Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 02:37:04
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"  (Przeczytany 17616 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #75 dnia: Październik 02, 2020, 18:18:01 »

Do uszczelnienia polecam DIRKO jest szare i dobrze przywiera do powierzchni.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #76 dnia: Październik 02, 2020, 19:34:00 »

dirko w oryginale używa grupa VAG , jest dobre też używam
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #77 dnia: Październik 03, 2020, 21:42:47 »

Super efekt po tym sodowaniu. Zastanawiam się tylko czy moja kabina jest na tyle szczelna żeby sobie poradzić z tym scierniwem. Co do uszczelnienia, kupiłem takie cus.
Mam też pytanko, czy tu ma być podkładka? W serwisowce nie ma. 
Zapisane

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #78 dnia: Październik 05, 2020, 21:54:17 »

W sobotę udało mi się złożyć silnik, ale tak szybko jak go złożyłem tak szybko musiałem go rozbierać. Brak biegow.
W zasadzie do dziś nie wiem dlaczego. Robie od kilku dni przymiarki do ponownego montażu ale wciąż nie znalazłem takiego złożenia części skrzyni które dalo by mi pewność że to będzie płynnie działać. Oczywiście nie chodzi o kolejność kół czy sam automat. Ten, wkręcony w karter bez skrzyni działa świetnie. Problem zaczyna się po włożeniu wodzika i sprzężeniu go z zębatkami skrzyni. Żeby znaleźć bieg muszę zmieniać kilka razy, obracać walkami i cudować aby przerzucić na cokolwiek. Mam 3 różne przesuwki i najgorzej było na nowej. Używane działają lepiej ale tez z humorami. Zdystansowałem dzis skrzynie ale nie pomogło. Główny problem polega na tym ze automat zawiesza się jakby miedzy wrebami tej zebatki i nie wpada we wrąb. Wie może ktoś jak to rozwiązać żeby zmiana biegu następowała pewnie i płynnie?
Zapisane

kuba.g6

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 211
  • Jawa 50 23p 1978 | CZ 487.0 1988 | CZ 472.5 1985
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #79 dnia: Październik 05, 2020, 23:31:04 »

Skrzynia aby poprawnie działać musi się kręcić, na stojąco biegi mogą nie wchodzić, tyczy się to też 1, instrukcja zaleca aby przy wbijaniu 1 biegu się lekko odepchnąć.
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 08, 2020, 21:44:40 »

Kuba, w punkt. Cenna rada. Dziękuję. Podłączyłem wkrętarkę do wałka sprzęgłowego i działa.
Po 100-krotnym sprawdzeniu działania skrzyni i kopniaka wkoncu złożyłem silnik   ;D
Jutro c.d. i pytanie do Was. Czy iskrownik ma jakiś punkt odniesienia wzgl. karterów. Czy mam to złożyć +/- pozycja docelowa a potem i tak reguluje się przerywaczem?
Zapisane

kuba.g6

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 211
  • Jawa 50 23p 1978 | CZ 487.0 1988 | CZ 472.5 1985
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #81 dnia: Październik 08, 2020, 22:59:22 »

Kuba, w punkt. Cenna rada. Dziękuję. Podłączyłem wkrętarkę do wałka sprzęgłowego i działa.
Po 100-krotnym sprawdzeniu działania skrzyni i kopniaka wkoncu złożyłem silnik   ;D
Jutro c.d. i pytanie do Was. Czy iskrownik ma jakiś punkt odniesienia wzgl. karterów. Czy mam to złożyć +/- pozycja docelowa a potem i tak reguluje się przerywaczem?

Regulujesz całym iskrownikiem, jest parę stopni regulacji, ogólnie wkładasz tak aby cewki świetlne zgrały się z wytłoczeniami w karterach. a co do skrzyni to wystarcza ręką kręcić przy sprawdzaniu biegów.

Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #82 dnia: Październik 10, 2020, 21:19:25 »

Wiec, strona iskrownika złożona. Strona sprzęgła nie. Niestety przekładka okładzin była w fatalnym stanie i nie mam nowej. Zamówiona i pewnie będzie we wtorek. Zająłem się wiec cylindrem. Byl w bardzo dobrym stanie wiec zostaje.
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #83 dnia: Październik 11, 2020, 11:25:02 »

Bardzo dobra robota.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #84 dnia: Październik 11, 2020, 20:09:37 »

Bardzo dziękuję marian.
Wiem że to tylko jawa 50 i może nie jest najbardziej wartościowym sprzętem na tym forum, ale dla mnie jest pierwszym sprzętem który odnawiam i daje mi duzo frajdy podczas renowacji. A pozytywne opinie tylko napędzają mnie w dążeniu do celu.
Oczekując na czesci do sprzęgła przygotowałem glowice do montażu oraz założyłem tłok. Jak pisałem ostatnio, cylinder jest oryginalny i ma oznaczenie A. Kupilem wiec pierścienie nominał i po włożeniu w cylinder przerwa to około 0.2 mm. Tłok oczyściłem i tez wrócił ten co był. Finalnie będzie wiec układ tłokowo-korbowy mający 50 lat (oprócz sworznia tłoka, zabezpieczeń sworznia i pierscieni). Czy to źle? Na tą chwilę nie ma to znaczenia. Jak się okaże że nie będzie działać to wymiana cylindra i tłoka nie jest problemem, ale zanim wymienię oryginał na chińczyka to chce zawalczyć o historię
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #85 dnia: Październik 11, 2020, 21:49:08 »

Zachwalam dla tego że wnioskuje iż jesteś młody a robisz bardzo dokładnie. Większość chce zrobić szybko, nie słucha rad a przede wszystkim nie chce im się samemu poszukać informacji a potem się szybko znudzą i powiedzą że to gówno.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

kuba.g6

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 211
  • Jawa 50 23p 1978 | CZ 487.0 1988 | CZ 472.5 1985
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #86 dnia: Październik 11, 2020, 22:01:04 »

Wiec, strona iskrownika złożona. Strona sprzęgła nie. Niestety przekładka okładzin była w fatalnym stanie i nie mam nowej. Zamówiona i pewnie będzie we wtorek. Zająłem się wiec cylindrem. Byl w bardzo dobrym stanie wiec zostaje.


Mam nadzieję że włożyłeś nowy o-ring pod blaszkę pod łożyskiem w deklu
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #87 dnia: Październik 14, 2020, 22:37:14 »

marian, jeśli ty jesteś młody to ja też :) I niech tak zostanie.

kuba, tak, włożyłem. Tutaj ciekawostka, niestety nie mam zdjęcia. W mojej wersji nie ma wytłoczki z blachy pod łożyskiem tylko dwie podkładki z podtoczeniem między które wchodzi o-ring. Rozwiązanie stosowane do 73 roku jeśli dobrze pamiętam.
OK, ale do rzeczy. Podkładka między sprzęgło dotarła, więc udało się zakończyć montaż. Zostało wykonać podkładki pod śrubę poziomu oleju, spust oleju i zdecydować czy szukam nowej kopki i dźwigni zmiany biegów czy ratuję co mam. Ale to w kolejnych postach.
Jako ostatnie wrzucam też zdjęcie przed renowacją, dla porównania.


« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2020, 22:45:16 wysłana przez biuck »
Zapisane

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #88 dnia: Październik 16, 2020, 19:28:28 »

Wiec, dzis zamówiłem olej i to praktycznie koniec jeżeli chodzi o silnik. Kopkę i dzwignie biegow będę szukał na portalach. Chciałbym nowe z epoki, ale jeżeli się nie trafi do wiosny to pomyślę nad inną opcją. Oczywiście jeżeli ktoś ma, zapraszam.
Teraz czas na resztę. Dzis rama wróciła na warsztat. I tu potrzebuje pomocy. Ona niestety miała urwane mocowanie blachy, wiec nie ma tych płaskowników. Chce je dorobić, wiec czy może ktoś mi zwymiarować miejsce ich przespawania oraz same ich wymiary? Może być foto z naniesionymi wymiarami.

Zapisane

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #89 dnia: Październik 16, 2020, 19:57:55 »

Zostały mi takie fotki po odbudowie Kaczuszki, może się przydadzą  :)

Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3495
  • Smoczyciel
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #90 dnia: Październik 16, 2020, 19:59:27 »

Bizon a masz może fotkę jak pucha filtra powietrza powinna być zamontowana?
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 926
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #91 dnia: Październik 16, 2020, 20:00:36 »

Zaraz przeszukam archiwum.
No i znalazłem, do zamocowania puszki filtra, potrzebna jest taka miseczka z blachy, zakładana na ramę. Z jednej strony ma haczyki do gumek mocujących puszkę a z drugiej, do tej miseczki, pakuje się pokrowiec z kluczami   :)

« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2020, 20:20:55 wysłana przez Bison »
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #92 dnia: Październik 16, 2020, 21:03:16 »

Wiec, dzis zamówiłem olej i to praktycznie koniec jeżeli chodzi o silnik. Kopkę i dzwignie biegow będę szukał na portalach. Chciałbym nowe z epoki, ale jeżeli się nie trafi do wiosny to pomyślę nad inną opcją. Oczywiście jeżeli ktoś ma, zapraszam.
Teraz czas na resztę. Dzis rama wróciła na warsztat. I tu potrzebuje pomocy. Ona niestety miała urwane mocowanie blachy, wiec nie ma tych płaskowników. Chce je dorobić, wiec czy może ktoś mi zwymiarować miejsce ich przespawania oraz same ich wymiary? Może być foto z naniesionymi wymiarami.
A ta rama nie jest zgięta.Chyba że tak na foto się wydaje.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #93 dnia: Październik 17, 2020, 14:37:36 »

Bison, dzięki za te zdjęcia. Są pomocne w wykonaniu mocowań. Potrzebował bym jeszcze jakieś wstępne namiary na miejsce gdzie je dospawać. Czy ktoś może mi to zwymiarować? Proszę..

marian, a wiesz że nigdy nie zwróciłem na to uwagi. Muszę to sprawdzić bo faktycznie wygląda na zgiętą.
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #94 dnia: Październik 17, 2020, 23:11:40 »

Jest taam nasmarkane sporo spawów i wydaje mi się że jest zgieta rama
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #95 dnia: Październik 25, 2020, 13:46:57 »

Nasmarkane bo dziury były. Ktoś wiercił na uchwyty osłony nóg. Zaspawalem elektrycznie i jest jak jest.
Co do ramy. Tak, jest faktycznie krzywa. Ale włożyłem w nią tyle pracy ze nie wymienie jej teraz na inną. Trwają przygotowania do prostowania.
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #96 dnia: Październik 25, 2020, 18:14:08 »

Co do jakości spawów ja się nie czepiam. Ale jak jest zgięta zmienia się kąt główki ramy i możesz mieć błotnik za blisko silnika.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #97 dnia: Październik 26, 2020, 20:43:50 »

Jaki spawacz takie spawy  :P
Ale spoko. Rama wyprostowana. Samo grzanie palnikiem nie dało efektów, wiec nie obyło się bez cięcia. Swoją drogą, jak ktoś to wygiął nie mam pojęcia.
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3495
  • Smoczyciel
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #98 dnia: Październik 26, 2020, 20:46:57 »

 :o :o :o

Jestem pod wrażeniem!
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #99 dnia: Październik 28, 2020, 17:52:16 »

:o :o :o

Jestem pod wrażeniem!
Fachowa rynka.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.