumiałbym przeróbkę na chłodzenie cieczą, albo na rozrusznik,bo to wygodne. Ale ABS??
To gejowski dodatek dla tych cielaków, którzy po 30-40 latach nudnej wegetacji nagle odkryli istnienie motocykli. Jeśli motocykl ma to fabrycznie- trudno, OK. Ale celowo upośledzać klasyczną nomen-omen maszynę? Pojeździj kilkaset km z tym "udogodnieniem" i dopiero wtedy zakładaj spam-wątek. Albo z kontrolą trakcji, gdy próbując ruszać na szutrze z widowiskowym pióropuszem za tylnym kołem uzyskujesz efekt zakręconego kranika. Żałosne tru..tru ..tru.. i tyle jeśli chodzi o nutkę brawury.
abs w motocyklu jak i w samochodzie wielu już uratował skórę wiec nie wiem czy to taki gejowski wynalazek gdybym miał ten sam model wybrać z absem lub bez wybrałbym z abs, bezpieczeństwo to podstawa.
Tak,ale pod warunkiem że to ABS nowej generacji...Kolega kilka lat temu dostał strzała w tył autobusu Mercedesem Actrosem dlatego że w Mercedesie prawe przednie koło złapało poślizg na zamarźniętej kałuży i ABS odpuścił hamulce...Bez ABS-u by wyhamował...
Zapisane
Motor bez wozu jest jak kobieta bez piersi-niby jeździć się da ale to nie to...

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 16, 2016, 01:38:19 »

Tylko ze ABS nie skraca drogi hamowania, od jest od tego by zachować sterowność i wtedy hamujesz i omijasz przeszkode.
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

suchy

  • forumowicz
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 669
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?Tak,jeżdżę motorem.
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 16, 2016, 08:35:20 »

....... w Mercedesie prawe przednie koło złapało poślizg na zamarźniętej kałuży i ABS odpuścił hamulce...Bez ABS-u by wyhamował...
Mam nieodparte wrażenie że ABS w moim Combo 2006r odpuszcza ale tylko na tym kole które się śliźnie a pozostałe trzy hamują.
System ABS to dawne hamowanie pulsacyjne, które się robiło naciskając i puszczając hamulec nogą.
Ja widzę to tak;
Hamowanie pulsacyjne to heblowanie deski siekierą a ABS to heblowanie na heblarce.
Proponuję zrobić z tych desek zjeżdżalnię, zjechać po niej gołą d. i dopiero wtedy mając zeznanie obu półdupków wieszać psy na ABS-ie jak to utrudnia hamowanie i przeszkadza się bezpiecznie zatrzymać mistrzom hamowania na lodzie.
Ave Cezeta ;D
Zapisane
Mniej teorii więcej praktyki.
CZ 350 472.5 83'  Garwolin  tel.602 792 446

Paweł Świecie

  • Mapa jawerów-indianscout.
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 158
  • Jawa 638.1+Velorex562, Kawasaki VN 800 Classic
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 16, 2016, 11:44:29 »

....... w Mercedesie prawe przednie koło złapało poślizg na zamarźniętej kałuży i ABS odpuścił hamulce...Bez ABS-u by wyhamował...
Mam nieodparte wrażenie że ABS w moim Combo 2006r odpuszcza ale tylko na tym kole które się śliźnie a pozostałe trzy hamują.
System ABS to dawne hamowanie pulsacyjne, które się robiło naciskając i puszczając hamulec nogą.
Ja widzę to tak;
Hamowanie pulsacyjne to heblowanie deski siekierą a ABS to heblowanie na heblarce.
Proponuję zrobić z tych desek zjeżdżalnię, zjechać po niej gołą d. i dopiero wtedy mając zeznanie obu półdupków wieszać psy na ABS-ie jak to utrudnia hamowanie i przeszkadza się bezpiecznie zatrzymać mistrzom hamowania na lodzie.
Ave Cezeta ;D
Nie twierdzę że ABS jest zły ale te starszej generacji nie zawsze były dobre.Ty masz ABS nowszej generacji i taki jest jak najbardziej OK.Starsze układy odpuszczały wszystkie koła a nowsze tylko to które się blokuje...W motocyklu jest mniejszy problem bo masz tylko dwa koła i nie ma to wpływu na sterowność.Pewnie nawet wystarczyłby ABS na samo przednie koło w przypadku gdy tylne byłoby z hamulcem bębnowym... :)
Zapisane
Motor bez wozu jest jak kobieta bez piersi-niby jeździć się da ale to nie to...

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 863
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 16, 2016, 11:45:09 »

System ABS to dawne hamowanie pulsacyjne, które się robiło naciskając i puszczając hamulec nogą.
Ja widzę to tak;
Hamowanie pulsacyjne to heblowanie deski siekierą a ABS to heblowanie na heblarce.
Proponuję zrobić z tych desek zjeżdżalnię, zjechać po niej gołą d. i dopiero wtedy mając zeznanie obu półdupków wieszać psy na ABS-ie jak to utrudnia hamowanie i przeszkadza się bezpiecznie zatrzymać mistrzom hamowania na lodzie.
Ave Cezeta ;D
;D ;D  Wszyscy "rajdowcy" odcinają abs-y bo potrafią skuteczniej i szybciej zahamować. Ok. Tylko ilu takich, którzy są zawsze lepsi od abs-u naprawdę jest? Robię spore przebiegi roczne i cenię sobie ten komfort, że nawet jak czegoś nie zauważę, zagapię się czy coś, to systemy w samochodzie dają mi jeszcze szanse na jakieś manewry, a nie tylko na próby pulsacji i bezradne patrzenie jak fizyka zwycięża.
Pomysł Muczosa jako eksperyment  jest fajny, ma tylko dwa mankamenty. Żeby to zrobić dobrze to z przeróbkami i całą resztą raczej 1000-1500, niż 100-150 ;) . Drugi to czy stosunkowo lekki motocykl jakim jest Jawa da się z tymi cudami wystroić tak, żeby działało jak należy?
Zapisane

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 16, 2016, 13:08:43 »

Nie przypominam sobie ABS-u który przy poślizgu jednego koła w samochodzie odpuszczałby hamulce na wszystkich kołach pojazdu. Poza tym, jeśli odpuści to i tak tylko na ułamek sekundy. Najstarszy ABS który miałem w samochodzie to było Punto z 1993 roku; tam rzeczywiście, przy poślizgu tylnego prawego koła odpuszczane było także tylne lewe - ale dotyczyło to tylko tylnej osi. Przednia oś miała osobny rozdział na prawe i lewe koło i poślizg jednego nie miał wpływu na drugie. Punto z 1995 roku miało już niezależny rozdział na wszystkie koła. To jak stary był ten Mercedes???
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R

Paweł Świecie

  • Mapa jawerów-indianscout.
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 158
  • Jawa 638.1+Velorex562, Kawasaki VN 800 Classic
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 16, 2016, 13:17:20 »

Nie przypominam sobie ABS-u który przy poślizgu jednego koła w samochodzie odpuszczałby hamulce na wszystkich kołach pojazdu. Poza tym, jeśli odpuści to i tak tylko na ułamek sekundy. Najstarszy ABS który miałem w samochodzie to było Punto z 1993 roku; tam rzeczywiście, przy poślizgu tylnego prawego koła odpuszczane było także tylne lewe - ale dotyczyło to tylko tylnej osi. Przednia oś miała osobny rozdział na prawe i lewe koło i poślizg jednego nie miał wpływu na drugie. Punto z 1995 roku miało już niezależny rozdział na wszystkie koła. To jak stary był ten Mercedes???
1992 rok i miał hamulce pneumatyczne,jak każda ciężarówka,a tam w pierwszych układach nie było jeszcze rozdzielczości na osie a tym bardziej na koła.Druga sprawa to to że obsługa tych układów w PL była na poziomie zerowym i często były nie do końca sprawne...
Zapisane
Motor bez wozu jest jak kobieta bez piersi-niby jeździć się da ale to nie to...

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1792
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 16, 2016, 14:10:29 »

Samochód ciężarowy to zupełnie inna bajka.

Zablokowanie przedniego koła w motocyklu na śliskim to nic przyjemnego, miałem parę razy taką sytuację ale zdążyłem zareagować. Raz przy 80km/h przy hamowaniu przed skrzyżowaniem zablokowało mi przednie koło bo po długiej suszy spadł pierwszy deszcz i było ślisko.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 17, 2016, 18:08:41 »

No to mówię, ratunkiem na to jest powrót do bębna ;)

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1792
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 17, 2016, 18:41:55 »

Bęben na śliskim też da się zablokować, tak samo ciężko jest zablokować tarczę na suchym i czystym asfalcie.

Czyli poprostu trzeba co jakiś czas ćwiczyć  ostre hamowanie na różnych nawierzchniach, a nie szukać firanek w d... :)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3260
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 17, 2016, 20:40:40 »

Jesień w pełni, deszcze padają, ludzie nie jeżdżą to im odpierdyndala :)
Jeszcze gaz, elektrycznie opuszczane szyby i czujnik deszcze :)
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: ABS przy hamulcu tarczowym
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 17, 2016, 20:58:32 »

A ja Ci Muczos kibicuję,jestem ciekaw jak to wyjdzie w praniu. Fakt że możesz ponieść koszty,jednak do odważnych świat należy  ;)
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
[638] Szarpie przy ruszaniu

Zaczęty przez Możej « 1 2 » Mechanika

32 Odpowiedzi
12772 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 10, 2006, 13:46:41
wysłana przez mariusz
[638] Szarpie przy ruszaniu

Zaczęty przez wojtas.87 Mechanika

9 Odpowiedzi
5159 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 04, 2006, 15:44:00
wysłana przez wojtas.87
29 Odpowiedzi
8595 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 17, 2007, 09:24:00
wysłana przez Energizer
1 Odpowiedzi
2179 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopad 15, 2015, 17:21:09
wysłana przez Turbo
6 Odpowiedzi
2342 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 03, 2019, 06:51:49
wysłana przez Czmielu