Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 06:21:49
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.  (Przeczytany 30409 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 01, 2015, 18:30:41 »

Obniżyłem jeszcze trochę poziom. Zauważyłem, że na dnie komory plywakowej zbiera się drobny piasek koloru czerwonego czyli podejrzewam, że to farba z baku. Dałem jakiś filtr z cienkusa, jest trochę za duży. Ogólnie moto idzie jak diabeł, ale powyżej 105, zaczynało brakować paliwa, nie wiem czy to przez za niski poziom, czy przez filterek, sprawdze przy okazji.
Zapisane
    Status GG

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 04, 2015, 10:53:53 »

Moje świeczki wyglądają tak:
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 13, 2015, 21:02:44 »

Opiszę swój problem ale może on dotyczyć innych niż gaźnik przyczyn.
Silnik nie zapala jak jest zimny czyli np rano. Mogę kopać i kopać a po odkręceniu świec te są suche jak pustynia. Paliwo napływa swobodnie do komory pływakowej, napełnia ją po czym zaworek odcina dopływ paliwa. Myślałem jak Yabaman sugerował że może dysza ssania jest zbyt mała więc stopniowo rozwiercałem ją coraz to większym wiertłem. Najpierw 0,8mm potem 1mm a ostatecznie 1,5mm.
To kolejno nic nie dawało. Silnik zapalał tylko z pychu po kilku kilkunastu metrach. Podniosłem też do maksimum (zgodnie z zakresem z serwisówki Mickarba) poziom paliwa. Nic to nie zmieniło w sprawie odpalania.
Natomiast jak podleję po 5ml benzynki do cylindrów to silnik po około 8-śmiu kopach zagadał i pracował już normalnie bez zakłóceń.
Trzyma wolne obroty i dobrze się wkręca potem jużzapala normalnie z pierwszego drugiego kopa.
Ssanie działa bo jak je zaciągnę na pracującym silniku to dławi się i zaraz gaśnie, wyraźnie ma zbyt dużo paliwa szczególnie teraz po rozwierceniu.

Wcześniej gdy tylko zacząłem zabawę z Mikcarbem to jakoś udawało się zapalić z kopki ale to był ślepy traf, czasem za 3-cim czasem 10-tym kopem paliła ale wtedy było bardzo ciepło, jeśli to ma jakiś wpływ
Dysza wolnych obrotów 35 iglica na środku

Aha, psikałem samostartem wokół króćca dolotowego podczas pracy silnika, nic się nie działo.
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2015, 22:14:14 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 13, 2015, 21:20:14 »

Uszkodzony prawy uszczelniacz wału od strony elektrowni ?

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 13, 2015, 21:39:31 »

Lub może labirynt się kończy i słabo ssie.
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 13, 2015, 22:12:12 »

Oba uszczelniacze założone z tysiaka km temu. Ale nie znaczy to że są dobre ;) . Labirynt może się kończy, nie zaglądałem tam i nie wiem jaki jest jego stan. Czy w ogóle da się sprawdzić jego stan.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 13, 2015, 22:19:48 »

Najlepszy sposób który znam to wyjąć wał i zobaczyć jaki ma luz.
Zapisane

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 13, 2015, 23:16:54 »

miałem takie same objawy zaraz po remoncie silnika jadąc na pierwszy zlot w historii tego forum... problemem okazał się uszczelniacz wału jak już pisał Holger.
Mimo tego, że tylko jedna strona, ale jakieś takie różnice ciśnień powstają, że paliwo nie ciągnie do żadnego gara.
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2015, 23:18:51 wysłana przez nestor.mariusz »
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3495
  • Smoczyciel
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 12, 2016, 14:10:58 »

Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 19, 2016, 10:13:05 »

Ok dzięki za info Rozztocz.
Latał ktoś już w tym sezonie na gaźniku Mikcarb? Jakieś nowe wnioski?
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

gregor0484

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • Cz 350 - 82 rok + 634 tez 82 :-)
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 19, 2016, 21:13:04 »

Ja zamontowałem, ale testy tylko garażowe, zimny po 2 dniach zapala ręką, ale po chwili przestaje trzymać wolne obroty i gaśnie, gaźnik na oryginalnych dyszach i bez większych regulacji. Jutro może uda mi się pojeździć wiec dam znać.
Zapisane
Został velorex...

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 19, 2016, 21:45:16 »

Ja cześkę po 3 miesiącach odpaliłem po kilkunastu kopnięciach mała przejażdżka i było super, nie musiałem regulować, i ładnie trzymała wolne obroty.
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Tony

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • CZ 350 6V 83'
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 28, 2017, 11:54:15 »

Opiszę swój problem ale może on dotyczyć innych niż gaźnik przyczyn.
Silnik nie zapala jak jest zimny czyli np rano. Mogę kopać i kopać a po odkręceniu świec te są suche jak pustynia. Paliwo napływa swobodnie do komory pływakowej, napełnia ją po czym zaworek odcina dopływ paliwa. Myślałem jak Yabaman sugerował że może dysza ssania jest zbyt mała więc stopniowo rozwiercałem ją coraz to większym wiertłem. Najpierw 0,8mm potem 1mm a ostatecznie 1,5mm.
To kolejno nic nie dawało. Silnik zapalał tylko z pychu po kilku kilkunastu metrach. Podniosłem też do maksimum (zgodnie z zakresem z serwisówki Mickarba) poziom paliwa. Nic to nie zmieniło w sprawie odpalania.
Natomiast jak podleję po 5ml benzynki do cylindrów to silnik po około 8-śmiu kopach zagadał i pracował już normalnie bez zakłóceń.
Trzyma wolne obroty i dobrze się wkręca potem jużzapala normalnie z pierwszego drugiego kopa.
Ssanie działa bo jak je zaciągnę na pracującym silniku to dławi się i zaraz gaśnie, wyraźnie ma zbyt dużo paliwa szczególnie teraz po rozwierceniu.

Wcześniej gdy tylko zacząłem zabawę z Mikcarbem to jakoś udawało się zapalić z kopki ale to był ślepy traf, czasem za 3-cim czasem 10-tym kopem paliła ale wtedy było bardzo ciepło, jeśli to ma jakiś wpływ
Dysza wolnych obrotów 35 iglica na środku

Aha, psikałem samostartem wokół króćca dolotowego podczas pracy silnika, nic się nie działo.


Trochę odkopię temat, Pietras masz jeszcze ten problem? Ja od kiedy założyłem ten gaźnik mam problem z odpalaniem, odpala po 10 min kopania. Jak odpali wszystko jest cacy. W gaźniku wszystkie dysze oryginalne, przed montażem tylko podnosiłem iglicę chyba na środkowy rowek.
Zapisane
    Status GG

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 28, 2017, 12:15:24 »

Sprawdz czy drozny jest przeplyw w komorze plywakowej do miejsca, w ktore wchodzi rurka ssania. Jesli paliwo tam nie wplywa lub wplywa powoli to trzeba sie nakopac zanim silnik zapali.

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 28, 2017, 13:24:41 »

Ja rozwiązałem ten problem inaczej. Ale zanim odpowiem jak to zrobiłem to zeznam że uszczelniacz gumowy od strony altka był uszkodzony i uszczelniacz środka wału również. Właśnie remontuje silnik. A poradziłem sobie rozwiercając dyszę. Ale coś mi się wydaje że po remoncie może za bardzo ssać.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Tony

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • CZ 350 6V 83'
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 28, 2017, 13:59:18 »

Ok, dziękuję panowie. U mnie na oryginalnym gaźniku odpalał ładnie, problem się zaczął z momentem założenia nowego. Uszczelniacze można wymienić profilaktycznie, tym bardziej, że zima za pasem.
Zapisane
    Status GG

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 28, 2017, 14:58:18 »

Ten gaźnik ma za małą dyszę ssania,  fi oryginalnie coś około 0,65 mm. Spróbuj zozwiercic na np. 0,8mm  oczywiście jak już inne rzeczy sprawdzisz. Ja u siebie może pokombinuje aby ta dysza była wymienna. I dobiorę odpowiednią z jakiegoś Rometa albo Simsona np. Albo wykonam sam. To tylko dysza ssania, nie musi być precyzyjna. 
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2017, 15:23:09 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 31, 2018, 22:17:00 »

jakieś nowiny w tym temacie?
Ja będę wiercił dyszę ssania na 1,5mm jak założę to się pochwalę co to dało. Ale to może dopiero w niedzielę.
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 31, 2018, 22:50:49 »

Jeszcze nic nie działałem, czekam na uruchomienie silniks po remoncie. Zobaczę jak będzie ssał, pewnie 2mm to zbyt dużo.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 03, 2018, 15:44:14 »

Dysza przewiercona na 1,5mm jutro testy.
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 08, 2018, 10:11:15 »

Czy testy sie odbyły?
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 08, 2018, 12:57:30 »

Niestety zabrakło czasu, możliwe że w ten weekend się uda
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 08, 2018, 20:20:19 »

Ja mam rozwierconą na 1,5  :P efekt taki, że jak odpali, to zaraz trzeba wyłączyć ssane, bo się zaleje, ale odpalasz, parę obrotów rolgazem, wyłączasz ssanie i chodzi elegancko.
Problem pozostał taki, że jak dłużej postoi, to jak nie podleję pod świece chociażby kropelki, to się nakopię przez godzinę. Jak już łapie to chodzi...
Zapisane
    Status GG

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 09, 2018, 15:34:32 »

Przy dzisiejszym pierwszym uruchomieniu po remoncie silnik zagadał od razu.  No do drugiego razu. Ssanie było załączone dłuższą chwilę a zimny silnik się na nim nie dławił. Chodził tak z minutę na tym ssaniu, mocno przy tym dymiąc ale nie zgasł. Po rozgrzaniu tak po mniej więcej 15minutach gdy zaciągnąłem ssanie to gaśnie no chyba że dam więcej powietrza pokręcając w tym czasie manetką.
Więcej nic nie powiem po nie wiem.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 10, 2018, 15:23:41 »

Dzisiaj udało się zamontować gaznik i uruchomić CEZETA reszta w filmach.
Z góry przepraszam za jakość dźwięku.

https://youtu.be/llud55QGTyQ

https://youtu.be/tw_1rK_Ek4U
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
20 Odpowiedzi
12239 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 03, 2007, 12:37:06
wysłana przez HubertBaran
207 Odpowiedzi
49015 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 11, 2023, 16:48:50
wysłana przez Rozztocz
2 Odpowiedzi
2820 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 15, 2016, 21:32:06
wysłana przez Ajgor
19 Odpowiedzi
8943 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 06, 2019, 19:39:15
wysłana przez Jawa Czarnulka
19 Odpowiedzi
1900 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 01, 2021, 23:41:26
wysłana przez muczacz