Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwiecień 18, 2024, 18:28:56
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Rozważania na temat cylindrów w jawie 350 ts  (Przeczytany 6130 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

adrianus15

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Jawa 350 ts 1989
Rozważania na temat cylindrów w jawie 350 ts
« dnia: Sierpień 19, 2016, 23:20:57 »

Jestem w trakcie poprawek cylindrów w mojej jawie. Zauważyłem,  że są kiepsko wykonane. W małej jawce jest to wszystko w miarę zgrane,  a w 350 trochę na odwal się. Kanały nie zgrywaja się z oknami. Chropowatości w kanale ssącym. Na 1 dużym oknie brakowało aż 2 mm kanału pluczacego był on za mały aż o 2 mm. Kolejnym defektem jest to, że nóżka tuleji zasłania trochę kanał płuczący. Robił ktoś z was te poprawki co ja teraz robie ? Dało to coś,  czy to marny wysiłek ?
Zapisane
    Status GG

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1797
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Rozważania na temat cylindrów w jawie 350 ts
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 20, 2016, 07:04:42 »

Możesz z grubsza usunąć nadmiary materiału które przeszkadzają, ale robienie tego na ideał nie ma sensu, nie odczujesz różnicy. Możesz też sprawdzić jak kolektor dolotowy pasuje do cylindrów.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

adrianus15

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Jawa 350 ts 1989
Odp: Rozważania na temat cylindrów w jawie 350 ts
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 20, 2016, 08:47:47 »

Dochodzi do tego jeszcze jedna rzecz.  Jak miałem uszczelke 0,5 mm pod cylami to okna nie były do końca otwierane.  Dam teraz na 1 mm i zobaczę czy się otwierają do końca.  Znając życie to pewnie jak dam grubsza uszczelke to trzeba będzie o 0, 5 mm stoczyć cylindry o góry. Jak porobie te wszystkie poprawki to dam znać,  czy nastąpiła poprawa. W moim mniemaniu uciekło trochę powierzchni okien i kanałów poprzez uszczelke i niedokładne wykonanie cylindrów.
Zapisane
    Status GG

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Rozważania na temat cylindrów w jawie 350 ts
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 20, 2016, 09:27:47 »

Znając życie to pewnie jak dam grubsza uszczelke to trzeba będzie o 0, 5 mm stoczyć cylindry o góry.

Znając życie, przed dokonaniem dekapitacji wystającej tulei, wszystko jeszcze raz bym dokładnie pomierzył. Z moich pomiarów wynika, że nie każdy zestaw (cylinder - głowica) po takim zabiegu będzie szczelny i będzie wymagał stosowania co najmniej dwóch uszczelek pod głowicę. Czyli kwadratura koła ...
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

adrianus15

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Jawa 350 ts 1989
Odp: Rozważania na temat cylindrów w jawie 350 ts
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 20, 2016, 09:53:37 »

Znając życie to pewnie jak dam grubsza uszczelke to trzeba będzie o 0, 5 mm stoczyć cylindry o góry.

Znając życie, przed dokonaniem dekapitacji wystającej tulei, wszystko jeszcze raz bym dokładnie pomierzył. Z moich pomiarów wynika, że nie każdy zestaw (cylinder - głowica) po takim zabiegu będzie szczelny i będzie wymagał stosowania co najmniej dwóch uszczelek pod głowicę. Czyli kwadratura koła ...
Czyli z tym dać sobie spokój ? Ja nie chcę tego na szybie, czy innych wynalazkach robić, tylko na tokarce z posuwem mechaniczym. Na koniec dotarłbym tuleje pastą do zaworów do głowic.
Zapisane
    Status GG

Adamu2T

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 594
  • Jawa TS+velorex562+jawa20+ Honda Shadow vt 1100
Odp: Rozważania na temat cylindrów w jawie 350 ts
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 20, 2016, 10:02:41 »

A czy na tych cylindrach silnik już pracował? Czy to nowy zestaw? Bo  jeżeli było dobrze, to takie niedociągnięcia nie powinny zbytnio przeszkadzać wg .mnie. Co do staczania cylindrów to powiem tyle, że jak dobrze ustawisz nóż to powierzchnia wyjdzie super gładka. Poza tym to nawet na starych cylindrach widać ślady po obróbce skrawaniem , co aluminiowa uszczelka świetnie uszczelnia.
Zapisane

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Rozważania na temat cylindrów w jawie 350 ts
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 20, 2016, 10:13:12 »

Znając życie to pewnie jak dam grubsza uszczelke to trzeba będzie o 0, 5 mm stoczyć cylindry o góry.

Znając życie, przed dokonaniem dekapitacji wystającej tulei, wszystko jeszcze raz bym dokładnie pomierzył. Z moich pomiarów wynika, że nie każdy zestaw (cylinder - głowica) po takim zabiegu będzie szczelny i będzie wymagał stosowania co najmniej dwóch uszczelek pod głowicę. Czyli kwadratura koła ...
Czyli z tym dać sobie spokój ?

Nie. Napisałem tylko o dokładnym wymiarowaniu przed zabiegiem. A warto poświęcić temu czas, gdyż różnice między głębokościami gniazd głowic, wynoszą nawet półtora milimetra. Mam takie głowice, więc jestem pewny tego o czym piszę ...
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Rozważania na temat cylindrów w jawie 350 ts
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 20, 2016, 11:57:00 »

Przy takich operacjach jak wymiana uszczelki pod cylindrami na grubszą należy pamiętać że w ten sposób zmienia się moment otwarcia wszystkich okien .Czasami może to doprowadzić do rozregulowania "rozrządu"w silniku .
Zapisane

adrianus15

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Jawa 350 ts 1989
Odp: Rozważania na temat cylindrów w jawie 350 ts
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 20, 2016, 13:15:08 »

Wymieniam uszczelke,  bo okna się do końca nie otwierają, a powinny. Jestem zdegustowany wykonaniem i spasowaniem tuleji do radiatora, a o krućcu to nie wspomnę.  W moim mniemaniu jak to wszystko razem pozgrywam, to moc powinna wzrosnąć i może nawet żywotność,  bo to wszystko będzie bardziej symetryczne.
Zapisane
    Status GG

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 859
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Rozważania na temat cylindrów w jawie 350 ts
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 22, 2016, 19:26:38 »

Faktycznie cylindry w silnikach 638 są kiepsko wykonane.Do płuczących jest trudny dostęp to darowałem sobie.Natomiast warto poprawić połączenie króciec gaźnika-cylindry i spiłować te wystające szpile.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Rozważania na temat cylindrów w jawie 350 ts
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 22, 2016, 20:14:49 »

Za młodych czasów też chciałem jawę poprawić w identyczny sposób. Wyrównałem kanały ssące i wydechowe z tulejami, tak, żeby progów nie było. Efekt - motocykl z 5 zaczął palić 8 litrów i z trudem osiągał 100km/h. Był to max możliwości tego silnika na tych cylindrach. Cylindry poszły na złom, w kolejnych zlikwidowałem tylko progi między kolektorem ssącym a cylindrami, wypolerowałem cały odlot i skrzynię korbową.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1797
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Rozważania na temat cylindrów w jawie 350 ts
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 22, 2016, 20:25:48 »

W jednocylindrowym silniku można się pobawić, ale w Jawie trzeba zachować możliwie idealną symetrię wszystkich okien w tulejach. Jak dla mnie skórka nie warta wyprawki.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: Rozważania na temat cylindrów w jawie 350 ts
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 22, 2016, 21:34:02 »

Za młodych czasów też chciałem jawę poprawić w identyczny sposób. Wyrównałem kanały ssące i wydechowe z tulejami, tak, żeby progów nie było. Efekt - motocykl z 5 zaczął palić 8 litrów i z trudem osiągał 100km/h. Był to max możliwości tego silnika na tych cylindrach. Cylindry poszły na złom, w kolejnych zlikwidowałem tylko progi między kolektorem ssącym a cylindrami, wypolerowałem cały odlot i skrzynię korbową.

Jestem w szoku :o
Zapisane

adrianus15

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Jawa 350 ts 1989
Odp: Rozważania na temat cylindrów w jawie 350 ts
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 18, 2016, 11:43:02 »

Ja nie odczułem jakiś niechcianych rzeczy po tych przeróbkach. Jawa stała się żwawsza w górnym zakresie obrotów. Planuje przestroić silnik na 7000 obrotów+kilka smaczków, ale o tym dowiecie się w moim temacie za niedługi czas :D
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
11 Odpowiedzi
6513 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 11, 2006, 13:30:33
wysłana przez Faza
13 Odpowiedzi
6127 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 06, 2010, 23:09:34
wysłana przez Gandziorz
3 Odpowiedzi
4128 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 17, 2012, 11:08:12
wysłana przez spiewak
11 Odpowiedzi
9527 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 14, 2013, 10:11:56
wysłana przez holger RIP
84 Odpowiedzi
32576 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 12, 2015, 19:10:04
wysłana przez Dragon on the Blue Sky