Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 06:44:11
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"  (Przeczytany 17618 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

grzesiek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • CZ 175, jawa 50, HONDA CB 750 oraz HONDA CB 1300
Odp: Sianka 50 typ 20
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 04, 2016, 22:39:15 »

Możesz opisać ten patent z imadłem na nasadki?
Zapisane

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: Sianka 50 typ 20
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 05, 2016, 20:43:10 »

grzesiek,
Generalnie silent blocka który jest osadzony w wahaczu wkładasz między dwie nasadki. Nie pamiętam teraz rozmiarów.. Jedna musi mieć taki rozmiar wewnętrzny żeby wypychany sworzeń się do niej zmieścił, jednocześnie zewnętrzna nasadki musi zapewnić oparcie o gniazdo tulei wahacza. Druga o takiej średnicy zewnętrznej jak sworzeń wypychany. Następnie zaczynasz skręcać imadło i już. To co nie wypchasz, musisz wyjąć inną metodą, ale jak sworzeń już ruszy to powinno się udać np. takim kluczem jak u mnie.
Jedzie do mnie kolejna rama z wahaczem więc jak dotrze to zrobię Ci szczegółowy opis z fotkami.
Zapisane

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 02, 2016, 16:25:00 »

Powoli staram się przygotowywać elementy do lakierowania. Poniżej parę zdjęć z operacji czyszczenia i zabezpieczenia podkładem. Jak wszystkie będą gotowe, zajmę się szpachlowaniem.
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2016, 16:26:35 wysłana przez biuck »
Zapisane

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 05, 2016, 22:18:04 »

osłona przedniego widelca
 
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 07, 2016, 08:49:03 »

Widzę, że jesteśmy na podobnym etapie odnawiania tych samych SZATANÓW :D toteż zapytam, może znasz org kody RAL kolorów tego sprzęta?
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 07, 2016, 19:50:09 »

Jeszcze nie, ale jestem tak daleko od tego etapu że moja niewiedza musi zostać mi wybaczona  :D . Nawet nie wiem jakie barwy finalnie przyjąć. Ale jak coś znajdę to dam znać.
 
Kolejne graty:
Błotnik przód
Zapisane

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 18, 2016, 19:31:59 »

Dziś nie mogę wyrwać się do Jawki, więc wyrwałem Jawkę do mnie. Biorę się za licznik
Stan przed zabiegami
 
Zapisane

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 18, 2016, 19:37:13 »

I w trakcie rozbiórki. Tarcza już umyta, podobnie jak o-ring i podkładka.
Podczas rozkładania zauważyłem że wskazówka była wstępnie napięta. Licznik był już rozbierany, więc nie wiem czy tak miało być. Czy ktoś wie czy powinienem naciągnąć ją ponownie przed złożeniem?
 
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 18, 2016, 19:41:11 »

Przeważnie na tarczy licznika jest namalowane takie malutkie zero lub inny znaczek i wskazówka w spoczynku powinna być równo z tym znakiem kiedy przełożysz ją przez bolec ograniczający.
Ale na zdjęciach nie widzę takiego symbolu.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 31, 2017, 19:21:03 »

Po pewnym czasie chciałbym się pochwalić postępami. Niewielkie, ale zawsze.
Licznik jest prawie gotowy. Prawie, bo się okazało że ramka nie jest wg oryginalnego wzoru. Taka jak oryginał kosztuje około 100zł, więc się tak waham już od pół roku, a licznik leży.
Co by nie było, tak wygląda po reanimacji.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2017, 19:24:50 wysłana przez biuck »
Zapisane

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 31, 2017, 19:43:59 »

Kolejna mały krok do przodu to koła. Stare były oryginalne, ale ich ratowanie jest ekonomicznie nieopłacalne. Dlatego zdemontowałem piasty, oczyściłem z całego tego syfu i obecnie czekają na szkiełkowanie. (muszę tylko znaleźć czas aby je dostarczyć). Do odratowania jest tylko przednia, ponieważ tylna ma strasznie rozbite otwory pod zębatkę. Inną piastę już mam, więc jest OK.
Najważniejsze jednak na czym mi zależało to nyple. Gdzieś na forum znalazłem informację że oryginalne były mosiężne. Jakaż była moja radość gdy usunąłem brud.  :P
Obecnie odzyskałem ponad połowę z pierwszego koła. Z 36 szt:
- jeden był pęknięty
- jeden się urwał (szprycha została w środku)
- osiem leży w coca-coli
Reszta się wyczyściła, co nie trwało 10 minut.  >:( . Status na zdjęciach wg poszczególnych kroków:

a) zdemontowane z koła i zamoczone w ropie
b) zdemontowane ze szprych i wymoczone w roztworze soli i octu
c) wypolerowane (pilnik iglak dla grubego nalotu + gąbka ścierna + pasta tempo + mleczko do polerowania srebra
Zapisane

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2942
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 31, 2017, 19:59:14 »

Lubię takie dokładne renowacje - miło popatrzeć.
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

janosikmz19822

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 234
  • motórów kilka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 31, 2017, 21:51:15 »

Fajnie że sianka się odradza  :P . Takie zapytanie mam bo widziałem tam w siance wahacz blaszany da się go zamontować w mustangu?
Zapisane
    Status GG

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 31, 2017, 22:13:17 »

Dziękuję za pozytywne komentarze. To bardzo motywuje do dalszej pracy.
Co do tłoczonego wahacza w mustangu, myślę że nie było by większego problemu. Mam ramę z mustanga która miała służyć jako dawca mocowań silnika i nie zauważyłem większych różnic w stosunku do ramy Kaczki (inne jest chyba tylko mocowanie siedzenia i nie ma wąsów za główką ramy)
Osobiście uważam że nie wyglądało by to dobrze. Po za tym żeby wybić sworzeń z ramy (konieczne do wymiany wahacza) to trzeba nadludzkiej mocy. Zobacz na inne renowacje - ze względu na trudności, większość nie rozłącza ramy od wahacza do malowania.
Ilość tłoczonych wahaczy na sprzedaż jest żadna, a i łącznie z ramą są coraz rzadziej spotykane. Tylko typy 05 i 20/21 z początku produkcji takie miały. Ja mam jeszcze jeden zapasowy i myślę że będzie leżał na półce dla potomności.
Zapisane

janosikmz19822

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 234
  • motórów kilka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 01, 2017, 03:13:10 »

Mam mustanga z końca produkcji stan zdewastowana.
I taka wersja mi się marzy w żółtym kolorze.
http://img.motorkari.cz/upload/images/databaze/2006-09/19587.jpg?94903
Zapisane
    Status GG

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 01, 2017, 17:34:40 »

Może o Kaczkach już trochę wiem, ale o Mustangach nie wiele..
Faktycznie były takie wersje z początku produkcji.  :o
http://www.jawa-50.cz/clanek/jawa-50-typ-23-mustang-informace-a-vyvoj-prototypy-export-html.html

Zdecydowałem że będę reanimował ramę. Mimo że jej stan był agonalny, zawsze to oryginał. Aby to zrobić musiałem znaleźć dawcę. Udało się za grosze kupić dwie, jedną z mustanga a drugą z kaczki. Co prawda krzywą, ale za to z tłoczonym wahaczem.
Wymianie poddane zostały:
- mocowanie siedziska
- kompletne mocowanie silnika
- ogranicznik skrętu
- kaseta zamka
Dodatkowo naprawione zostały ubytki w mocowaniu osłony filtra powietrza. Do zrobienia został zawias kanapy.
Co ciekawe, jak już wszystko zostało pospawane, znalazłem w Czechach nowe mocowanie siedzenia. :(
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2017, 23:03:25 wysłana przez biuck »
Zapisane

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 02, 2017, 23:15:15 »

c.d.
 
Zapisane

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 02, 2017, 23:17:21 »

c.d.
Zapisane

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 02, 2017, 23:19:14 »

.
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 03, 2017, 19:51:13 »

Widzę że dużo roboty jest ale radzisz sobie całkiem nie źle.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

gucio695

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 03, 2017, 19:57:57 »

Ładna robota. 3mam kciuki
Zapisane
CZ 450 '62, WFM 06 S34 '64, Virago XV1000 '85
> Lubie Starsze :)

janosikmz19822

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 234
  • motórów kilka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 03, 2017, 21:12:31 »

Fajny pomysł że oryginalną ramę naprawiasz .  :)
Zapisane
    Status GG

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 13, 2017, 19:15:06 »

Kontynuując temat ramy... Zawiozłem ją do znajomego, żeby pospawać wszystko na gotowo. Elektrycznie się bałem że to brzydko wyjdzie. Następnie zabrałem się za oczyszczenie i zabezpieczenie. Czyściłem szczotką metalową na szlifierce, a następnie na ramę poszedł odrdzewiacz. Potem ponowne czyszczenie, odtłuszczanie i podkład. W tym stanie poczeka sobie na szpachlowanie i lakierowanie.
Link dla potomnosci
http://jawa-50-technika.webnode.cz/barvene-kombinace/
 
« Ostatnia zmiana: Sierpień 13, 2017, 22:12:39 wysłana przez biuck »
Zapisane

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpień 13, 2017, 19:28:45 »

Coraz bliżej też do składania kół. Piasty odbyły kąpiel w szkle. Mówią że aby powstrzymać pasywację aluminium, warto piasty anodować albo pokryć bezbarwnym (proszkowo). Ja wybrałem malowanie z puszki w domowych warunkach, a czy nie będę żałował, zobaczymy w przyszłości.
Zakupiłem też szprychy z nyplami. I teraz najlepsze... Mam już od dłuższego czasu szprychy które miały być do Jawki, ale mają większy gwint, średnicę szprychy i nyple nie wchodzą do obręczy. Kupiłem więc kolejne, z gwintem M3,5. Pasują do obręczy i piast, ale nie do oryginalnych mosiężnych nypli. Różnica po zewnętrznej gwintu to 0,3 mm.... I co teraz? Ktoś się z tym spotkał?
Zapisane

gucio695

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 61
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 14, 2017, 15:06:28 »

Takie przechery ze szprychami przechodziłem w Komarku. Komarek miał byc doprowadzony do stanu używalności  to finalnie założyłem komplet cieńszych z dalekiego wschodu na "srebrnych" nyplach
Zapisane
CZ 450 '62, WFM 06 S34 '64, Virago XV1000 '85
> Lubie Starsze :)