Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwiecień 18, 2024, 17:50:04
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa 350 Ts problem z prawym garem  (Przeczytany 8844 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mariangtix

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 81
  • Jawa 350 Ts 638-1
Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« dnia: Kwiecień 21, 2016, 18:05:49 »

Witam Mam jawe 350 ts. Zrobiłem w niej kapitalny remont tj nowy wal z allegro za 550 szlify tloki łożyska uszczelniacze itp itd. Założyłem również zapłon vape. Jawa była w workach gdy ja kupiłem. Mam problem z prawym cylinder ponieważ chodzi on dużo słabiej niż lewy. Sprawdzałem i zmieniałem juz świece przewody simering pod alternator em itp. Brak mi już pomysłów . Da się nią normalnie jeździć i na wysokich obrotach prawy gar zaczyna ładnie pracować a do 4000tys nie pracuje prawie wcale coś tam bardzo mało sobie Pyrka.  Macie jakieś pomysły może to jakiś problem z elektryka ładowanie itp. Proszę o pomoc
Zapisane

pitterpan

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 256
  • Jawa TS 350 1991r
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 21, 2016, 20:44:26 »

Skoro myślisz ze coś z ładowaniem,  to trzeba wziąść miernik i sprawdzić.

Który konkretnie zapłon vape posiadasz?
Zasmuce Cię ze jeśli wał jest delikatnie źle złożony to vape może nie działać prawidłowo...
Zapisane

Mariangtix

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 81
  • Jawa 350 Ts 638-1
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 21, 2016, 21:12:04 »

Mam vape kupiłem go za 600 zł sam zapłon bez magenta itp. Wał źle złożony? Składał em go po zamrożeniu i wskoczył sam. Tym bardziej ze po remoncie przez jakieś 1000km byli wszystko ok a teraz mam cały czas brudny prawy tłumik i nie chodzi na niskich obrotach jak należy dodam że jak się troszkę rozgrzeje jest ciut lepiej. I nie wiem dlaczego gdy na tym zapłonie zamienię fajki to motor chodzi identycznie jak na nie zmienionych fajkach.  I np. Jeżeli podepne go pod prostownik to jawa odrazu gaśnie nie wiem dlaczego .
Zapisane

Szymon_1998

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 52
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 21, 2016, 21:32:30 »

Z instalacja wszystko dobrze? :P
Zapisane

Ajgor

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Jawa 350 - 634 12v ; MZ TS 150
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 21, 2016, 21:35:24 »

Świece sprawdzałeś?
Zapisane

Mariangtix

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 81
  • Jawa 350 Ts 638-1
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 21, 2016, 21:45:53 »

Świece sprawdzałem wymieniałem i to samo. Z instalacją nie jestem w 100 procentach pewien  bo tak jak mówię kupiłem ją w workach ale wszystko działa światła kierunki stop itp. Ładowanie jest bo kontrolka przy 1000obr się nie świeci tylko dziwi mnie ze pod prostownikiem gaśnie. .. macie jakieś pomysły?
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 21, 2016, 22:20:34 »

Smigielko od bateryjnego vape ma dwa bolce. Proponuje sprawdzic, czy szczeliny miedzy tymi bolcami a rdzeniem czujnika sa takie same. Jesli nie sa, to trzeba bolce podgiac aby te szczeliny wyrownac (ich wielkosc wplywa na wyprzedzenie zaplonu i energie iskry).
Czy prostownik podlaczasz do wlasciwych biegunow?
Ale przyczyna problemu z prawym garem moze nie byc zaplon czy elektryka tylko np. zle zalozony tlok lub zasloniecie kanalu przeplukujacego przez nadmiar silikonu.

pitterpan

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 256
  • Jawa TS 350 1991r
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 21, 2016, 22:58:59 »

Tym bardziej ze po remoncie przez jakieś 1000km byli wszystko ok.

Czyli już sporo zrobiłeś na takich ustawieniach?

Z wałem chodziło mi o to że jeśli GMP (górny martwy punk) jednego tłoka, nie przypada idealnie 180° po GMP drugiego tłoka to zapłon vape nie będzie działał poprawnie, bo nie ma w nim osobnej regulacji na każdy tłok.
Zapisane

Mariangtix

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 81
  • Jawa 350 Ts 638-1
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 22, 2016, 06:15:59 »

Prostownik podłączam dobrze . Dzisiaj jeszcze pomiędzy ciśnienie na obu garach bo pomysłów mi już brakuje. Sprawdzę tez Śmigielko. Tylko dziwi mnie to że jawa się kręci do wysokich obrotów i jeździ się bardzo fajnie ale do 3000 obr praktycznie na 1.5 cylindra .

Edit:
Dziś zmierzył ciśnienie sprężania wymieniłem kable wn świece i sprawdziłem instalacje . Problem pozostał. Pod prostownik podpiolem inny i zagadala winny był stary prostownik. Nic nie pomogła wymiana akumulatora itp. W załączniku wydruk z pomiaru ciśnienia. Najlepsze jest to ze prawy gar to ten który ma większe ciśnienie a lewy lepiej chodzi. Macie jeszcze jakieś pomysły?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 30, 2016, 16:24:24 wysłana przez Mariangtix »
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 01, 2016, 12:37:48 »

Wkręć trójelektrodową świecę z długim gwintem,tzw samochodową i porównaj. Na takich świecach ZAWSZE jawa zagada. Jak nie minie problem to nie wina zapłonu
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

beduin929

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
  • CZ 350 (472.4) 1979r & MZ ETZ 251 1990r
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 01, 2016, 12:59:53 »

Weź jeszcze zamień cewki zapłonowe. U mnie choć w żeliwniaku tez na wolnych obrotach wypadał zapłon na jednym cylku a na wysokich obrotach motocykl jezdził normalnie . Wymiana właśnie cewki wyeliminowała ten problem . Zeby nie wyrzucić pieniedzy w błoto najpierw zamień miejscami cewki i zobacz który cylek bedzie niedomagał .

Zapisane

pitterpan

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 256
  • Jawa TS 350 1991r
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 01, 2016, 13:28:09 »

Weź jeszcze zamień cewki zapłonowe. U mnie choć w żeliwniaku tez na wolnych obrotach wypadał zapłon na jednym cylku a na wysokich obrotach motocykl jezdził normalnie . Wymiana właśnie cewki wyeliminowała ten problem . Zeby nie wyrzucić pieniedzy w błoto najpierw zamień miejscami cewki i zobacz który cylek bedzie niedomagał .

Kolega ma zapłon vape,  wiec jedna cewka dwu strzałowa (czy jak to się tam inaczej nazywa, ale wiadomo o co chodzi)
Zapisane

Mariangtix

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 81
  • Jawa 350 Ts 638-1
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 01, 2016, 19:09:42 »

Winny był gaźnik który był made in ??? zamontowalem oryginał problem znikł czemu nie wiem tamta do zamknięcia
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 02, 2016, 08:52:38 »

Tak dodam od siebie - u mnie Jikovy sztuk 2 powodowały spalanie stukowe,niszczenie świec zapłonowych oraz zalewanie silnika. Regulowałem na tysiące sposobów,dysze zamieniałem,gaźniki dmuchałem sprężarkami,zamieniałem pomiędzy korpusami części,nowe(niestety chińskie) zestawy naprawcze,inne świece zapłonowe,kable - cuda robiłem i zawsze to samo. Stroiłem na bogato,na ubogo,na kawę z mlekiem - nic nie pomagało. Po zmianie na DellOrto na kompletnie nie wyregulowanym gaźniku - odpaliła od pierwszego i jak ręką odjął....
Mam teraz z 10 kompletów kabli zapłonowych,cały karton świec zapłonowych różnego typu od NGK i jakieś 300 zł wywalone na takie podzespoły:P
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Mariangtix

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 81
  • Jawa 350 Ts 638-1
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 02, 2016, 21:51:04 »

A miałeś problem z ustawieniem dellorto?  Bo też o nim myślę . A drugie pytanie : czy taka różnica ciśnień między garami jest dopuszczalna?
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 02, 2016, 22:12:17 »

...czy taka różnica ciśnień między garami jest dopuszczalna?
Mysle ze jest dopuszczalna. Typ i dokladnosc urzadzenia pomiarowego oraz sam sposob pomiaru maja znaczenie ale chyba obie zmierzone wartosci (10.2 i 10.8 ) mieszcza sie w zakresie podawanym w serwisowkach.
U mnie jest 9.2 i 9.7 (pomiar prostym cisnieniomierzem przyciskanym do gniazda swiecy).

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 03, 2016, 07:24:42 »

DellOrto stosunkowo łatwo się reguluje. Cholernie czułe są na poziom paliwa w komorze.
W innym dziale masz napisany przeze mnie poradnik jak do motocykla 638.0 założyć Delka.
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Mariangtix

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 81
  • Jawa 350 Ts 638-1
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 03, 2016, 08:58:59 »

http://shop.mieloch.pl/gaznik-tec-racing-28mm,pZ011924.bhtml Co myślicie o takim gazniku? Wymiarów identyczny jak dellorto tylko ma króciec podciśnienia ale jego bym zaslepka. .. mam tec Racing gaźnik w skuterze i nie narzekam. .
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 03, 2016, 09:17:23 »

Ten gaznik to kopia tajwanskich gaznikow OKO, ktore sa z kolei wzorowane (chyba nawet na legalnej licencji) na gaznikach Keihin PWK. Tez taki mam (o srednicy gardzieli 30mm) i dobrze na nim TS-ka mi jezdzi ale trzeba go do niej dostroic i dobrac dysze.
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=17272.msg248248#msg248248

Mariangtix

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 81
  • Jawa 350 Ts 638-1
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 03, 2016, 10:16:14 »

Ale z montażem nie będzie problemu? A jakie Masz u siebie dysze ?
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2016, 12:00:51 wysłana przez Mariangtix »
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 03, 2016, 12:23:47 »

Wlot do tego gaznika ma 49mm srednicy i bardzo latwo polaczyc go z airboxem do "prostej" gumy. Z tym do "krzywej" gumy trzeba bedzie pokombinowac.
Obecnie mam dysze 40 do wolnych obrotow i 145 jako glowna.

Mariangtix

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 81
  • Jawa 350 Ts 638-1
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 03, 2016, 16:05:23 »

Zamówiłem gaźnik i 10 dysz zobaczymy jak to będzie działać ☺ jeżeli macie jakieś ciekawe wskazówki montażu i regulacji bardzo będę wdzięczny za jakiekolwiek info ☺
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 03, 2016, 16:40:59 »

Gaznik ktory zamowiles ma dysze glowna 118. Na poczatek to chyba w sam raz. W moim o gardzieli 30mm jezdzilem poczatkowo z 115, nawet po autostradzie, ale z obecna dysza 145 jest duzo lepszy odlot (oryginalnie zamocowana chinska dysza z oznaczeniem 133 byla chyba duzo wieksza bo silnik sie na niej zalewal). Mysle, ze w gazniku z gardziela 28mm dysza glowna z zakresu 110 - 135 powinna byc odpowiednia bo przy mniejszej gardzieli jest w  niej wieksza szybkosc przeplywu powietrza i porywana jest wieksza ilosc paliwa. Dlatego dysze moga byc troche mniejsze niz dla 30mm a sklad mieszanki paliwowo-powietrznej bedzie odpowiedni.
Dysza wolnych obrotow z zakresu 30-40 powinna byc dobra. Z zamontowana oryginalnie 44 bedzie za bogato i ciezko bedzie ustawic wolne obroty. W filmiku wklejonym do ponizszego watku moja jawa pyka na wolnych obrotach z gaznikiem OKO 30mm wyposazonym w dysze 40.
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=31503.msg289196#msg289196
Krociec podcisnienia mozna zaslepic specjalnym kapturkiem (jesli taki masz) albo cienka srubka/wkretem wkreconym z jakas masa uszczelniajaca. Kapturek moze spasc a srubka zamocowana z jakims klejem na pewno nie wypadnie.
Zycze powodzenia w dostrajaniu gaznika i czekam na relacje.

Mariangtix

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 81
  • Jawa 350 Ts 638-1
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 07, 2016, 17:20:25 »

Gaźnik założony problemu z montażem nie było najmniejszego. Jawa odpalił za 3 razem i wow wkoncu równo pracuje na dwóch cylindra i nie ma wreszcie brudnych tłumików. Co do regulacji to cały dzień się bawiłem aż wkoncu dysze 40 i 112 pięknie się nadały do jawy. Gdy dawałem dysze główne 120 do 135 jawa pięknie pracowała na wysokich obrotach ale był straszny muł od 1500 do 3500 obr. Teraz jest ok ale jeszcze czuć ze od tych 3500 załącza się turbo tez tak macie w swoich Jawach? Gaźnik polecę każdemu i naprawdę warto taka modyfikacje przeprowadzić ☺
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 350 Ts problem z prawym garem
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 07, 2016, 22:08:30 »

Gdy dawałem dysze główne 120 do 135 jawa pięknie pracowała na wysokich obrotach ale był straszny muł od 1500 do 3500 obr. Teraz jest ok ale jeszcze czuć ze od tych 3500 załącza się turbo tez tak macie w swoich Jawach?
Czy probowales zmieniac polozenie iglicy? Ten "straszny muł od 1500 do 3500 obr" moze byc skutkiem jej nieodpowiedniego polozenia.
Niewatpliwie Jawa z wieksza dysza ma lepsze osiagi ale bedzie tez miala wieksze spalanie. Jesli wolisz aby byla laskawsza dla portfela to niech jezdzi z dysza 112.
Jesli mozeszto wrzuc foty jak polaczyles gaznik z airboxem. Moze byc tutaj ale chyba lepiej bedzie do watku o zamiennikach gaznika.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
9 Odpowiedzi
4233 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 28, 2008, 12:13:55
wysłana przez jawol RIP
Problem z prawym garem :/

Zaczęty przez 1angel Mechanika

5 Odpowiedzi
3473 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 07, 2008, 22:46:18
wysłana przez gustaw
13 Odpowiedzi
5189 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 12, 2009, 20:16:44
wysłana przez patrykcz350
18 Odpowiedzi
8533 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopad 01, 2012, 21:20:28
wysłana przez mazi2008
13 Odpowiedzi
3709 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 08, 2016, 11:10:08
wysłana przez Mariangtix