Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Styczeń 21, 2020, 00:46:55
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA  (Przeczytany 7837 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Człowiek ZJAWA

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • JAWA 634+velorex 562, JAWA 638, CZ 472.4, CZ 472.5
Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« dnia: Październik 15, 2015, 19:28:35 »

Zdecydowałem sie założyć nowy watek żeby opisać proces reanimacji mojego zaprzęgu. Pisałem już wielokrotnie o moich poczynaniach ale zawsze lepiej czytać całość niż fragmenty wyrwane z kontekstu.  Ponieważ przez 6 miesięcy walczyłem z biurokracją powielę wątek z "rejestracja motocykla z wózkiem bocznym". Mam nadzieje że administrator nie będzie miał nic przeciwko.


Na początku chciałem zarejestrować wózek razem z tym dowodem zdjęcie nr 1. Dyrektor wydziału odesłał mnie z kwitkiem ponieważ jeżeli jest w dowodzie wpisana DMC 355 Kg a masa własna motocykla wynosi 175 kg to dodając statystycznie załóżmy 80 kg wagi przypadającej na pasażera plus 65 kg wagi wózka i kolejnego (trzeciego) pasażera przekroczymy DMC 355 kg a wartość ta jest niezmienna i stała dla danego typu pojazdu. (Chyba że znajdziesz świadectwo homologacji od producenta!)  Pojechałem wiec do Dębicy a potem Tarnowa i tam usłyszałem to samo. Dyrektor powiedział że muszę mieć DMC w dowodzie około 500 kg!

Zdjęcie nr 2.Pogrzebałem w swoich dowodach rejestracyjnych i znalazłem taki jak na zdjęciu poniżej gdzie nie ma wpisanych żadnych mas. Zrobiłem ubezpieczenie na ten dowód plus ciągłość umów potem na badanie techniczne do okręgowej stacji kontroli pojazdów i znów z kompletem dokumentów do Dyrektora. Ten mi odpowiedział ze musi być badanie techniczne poszerzone a oprócz tego opinia biegłego rzeczoznawcy wpisanego na listę ministerstwa! I znowu zong.
Zdjęcia pozostałe.  Znalazłem rzeczoznawcę zrobił zdjęcia zaprzęgu i wszystko gra. Do czasu dzwoni po kilku dniach i mówi mi że według katalogów typów i marek pojazdów ITS pojazd marki JAWA 634-7-00 nie był fabrycznie produkowany z wózkiem bocznym! Znalazłem więc papiery na 638-5-01 te podobno występowały. Opinia jak na zdjęciach koszt 280 zł, badanie techniczne 62 plus ważenie na wadze legalizowanej 20 zł plus 121.50 tablica i dowód plus pół roku nerwów i stresu nie wspominając o straconym sezonie. Pozdrawiam wszystkich którzy myślą o rejestrowaniu pojazdu z wózkiem!!!
P.S. Dementuje pogłoski że nie można jeździć motocyklem zarejestrowanym na trzy osoby bez wózka. Sytuacja jest analogiczna jak z samochodem dostawczym zarejestrowanym na 6 osób a ma zamontowany tylko przedni rząd siedzeń  na 3 osoby. Policja za to nie zabiera dowodów ani nie karze mandatami. Gorzej jest jak mamy w dowodzie zapisane np. trzyosobowy a jedzie w nim 6 osób pomimo iż siedzą w fotelach. Za to jest mandat.
« Ostatnia zmiana: Październik 24, 2015, 17:56:17 wysłana przez Człowiek ZJAWA »
Zapisane

Człowiek ZJAWA

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • JAWA 634+velorex 562, JAWA 638, CZ 472.4, CZ 472.5
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 16, 2015, 21:25:00 »

Dzisiaj wyklepałem podstawę siedzenia. Niby nic a zeszło 8 godzin. Przesunełem  "do środka" kotwy bazowe o 5 mm wywierciłem w nich otwory 7 mm tak aby można było zamontować w nich gumowe odboje.  Gumy wytłumią hałas jaki powstaje przy wibracjach od silnika a ponadto zapobiegnę wycieraniu lakieru w miejscach styku z ramą. Ponadto przespawałem kotwę zamka siedziska ponieważ odstawała około centymetra od zamka. (Zamek działał poprawnie, siedzisko się zamykało, oczywiście kotwa pod kątem 90 stopni w stosunku do blachy bazowej lecz zamek łapał kotwę na samiutkim końcu). Przesunięcie o 3 mm załatwiło doskonale sprawę!.
Wczoraj wyklepałem panele boczne i mocowanie lampy a dzisiaj wyczyściłem zbiornik od środka wg własnego patentu. W poniedziałek idzie wszystko do piaskowania.
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2015, 21:39:59 wysłana przez Człowiek ZJAWA »
Zapisane

Człowiek ZJAWA

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • JAWA 634+velorex 562, JAWA 638, CZ 472.4, CZ 472.5
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 17, 2015, 21:11:34 »

WITAM.
Dzisiaj zająłem się wyklepaniem błotników.
Na początek pokażę jak czyszczę zbiorniki od środka, sprawa jest prosta wsypujemy 2-3 kilogramy starych śrub lub innego żelaznego (w miarę drobnego) złomu do wnętrza zbiornika, zakręcamy kranik i korek wlewu i montujemy w betoniarce na sztywno. Potem 30 do 60 minut zostawiamy żeby się poobracało. Ciekawe prawda  8) . Po zakończonym mechanicznym procesie odrdzewiania przychodzi czas na chemię. Zbiornik zalewamy do pełna czystą wodą (oczywiście już nie wkładamy do betoniarki, wysypujemy zawartość),  wsypujemy 2-3 torebki kwasu cytrynowego (roztwór 5 do 10 % wystarczy w zupełności). Kwas ten wchodzi w reakcje z utlenionym metalem czyli pospolitą rdzą. Tak przygotowany zbiornik zalany aż po sam korek zostawiamy na 12 do 24 godzin. Należy kontrolować wytrącanie się związku powstałego z reakcji chemicznej ponieważ po zbyt długim okresie powstaje osad na ściankach oczyszczonego metalu bardzo trudny do usunięcia. Ja raz zapomniałem i zostawiłem na 4 dni w słoiku nakrętki od kierunkowskazów. Potem cały dzień darłem ten nalot szczotką drucianą założona na wiertarkę! Ledwo to uratowałem. Po odrdzewieniu należy dokładnie kilkakrotnie wypłukać zbiornik ciepłą wodą i od razu po płukaniu przedmuchać sprężonym powietrzem a następnie osuszyć dokładnie opalarką lub palnikiem, w przeciwnym razie już po kilku godzinach zardzewieje jak stare wiadro przy studni!


Zdjęcie drugie przedstawia wnętrze zbiornika po czyszczeniu mechanicznym. Zbiornik był tak skorodowany że z wnętrza wysypałem pył rdzawy który wypełnił w 1/3 plastikowy kubek do picia wody o pojemności 200 mll! Ten nalot na powierzchni to nic innego jak wytrącone związki tlenków żelaza. Dziś skontrolowałem proces, pozostawiam roztwór na kolejne 12 h.


Poza tym wracając do błotników przeklepałem miejsce pasowania tylnego błotnika  z jego krótszą częścią. Po skręceniu w oryginalnym pasowaniu jest tam szczelina na około 4 mm. Niezbyt mi si to podobało więc popracowałem nad nią.
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2015, 21:24:46 wysłana przez Człowiek ZJAWA »
Zapisane

Człowiek ZJAWA

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • JAWA 634+velorex 562, JAWA 638, CZ 472.4, CZ 472.5
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 20, 2015, 20:32:41 »

Dzisiaj spr. stan zbiornika po czyszczeniu kwasem, wylałem roztwór ze zbiornika, od środka wygląda już przyzwoicie lecz ze względu na małe stężenie roztworu postanowiłem zalać go ponownie na 48 godzin.   8)


Zdjęcie numer 2.
Po przelaniu roztworu z powrotem do zbiornika przez sitko lakiernicze 190 mikronów sami widzicie co zostało (ten ciemny osad to nic innego jak rdza która się wytrąciła w wyniku reakcji chemicznej) A ta czerwona powłoka w środku to napylona farba a nie rdza.
« Ostatnia zmiana: Październik 20, 2015, 23:05:43 wysłana przez Blenders »
Zapisane

Człowiek ZJAWA

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • JAWA 634+velorex 562, JAWA 638, CZ 472.4, CZ 472.5
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 23, 2015, 23:26:47 »

Odebrałem cylindry z malowania proszkowego. Kolor czarny połysk, niestety na zdjęciach trochę zabrudzone od dotykania palcami.
Zapisane

Człowiek ZJAWA

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • JAWA 634+velorex 562, JAWA 638, CZ 472.4, CZ 472.5
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 25, 2015, 14:13:46 »

Zdjęcia z innej beczki z mojego garażu  :)
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2015, 14:36:41 wysłana przez Człowiek ZJAWA »
Zapisane

Człowiek ZJAWA

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • JAWA 634+velorex 562, JAWA 638, CZ 472.4, CZ 472.5
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 29, 2015, 21:20:51 »

Dzisiaj odebrałem kilka elementów z piaskowania. Błotniki były zdrowe bez wżerów, natomiast podstawa siedzenia powędrowała do kąpieli z kwasem. Muszę przy niej odwiercić zgrzewy przy mocowaniu na pompkę i z przodu ten element do zapinania pokrowca zęby tam wyszlifować z rdzy.
Zapisane

janosikmz19822

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 232
  • motórów kilka
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 30, 2015, 15:17:48 »

Karoseria auta od czego ?Taunus czy rekord moze ascona ?
Zapisane
    Status GG

kielek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 30, 2015, 16:25:46 »

Karoseria auta od czego ?Taunus czy rekord moze ascona ?

Na bym stawiał na mercedesa w201
Zapisane
Yamaha XTZ660 Tenere '94
ČZ 472.5 custom ;)
WSK m06-64 wiecznie remontu czekająca

Paweł Świecie

  • Mapa jawerów-indianscout.
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 158
  • Jawa 638.1+Velorex562, Kawasaki VN 800 Classic
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 30, 2015, 16:59:55 »

Karoseria auta od czego ?Taunus czy rekord moze ascona ?

Na bym stawiał na mercedesa w201
Raczej W 202 C 180 1,8 122 km
Zapisane
Motor bez wozu jest jak kobieta bez piersi-niby jeździć się da ale to nie to...

Człowiek ZJAWA

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • JAWA 634+velorex 562, JAWA 638, CZ 472.4, CZ 472.5
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 01, 2015, 12:46:32 »

W 124 E 2.2 benzyna 1994 rok , całkowita renowacja jak to się mówi do ostatniej śrubki :)
Zapisane

Człowiek ZJAWA

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • JAWA 634+velorex 562, JAWA 638, CZ 472.4, CZ 472.5
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 04, 2015, 17:33:07 »

Wczoraj odebrałem kilka elementów z paskowania, dekiel i 1 mocowanie lampy przedniej idą do reklamacji są niedoczyszczone a poza tym gość pomieszał zlecenia i dał mi kilka dodatkowych gratów które nie należą do mnie. Ktoś się nieźle wkurzy :)   ale spoko już dzwoniłem do gościa że mam bonus.
Zapisane

Człowiek ZJAWA

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • JAWA 634+velorex 562, JAWA 638, CZ 472.4, CZ 472.5
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 08, 2015, 15:05:38 »

Wczoraj ustawiłem zapłon w cezecie.
Zapisane

Człowiek ZJAWA

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • JAWA 634+velorex 562, JAWA 638, CZ 472.4, CZ 472.5
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 17, 2015, 17:37:54 »

Witam, silniczek społowiony, łańcuszek OKINOI napięty niczym struna, niedawno odebrany stały dowód, czekam jeszcze na tłoki z Mrągowa bo oryginałów na 1 szlif w Czechach nie posiadają jak na razie.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2015, 17:43:42 wysłana przez Człowiek ZJAWA »
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1668
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 17, 2015, 18:00:52 »

Czemu nie włożyłeś od razu na miejsce półksiężyca i wałka kopnika?
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

Człowiek ZJAWA

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • JAWA 634+velorex 562, JAWA 638, CZ 472.4, CZ 472.5
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 17, 2015, 18:02:29 »

Bo się zagalopowałem, ale temat ogarnięty.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1668
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 17, 2015, 18:06:43 »

Zdarza się, ja kiedyś złożyłem całe sprzęgło, a zapomniałem wsadzić popychacza z grzybkiem :)
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

Człowiek ZJAWA

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • JAWA 634+velorex 562, JAWA 638, CZ 472.4, CZ 472.5
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 28, 2015, 20:19:46 »

Motocykl juz rozebrany do piaskowania. Zastanawiam sie czy mozna zdemontowac zamek blokady siedzenia i kierownicy bez rozwiercania gdy nie ma sie kluczy?
Zapisane

pitterpan

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 257
  • Jawa TS 350 1991r
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 28, 2015, 20:31:49 »

Oczywiście ze się da.
Ja sam otwierałem stary zamek w 638 bez kluczyka jak nowy kupilem. A zamek siedzenia powinien bez problemu wyjść. Przede wszystkim to chyba tam drucik zabezpieczający jest i trzeba go wyjąć?  Przynajmniej w TS'ce tak było.
Zapisane

Człowiek ZJAWA

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • JAWA 634+velorex 562, JAWA 638, CZ 472.4, CZ 472.5
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 28, 2015, 20:36:47 »

U mnie wszystko zardzewialo na potege i siedzi jeden i drugi. Drut zdjalem ale nie wypialem zamka.
Zapisane

pitterpan

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 257
  • Jawa TS 350 1991r
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 28, 2015, 20:54:14 »

Jak zadziały to ciężka sprawa. Może ktoś inny ma doświadczenie w takim przypadku. Może trzeba jakieś WD albo oliwę i dobry wytrych.
Zapisane

Człowiek ZJAWA

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • JAWA 634+velorex 562, JAWA 638, CZ 472.4, CZ 472.5
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 09, 2016, 03:15:27 »

Witam, sprawdziłem wczoraj kod lakieru czerwonego 6020 jaKI udało mi się uzyskać z forum, okazało się że do 634 jest  on o kilka tonów za ciemny, dużo bardziej zbliżony do oryginału jest kod z firmy autocolor LP2A/9205 ( wewnętrzny XF3I NEXA). Dorobiłem mocowani do linki hamulca wózka.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2016, 18:29:15 wysłana przez Człowiek ZJAWA »
Zapisane

bas2321

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 27, 2016, 17:55:41 »

Widzę że podchodzisz profesionalnie do tematu . Właśnie sam jestem w trakcie renowacji takiego zaprzęgu i również szukam kodów lakieru . Ogólnie to nie ma co się bazować na oryginałach z przed kilkudziesięciu lat , przecież te lakiery były stawiane przed wieloma czynnikami środowiska zewnętrznego .. lakiery zwykle wypłowiałe , matowe , zmieniając dość Swój oryginalny odcień .


Zapisane

Człowiek ZJAWA

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • JAWA 634+velorex 562, JAWA 638, CZ 472.4, CZ 472.5
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 04, 2016, 12:27:01 »

Witam, rama motocykla i wózka oraz wszystkie pozostałe części wypiaskowane koszt około 150 zł. Wszystko co jest malowane na czarno zostało pomalowane w lakierni proszkowej koszt 320 zł łącznie z podkładem cynkowym. Byłem mile zaskoczony ceną myślałem raczej że to wyjdzie jakieś 700-800 zł. Lakierując tradycyjnie niewiele mniej bym zapłacił za same materiały a ile jeszcze przy tym roboty! Jak uporam się z problemami z internetem to dodam zdjęcia. Trzymają mnie teraz chromowanie i cynkowanie i nigdzie nie mogę kupić oryginalnych tłoków na 1 szlif, u Ruszczyka czekam już 3 miesiąc w 4motor maja dopiero na 3 szlif. Jak nie dostanę w ciągu kilku tygodni pozostaje tylko ALMOT.
Zapisane

bas2321

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
Odp: Jawa 634 + velorex 562 from Człowiek ZJAWA
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 09, 2016, 18:51:05 »

Z tłokami jest właśnie spory problem .
A za lakierowanie fakt niewiele zapłaciłeś ja za samą ramę Jawy 634 bez wózka zapłaciłem te 300 zł .
I co z tymi zamkami , udało się wymontować ? Bo sam właśnie będę się za to zabierał
Zapisane