Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 29, 2024, 16:30:09
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa TS 350 by SztandeR  (Przeczytany 10279 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 143
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: Jawa TS 350 - Pierwsze starcie
« Odpowiedź #25 dnia: Kwietnia 14, 2016, 21:46:10 »

Dam Ci dobrą radę, nie dawaj w żadnym wypadku uszczelki między kartery, bo bedziesz miał kłopoty ze skrzynią. Jak już koledzy wspominali, pilnik w miejcach gdzie jest skatowane, reszta tylko silikon, lub lepiej specjalna pasta do takich połączeń, dirko, reinzosil rtc.

Co do korbowodu, to jeżeli łożysko było gratis, to sam sobie odpowiedz:)
Wał będzie robiony w warsztacie zajmującym sie podobnymi tematami?

Pozdr.
Zapisane

SztandeR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 34
  • CZ175 487 - TS350 638.0 - TS350 638.1 - FZ8
Odp: Jawa TS 350 - Pierwsze starcie
« Odpowiedź #26 dnia: Kwietnia 14, 2016, 22:10:37 »

No właśnie, jedni mówią, że będą problemy inni, że nie będzie. Ciężko stwierdzić, ale nie chciałbym drugi raz rozbierać silnika ;)


Tak, wał będzie robiony w sprawdzonym warsztacie.
Zapisane
CZ 175 487 88', Jawa TS 350 638.0 89', Jawa TS 350 638.1 90', Yamaha FZ 11'

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 143
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: Jawa TS 350 - Pierwsze starcie
« Odpowiedź #27 dnia: Kwietnia 14, 2016, 22:17:53 »

No to jak chcesz spać spokojnie, to nie dawaj uszczelki (nie wiem dlaczego się tak upierasz przy niej) nie nie będzie ciekło na samej masie uszczelniającej. Porada sprawdzona, bo występowaly problemy u kolegów z forum, właśnie przez uszczelkę:)
Zapisane

Ajgor

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Jawa 350 - 634 12v ; MZ TS 150
Odp: Jawa TS 350 - Pierwsze starcie
« Odpowiedź #28 dnia: Kwietnia 14, 2016, 22:22:25 »

Jak dasz uszczelkę to rozdystansujesz skrzynię biegów to jest pierwsza sprawa. Kolejnym problemem będzie to że kartery nie domkną do końca czoła wału i te zacznie wybijać rowki w karterach i po jakimś przebiegu pojawią się tam nieszczelności. Zrób tak jak Ci Szanowny Kolega yuzik radzi czyli porządna masa uszczelniająca i musi trzymać.
Zapisane

Damian 52

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 67
  • jawa 638.1 yamaha xj900f honda sfx 50 fiat 125p
Odp: Jawa TS 350 - Pierwsze starcie
« Odpowiedź #29 dnia: Kwietnia 15, 2016, 10:13:29 »

Jak już koniecznie  chcesz zakładać tą uszczelkę między kartery to tylko na jakiejś masie uszczelniającej Jest teraz wybór i nie musi to być popularny sylikon jeszcze czerwony ,który moim zdaniem średni wygląda . Co do korbowodów to zdania są podzielone, ale jawa mojego znajomego jeżdzi na tych zestawach już , a może dopiero czwarty  sezon.
Zapisane

SztandeR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 34
  • CZ175 487 - TS350 638.0 - TS350 638.1 - FZ8
Odp: Jawa TS 350 - Pierwsze starcie
« Odpowiedź #30 dnia: Kwietnia 15, 2016, 11:01:51 »

Co do uszczelnienia silnika to sprawa jest wyjasniona. Zamiast uszczelki z papieru powedruje tam silikon (czarny, 350 stopni), ewentualnie jakas masa uszczelniajaca, jezeli bedzie mozna ja kupic w mojej okolicy i nie bedzie zbyt droga.

Zostaje jeszcze kwestia tych lozysk. Chyba kupie jakies markowe, jezeli nie beda kosmicznie drogie. Na srodek walu pojda lozyska FAG, wiec i moze w stope korbowodow tez takie dostane. Zobaczymy.
Zapisane
CZ 175 487 88', Jawa TS 350 638.0 89', Jawa TS 350 638.1 90', Yamaha FZ 11'

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 863
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Jawa TS 350 - Pierwsze starcie
« Odpowiedź #31 dnia: Kwietnia 15, 2016, 11:50:32 »

Drugie pytanie. Czy jest sens zakładać łożyska w stopę korbowodu, te które były dołączone do zestawu, czy lepiej iść do sklepu i poszukać jakichś markowych, teoretycznie lepszych? Dodam, że zestaw marki Duells.



Nie znam marki Duells (być może robią dobre i trwałe rzeczy), ale widzę, że te kobowody są robione tak, jak cała współczesna chińszczyzna czyli bez tulejek w stopie i główce .
Przy pierwszym remoncie silnika też założyłem takie. Remont był całkowicie schrzaniony przez "fachowca" i po niecałych dwóch tys. km musiałem rozbierać silnik i zacząć od nowa. Na bieżniach korbowodów były już odpryski (wżery) materiału.
Zostawiam zawsze oryginalne korbowody. Dobry fachowiec przy regeneracji wału wymienia w nich tuleje i masz praktycznie, jak nowe.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 15, 2016, 11:53:00 wysłana przez Pawand »
Zapisane

Szymon_1998

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 52
Odp: Jawa TS 350 - Pierwsze starcie
« Odpowiedź #32 dnia: Kwietnia 15, 2016, 16:58:19 »

Czy kolega widział,aby w jakichkolwiek współcześnie korbowodach były tuleje w główce i stopie ? Bo ja nie.

A co do korbowodów duells to posiadam zarówno w jawie jak i w wsk na którym mam zrobione 3k km i jest wszystko OK. Koledzy z forum WSK również jeżdżą na korbach duells i nikt nie miał z nimi problemu,więc można je śmiało polecić.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 15, 2016, 17:00:56 wysłana przez Szymon_1998 »
Zapisane

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 863
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Jawa TS 350 - Pierwsze starcie
« Odpowiedź #33 dnia: Kwietnia 15, 2016, 18:27:37 »

No i ok. Każdy robi, jak lubi ;)
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Jawa TS 350 - Pierwsze starcie
« Odpowiedź #34 dnia: Kwietnia 15, 2016, 18:43:46 »

3 tyś. kilometrów to dystans do bardzo surowej opinii. Zwłaszcza korby.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Jawa TS 350 - Pierwsze starcie
« Odpowiedź #35 dnia: Kwietnia 15, 2016, 19:06:31 »

3 tyś. kilometrów to dystans do bardzo surowej opinii. Zwłaszcza korby.
No co chcesz kiedyś w ŚM napisali żeby wał wkładać tylko nowy bo regeneracja wytrzymuje tylko 5 kkm :D

Najważniejsze dla Jawy to unikać jazdy z niskimi obrotami i wał długo pojeździ
Zapisane
JAWA TS 350 89r
YAMAHA FJ 1200 89r
BMW K 1200 GT 03r

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 863
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Jawa TS 350 - Pierwsze starcie
« Odpowiedź #36 dnia: Kwietnia 15, 2016, 22:04:29 »

No co chcesz kiedyś w ŚM napisali żeby wał wkładać tylko nowy bo regeneracja wytrzymuje tylko 5kkm


To mój wał widocznie tego nie czytał bo ma już ponad 15 kkm i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie zamierzał kończyć działalność  ;D .

Zapisane

SztandeR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 34
  • CZ175 487 - TS350 638.0 - TS350 638.1 - FZ8
Odp: Jawa TS 350 - Pierwsze starcie
« Odpowiedź #37 dnia: Kwietnia 16, 2016, 19:28:04 »

Najważniejsze dla Jawy to unikać jazdy z niskimi obrotami i wał długo pojeździ

Co masz tutaj na myśli? Wysoki bieg i niskie obroty? Jakie to są niskie obroty? Moje pytania może wydają się głupie, ale niskie obroty w każdym moto wyglądają inaczej, a ja z Jawą niewiele miałem do tej pory wspólnego...
Zapisane
CZ 175 487 88', Jawa TS 350 638.0 89', Jawa TS 350 638.1 90', Yamaha FZ 11'

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Jawa TS 350 - Pierwsze starcie
« Odpowiedź #38 dnia: Kwietnia 16, 2016, 19:45:24 »

Masz na obrotomierzu zaznaczone pole "economic" i moim skromnym zdaniem nie ma czego szukać poniżej. Chyba że jedziesz na 1 lub 2 biegu ale to też za nisko nie powinno sie schodzić.
Dwusuw lubi obroty.
Najlepiej wyczuć dobre obroty dla silnika jak powiedzmy na 3 dodajesz sobie powoli gazu i w pewnym momencie czujesz że silnik idzie trochę lepiej przy takim samym dodawaniu gazu. Min te obroty i wyżej będą dobre.


Edyta:
@Pawand ja na regenerowanym przejechałem ponad 40 tyś i nadal siedzi w silniku, ino mniej jeździ (Jawa stoi jako 3 moto w garażu).
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 16, 2016, 19:49:42 wysłana przez Jerry »
Zapisane
JAWA TS 350 89r
YAMAHA FJ 1200 89r
BMW K 1200 GT 03r

SztandeR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 34
  • CZ175 487 - TS350 638.0 - TS350 638.1 - FZ8
Odp: Jawa TS 350 - Pierwsze starcie
« Odpowiedź #39 dnia: Kwietnia 16, 2016, 20:12:23 »

Ja 40 tys. to mam zamiar zrobić przez 10 lat, ponieważ mam drugie moto, którego Jawa raczej nie zastąpi :D Czeska maszyna ma być na wyjazdy na zloty, do kościoła i ewentualnie w okół komina ;)
Zapisane
CZ 175 487 88', Jawa TS 350 638.0 89', Jawa TS 350 638.1 90', Yamaha FZ 11'

DziadekJacek

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1781
  • Jawa 350
Odp: Jawa TS 350 - Pierwsze starcie
« Odpowiedź #40 dnia: Kwietnia 16, 2016, 20:40:37 »

Tylko zamykaj ją pod kościołem żeby Ci ktoś nie skubnął.
Zapisane
Jeśli go nie znałeś,to nie żałuj,nie!.Bo przyjaciela straciłbyś.

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Jawa TS 350 - Pierwsze starcie
« Odpowiedź #41 dnia: Kwietnia 16, 2016, 23:04:53 »

*Jak dajesz silikon to nie dawaj uszczelki bo przez nią będzie się pocić.
*Uszczelka nic ci nie wpłynie na działanie skrzyni biegów.
*u siebie Mam takie korby,nie polecam z innych względów niż to łożysko ale to długi temat.zamontuj taki komplet jak kupiłes posłuzy długo.
*Odnosnie docierania itp dwusuw lubi obroty i mu nie zaszkodzą,ważne aby nie przegrzać silnika.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 863
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Jawa TS 350 - Pierwsze starcie
« Odpowiedź #42 dnia: Kwietnia 17, 2016, 00:01:44 »

Edyta:
@Pawand ja na regenerowanym przejechałem ponad 40 tyś i nadal siedzi w silniku, ino mniej jeździ (Jawa stoi jako 3 moto w garażu).


Nie uda mi się tak szybko tego sprawdzić, ale na podstawie tych silników, które z Czeronem składaliśmy wierzę bez żadnych zastrzeżeń.
Jak wał i szlif są zrobione przez fachowców, potem nikt nie składa karterów młotkiem, to musi jeździć.
P.S. Założyłem do Tski wał, w którym, dzięki Pomocy Markoltenta łożysko w stopie korbowodu zamiast 14 rolek ma 18. Mam nadzieję, że ten silnik wytrzyma znacznie więcej niż składane fabrycznie dziewice tym bardziej, że pozostałe łożyska są mocno ponad standardowe. Jak znajdę chwilę czasu, to może w końcu opiszę ten remont :)
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa TS 350 - Pierwsze starcie
« Odpowiedź #43 dnia: Kwietnia 17, 2016, 00:10:52 »

... dzięki Pomocy Markoltenta łożysko w stopie korbowodu zamiast 14 rolek ma 18.
Szkoda ze o tym nie wiedzialem i nie poprosilem o osiemnasto rolkowe lozyska.  ;)

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 863
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Jawa TS 350 - Pierwsze starcie
« Odpowiedź #44 dnia: Kwietnia 19, 2016, 00:29:20 »


... dzięki Pomocy Markoltenta łożysko w stopie korbowodu zamiast 14 rolek ma 18.

Szkoda ze o tym nie wiedzialem i nie poprosilem o osiemnasto rolkowe lozyska.  ;)
To na razie eksperyment. Wynik długich rozmów z Markiem jak z Knedla zrobić niezniszczalnego Knedla  :D . Marek znalazł łożysko, które ma wewn. średnicę taką, jak oryginalne w Jawie, a niewiele większą zewnętrzną i pod nie dorobił tulejkę stopy korbowodu. Potem już poszło szeroko. Na same łożyska do tego silnika wydałem ponad tysiaka :) . Na razie przejechałem 100 km. Chodzi faktycznie inaczej ( subiektywne odczucie Czerona i moje po odpaleniu).  Akurat na wiosenny i z powrotem go dotrę ( ponad 1000km). Jak wszystko będzie ok. to opiszę ze szczegółami co było robione w osobnym poście.
Sorry za offtop
Zapisane

SztandeR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 34
  • CZ175 487 - TS350 638.0 - TS350 638.1 - FZ8
Odp: Jawa TS 350 - Pierwsze starcie
« Odpowiedź #45 dnia: Kwietnia 28, 2016, 21:43:28 »

Wczoraj odebrałem wał po regeneracji. Całkiem nieźle się prezentuje, wszystko wygląda tak jak powinno. Na środku łożyska FAG, na stopach korbowodów JNS. Teraz czekam na matki boskiej pieniężnej, kupuje pozostałe części i zaczynam składać powoli tego bzika :) 




W międzyczasie zabrałem się za regenerację przedniego zawieszenia. Z lewej lagi wyleciał normalny, przepracowany olej, za to z prawej emulsja, kremowe gluty... Widocznie jakimś cudem dostała się tam woda... Niestety jest poważniejsza sprawa: lagi są w nie najlepszej kondycji, 1/3 górnego skoku zawieszenia jest skorodowana. Jutro biorę lagi do pracy, wrzucam na tokarkę i papierem wodnym 2500 będę próbował coś z tym podziałać. Zobaczymy, może się uda.




Teraz pytanie do szanownych kolegów: Jakie uszczelniacze zastosować? Jakiej firmy? Jaki olej wlać w lagi? Dodam, że nie chce wlewać tam jakiegoś motula za 60 zł, bo wydaje mnie się to bez sensu ;)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 28, 2016, 21:46:57 wysłana przez SztandeR »
Zapisane
CZ 175 487 88', Jawa TS 350 638.0 89', Jawa TS 350 638.1 90', Yamaha FZ 11'

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Jawa TS 350 - Pierwsze starcie
« Odpowiedź #46 dnia: Kwietnia 28, 2016, 21:49:39 »

Do teleskopów instrukcja wydana po roku 2000 zaleca olej silnikowy 15W40, zalałem taki i jest fajnie, chociaż gdy jest zimno to zawieszenie twardnieje. Wcześniej miałem Castrol Fork oil 10W i było za miękko. Następny wlewam Castrol Fork oil 15W, bo wymieniam co 5000km tak jak instrukcja przewiduje.

Sprawdź na tokarce czy lagi nie mają bicia. Po złożeniu i założeniu koła powinny chodzić idealnie płynnie bez zacięć. Jeśli lagi są w dobrym stanie to zwykłe simeringi ze średniej półki będą ok.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

SztandeR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 34
  • CZ175 487 - TS350 638.0 - TS350 638.1 - FZ8
Odp: Jawa TS 350 by SztandeR
« Odpowiedź #47 dnia: Grudnia 16, 2016, 17:52:00 »

Dawno mnie tutaj nie było, niestety nałożyło się kilka spraw, które mnie ograniczały, ale teraz sezon zamknięty, zima nastała, więc czas kontynuować remont. W międzyczasie złożyłem silnik na uszczelkę + pasta. Na sucho wszystkie biegi działają, mam nadzieję, że tak samo będzie jak silnik wyląduje już w ramie.


Musiałem skołować "nowe" cylindry, ponieważ stare nie nadawały się do niczego. Lewy był po 2gim, a prawy po 4tym szlifie, więc nie miało to prawa działać. Kupiłem tłoki z Almotu, ponieważ będę jeździł tym moto okazyjnie, więc myślę, że to wystarczy. Szlifierz powiedział, że tłoki są dobrej jakości, a chłop na robocie się zna, więc nie będzie tak źle. Jak znajdę trochę czasu to idę do garażu i sfazuje kanały, żeby nie zakatować pierścieni po 100 km. Widziałem też, że niektórzy piłują pierścionki, aby szczelina pomiędzy początkiem a końcem pierścienia wynosiła 0,4 mm. W jakim celu się to stosuje? Jest to zalecenie z jakiejś książki serwisowej, albo czegoś w tym stylu?


Postaram się też reanimować akumulator, ponieważ ostatnio coś zaniemógł. Napięcie spadło i praktycznie w ogóle nie daje prądu. Może uda się go przywrócić do życia.


P.S. Jeśli macie dla mnie jakieś rady, to walcie śmiało. Przyznam się szczerze, że to mój pierwszy raz z silnikiem od Jawy, więc każde rady będą cenne ;)
« Ostatnia zmiana: Grudnia 16, 2016, 17:54:34 wysłana przez SztandeR »
Zapisane
CZ 175 487 88', Jawa TS 350 638.0 89', Jawa TS 350 638.1 90', Yamaha FZ 11'

SztandeR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 34
  • CZ175 487 - TS350 638.0 - TS350 638.1 - FZ8
Odp: Jawa TS 350 by SztandeR
« Odpowiedź #48 dnia: Grudnia 17, 2016, 19:43:27 »

Dzisiaj podziałałem trochę w garażu i kilka rzeczy udało się zrobić. Wymieniłem elektrolit w akumulatorze, teraz go ładuje i zobaczymy co z tego wyjdzie. Zatępiłem też ostre krawędzie kanałów i dodatkowo wypiłowałem część cylindra w oknie wydechowym, ponieważ spasowanie tulei i cylindra wołało o pomstę do nieba. Założyłem tłoki na korbowody stosując metodę poznaną na tym forum, tj. zeszlifowanie starego sworznia, nagrzanie tłoka i wsunięcie zimnego, już docelowego. Poszło bez większych problemów. Sprawdziłem też dopasowanie pierścieni i jestem w szoku. Tylko jeden miał szczelinę na zamku taką, jaka powinna być. Reszta w granicach 0.2 i  poniżej. Ze dwie sztuki trafiły się takie, które ciężko było wcisnąć w cylinder, bo szczelina była praktycznie zerowa. Nie pozostaje nic innego, jak tylko wziąć pilnik w dłoń i działać, ale to już następnym razem ;)
« Ostatnia zmiana: Grudnia 17, 2016, 19:46:29 wysłana przez SztandeR »
Zapisane
CZ 175 487 88', Jawa TS 350 638.0 89', Jawa TS 350 638.1 90', Yamaha FZ 11'