Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwietnia 19, 2024, 21:07:25
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Problem sovek  (Przeczytany 5390 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

adrianus15

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Jawa 350 ts 1989
Problem sovek
« dnia: Kwietnia 02, 2016, 19:37:02 »

Witam. Mam problem.  Jechałem sobie dzisiaj jawą i nagle zgasła. Akumulator się strasznie nagrzał (musiałem dolać elektrolit) i moduł też był ciepły.  Nie mam iskry,  a lampka na module się cały czas świeci.
Zapisane
    Status GG

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: Problem sovek
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 02, 2016, 19:50:33 »

najprawdopodobniej akumulator uległ nagrzaniu (przy tym na 90% uszkodzeniu) w wyniku przeładowania, winny może być regulator napięcia, który nie spełnił swojej roli i puścił zbyt duże napięcie w instalacje, gotując elektrolit, a przy tym najpewniej uszkadzając moduł soveka.
Jest to pesymistyczny obraz syt. może nie będzie tak źle, lecz objawy niestety na to wskazują.
Zapisane

adrianus15

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Jawa 350 ts 1989
Odp: Problem sovek
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 02, 2016, 21:25:07 »

Co ciekawe akumulator nagrzewa się nawet pod prostownikiem.  Jest jakiś sposób,  żeby sprawdzić, czy moduł spalony ?
Zapisane
    Status GG

Arturez

  • Secretary JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 679
Odp: Problem sovek
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 02, 2016, 23:46:48 »

Jakim prądem ładuje twój  prostownik? Jeśli to samochodowy to nic dziwnego, że akumulator się grzeje. Sprawdź co daje prostownik na wyjście.
Zapisane

SztandeR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • CZ175 487 - TS350 638.0 - TS350 638.1 - FZ8
Odp: Problem sovek
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 03, 2016, 00:14:58 »

A czym sie rozni prostownik samochodowy od motocyklowego?
Zapisane
CZ 175 487 88', Jawa TS 350 638.0 89', Jawa TS 350 638.1 90', Yamaha FZ 11'

Ajgor

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Jawa 350 - 634 12v ; MZ TS 150
Odp: Problem sovek
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 03, 2016, 00:16:25 »

Te samochodowe zwykle dają większy prąd i gotują małe akumulatory.
Zapisane

SztandeR

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • CZ175 487 - TS350 638.0 - TS350 638.1 - FZ8
Odp: Problem sovek
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 03, 2016, 01:14:20 »

Ja mam taki samochodowy - samoróbkę tyle, że ma regulacje natężenia prądu. Ładuje nim moto od kilku lat i nic się jeszcze nie działo ;)
Zapisane
CZ 175 487 88', Jawa TS 350 638.0 89', Jawa TS 350 638.1 90', Yamaha FZ 11'

adrianus15

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Jawa 350 ts 1989
Odp: Problem sovek
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 03, 2016, 08:52:16 »

Mam jeszcze 2 pytania. Nie wiecie czasami,  czy dają jakąś gwarancję na te zapłony ? Da się jakoś sprawdzić,  czy moduł jest spalony ?
Zapisane
    Status GG

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Problem sovek
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 04, 2016, 23:07:30 »

Ja mam taki samochodowy - samoróbkę tyle, że ma regulacje natężenia prądu. Ładuje nim moto od kilku lat i nic się jeszcze nie działo ;)

A no widzisz,a bez tej regulacji samochodowe prosotwniki potrafią podać 16 V przy 1 amperze a na pustym aku podają 4-5 amperów przy 13 V.

Adrian - jak ci sieciągle świeci kontrolka to nie ma sygnału z czujnika. I jest gwarancja na rok
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Problem sovek
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 05, 2016, 07:42:26 »

Jest jakiś sposób,  żeby sprawdzić, czy moduł spalony ?
Szkoda ze sovek znow zostal postawiony pod pregierzem za nie swoje winy.
Jak juz powyzej napisano, zbyt wysokie napiecie ladowania sprawilo, ze prad ladowania akumulatora byl za wysoki i go zagotowal. Przy zbyt wysokim napieciu prad zasilania modulu zaplonowego i wszystkich innych odbiornikow tez jest za duzy co sprawia, ze sie przegrzewaja i szybko koncza swoj zywot.
Modul soveka w warunkach domowych mozesz sprawdzic po jego ponownym i pewnym podlaczeniu wedlug schematu i sprawdzeniu mrugania diody i iskier na swiecach (sprawdzac trzeba w cieniu, bez silnego swiatla padajacego na czujnik optyczny). Od przegrzania mogl zaniknac gdzies kontakt modulu lub czujnika i ponowne ich polaczenie moze go przywroci. Jesli dioda mruga ale nie ma iskier to najprawdopodobniej winny bedzie uklad wysokiego napiecia (cewka, przewody WN, fajki, swiece).
U mnie dzialaja jeszcze oryginalne elementy instalacji elektrycznej (prostownik, regulator, przekaznik). Nie sprawiaja klopotow ale na wszelki wypadek woze jednak ich zamienniki a w wozku akumulator samochodowy polaczony rownolegle z tym w motocyklu.

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Problem sovek
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 05, 2016, 20:12:26 »

Dzisiaj zrobiłem 20 km przy 4 tys obr oraz z walniętym regielem podającym 16V. Sovek nie padł.
Także taki czuły na byle pierdołę nie jest...
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 536
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Problem sovek
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 07, 2016, 01:04:46 »

Mój sovek się spalił mimo tego, że miałem ładowanie na poziomie 14V, co sprawdziłem też po jego spaleniu. Odkąd kupiłem swoją, czyli dobre 4 lata temu mam regiel z Republiki Czeskiej z lat 90, który ma prawdziwą elektronikę, a nie szybki ulep w chinach. Przeżył wiele i dalej reguluje jak powinien do dzisiaj. Moduł miałem przymocowany do dodatkowego radiatora i poprowadzoną osobno masę. Cewkę miałem zalecaną przez producenta - niskooporową. I się zjarał, na szczęście dosłownie pod domem, jakbym wygrał 6 w lotka. Stanąłem, wrzuciłem luz, miałem odstawiać moto - bach, silnik zmarł. W tym moduł.

Chodzi mi bardziej o to, że najprawdopodobniej ukraińcy stosują kiepskie komponenty jeżeli chodzi o życie długoterminowe bądź gdzieś w tym module jest błąd konstrukcyjny. Na przykład podam Ci zasilacz programowalny dla elektroników. Miał zabezpieczenia bla bla itd, itp. Wystarczyło dosłownie musnąć terminale na zwarcie i palił się tranzystor mocy. Dlaczego? Bo nie dali diody... W późniejszej rewizji dodali. Zapłon był dobry, do tego się nie przyczepię, ale jego wykonanie jest słabe. Jedyne czego nie sprawdziłem to jakości połączeń lutowanych, ale pewnie część lutowali ręcznie i domyślam się jak to wygląda...
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

adrianus15

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • Jawa 350 ts 1989
Odp: Problem sovek
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 07, 2016, 22:20:16 »

Jak narazie to go dzisiaj wysłałem na gwarancję.  Zobaczymy co z tego będzie.  Mi sovek padł przy około 140 km/h. Także obroty były wyższe niż 4000.
Zapisane
    Status GG

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Problem sovek
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 05, 2016, 01:43:11 »

Ja nie wiem,co wy macie z tymi sovekami. Ponoć połączenia lutowane sniedzieja i tuz po zakupie trzeba je czyścić. Moj moduł przelezal 2 lata zanim zostal sprzedany i nie zasniedzial.
Ponoc sie przepalaja zaplony. U mnie jezdzilem sporo czasu na uszkodzenym altku i mial niedobor pradow,potem padl regiel i mial 16 voltow,dopiero ostatnio mam prawidlowe 14 voltow. Zaplon mam juz 2 rok. W lato jezdzilem nim po 120 km w trase podczas najwiekszych upalow. I nigdy nie padl mi sovek. W czym tkwi tajemnica? Nie wiem....
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

oskare2345

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 114
  • bez młota nie robota
Odp: Problem sovek
« Odpowiedź #14 dnia: Maja 05, 2016, 07:04:06 »

U mnie sovek też działa, jedyne co się stało z tym zapłonem to zimne luty w czujniku i niekontaktująca złączka. Mam w planach coś zrobić z tą złączkom bo jest irytujące że czasem muszę zdejmować siedzenie i dociskać wtyczkę. No i przez cewkę od cc iskra 7 cm  :P . Przebija izolator na oryginalnym kablu zapłonowym. Przez to nie ma problemu z zapaleniem mieszanki nawet na najbardziej padniętej świecy.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
3 Odpowiedzi
3503 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 20, 2013, 10:09:27
wysłana przez Maliniasty
2 Odpowiedzi
2755 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 17, 2014, 16:39:19
wysłana przez maciej24
2 Odpowiedzi
2037 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 25, 2014, 20:38:04
wysłana przez Dragon on the Blue Sky
39 Odpowiedzi
5445 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 23, 2019, 21:13:43
wysłana przez Rozztocz
10 Odpowiedzi
692 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 02, 2024, 16:00:04
wysłana przez krzysiek98