Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Grudzień 15, 2019, 23:10:13
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: najtańszy zapłon elektroniczny Jawa 350 6v 12V - zrób to sam :)  (Przeczytany 10370 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
Odp: najtańszy zapłon elektroniczny Jawa 350 6v 12V - zrób to sam :)
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 18, 2016, 23:59:26 »

Jest reulacja, jest zmienny kąt ;-)

Nie jestem znawcą, ale nie widzę możliwości oddzielnej regulacji dla każdego cylindra. Zakładając jednak, że wał jest idealnie złożony, a zapłon starannie wykonany, to taką regulację można sobie odpuścić. Pozostaje aktualne pytanie o rodzaj cewek wykorzystanych w tym zapłonie. I kolejna kwestia, czy wykonałbyś Kolego taki zapłon na zamówienie i cena oczywiście ...
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

Andrzejek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 99
Odp: najtańszy zapłon elektroniczny Jawa 350 6v 12V - zrób to sam :)
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 19, 2016, 00:21:39 »

Zapłon był zaprojektowany jako zamiennik platynek i podobnie jak platynki ustawiasz oddzielnie dla lewego i prawego cylindra. Tak też i kąt zapłonu wyliczany jest oddzielnie dla prawego i lewego cylindra. Wspłpracuje ze standardowymi cewkami w instalacji 12V a i w instalacji 6V też powinien działać. W razie uszkodzenia zakładamy platynki i nadal cieszymy się jazdą. Nad ceną nie zastanawiałem się, wykonałem go jako próbę poprawienia fabrycznego zapłonu, W końcu tematem jest najtańszy elektroniczny zrób to sam. Sam zrobiłem i napisałem ile mnie wyniósł ;-)
Zapisane

puciu

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 33
  • CZ 350 84r.
Odp: najtańszy zapłon elektroniczny Jawa 350 6v 12V - zrób to sam :)
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 19, 2016, 16:08:00 »

Temat interesujący.
Jednak podobnie jak second nie widzę możliwości oddzielnej regulacji dla cylindrów.
Czujniki są na jednej płytce.
Wyjaśnij proszę jak krowie na rowie.
Zapisane

oskare2345

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 110
  • bez młota nie robota
    • Moja praca, czyli projektowanie wnętrz :)
Odp: najtańszy zapłon elektroniczny Jawa 350 6v 12V - zrób to sam :)
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 19, 2016, 17:50:33 »

Nawet jeśli na alternatorze występują niewielkie drgania to łącząc je ze sporą temperaturą pod pokrywą może dojść do sytuacji w której któryś lut przestanie ciągle przewodzić prąd. Co do osobnej regulacji dla obu cylindrów to czasem nie jest ona taka jak w zapłonie "sovek" (szlifowanie łopatek wirnika)? Wszystko wygląda estetycznie lecz jednak wypadałoby zalać wszystkie elementy specjalnym klejem (takim jakim zalewa się elektronikę w specyficznych warunkach) usuwającym wibrację elementów i izolującym od czynników zewnętrznych.
Zapisane
bez motura mina ponura a najlepsza motura to jawa
w garażu:
suzuki dr 350N 1992
Jawa 634.7
2.5x jawa 90 roadster 1972
jawa 50 typ 23 mustang 1977
jawa babetta 1986
romet pony m1
ogar 200

W126 560SEC

Andrzejek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 99
Odp: najtańszy zapłon elektroniczny Jawa 350 6v 12V - zrób to sam :)
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 19, 2016, 20:14:32 »

Co do oddzielnej regulacji ze względu na stosunkowo mało miejsca na płytce, płytką ustawiamy dla prawego cylindra, dla lewego zaś piłujemy delikatnie przesłonę, która jest z blaszki aluminiowej i została przycięta niesymetrycznie o kilka stopni właśnie w celu ustawienia dla lewego cylindra. Proszę wziąść pod uwagę, że nie jest to produkt komercyjny i jak dla mnie taki sposób regulacji nie sprawia żadnych kłopotów.  Co do montażu elementów to czas pokaże jak na razie po około 2500 km nie widać, żeby mechanicznie czy elektrycznie coś się z nimi działo. Co do masy zalewowej to masz racje mam taką elektroizolacyjną  na bazie silikonu i układy narażone na wilgoć jak na przykład elektronika w zegarach są nią powleczone. Co do temperatury nie mierzyłem ile jest w okolicy płytki ale widziałem podobne rozwiązania w necie i założyłem, że nie będzie miała wpływu na działanie ijak na razie nie ma ;-) Natomiast regulator alternatora, który umieściłem w karterze miał za gorąco i musiałem zrezygnować z PWM na procku i zrobić klasyczny na tranzystorach i jest OK.
Zapisane

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
Odp: najtańszy zapłon elektroniczny Jawa 350 6v 12V - zrób to sam :)
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 19, 2016, 22:06:39 »

Czyli regulacja na takiej samej zasadzie jak w zapłonie sovek - piłowanie wirującego elementu. Jeśli w soveku metoda dała wynik pozytywny, to i w tym przypadku powinno być podobnie. Brawo, zapowiada się hicior ...   :)
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

Orzeszek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 680
  • CZ 350 1982 ,CZ 350 1984
Odp: najtańszy zapłon elektroniczny Jawa 350 6v 12V - zrób to sam :)
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 19, 2016, 22:27:59 »

ok zamawiam taki zapłon dam nawet 300 stówki montujesz i regulujesz ok
pozdrawiam
Zapisane
    Status GG

Andrzejek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 99
Odp: najtańszy zapłon elektroniczny Jawa 350 6v 12V - zrób to sam :)
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 20, 2016, 00:38:54 »

Projektując w pierwszym założeniu na alternatorze miały być tylko czujniki i wtedy można by zrobić regulacje również lewego cylindra. Też miałem wątpliwości co do temperatury tam panującej. Jednak skoro znalazłem w necie, że montują cały regulator znaczy, ze temp. nie przeszkadza. Wtedy zrobiło się za mało miejsca żeby rozdzielić to na płytce i znacznie łatwiej było zrobić na przesłonie. Dla stałego kąta nie ma problemu zrobić, producent podaje jaki i każdy sobie może ustawić. Dla zmiennego też nie ma problemu pod warunkiem, że producent poda charakterystykę. Nie ma problemu wprowadzić regulacje od obciążenia czy temperatury, pod warunkiem, że mamy dane. Projektując układ dla siebie i wgrywając mapę robię to na swoją odpowiedzialność i wydaje mi się, że u mnie ta mapa się sprawdza. Przestawiając całą płytkę możemy sobie całą krzywą (kąty) podnieść albo opuścić. Myślę, że ktoś dobrze osłuchany ze swoją maszyną mógłby potestować bo jeżeli nie dysponujemy hamownią to jedyna możliwość sprawdzenia prawidłowości mapy.
Zapisane

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
Odp: najtańszy zapłon elektroniczny Jawa 350 6v 12V - zrób to sam :)
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 20, 2016, 09:45:28 »

ok zamawiam taki zapłon dam nawet 300 stówki montujesz i regulujesz ok
pozdrawiam

Uważam, że cena 300 złotych byłaby ceną z sufitu. Za 230 złotych można zakupić zapłon sovek. Montaż i regulacja takiego zapłonu jest elementarnie prosta. Posiadam w użytku taki zapłon w jednym motocyklu i jak na razie spisuje się on bardzo dobrze tyle, że przejechałem na nim dopiero ok. tysiąc kilometrów. Także tego ...
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1668
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: najtańszy zapłon elektroniczny Jawa 350 6v 12V - zrób to sam :)
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 20, 2016, 11:36:08 »

Second wybierz się gdzieś dalej to przekonasz się na własnej skórze czym jest magia ukraińskiej elektroniki :)
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

Andrzejek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 99
Odp: najtańszy zapłon elektroniczny Jawa 350 6v 12V - zrób to sam :)
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 20, 2016, 12:54:21 »

Co do montażu to wydajmi mi się, że też nie jest skomplikowana. Odpinasz przewody od przerywaczy demontujesz płytkę z przerywaczami, przykręcasz elektroniczną, podpinasz przewody od przerywaczy, jedynym utrudnieniem jest to, że musisz doprowadzić +12V i masę. Odkręcasz srubę mocującą krzywke przykręcasz tarczę wstępnie ustawiając aby odpowiednia krawędź była w szczelinie. Następnie regulujesz już jak klasyczny zapłon płytką ustawiając na odpowiednią wartość. Jeżeli nie chcesz ustawiać oddzielnie dla lewego cylintra to przy symetrycznej tarczy koniec regulacji.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
48 Odpowiedzi
12078 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 20, 2009, 19:24:19
wysłana przez BALTAZAR
55 Odpowiedzi
17669 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 09, 2013, 23:02:21
wysłana przez marian
142 Odpowiedzi
47965 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 16, 2015, 15:26:13
wysłana przez Maks
2 Odpowiedzi
1870 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 22, 2015, 07:46:02
wysłana przez gustaw
193 Odpowiedzi
51172 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopad 07, 2017, 06:57:18
wysłana przez Yabaman