Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Sierpień 05, 2020, 23:40:49
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: michal_t - Jawa 638.5 Delux  (Przeczytany 7112 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Cezet 350 Wrocław
michal_t - Jawa 638.5 Delux
« dnia: Luty 04, 2016, 22:39:16 »


Witam wszystkich,

  Moją Jawę 350 kupiłem za grosze jako wybrakowaną na części wiosną 2015r. Ponieważ wielu części brakowało dokupiłem drugą bez papierów i złożyłem w całość.






Podczas składania robię stopniowo generalny remont połączony z usprawnieniami (zwłaszcza silnika). Obecnie jestem na etapie przygotowań do składania silnika w całość. Cylindry są po szlifie, wszystkie progi w kanałach wyrównane, powiększone wloty do kanałów płuczących, podkowy w wale czekają na montaż. Wał jest zregenerowany z uszczelnieniem środkowym na wzór z trabanta aby nie było przedmuchów przy większych ciśnieniach/podciśnieniach spowodowanych podkową. Sprzęgło będę montować od CZ 350 ze względu na większą wytrzymałość






Otwory w wale będę wypełniał balsą zabezpieczoną żywicą. Dodatkowo dla pewności, że balsa nie wypadnie zabezpieczę je teleskopami od zegarka (zrobiłem otwory aby wskoczyły i się zablokowały).



Na samym końcu planuję malować bak, błotniki i schowki.



Rozważam co z wydechami ponieważ są zniszczone i wybrakowane w środku. Myślę nad czymś co będzie zestrojone z moim silnikiem ale też nie będzie tandetnie wyglądać/brzmieć.




Wszystkie przeróbki robię hobbystycznie i jest to moja pasja. Proszę powstrzymać się od komentarzy typu: "Daj sobie spokój z Jawą i kup lepiej coś mocniejszego" lub " z Jawy ścigacza nie zrobisz".
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 12, 2016, 20:52:48 wysłana przez michal_t »
Zapisane
    Status GG

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 587
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: michal_t - Jawa 350 Delux
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 04, 2016, 22:42:46 »

Ładna  ;D oby tak dalej .
Zapisane

elkinio

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2743
Odp: michal_t - Jawa 350 Delux
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 04, 2016, 22:43:20 »

No to rozumiem
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

BODZIO

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 328
  • JAWA 350TS, CZ 350, Honda ST 1100
Odp: michal_t - Jawa 350 Delux
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 05, 2016, 05:59:48 »

Ciekawie sie zapowiada, życzę powodzenia
Zapisane
tukanzoo@o2.pl
JAWA TS 350 89r X2
CZ 350 81r
HONDA ST 1100 94r
CZ 175 87r

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 784
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: michal_t - Jawa 350 Delux
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 05, 2016, 17:34:37 »

Dobrze się zapowiada.Powodzenia.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Uziel

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 120
  • Cz472,5 Jożin,Jawa 638-5 Odkurzacz
Odp: michal_t - Jawa 350 Delux
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 05, 2016, 17:39:22 »

Otwory kiedyś miałem zaślepione korkiem na żywice,nie musisz ich dodatkowo zabezpieczać.
Zapisane
Zawsze beztrosko i bezrozumnie aż moja dupa legnie w trumnie czyli w bani czeski film

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: michal_t - Jawa 350 Delux
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 07, 2016, 18:48:14 »

Montowanie wypełniaczy z balsy:


Skleiłem dwa kawałki balsy aby uzyskać pożądaną grubość.



Wyciąłem kwadraciki i opiłowałem na odpowiedni wymiar papierem ściernym na klocku. Następnie zabezpieczyłem żywicą przez zanurzenie. Po wyschnięciu i opiłowaniu zacieków zamontowałem w wypełniaczach teleskopy od zegarka. Wszystko trzeba było starannie wymierzyć i dopasować. Wypełniacze w wyczyszczone otwory wkleiłem na Poxipol. Podczas wsuwania na docelowe miejsce teleskop zrobił "klik" i było wiadomo, że wszystko jest jak należy i na pewno nie wypadnie :)








Zapisane
    Status GG

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 784
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: michal_t - Jawa 350 Delux
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 07, 2016, 19:32:21 »

Troche chyba za luźne w stosunku do otworu.Ale na tyle kleju to powinno trzymać.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2226
  • Lubię piwo
Odp: michal_t - Jawa 350 Delux
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 07, 2016, 19:57:03 »

Z jednej strony lubię takie remonty, z drugiej strony potem trzeba tym trzaskać kilometry. Mam nadzieję, że ten wkład pracy przełoży się na odpowiednie roczne przebiegi. Tego Ci życzę i trzymam kciuki! Powodzenia!

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: michal_t - Jawa 350 Delux
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 07, 2016, 20:11:12 »

Faktycznie luz mógł być trochę mniejszy - nie byłem pewien ile żywica doda na średnicy. Na żywo trochę lepiej to wygląda.


Dzięki za życzenia, mam nadzieję że tak będzie. Choć w sumie Jawę kupiłem głównie po to aby przy niej grzebać (forma relaksu)  :)
Zapisane
    Status GG

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
Odp: michal_t - Jawa 350 Delux
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 07, 2016, 20:19:20 »

Nieźle to wygląda. Powodzenia w remoncie.

Jawa do grzebania jest dobra na rok lub dwa. Przez ten okres zrobi się przy niej wszystko i zostaje tylko bezawaryjne jeżdżenie i polerowanie.
Z tym drugim bym nie przesadzał.  :D
Zapisane
Jawa 630.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2226
  • Lubię piwo
Odp: michal_t - Jawa 350 Delux
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 07, 2016, 20:24:10 »

Choć w sumie Jawę kupiłem głównie po to aby przy niej grzebać (forma relaksu)  :)

Musisz zasmakować przyjemności związanych z długimi wyprawami i naszymi zlotami, od razu zmienisz zdanie! :)

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: michal_t - Jawa 350 Delux
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 20, 2016, 22:14:16 »

Składanie silnika z podkowami:

[size=78%]




Przy okazji mam pytanie. Zamontowałem kosz sprzęgłowy starszego typu bo podobno jest bardziej wytrzymały. Jakie dajecie podkładki pomiędzy łożysko a tuleję z koszem aby nie było luzu (żeby obie zębatki były w jednej płaszczyźnie) ?


U mnie po zakupie nie było żadnej podkładki, a widzę w instrukcji że powinna być.[/size]
Zapisane
    Status GG

Ajgor

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Jawa 350 - 634 12v ; MZ TS 150
Odp: michal_t - Jawa 350 Delux
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 20, 2016, 22:42:26 »

Co do tej podkładki to w instrukcji piszą że 30x17,3 grubość 2,7 mm
Zapisane

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: michal_t - Jawa 350 Delux
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 12, 2016, 15:05:48 »


Witam po dłuższej przerwie.

Jawa już z grubsza złożona i odpalona. Na chwilę obecną dość mocno dymi i świece są czarne. Mieszanka 1:30 (docieranie). Po obniżeniu poziomu paliwa w komorze pływaka trochę mniej dymi ale wciąż nad tym pracuję. Zapłon ustawiony 3 mm przed GMP - pali na dotyk.


Orientuje się ktoś, czy jak ma się tymczasowy dowód rejestracyjny to przegląd musi być robiony na okręgowej stacji kontroli pojazdów czy na dowolnej?


Blachy i dowód są tymczasowe ponieważ kupiłem ją bez tablicy rejestracyjnej i z bardzo starym dowodem.




Zapisane
    Status GG

elkinio

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2743
Odp: michal_t - Jawa 350 Delux
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 12, 2016, 16:07:05 »

Trochę do oryginału brakuje ;) ale wygląda ładnie. Jakbyś podał cztery pierwsze cyfry numeru ramy to by było fajnie bo tak nie wiadomo czy to 634 czy może 638.5. Od czego masz taki przedni błotnik?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 12, 2016, 16:12:11 wysłana przez elkinio »
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 784
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: michal_t - Jawa 350 Delux
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 12, 2016, 18:21:44 »

Chromowane błotniki dodają uroku na maxa
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: michal_t - Jawa 350 Delux
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 12, 2016, 18:58:43 »

Jest to model 638.5 trochę przerobiony według własnego gustu (coś w stylu "scrambler").


Wydechy od CZ350 (ładny wygląd i fajne niskie brzmienie), uchwyt pasażera od MZ oraz zmienione mocowanie tylnego błotnika. Myślę jeszcze nad tylnymi amortyzatorami od MZ.


Przedni błotnik pochodzi z Suzuki GN125 - koszt nowego ok. 65 zł. Oryginalnego w dobrym stanie nie znalazłem, a ten jest tani i pasuje prawie idealnie (trochę rozstaw otworów było trzeba poszerzyć).
Zapisane
    Status GG

daniel89_lb

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 141
  • Jawa Ts 350 638.1
Odp: michal_t - Jawa 350 Delux
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 12, 2016, 20:49:54 »

Z kupy złomu powstał ładny sprzęt-gratuluję  ;)
Zapisane
    Status GG

sebaxll

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 247
  • Cz 350 12V, Jawa 638,1
Odp: michal_t - Jawa 350 Delux
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 12, 2016, 20:52:46 »

Niezły patent z przednim blotnikiem.
Gratulacje.
Zapisane

G.Mazur

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Knedliczka 350 Cafe Racer
Odp: michal_t - Jawa 638.5 Delux
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 12, 2016, 23:26:51 »

Widać kawał dobrej roboty włożonej w ten sprzęt. Zastanawia mnie jedno kto Cie wpuścił do kuchni z motórami ? Ja bym w łeb dostał od żony :) wystarczy że w pokoju trzymam niektóre graty.
Z dwóch sprzętów zrobiłeś jeden a co z pozostałymi częściami, posiadasz czy już się pozbyłeś ?

Jak dasz amortyzatory z etzy to stopka centralna będzie w powietrzu, braknie jej jakieś 2-2,5 cm
Nie kupuj chińczyków za 100zł, składają sie na wyboju i tak zostają... sprężyna zrobiona z wymiocin i marchewki  >:( Lepiej kupić ładne używki i je zregenerować.

Co do błotników to fajnie to wyszło, tak inaczej.
Jeszcze jedno mnie zastanawia, gdzie Ty zdobyłeś tak ładne tłumiki do Cezety ?  Ja szukam od 2 miesięcy i same obdarciuchy w necie. 
 
A jeszcze jedno, lusterka w chromie dopieściły by wygląd  ;)


Zapisane

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: michal_t - Jawa 638.5 Delux
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 13, 2016, 00:18:45 »

Mam w miarę duży salon z aneksem kuchennym - idealne miejsce na tymczasowy warsztat :)

Części od drugiej Jawy nadal mam, zostawiłem sobie na zapas gdybym kiedyś chciał jednak wrócić do oryginału lub budować Jawę z silnikiem elektrycznym BLDC.

Kupiłem używane amortyzatory od MZ, wizualnie ładne chromy ale w środku sama rdza. Jak zregeneruję to będę przymierzać i wrzucę fotki.

Tłumiki od CZ idealne nie są ale ciężko o lepsze. Na olx lub sprzedajemy pojawiają się czasami - trzeba polować.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2016, 00:20:58 wysłana przez michal_t »
Zapisane
    Status GG

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: michal_t - Jawa 638.5 Delux
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 04, 2016, 23:35:13 »

Pierwsze przymiarki do komputera pokładowego w Jawie:







Kontrolki będą mniejsze, diodowe umieszczone nad wyświetlaczem. Po bokach będą przyciski do zmiany funkcji i poruszania się po menu. Czcionka docelowo pewnie będzie większa.


Funkcje komputera pokładowego jakie planuję zrobić to:
- pomiar temperatury dla każdego cylindra osobno,
- pomiar napięcia akumulatora,
- obroty silnika,
- prędkość (dokładna brana z tylnego koła, czyli uwzględni zmianę zębatki),
- przebieg,dystans,
- pomiar przyśpieszenia/wkręcania się na obroty przydatny przy regulacji silnika


Co do metody pomiaru przyśpieszenia jeszcze nie mam konkretnego pomysłu, myślę że wyjdzie w trakcie metoda prób i błędów. Początkowo myślę nad pomiarem czasu jaki zajmie wkręcenie się np z 3000 obr na 5000 obr i wyświetlenie wyniku na wyświetlaczu. W praktyce miało by to wyglądać tak, że będę rozpędzać się na płaskiej drodze np. na 2 biegu i komputer zliczy czas wkręcenia się z 3000 obr na 5000 obr. Dokonam zmian w regulacji silnika i od nowa pomiar. Krótszy czas = większe przyśpieszenie = większa moc lub moment obrotowy w tym zakresie obrotów.
Zapisane
    Status GG

elkinio

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2743
Odp: michal_t - Jawa 638.5 Delux
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 05, 2016, 08:56:29 »

Ciekawie
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 629
  • 638-1 1100xx xs750 mt16/R80 2328 2361105L 104
Odp: michal_t - Jawa 638.5 Delux
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 05, 2016, 09:50:14 »

Nie jestem elektonikiem, ale ja pomiar przyspieszenia zrobiłbym mierząc czas osiągnięcia 100km/h. Pomiar czasu osiągnięcia 5 tyś obrotów wydaje się mi błędny, ponieważ możesz JE osiągnąć i na jedynce i na dwójce itp...
Zapisane
    Status GG