Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 15:36:45
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu

Autor Wątek: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?  (Przeczytany 57720 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jawsim

  • Gość

Bracia jako,że z pełną odpowiedzialnością mogę przyznać,że ta przeróbka jest wydajna i w moim wypadku solidna mogę w tym temacie opisac to od początku do koñca krok po kroku z wieloma opcjami poszczególnych rozwiązañ i wstępnym kosztorysem. równiez materiały,rodzaj prac i metody byłyby w nim zawarte. nie zrobiłem tego od razu, bo jeśli ktoś nie chce to niepotrzebnie klepałbym tekst na klawiaturze. to jak? mogę umieścić zdjęcia i ilustracje elementów dorabianych.
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 07, 2008, 18:46:44 »

to już adim  zrobi bo musi być akceptacja. ja tekst wbiję tu.
Zapisane

Brein

  • Gość
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 07, 2008, 18:57:25 »

Poniżej przeróbka opisana przez Semaja - natomiast wszystko dokładniej, szerzej lub inaczej mile widziane więc również za :)

http://www.breinride.home.pl/index/tarczaprzod.htm
« Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2008, 19:00:45 wysłana przez Brein »
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 07, 2008, 19:47:02 »

Adaptacja zawieszenia od MZ do motocykli Jawa i CZ po 1986 roku jest o tyle opłacalna o ile jesteśmy w stanie większość z prac wykonać samemu lub po znajomości. Musimy przy tym zdecydować, w jaki sposób chcemy to zrobić. Ja opiszę chyba najprostszą metodę i moim zdaniem, najlepszą.

1)   Materiały
Potrzebujemy ,oprócz knedla na przeróbkę, następujące elementy
-dwa przednie teleskopy kompletne MZ ,jeden z nich z uchwytem pod zacisk
-zacisk hamulcowy MZ, najlepiej też nowe klocki- jak coś robić to porządnie
-przednie koło kompletne MZ
-oś koła razem z nakrętką i pokrywkami łożysk piasty koła i śrubą zaciskającą lewy kielich na dole przy osi
-tarczę hamulcową MZ
-pompkę hamulcową: tu zdania są podzielone- pompy hamulcowe MZ mają opinię cieknących- wadliwe jest tam uszczelnienie tłoczyska ale i nie tylko- czasem cieknie na łączeniu korpusu ze zbiorniczkiem na płyn. Ja osobiście polecam pompkę od motocykla japoñskiego- są często nawet sporo tañsze ,lepiej wykonane i niezawodne, szczelne a także bardziej efektywne.
-kierownica MZ CZ lub podobna- bez spawanych uchwytów klamek
-klamka z uchwytem sprzęgła od MZ- lub CZ- ważne,żeby była podobna do klamki przy pompie.
-przewód hamulcowy MZ- jeśli pompka będzie jednak od MZ
-przewód hamulcowy najlepiej od stosowanej przez nas pompki- zakoñczony oczkami o długości około 1m
-holenderka-tylko w przypadku stosowania „japoñskiego” zestawu pompa-przewód
-podkładki miedziane i płyn hamulcowy minimum dot-4 nigdy R3- bo żre układ.
-nakrętki teleskopów- tzw  redukcje ,ale o nich potem
-dwa paski blachy, np. miedzianej lub aluminiowej o grubości 0,5mm szerokości około 25-30mm (nieco więcej niż dolna półka ma grubości )
-2,5 kg cierpliwości.

2)   Demontaż

W motocyklu demontujemy zegary ,instalację lampy, kierownicę ,lampę, górną półkę,stacyjkę wraz z obudową, koło, błotnik, przednie teleskopy.

3)   Jedziemy z koksem
 
     Zaczynamy od najtrudniejszego- wykonanie redukcji ,żeby zamocować odwracalnie                 ( możliwy szybki powrót do oryginału) rury nośne MZ w półce Jawy/CZ. Redukcja ta zastępuje nam korek teleskopu MZ- czyli potrzebujemy takie DWIE redukcje. Ma ona wygląd walca z dwoma elementami charakterystycznymi i ważnymi- jej dolna część -wkręcana w rurę MZ musi być gwintowana- wymiary identyczne jak część gwintowana korka ( tej śruby zatykającej teleskop od góry ;) ) od MZ. Więc ten wymiar należy pobrać samemu mierząc część korka- skok gwintu ,jego długość, średnica itp. Nad częścią gwintowaną jest kołnierz- który ma oprzeć się o górną powierzchnię rury nośnej. U mnie miał on średnicę o 3 mm większą niż rura MZ- jakieś 38mm. Kołnierz ten ma wysokość 4mm.od dołu styka się jak wspomniałem, z rura nośną- od góry-z półką Jawy, dobrze jeśli kołnierz potraktujemy po dwóch stronach pilnikiem- stworzymy sobie prowadzenie na klucz 36mm. Więc kołnierz nie ma być okrągły na całym obwodzie- musi mieć dwa spłaszczenia naprzeciw siebie.  Zapobiega on wciśnięciu rury nośnej przy obciążeniu. Nad kołnierzem jest część mocująca- jest idealnie walcowa- jej średnica odpowiada otworowi w półce jawy-podobnie jak wysokość. Nie ma konieczności dodatkowego mocowania – teleskop nie wysunie się nam w górę- kołnierz redukcji pod półką jest właśnie po to- nie wypadnie nam też na dół- jest zaciśnięty w dolnej półce... ale o tym za moment.





Jeśli mamy już wytoczoną tą redukcję- jak w koñcu naprawię suport w tokarce to służę pomocą... składamy zawieszenie powoli do kupy.
Po kolei- najpierw wycinamy paski blachy , które uzupełnią nam różnice w średnica rur nośnych MZ względem Jawy- MZ 35mm Jawa 36mm.


 Paski te muszą być włożone w dolną półkę przed montażem lagi. Najlepiej ,jeśli wystają u góry i na dole po 2-3mm. Jeśli chodzi o ich długość to muszą być o około 1,5-2 mm krótsze niż wewnętrzny obwód otworu w dolnej półce jawy. Wkładamy tam nasz paski, dolną ich cześć i górną zaginamy na zewnątrz- to zapobiegnie wysuwaniu się blachy przy wciskaniu i wyciąganiu teleskopów. Nie żałujemy przy wciskaniu lagi- rury nośnej- smarowideł wszelakich.





Na rury zakładamy osłony gumowe , najlepiej od TS dla kamuflażu ;) Wciskamy rury w dolną półkę uzbrojoną już w blaszki dystansowe. Najlepiej wbić w te szczeliny, które się zaciskają po skręcaniu śrubą w dolnej półce dwa ślusarskie śrubokręty- powiększą nam się odrobinę otwory na lagi w półce i łatwiej to nam wejdzie. Po wciśnięciu rur na tyle, że wystają już dobre 10cm ponad dolną półkę  nakładamy uchwyty reflektora i wciskamy lagi na tyle, żeby górna krawęd¼ rury nośnej zgrała się mniej więcej z krawędzią uchwytu lampy. Wkładamy ( jeśli ich tam jeszcze nie ma ) sprężyny, zalewamy oliwę- której do tej pory lepiej nie wlewać- chyba że chcemy mieć fajne plamy na suficie skutkiem pobijania w dolną część teleskopu w trakcie montażu do dolnej półki. Następnie wkręcamy nowe korki- redukcje- zaopatrzone w podkładki uszczelniające z oryginalnych korków MZ.- w rurę nośną. Jeśli nie zrobiliśmy wcześniej dwóch spłaszczeñ na kołnierzu pod klucz 36 płaski to musimy dokręcic redukcję za kołnierz jakąś żabką- ale to marna metoda.







 Montujemy górną półkę. Wciskamy dalej lagi od dołu do momentu gdy górne walcowate części redukcji wejdą nam całkiem w półkę górną a kołnierz oprze się o nią od dołu.









Przy dobrym wietrze górna gumowa tulejka uchwytu lampy zasłoni nam kołnierz i gitara. Skręcamy śrubami ściski w dolnej półce- śruby muszą być mocne- musimy na pierwszym skręcaniu dopasować blachę do rury i do otworu w półce. Lecimy dalej. Można w górnej płaszczy¼nie redukcji zrobić otwór, np M10 na śrubę z talerzykową podkładką z nierdzewki około 40mm średnicy zasłonimy nasze poczynania od góry.









Najważniejsze mamy za sobą- jawa ma zawiechę od MZ. Montujemy zegary ,elektrykę, kierownicę z osprzętem ,na prawą lagę widelca montujemy zacisk. Na kierownice montujemy pompę hamulcową- i tu zonk- Jawy miały spawane uchwyty- więc albo je ścinamy albo kiera od choćby CZ lub MZ. Ja usunąłem stare uchwyty, kupiłem pompę od Kawasaki GPZ a klamka przy niej była bardzo podobna do klamki MZ- więc na sprzęgłową stronę kiery poszła klamka z uchwytem MZ. Korpus manetki gazu lepiej też dać od MZ lub lepiej- od CZ- bo jest on oporowany zaciśnięciem na kierownicy- Jawa miała korpus oporowany na nieistniejących już uchwytach spawanych. Jeśli mamy pompkę od MZ to tylko zakładamy przewód MZ hamulcowy i koło z tarczą- obręcz można zostawić aluminiową wąska MZ lub przezbroić na obręcz Jawa- szprychy zostają od MZ!! Jeśli mamy „zachodnią” pompę i przewód na oczko to musimy przerobić zacisk- w miejsce wkręcanego przewodu dajemy śrubę hydrauliczną-przepustową- tzw HOLENDERKę. Powierzchnia wokół otworu przewodu musi być idealnie płaska względem osi symetrii otworu- inaczej będzie nieszczelność. Najlepiej poszukac takiej holenderki ,żeby miała gwint 10x1mm wysokość gwintu- około 10- 12mm, wysokość części przelewowej- na oczko przewodu- musi nam odpowiadac grubości oczka przewodu hamulcowego plus do tego dwie miedziane podkładki. To moim zdaniem najlepsze rozwiązanie. Odpowietrzanie układu pominę- to chyba potrafi ktoś ,kto dał sobie radę do tej pory. Składamy koło. Najlepiej założyć nowe łożyska do piasty. Zanim zaciśniemy dolną część lagi na osi śrubą M8 musimy kilkakrotnie nacisnąć i zwolnic przednie zawieszenie- bo rozstaw otworów w półce MZ i Jawa jest inny- laga sama przesunie się na grubszej części osi po takim zabiegu i nie będziemy mieli widelca w kształcie litery V. Zaciskamy oś. Reszta to już kosmetyka. Powodzenia. Rysunki na dniach.

nie chce mi się rysować- przy okazji zmiany oliwy w zawieszeniu zrobiłem kilka fotek. mam nadzieję,że komuś to pomoże w pracy.

« Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2008, 23:39:09 wysłana przez Jawsim »
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 07, 2008, 23:29:50 »

w razie czego proszę pytać lub krytykować.
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 07, 2008, 23:52:51 »

owszem,ale na centralnej podtsawce stoi stabilnie- te dwa centy różnicy nie robią.
Zapisane

kamil123

  • Gość
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 08, 2008, 00:28:06 »

No no Jawsim, świetny tekst. Bardzo ucieszyło mnie to, że da się zrobić taką przeróbkę bez ingerencji w jawowskie półki. Coś czuję. że zostaniesz teraz obsypany zamówieniami na te redukcje :>

Pozdrawiam
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 09, 2008, 16:13:11 »

no z tym jest problem- ale każdy mechanik takie ma gdzieś w zapasie używane, lub ktoś kot handluje częsciami. niekiedy jak znajdziesz inną- tzn o innym gwincie trzeba gwintować. ja akurat taka miałem. mam pełno w sumie. albo u pompiarzy- tych co robia pompy do diesli- też często mają zapas różnych holenderek
Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 08, 2008, 22:21:24 »

Ile jest szprych w kole od MZ, i gdzie je tanio kupić, żeby były ładne (chrom)??
Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 08, 2008, 22:31:53 »

5 dych za szprychy.. łooo. zostaje przy starych. Ino je wyczyszczę dobrze:)
Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 09, 2008, 00:01:08 »

Wszystkie odkręcone:) WD40 rulez:)
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 09, 2008, 19:38:33 »

mechanik ja bym poszukał w sklepach z chiñszczyzną takiej klamki najlepiej we¼ połamana ze sobą i coś ci znajda...
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

bakczysaraj

  • Gość
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 11, 2008, 22:03:26 »

Całkowity bezsens. Przy prędkościach występujących w Jawie całkowicie wystarczający jest hamulec bębnowy.

Tylny hamulec jest hamulcem pomocniczym. I o wiele niebezpieczniejsze jest zablokowanie tylnego koła, niż niewielkie niedomagania hamulca bębnowego.
Zapisane

bakczysaraj

  • Gość
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 11, 2008, 22:37:46 »

Może tak. ale to hamulec pomocniczy. Jeśli komuś sie chce dorabiać nową piaste, mocowanie zacisku, pompę, itp.

Tylko po to, żeby stwierdzić, że to niepotrzebny bajer.. , i, że w hamowaniu to za wiele nie pomoże-

to niech się bawi:P
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2221
    • moja stronka
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 18, 2008, 10:36:42 »

ja bym sobie podarował spawanie to jest niebezpieczna czynnośc tym bardziej że to przednie kolo. lepiej kupic inne a co do zabijania łożysk to rozgrzej alu choć troszkę <cheers>
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

gringo

  • Gość
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 18, 2008, 10:43:39 »

kurcze fajna sprawa... chyba sie targne na skalanie cześki napisem mz :P chociaż jakaś taka mnie obsesja napadła żeby szukac przodu jawowskiego z tarczą :P


wie ktoś czy jest miedzy nimi jakas róznica?? w kwestii jakości efektywności itp...
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 29, 2008, 10:04:51 »

Zacisk w MZ to brembo nawet w pierwszysch ETZ zamiast MZ w srodku kółka było to dziwaczne B;) Kazdy zacisk podejdzie trzeba dorobic tylko adapter. Zpawanie lag nie jest ryzykowne podczas hamowania zacisk jest dociskany do lagi;]
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 29, 2008, 12:01:45 »

Cytuj
słyszałem że od europejskich moto z lat 80' , tylko nie wiem ile w tym prawdy
Tak, sporo w tym prawdy, większość "europejskich moto z lat 80'" miało Brembo lub na licencji Brembo.
Niestety Jawa nie  <sadwalk>
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 29, 2008, 22:13:06 »

Turbo jak założysz sobie holenderke to będziesz miał z "tym oczkiem jak w japoñcach" jak założysz przewód z gwinetem na koñcu to będzie jak w emzecie  ;)

Kwestia znalezienia śruby hydraulicznej z odpowiednim gwintem
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 30, 2008, 01:30:21 »

Jeżeli Ciebie to interesuje to tutaj (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/373d03638dc9f40c.html) masz rozpiskę gdzie jeszcze były stosowane klocki takie jak w zacisku od mz. Możliwe więc że niektóre z nich są zamienne z emzetowskimi

EDIT:
Kolejna lista maszyn z klockami od MZ (wystarczyło pogooglować):
APRILIA:

    * AF1 Replica 250ccm 90->

BENELLI

    * Sport 350ccm 78-> (tył)
    * Sport II 350ccm 78-> (tył)
    * T 350ccm 78-> (tył)
    * LS 500ccm 78-> (tył)
    * 500 78-> (tył)
    * Sport 650ccm 78-> (tył)
    * T 650 78-> (tył)
    * 650 82-> (tył)
    * SEI 750 76->
    * SEI 900 78->

BIMOTA:

    * Bellaria Sport 600ccm 91-> (tył)
    * Tesi 1D 851 91-> (tył)
    * Tesi 1D 906 91-> (tył)
    * SB 3 1000ccm 83-> (przód i tył)
    * YB Dieci 1002 91->

BMW:

    * R45 400ccm 81->
    * R65 650ccm ->81
    * R65 GS 650ccm 87->
    * K75 750ccm ->88
    * K75 S750ccm  ->88 (przód i tył)
    * K75 S750ccm 88-93r (tył)
    * K75 750ccm 90-> (tył)
    * K75 ABS 750ccm 91-> (tył)
    * K75 RT 750ccm 91-93r (tył)
    * R 80 G3/Paris Dakar 800ccm 81-86r
    * R 80 (all models) 800ccm 82-89r
    * K 1 1000ccm 89-> (tył)
    * K 100 (all models) 1000ccm ->88 (przód i tył)
    * K 100 LT 1000ccm 88-> (tył)
    * K 100 RS 1000ccm 88-> (tył)
    * R 100 RS – RT – CS 1000ccm 81-> (tył)
    * R 100 (all models) 1000ccm 81-89r (przód i tył)

DUCATI:

    * Desmo 350ccm ->77r (tył)
    * SL 600ccm 76-> (przód i tył)
    * TL Pantah 600ccm 76-> (przód i tył)
    * Desmo 650ccm 87->
    * SS 750ccm 76-> (przód i tył)
    * Sport 750ccm ->76r
    * F1 Desmo 750ccm 86->
    * Endurance 750ccm 87-> (tył)
    * Laguna Seca 750ccm 87-> (tył)
    * Paso 750ccm 87-> (przód i tył)
    * Sport 750ccm 88-> (przód i tył)

MOTO GUZZI:

    * NTX 350ccm 90-> (tył)
    * V35 GT 350ccm 90->
    * NTX 650ccm 90->(tył)
    * V65 GT 650ccm 90->
    * NTX 750ccm 90-> (tył)
    * S750ccm 74r
    * S3 750ccm 75-76r (przód i tył)
    * California T3 850ccm 75-80r (przód i tył0
    * California Lemans 850ccm 76-> (przód i tył)
    * T850ccm 74-75r
    * T3 850ccm 75-> (przód i tył)
    * T4 850ccm 80-> (przód i tył)
    * T5 850ccm 84-> (przód i tył)
    * California II 1000ccm 81-> (przód i tył)
    * California IIC 1000ccm 91-> (przód i tył)
    * Daytona 1000ccm 91-> (tył)
    * GT V 1000ccm 91-> (przód i tył)
    * Le Mans 1000ccm 84-> (przód i tył)
    * Le Mans-V 1000ccm 90-> (przód i tył)
    * SP I 1000ccm 78-83r
    * SP II 1000ccm 84-> (przód i tył)
    * SP III 1000ccm 91-> (przód i tył)
    * V1000ccm 75-> (przód i tył)
    * V1000ccm 78-> 9przód i tył)
    * California 1100ccm 94-> (przód i tył)
    * California EV 1100ccm 97->
    * Sport 1100ccm 94->

MZ:

    * ETZ 125ccm 82->
    * ETZ 150ccm 82->
    * ETZ 250ccm 82->
    * ETZ 301ccm 90->
    * Sport Star 251ccm 96-> (przód I tył)
    * Sport Star 301ccm 96-> (przód i tył)
    * Silver Star Classic 500ccm 93-> (przód i tył)

NORTON:

    * Interpol 2 (Rotary) 83->


PS.
http://www.allegro.pl/item416491501_bmw_k75_k_75_zacisk_hamulca_przod.html
A tak wygląda zacisk od BMW K75. Na moje oko identyczny, niestety ten jest uszkodzony
« Ostatnia zmiana: Sierpień 30, 2008, 01:48:22 wysłana przez Xargo1 »
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 30, 2008, 14:12:34 »

Turbo jest tañszy sposób niz kupno zacisku ( o ile masz od MZ) na to żeby nie  mieć napisu MZ

kupujesz tarcze lamelkową do szlifierki i jedziesz -koszt 12 zł, czas 5 minut
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

HubertBaran

  • Gość
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 03, 2008, 01:02:02 »

We¼ ty mnie nie wkurzaj z tym zaciskiem kup na allegro jakiś tani przedni zacisk od japoñczyka dokrec do lag Mz odpowiedni adapter i po krzyku;] Zaciski sa tanie

http://moto.allegro.pl/item428487134_zacisk_do_suzuki_gs_500.html

ten wyglada sympatycznie.

http://moto.allegro.pl/item430075355_bmw_k_100_zaciski_hamulcowe.html

a tu sławetne brembo.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 03, 2008, 01:04:14 wysłana przez HubertBaran »
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 12, 2008, 15:31:10 »

Każdy zacisk da sie domontować do MZ ;] trzeba tylko wykonac odpowiedi adapter, nie mozna ich kupic mozna je zrobic. Pompka wszystko tylko nie oryginał od Mz ;] Te od skuterkó sa tanie i dobre.
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 14, 2008, 00:50:23 »

Z tą wydajnością to ma chłopak rację- chodzi o to jakie ciśnienie wytworzy pompka i do jakiego jest przystosowana zacisku- na pewno pompka pracująca z dwoma sześciotłoczkowymi zaciskami od jakiegoś mocnego ss będzie lepiej ( tzn nie trzeba będzie używac dużej siły ) radzić sobie z zaciskiem MZ niż pompeczka od malutkiego zacisku hamującego jeszcze mniejszy skuterek. No i jakość wykonania pompek nissin tocico czy innych będzie sądzę lepsza niż do chinolka.
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: Przednie zawieszenie MZ ETZ w JAWIE - czyli jak zrobić tarczówkę?
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 16, 2008, 14:27:18 »

Oj nie bede sie spierał;] Bo tego niestety trzeba dotknąc zeby wiedzieć o co biega. tak taka śruba bedzie ci potrzebna.
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
8 Odpowiedzi
4841 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 14, 2006, 17:41:03
wysłana przez ejok
5 Odpowiedzi
4131 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 19, 2006, 23:26:50
wysłana przez luk58
4 Odpowiedzi
4050 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 22, 2012, 21:55:53
wysłana przez Bufon
6 Odpowiedzi
4138 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 28, 2012, 16:55:47
wysłana przez slawko1994
4 Odpowiedzi
3715 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 13, 2013, 21:20:36
wysłana przez kichau