Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Październik 30, 2020, 23:05:27
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"  (Przeczytany 8858 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 18, 2017, 22:22:34 »

Ja się tak szybko nie poddam. Nie po to siedziałem tyle godzin polerując te nyple  ;D
Ponieważ czekam na gwintownik, zająłem się kolejnym elementem.
Blacha siodła.
To już trzecia z jaką mam styczność. Moja oryginalna ma więcej rudej, ubytków i pęknięć niż metalu. Nie było szans na ratunek. Kupiłem drugą, ale po zdjęciu pokrowca i gąbki okazało się że jej stan to 3+. Ponieważ to nie ma być renowacja na 3+, postanowiłem poczekać na kolejną szansę. Zdarzyła się. Adrian zadzwonił że ma coś na poziomie. I rzeczywiście, stan jest akceptowalny.
Jak zwykle czyszczenie do gołego, podkład, szpachla i znów podkład. Natomiast teraz nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi na pytanie, jaki oryginalnie kolor na tym elemencie powinien być. Czy ktoś wie jaki numer RAL-a użyć? Będę wdzięczny za wskazówki.
Zapisane

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 18, 2017, 23:15:30 »

Muszę podzielić się z Wami tym co znalazłem podczas szukania kodu lakieru RAL dla Sianki, ponieważ to ciekawa historia, mało znana.... otóż nie jest ona taka pierwsza lepsza. Jak ktoś czytał moje wcześniejsze wypociny to pamięta, że moja Sianka nie ma tabliczki znamionowej, więc rok produkcji jest nieznany. Mój szacunek bazujący na osprzęcie to 70-71r. Dziś już wiem że jest to na bank typ 20, a nie 05 ponieważ ma inne mocowanie wydechu, inne pokrywy piast itd (czyli nie starsza niż 66r) oraz licznik od prawej do lewej, tłoczony wahacz i wydech cygaro (czyli nie młodsza niż 74). Ostatnio znalazłem jednak opis dwóch Jawek z 68r. które pozwoliły mi zawęzić czasookres produkcji Sianki. Jawki te posiadają numer silnika "wyjęty" z seryjnej produkcji. Okazuje się, że firma Jawa wyprodukowała pewną pulę silników dla filmy Indian Boy Racer z USA. Ponieważ popyt na silniki był kiepski, to użyli ich w Jawkach na lokalny rynek. Nie przebijali numerów, tylko nabili na tabliczkę to co było na silniku, więc stworzyli jakby partię Jawek o innej, odrębnej numeracji do równolegle produkowanych. Numery te znajdowały się na mocowaniu silnika do ramy i powielały się z numerami nadanymi kiedyś dla poprzednika Jawy 50 (Jawy 550). Owszem, możliwe że silniki te trafiły też na półki do sklepów i jak ktoś kiedyś pisał w tym temacie, może to być drugi silnik z Motozbytu, ale sądząc po stanie karterów daje sobie rękę uciąć że ten silnik siedzi w Siance od nowości.
Poniżej zdjęcie Jawki z 68r. na którym widać numery silnika wybite na mocowaniu do ramy oraz zdjęcie numerów z mojej Sianki. 
Zapisane

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 27, 2017, 20:19:44 »

Dokończyłem renowację blachy siedzenia. Zestaw czeka na montaż. Nie wiem czym zamocować pasek. Jak to było w oryginale?
Zapisane

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 27, 2017, 20:32:06 »

I udało się po nierównej walce dopasować nyple do szprych. Nie obyło się bez gwintownika i narzynki M3.5. Ogólnie jest ok, ale do ideału daleko. Jak będę robił jeszcze kiedyś inną Jawke to już wiem że szprychy szprychom nie równe. Koło zaplecione czeka na drugie... a potem centrowanie.
Zapisane

muczacz

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1265
  • gazu gazu na wirazu
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 27, 2017, 20:54:01 »

Dokończyłem renowację blachy siedzenia. Zestaw czeka na montaż. Nie wiem czym zamocować pasek. Jak to było w oryginale?
jak miałem jawkę w 1978 roku to miała pasek
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Jawkomaniak

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 19, 2017, 21:00:53 »

Coś się dzieje w temacie? Co to za obręcze?
Zapisane

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 30, 2019, 18:32:47 »

Dzieje się, ale wolno.

Obecnie jestem na etapie renowacji tylnych amortyzatorów. Oryginalne poddałem weryfikacji, ale nie trzeba być znawcą żeby stwierdzić że stan jest słaby (to te czerwone). Uszkodzenia zewnętrznych osłon były na tyle duże że nie było sensu ich brać pod uwagę. Wewnętrzne elementy podobnie. Tak naprawdę jedynie tłoczysko z jednej sztuki oraz metalowe prowadniki tłoczysk były OK.

Kupiłem więc drugą parę i zdemontowałem (te czarne)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 30, 2019, 18:39:29 wysłana przez biuck »
Zapisane

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 30, 2019, 19:04:21 »

Po demontażu zweryfikowałem tłoczyska. Jedno miało mocne rysy w części która pracuje w o-ringach uszczelniających. Postanowiłem więc że spróbuję zdemontować czerwony zestaw i może tam będą lepsze. Niestety, pierwszy amortyzator się poddał (urwał się gwint w miejscu kołkowania górnego uchwytu). Drugi się rozkręcił, ale tłoczysko miało jeszcze dodatkowo oprócz rys wżery.

Żeby zapobiec uszkodzeniu nowych o-ringów podczas pracy tłoczyska, przepolerowałem je w tokarce papierem ściernym (od 320 do 1500). Nie można przesadzić bo zbyt mocno zredukowana średnica spowoduje wycieki. Ja polerowałem aż znikły ostre krawędzie. Ogólnie zrobiłem trzy, ale zastosuje dwa najlepsze.
Osłony zostały całkowice oczyszczone ze starej farby. Następnie dostały dwie warstwy podkładu. Kolejny krok to matowienie papierem wodnym, ponieważ leżały zapodkładowane około pół roku...
Na podkład położyłem lakier akrylowy o odcieniu zgodnym z oryginałem.

Zapisane

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 30, 2019, 19:30:47 »

Przepraszam że piszę post pod postem, ale naprawdę nie wiem jak inaczej dodać wszystkie zdjęcia w jednym.

Opisane powyżej czynności to bliższa lub dalsza przeszłość. Obecnie składam to w całość.
Oczywiście nie zapomniałem o uszczelnieniach. Udało mi się kupić komplet naprawczy. Jak zaczynałem renowację, byly dostępne tylko w czeskich sklepach. Obecnie widzę że można je dostać także w u nas.
Zestaw składa się z 4 o-ringów 10*2, dwóch pierścieni teflonowych mniejszych i dwóch większych oraz najważniejsze - skórzanych membran, które dotąd widziałem tylko w pompkach. Ciekawostką jest fakt że dużych podkładek teflonowych raczej nie da się wymienić, mimo że są w zestawie. Ich średnica wewnętrzna jest mniejsza niż średnica oprawy tłoczyska i gwintu który wkreca się w połówkę amortyzatora gdzie jest olej. Jak to nałożyć bez uszkodzenia - nie wiem. Dlatego podczas montażu użyłem opraw z amortyzatorów które kupiłem jako dodatkowe, ponieważ tam teflony są OK. Trochę mi szkoda, ponieważ oryginalne oprawy są również w niezłym stanie, ale wymagają wymiany teflonów, które nie wiem jak zrobić.
Ciekawostką jest fakt, że nowesze amortyzatory mają inną konstrykcję opraw. Górna wkładka gwintowana, w której są dwa o-ringi jest zagniatana (4 zagnioty na średnicy). Moje oryginalne mają kołkowanie. Jak zerkniecie w katalog części do Jawy 50, to zobaczycie że właśnie kołkowane rozwiązanie jest przywołane na schemacie. Więc jeżeli będziecie rozkładać jakieś amortyatory z nieznanego źródła (roku) to możecie założyć że kołkowane to lata 69-71, zagniatane będą nowsze.

Podsumowywując, oprawy kołkowane sobie zostawiłem na pamiątkę i przyszłość, a składam na nowszych oprawkach.

Ostatnie fotki pokazują jak i w jakiej kolejności założyć podkładki i uszczelnienia. Ważna informacja - aby rozkręcić dolną część tłoczyska, trzeba najpierw zakręcić na maksa nakrętkę (tą naciętą pod secjalny klucz hakowy). Następnie końcówkę gwintu trzeba podtoczyć/zeszlifować ponieważ gwint jest spęczony aby nakrętka podczas pracy się nie odkręciła. Dopiero po zredukowaniu zewn. średnicy gwintu można wszystko rozłożyć. Jak już wszystko wymienicie, zakręcicie nakrętkę to gwint trzeba ponownie rozbić aby zabezpieczyć nakrętkę.


Tłoczysko do oprawy proponuję włożyć (oczywiście stosując olej) od dołu, tzn tak aby przez o-ringi przepychać końcówkę bez spłaszczeń pod klucz. To zminimalizuje ryzyko ścięcia o-ringów. Ja zrobiłem dla pierwszej sztuki odwrotnie i teraz czekam na nowe oringi.

Dlatego dalsze kroki już wkrótce....
Zapisane

grzesiek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • CZ 175, jawa 50, HONDA CB 750 oraz HONDA CB 1300
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #59 dnia: Luty 02, 2019, 19:30:43 »

A jakiego źródła masz szprychy i nyple? Kiedyś kupowałem z gmoto niestety mieli od simsona więc inny kąt wygięcia miały. Poszukuję dobrych.
Zapisane

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #60 dnia: Luty 03, 2019, 09:39:16 »

Nyple są oryginalne, poddane tylko czyszczeniu i polerowaniu. Szprychy z portalu aukcyjnego, ale też miały zły kat. Musiałem je doginac i gwintowac bo moje nyple to gwint M3,5 a zamienniki mają M4
 
« Ostatnia zmiana: Luty 03, 2019, 09:41:17 wysłana przez biuck »
Zapisane

kuba.g6

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 142
  • Jawa 50 Mustang 1978 | CZ 175 - 487.0 1988
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #61 dnia: Luty 03, 2019, 09:53:20 »

Jak szukasz informacji czym różniły się poszczególne serie jawki, w ramach danych modeli to polecam stronę http://www.jawa-50.cz/ co prawda po czesku ale albo sobie poradzisz albo zrobi to translator :D
Zapisane
- Z mustanga ścigacza nie zrobisz. - Xepher
- Ale próbować warto :D - ja

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #62 dnia: Luty 09, 2019, 22:37:40 »

Tak, znam tą stronę.

Udało mi się kupić oringi. Rozmiar to 9 * 2,5 czyli inny niż ten podany w serwisówce. Zakłada się trochę ciężko, ale najważniesze że świetnie uszczelnia.

Kolejne kroki i efekt finalny poniżej. Nie zrobiłem zdęjcia jak kołkuję górne mocowanie ponieważ ściskanie sprężyny i wkładanie kołka nie idą w parze z aparatem...

Dla potomnych, ilość oleju to 30 ml. Tłoczki moczone w oleju kilka godzin przed włożeniem do tuleji, oczywiście po to aby zmiękły.

Myślę że finalnie efekt jest prawidłowy.

« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2019, 22:39:39 wysłana przez biuck »
Zapisane

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 686
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #63 dnia: Luty 09, 2019, 23:29:41 »

Podziwiam Twoja wytrwałość w odbudowie  :)
Jak kiedyś pracowałem przy swojej Kaczuszce to zwyczajnie kupowałem nowe zamienniki.
Tak wyglądała po skończeniu.

« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2019, 23:41:47 wysłana przez Bison »
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
CZ 350 typ 472.6 - 1987
Jawa 350 typ 640 - 1989
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
Skoda Favorit 1,3 - 1993
Honda ST 1100 - 2001

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #64 dnia: Wrzesień 20, 2020, 19:54:28 »

Hej,

Po dłuższym czasie nastąpił powrót do prac nad Sianką. Nie wiem na jak długo, ale zawsze trochę do przodu. Po zabawach z blachami które zakończyły się 1,5 roczną przerwą na ocieplanie domu teraz dorwałem się do silnika. Na początek gaźnik.

Poniżej kilka zdjęć przed i po. Gaźnik jest oryginalny, po czyszczeniu wygląda nawet jak nowy. Oczywiście wszystkie dysze, zaworki i pływak nowe. Śrubki pokrywy pływaka były również słabe, i dwie różne więc pogrzebałem w pudełkach ze śrubami z dawnych lat i dobrałem takie które wyglądają na oryginały.
Śruby połączenia gaźnika z króćcem póki co są z Castoramy, ale jak przyjdą uszczelki to dobiorę odpowiednie.
Odpowiedź na pytanie czy będzie działał poznamy jak odpalę :)
Zapisane

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 118
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #65 dnia: Wrzesień 20, 2020, 21:06:56 »

Jak tak ładnie wyczyściłeś gaźnik? Sodowanie?
Zapisane
    Status GG

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #66 dnia: Wrzesień 21, 2020, 07:15:24 »

Szkielko.
Zapisane

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #67 dnia: Wrzesień 21, 2020, 21:02:28 »

Dziś prezentuję blat roboczych dobroci. Wiekszos czeka na mycie i segregację. Obstawiam 30% do kosza.
A tak dla rozrywki zrobiłem 5 minutową renowację śruby wlewu oleju. Może jestem dziwny ale takie detale mnie cieszą najbardziej  :P

Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #68 dnia: Wrzesień 22, 2020, 21:25:42 »

Nie nie jesteś dziwny  ;) po prostu lubisz jak coś jest dobrze zrobione i tak powinno być.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #69 dnia: Wrzesień 25, 2020, 21:40:49 »

Och. Dziękuję marian.   ::)

Dzis trochę o iskrowniku. Jak go zastałem w silniku to byl.. i tyle. Wykopałem go ostatnio z elementów do renowacji i zacząłem prace nad przywróceniem go do życia. Poniżej trochę zdjęć. Przerywacz jest nowy, wymieniłem też filce. Reszta oryginal. Ciekawostka to stojan, który ma oznaczenie 05 czyli poprzednika jawy 20. I to kolejny kamyczek do układanki odnośnie roku produkcji mojej sianki. W odmętach piwnicy znalazłem takie pierdoly które miałem wywalić 20 lat temu ( po tacie) a teraz są na wagę złota. To te pudełka po sałatkach. Byl tam nit do blaszki z filcem. O jaka była radość. Efekt końcowy to ostatnie foto.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2020, 21:49:01 wysłana przez biuck »
Zapisane

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #70 dnia: Wrzesień 29, 2020, 21:44:05 »

Dzisiaj skończyłem przygotowywanie karterow do montażu. Trochę zeszło, bo szkiełkowałem pierwszy raz takie coś wiec i nauki sporo. Efekt jest jakiś, ale na kolejny silnik plan będzie inny. Inne szkło, inaczej trzeba przygotować powierzchnie i tez inne ciśnienie użyć na początku a innym kończyć. Ale hmmm.. uczę się  :)
Wyszkiełkowałem tez śruby. I tu uwaga dla tych co to mówią że zniszczyłem gwinty. Nie udało się.
Kupiłem tez na portalu nowe, ale chyba zostaną na inne okazje. Jakieś takie .... no nie pasują. Za nowe i za ładne. BTW, nie mam dostępu do cynkowni, ale wydaje mi się ze oryginalnie tez nie były cynkowane. Gdyby jednak ktoś z okolic Bielska miał namiar na cynkownie która robi małe graty to proszę o namiar. Mam jeszcze sporo innych rzeczy do ocynku.
Ale, wkrótce montaż... nareszcie.
Zapisane

michal_kubek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • CZ 175 450 1962r.
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #71 dnia: Wrzesień 29, 2020, 21:53:18 »

Wygląda ładnie. Jakim granulatem robiłeś i na jakim ciśnieniu jeśli można wiedzieć?
Zapisane

biuck

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa Sianka
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #72 dnia: Wrzesień 30, 2020, 21:52:36 »

Szkiełko 150 do 250 mikronów. Ciśnienie różne, startowalem od 4 bar, ale ponieważ wyszły mi różne odcienie elementów to podniosłem do 6 bar. Niestety zrobiłem błąd. Wcześniej jeden karter był wypolerowany, pokrywa wyczyszczona papierem do gradacji 1500, natomiast reszta została tylko umyta. Przez to czesc elementów została pozbawiona pasywacji i zrobiła się po szkiełkowaniu jasniejsza. Podnosząc cisnienie wyrównałem odcienie ale powierzchnia wyglądała jak po piasku, wiec znowu poszło do poprawki na 4 bar z dużą dyszą. Na przyszłość nauczka - albo wszystko trzeba przygotować tak samo papierem ściernym albo nie dotykać. Ja chciałem się pozbyć wyplywek po formie a także uszkodzeń powstałych przez lata więc poprawiając wygląd nie zrobiłem tego tak samo dla wszystkich elementów silnika. Myślałem ze szkielkowanie to wyrówna, a nie jest tak do końca. Finalnie jestem zadowolony, tylko można to było zrobić szybciej.
To co zmienię na przyszłość to wielkość szkiełka na 1 stopień w górę aby otrzymać bardziej błyszczący wygląd.

Z nowości, zacząłem montaż. Obsadziłem łożyska i złożyłem automat biegów. Mam starszą wersję ze sprężynkami od zenita :D. Włożyłem skrzynie i na tym koniec. Jutro musze kupić nową przesuwke, bo stara jest taka średnia. Szukam tez silikonu bezbarwnego do uszczelnienia karterów. Wystajacy czerwony mnie nie zadowala.
Zapisane

muczacz

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1265
  • gazu gazu na wirazu
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #73 dnia: Wrzesień 30, 2020, 22:12:38 »

polecam sodowanie jutro wkleję zdjęcia z sodowania tłoków z nagarów, fajna sprawa czyści elegancko ale nie zbiera aluminium nawet jak będziesz trzymał pistolet długo w 1 miejscu
« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2020, 13:46:18 wysłana przez muczacz »
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

Pawand

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 795
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: biuck - Jawa 50 typ 20 "Sianka"
« Odpowiedź #74 dnia: Wrzesień 30, 2020, 23:25:43 »

Szkiełko 150 do 250 mikronów. Ciśnienie różne, startowalem od 4 bar, ale ponieważ wyszły mi różne odcienie elementów to podniosłem do 6 bar. Niestety zrobiłem błąd. Wcześniej jeden karter był wypolerowany, pokrywa wyczyszczona papierem do gradacji 1500, natomiast reszta została tylko umyta. Przez to czesc elementów została pozbawiona pasywacji i zrobiła się po szkiełkowaniu jasniejsza. Podnosząc cisnienie wyrównałem odcienie ale powierzchnia wyglądała jak po piasku, wiec znowu poszło do poprawki na 4 bar z dużą dyszą. Na przyszłość nauczka - albo wszystko trzeba przygotować tak samo papierem ściernym albo nie dotykać. Ja chciałem się pozbyć wyplywek po formie a także uszkodzeń powstałych przez lata więc poprawiając wygląd nie zrobiłem tego tak samo dla wszystkich elementów silnika. Myślałem ze szkielkowanie to wyrówna, a nie jest tak do końca. Finalnie jestem zadowolony, tylko można to było zrobić szybciej.
To co zmienię na przyszłość to wielkość szkiełka na 1 stopień w górę aby otrzymać bardziej błyszczący wygląd.

Z nowości, zacząłem montaż. Obsadziłem łożyska i złożyłem automat biegów. Mam starszą wersję ze sprężynkami od zenita :D. Włożyłem skrzynie i na tym koniec. Jutro musze kupić nową przesuwke, bo stara jest taka średnia. Szukam tez silikonu bezbarwnego do uszczelnienia karterów. Wystajacy czerwony mnie nie zadowala.

Kup srebrny wysokotemperaturowy.Nawet jak wszystkiego  z zewnnątrz nie usuniesz to nie ma różnicy w kolorze.
Zapisane