Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 11:13:32
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Usuwanie nideokonałości oraz wałek w skrzyni biegów Jawa 350  (Przeczytany 2739 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Usuwanie nideokonałości oraz wałek w skrzyni biegów Jawa 350
« dnia: Grudzień 26, 2015, 16:52:31 »

Witam
Jako że mam rozebrany silnik zastanawiam się nad usunięciem niedoskonałości z silnika,o których tyle osób na forum wspomina. Czy ktoś zrobił poradnik jak i gdzie usunąć te niedoskonałości?
Przeszukałem forum i znalazłem tylko garstkę informacji. Chciałbym jedynie polepszyć trochę pracę silnika,ewentualnie lekko podwyższyć osiągi ale bez skrócenia żywotności silnika

Druga sprawa - wraz z wymianą napędu zmierzam zmienić zębatkę zdawczą na 18 zębową. Obecnie mam 17 zębową,fabryczne rozmiary opon,gaźnik DellOrto z Sovekiem. W efekcie biegi są za krótkie,wiecznie muszę biegami machać po mieście,silnik błyskawicznie się rozpędza,ale w trasie za bardzo brakuje mi 5 biegu. W 2 osoby silnik również ma krzepę,aby bez problemu żwawo przyspieszać,pomimo 1/4 manetki gazu.
Zanim Jawa dostało Soveka biegi były idealne,a sprzęt o wiele bardziej zamulony.

Czy ktoś może mi wyjaśnić,o co chodzi z wałkiem w skrzyni biegów? Ponoć w zależności od jego typu montowano albo 17 albo 18 zębowe zębatki.


Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Usuwanie nideokonałości oraz wałek w skrzyni biegów Jawa 350
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 26, 2015, 18:46:33 »

Zmieniając wałek pośredni nie zmienisz czwartego biegu, zostanie taki sam.
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Usuwanie nideokonałości oraz wałek w skrzyni biegów Jawa 350
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 26, 2015, 19:35:36 »

Nie zamierzam zmieniać żadnych wałków w skrzyni:)
PO prostu przydałoby się wiedzieć i tyle:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Usuwanie nideokonałości oraz wałek w skrzyni biegów Jawa 350
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 26, 2015, 21:40:12 »

Co do niedoskonałosci to polecam artykuły T.Sałka bo to długo by pisać.poszukaj w necie.
Co do zębatki,hmm....proste na 17z będzie żwawsza(dobre na miasto) na 18z będzie mniej zrywna ale dobre w trasę jak kto woli ja kiedys przejechałem kilkadziesiąt km bez 4 i nadążałem za "peletonem"
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Usuwanie nideokonałości oraz wałek w skrzyni biegów Jawa 350
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 26, 2015, 22:00:29 »

W mojej Jawie zauważyłem że kanałek smarujący lewe łożysko wału fabrycznie jest zaślepiony przez simering. Podpiłowałem uszczelniacz tak, żeby kanał był drożny
http://www.jawacz.pl/nasz-garaz/muczos-dzawa-motorcajkl-638-1-'89/msg257177/#msg257177

Poprawiałem też łączenia kanałów dolotowych z kolektorem i kanałów płuczących z karterami, bo fabrycznie były niedokładnie wykończone i robiły się progi.

Warto też dopasować podkładki kasujące luz osiowy napędu obrotomierza i licznika. Potem wskazówki w zegarach nie skaczą tak mocno.

Nie przesadzaj z grubością uszczelek pod cylindry i głowice. Im cieńsze tym lepiej, bo dając grubsze uszczelki zmniejszasz stopień sprężania.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Usuwanie nideokonałości oraz wałek w skrzyni biegów Jawa 350
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 26, 2015, 23:28:01 »

O skasowaniu luzu na napędzie obrotomierza wiem - sam to zrobiłem rok temu.
Natomiast o kanaliku smarującym łożysko nawet nie spojrzałem,cenna rada

Uszczelki pod cylki i głowice mam cieniutkie.

dzięki za rady
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
13 Odpowiedzi
6426 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 23, 2009, 21:34:05
wysłana przez Jawsim
Olej w skrzyni biegów Jawa 90

Zaczęty przez Jawa90Roadster Eksploatacja

4 Odpowiedzi
4647 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudzień 17, 2013, 11:42:57
wysłana przez Turbo
3 Odpowiedzi
2960 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopad 08, 2012, 20:57:29
wysłana przez mrrowa
14 Odpowiedzi
5613 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 06, 2013, 16:17:21
wysłana przez ForesT
1 Odpowiedzi
1638 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 02, 2019, 16:46:10
wysłana przez killler