Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 29, 2024, 13:11:48
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: CZ 350- postała z 7 lat  (Przeczytany 12716 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

lichu82

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • ČZ 350 472.5, Honda Hornet 600
Odp: CZ 350- postała z 7 lat
« Odpowiedź #50 dnia: Kwietnia 24, 2016, 21:45:17 »

Panowie, o co chodzi z tą dyszą biegu jałowego? u mnie była tak mocno dokręcona, że trzeba było kombinerkami walczyć- tym się coś reguluje?

wyczyściłem jeszcze raz gaźnik na ile umiałem odkręcając wszystkie śrubki, skręciłem wszystko a potem nawalczyłem się jak głupi by maszynę odpalić, z milion razy kopka szła w ruch
iskra jest, wężyk paliwa się chyba jakoś zapowietrzał ale potem i z tym już problemu nie było

efekt

dodając trochę gazu udało się 3 razy odpalić maszynę ale ciągle podkręcając gaz (jak zgasła to znów kilka minut prób i znów zaskakiwała).

w czasie regulacji tego gaźnika mam skręcić śruby do oporu/(aż sprężyna będzie na maxa ściśnięta) i wtedy odkręcać o tyle ile w instrukcji czy do oporu ile się da "palcami"?

dym szedł bardzo gęsty jakby mieszanka była za bogata ale to chyba nie aż taki problem ale jakby dym nie zawsze szedł z obu wydechów. Może to głupie pytanie ale ma znaczenie która cewka jest do której świecy dopięta?

nie zdążyłem kupić tej uszczelki na łączeniu gaźnika i cylindrów więc mogło się jakieś lewe powietrze dostawać np więc kolejne próby już będą napewno z nią ale może jeszcze jakieś sugestie co zrypałem albo co zrobić lepiej?
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: CZ 350- postała z 7 lat
« Odpowiedź #51 dnia: Kwietnia 24, 2016, 22:02:59 »

Jak by to nie miało znaczenia to dali by jedna cewke i jeden przerywacz. Tłoki chodzą na przemian. Górny przerywacz ma być od prawego cylindra i tak podłącz, chyba trafisz po nitce do klebka?
Dysza jak dysza, ma być dokręcona z umiarem. Pod spodem masz śrubę regulacji składu mieszanki. Wykrec ja o 1,5 obrotu. Iglice daj na 2 rowek od góry. Śrubę skośna wkręc na tyle aby przepustnica lekko się otworzyła
Zapisane
    Status GG

lichu82

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • ČZ 350 472.5, Honda Hornet 600
Odp: CZ 350- postała z 7 lat
« Odpowiedź #52 dnia: Kwietnia 24, 2016, 22:11:31 »

a jak mam cewki za sobą to która do prawego cylindra? (ogólnie domyślam się ze ma to znaczenie bo iskra musi pojawić się w odpowiednim momencie ale już zwątpiłem powoli)

co do śruby regulacji mieszanki- te 1,5 obrotu od skręcenia na maxa (czyli momentu gdy poszczególne spirale sprężyny stykają się ze sobą) tak?

z tą śrubą skośną trochę ciężko mi stwierdzić to "lekko" otworzyła. też do oporu a potem cofnąć 1 obrót?
Zapisane

Ajgor

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Jawa 350 - 634 12v ; MZ TS 150
Odp: CZ 350- postała z 7 lat
« Odpowiedź #53 dnia: Kwietnia 24, 2016, 22:43:43 »

Tą skośną reguluj już gdy silnik będzie stabilnie pracował. Na razie wkręć ją tak żeby ścisnąć sprężynkę tak mniej więcej do połowy. Śrubę składu mieszanki lekko wkręcasz aż poczujesz opór i wtedy wykręcasz ją o 1,5 obr.
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: CZ 350- postała z 7 lat
« Odpowiedź #54 dnia: Kwietnia 25, 2016, 07:31:54 »

a jak mam cewki za sobą to która do prawego cylindra? (ogólnie domyślam się ze ma to znaczenie bo iskra musi pojawić się w odpowiednim momencie ale już zwątpiłem powoli)

Pomoże ci w tym kolor kabelków biegnący od przerywaczy do cewek
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: CZ 350- postała z 7 lat
« Odpowiedź #55 dnia: Kwietnia 25, 2016, 10:19:09 »

a jak mam cewki za sobą to która do prawego cylindra? (ogólnie domyślam się ze ma to znaczenie bo iskra musi pojawić się w odpowiednim momencie ale już zwątpiłem powoli)

Pomoże ci w tym kolor kabelków biegnący od przerywaczy do cewek

Pisałem, po nitce do klebka haha.

Dokrecac z umiarem, z czuciem nie na hama. Z resztą na forum są tutoriale dot. regulacji
Zapisane
    Status GG

lichu82

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • ČZ 350 472.5, Honda Hornet 600
Odp: CZ 350- postała z 7 lat
« Odpowiedź #56 dnia: Kwietnia 25, 2016, 16:40:24 »

nie jestem aż tak leniwy by ich nie przeczytać zwłaszcza że mi wklejono link ale miałem wątpliwości co do momentu skręcenia od którego należy "odkładać" te 1,5 obrotu :)
Zapisane

lichu82

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • ČZ 350 472.5, Honda Hornet 600
Odp: CZ 350- postała z 7 lat
« Odpowiedź #57 dnia: Maja 04, 2016, 22:14:21 »

Nie umiem jakoś nad tym zapanować. Coś tam po kilku kopnieciach pobrzeczal ale zaraz gasl praktycznie nie reaguje na gaz. Potem doszedłem do tego że to.chyba problem ze stacyjka, po jej rozkreceniu dogialem blaszki i nieco przeczyscilem, skręcił i w końcu udało się odpalić na dłużej podtrzymujac gazem by nie zgasł, próbowałem w różnych położeniach z tymi śrubami i to max co udało mi się uzyskać.  Dodatkowo o ile przy kopaniu iskra jest na obu przerywaczach o tyle jak już silnik zaczął działać to była tylko na jednym, kopcilo też tylko z jednego wydechu.  Czego teraz spróbować?  Szukać zwarcia, coś źle robię, może ten bajer na kierownicy co służy do wyłączenia silnika coś nie styka? Jakieś lepsze pomysły mają Panowie?  Sugestie?
« Ostatnia zmiana: Maja 04, 2016, 22:19:45 wysłana przez lichu82 »
Zapisane

oskare2345

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 114
  • bez młota nie robota
Odp: CZ 350- postała z 7 lat
« Odpowiedź #58 dnia: Maja 04, 2016, 22:20:43 »

simmeringi szczelne? Od postoju mogły się rozszczelnić.
Zapisane

lichu82

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • ČZ 350 472.5, Honda Hornet 600
Odp: CZ 350- postała z 7 lat
« Odpowiedź #59 dnia: Maja 04, 2016, 22:31:07 »

Do silnika nie zaglądałem póki co,  to taka ostateczności jak inne opcje zawiodą
Zapisane

oskare2345

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 114
  • bez młota nie robota
Odp: CZ 350- postała z 7 lat
« Odpowiedź #60 dnia: Maja 04, 2016, 22:42:12 »

Czyli standardowo sprawdź raz zapłon i gaźnik... Jeśli silnik jest nawet kompletnie padnięty to po wyregulowaniu powinien działać. Wygląda na coś z zapłonem gdyby chodziło o gaźnik to dwa by nie pracowały a zapłon jest oddzielny dal każdego z cylków... Z której rury kopciło, i czy w każdym zakresie obrotów?
Zapisane

lichu82

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • ČZ 350 472.5, Honda Hornet 600
Odp: CZ 350- postała z 7 lat
« Odpowiedź #61 dnia: Maja 04, 2016, 22:52:21 »

Kopcilo z prawego, z lewego nawet przy mocnym gazowaniu totalnie nic. Z gaznikiem już nie mam pomysłu co, nowe uszczelki na łączeniu gaźnika z cylindra, guma od filtra powietrza i sam filtr. Iglica ustawiona tym razem na środek, śruba koło złotej w położeniach od 0 do 2 obrotów w różnych ustawieniach.

Tak z ciekawości, wężyk paliwa macie zawsze pełen paliwa czy tak raczej widać w nim że 3 cm?
« Ostatnia zmiana: Maja 04, 2016, 22:55:02 wysłana przez lichu82 »
Zapisane

oskare2345

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 114
  • bez młota nie robota
Odp: CZ 350- postała z 7 lat
« Odpowiedź #62 dnia: Maja 04, 2016, 23:06:34 »

Wyrównaj palatynki ustaw zapłon zamień miejscami cewki i kondensatory. A akumulator jest naładowany? Na rozładowanym mogą wypadać zapłony na którejś świecy. Z paliwem w gaźniku to różnie tzn. U mnie jest tak że jak odkręcę kranik i gaźnik się napełni to w wężyku zostaje ok 3cm paliwa. Lecz gdy silnik odpali i spali paliwo z karburatora to wężyk jest "pusty" i ciurkiem po ściankach leci benzyna.




























































 
Zapisane

lichu82

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • ČZ 350 472.5, Honda Hornet 600
Odp: CZ 350- postała z 7 lat
« Odpowiedź #63 dnia: Maja 04, 2016, 23:17:52 »

Akumulator nowy ładowane jakiś miesiąc temu, lampa normalnie świeci, lampki mocniej się zaczęły palić przy gazowaniu ale to chyba normalne, dzięki za sugestie, nie mam doświadczenia z tym zapłonem ale fakt że wypadałoby spróbować 
Zapisane

lichu82

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • ČZ 350 472.5, Honda Hornet 600
Odp: CZ 350- postała z 7 lat
« Odpowiedź #64 dnia: Maja 05, 2016, 08:57:25 »

a to się jakoś da wyczyścić?

bo mowa była o sprężonym powietrzu przy czyszczeniu gaźnika ale tak nie całkiem wiem gdzie go użyć i póki co czyściłem w benzynie i tyle co ustami przedmuchałem nieco
Zapisane

oskare2345

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 114
  • bez młota nie robota
Odp: CZ 350- postała z 7 lat
« Odpowiedź #65 dnia: Maja 05, 2016, 09:16:17 »

Wykręć wszystko co da się odkręcić i znajdź jakiś poradnik "jak wyczyścić karburator" postępuj zgodnie z nim potem złóż, wyreguluj i musi działać zakładając że zapłon jest sprawny.
Zapisane

lichu82

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • ČZ 350 472.5, Honda Hornet 600
Odp: CZ 350- postała z 7 lat
« Odpowiedź #66 dnia: Maja 05, 2016, 10:34:22 »

ok, ostatnio nie miałem odpowiedniego śrubokrętu i nie dawało się wykręcić tej "złotej" rurki w środku bo tylko gwint się niszczył i tak zostało jak było po odmoczeniu w benzynie. Przy następnym podejściu spróbuję jeszcze raz to odkręcić i wtedy też dokładniej jeszcze wyczyścić wszystkie zakamarki
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
17 Odpowiedzi
5973 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 07, 2012, 19:20:17
wysłana przez Roman