Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Grudzień 17, 2017, 11:12:43
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.  (Przeczytany 5615 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1990
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 01, 2015, 18:30:41 »

Obniżyłem jeszcze trochę poziom. Zauważyłem, że na dnie komory plywakowej zbiera się drobny piasek koloru czerwonego czyli podejrzewam, że to farba z baku. Dałem jakiś filtr z cienkusa, jest trochę za duży. Ogólnie moto idzie jak diabeł, ale powyżej 105, zaczynało brakować paliwa, nie wiem czy to przez za niski poziom, czy przez filterek, sprawdze przy okazji.
Zapisane
    Status GG
Mowa jest srebrem, a milczenie złotem.

art. 51 § 1 k.w.
 Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem zakłóca spokój, porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie w miejscu publicznym, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.

Pietras12v

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 400
    • PJ
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 04, 2015, 10:53:53 »

Moje świeczki wyglądają tak:

Pietras12v

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 400
    • PJ
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 13, 2015, 21:02:44 »

Opiszę swój problem ale może on dotyczyć innych niż gaźnik przyczyn.
Silnik nie zapala jak jest zimny czyli np rano. Mogę kopać i kopać a po odkręceniu świec te są suche jak pustynia. Paliwo napływa swobodnie do komory pływakowej, napełnia ją po czym zaworek odcina dopływ paliwa. Myślałem jak Yabaman sugerował że może dysza ssania jest zbyt mała więc stopniowo rozwiercałem ją coraz to większym wiertłem. Najpierw 0,8mm potem 1mm a ostatecznie 1,5mm.
To kolejno nic nie dawało. Silnik zapalał tylko z pychu po kilku kilkunastu metrach. Podniosłem też do maksimum (zgodnie z zakresem z serwisówki Mickarba) poziom paliwa. Nic to nie zmieniło w sprawie odpalania.
Natomiast jak podleję po 5ml benzynki do cylindrów to silnik po około 8-śmiu kopach zagadał i pracował już normalnie bez zakłóceń.
Trzyma wolne obroty i dobrze się wkręca potem jużzapala normalnie z pierwszego drugiego kopa.
Ssanie działa bo jak je zaciągnę na pracującym silniku to dławi się i zaraz gaśnie, wyraźnie ma zbyt dużo paliwa szczególnie teraz po rozwierceniu.

Wcześniej gdy tylko zacząłem zabawę z Mikcarbem to jakoś udawało się zapalić z kopki ale to był ślepy traf, czasem za 3-cim czasem 10-tym kopem paliła ale wtedy było bardzo ciepło, jeśli to ma jakiś wpływ
Dysza wolnych obrotów 35 iglica na środku

Aha, psikałem samostartem wokół króćca dolotowego podczas pracy silnika, nic się nie działo.
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2015, 22:14:14 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane

holger

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 639/634
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 13, 2015, 21:20:14 »

Uszkodzony prawy uszczelniacz wału od strony elektrowni ?

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 640
  • Jawa 638/1 1989 Honda Transalp 600 1994
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 13, 2015, 21:39:31 »

Lub może labirynt się kończy i słabo ssie.
Zapisane

Pietras12v

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 400
    • PJ
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 13, 2015, 22:12:12 »

Oba uszczelniacze założone z tysiaka km temu. Ale nie znaczy to że są dobre ;) . Labirynt może się kończy, nie zaglądałem tam i nie wiem jaki jest jego stan. Czy w ogóle da się sprawdzić jego stan.

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 640
  • Jawa 638/1 1989 Honda Transalp 600 1994
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 13, 2015, 22:19:48 »

Najlepszy sposób który znam to wyjąć wał i zobaczyć jaki ma luz.
Zapisane

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 763
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 13, 2015, 23:16:54 »

miałem takie same objawy zaraz po remoncie silnika jadąc na pierwszy zlot w historii tego forum... problemem okazał się uszczelniacz wału jak już pisał Holger.
Mimo tego, że tylko jedna strona, ale jakieś takie różnice ciśnień powstają, że paliwo nie ciągnie do żadnego gara.
« Ostatnia zmiana: Październik 13, 2015, 23:18:51 wysłana przez nestor.mariusz »
Zapisane

Rozztocz

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1988
  • Smoczyciel
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 12, 2016, 14:10:58 »

Zapisane
Jawa 350 638.0 87r.
Jawa 350 638.5 85r.
Cezet 350 472.5 83r
Cezet 175 477.0 74r

Pietras12v

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 400
    • PJ
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 19, 2016, 10:13:05 »

Ok dzięki za info Rozztocz.
Latał ktoś już w tym sezonie na gaźniku Mikcarb? Jakieś nowe wnioski?

gregor0484

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • Cz 350 - 82 rok + 634 tez 82 :-)
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 19, 2016, 21:13:04 »

Ja zamontowałem, ale testy tylko garażowe, zimny po 2 dniach zapala ręką, ale po chwili przestaje trzymać wolne obroty i gaśnie, gaźnik na oryginalnych dyszach i bez większych regulacji. Jutro może uda mi się pojeździć wiec dam znać.
Zapisane
Został velorex...

czeron

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1191
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 19, 2016, 21:45:16 »

Ja cześkę po 3 miesiącach odpaliłem po kilkunastu kopnięciach mała przejażdżka i było super, nie musiałem regulować, i ładnie trzymała wolne obroty.
Zapisane
CEZET 472.6

Tony

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 35
  • CZ 350 6V 83', HONDA NTV 650 94'
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 28, 2017, 11:54:15 »

Opiszę swój problem ale może on dotyczyć innych niż gaźnik przyczyn.
Silnik nie zapala jak jest zimny czyli np rano. Mogę kopać i kopać a po odkręceniu świec te są suche jak pustynia. Paliwo napływa swobodnie do komory pływakowej, napełnia ją po czym zaworek odcina dopływ paliwa. Myślałem jak Yabaman sugerował że może dysza ssania jest zbyt mała więc stopniowo rozwiercałem ją coraz to większym wiertłem. Najpierw 0,8mm potem 1mm a ostatecznie 1,5mm.
To kolejno nic nie dawało. Silnik zapalał tylko z pychu po kilku kilkunastu metrach. Podniosłem też do maksimum (zgodnie z zakresem z serwisówki Mickarba) poziom paliwa. Nic to nie zmieniło w sprawie odpalania.
Natomiast jak podleję po 5ml benzynki do cylindrów to silnik po około 8-śmiu kopach zagadał i pracował już normalnie bez zakłóceń.
Trzyma wolne obroty i dobrze się wkręca potem jużzapala normalnie z pierwszego drugiego kopa.
Ssanie działa bo jak je zaciągnę na pracującym silniku to dławi się i zaraz gaśnie, wyraźnie ma zbyt dużo paliwa szczególnie teraz po rozwierceniu.

Wcześniej gdy tylko zacząłem zabawę z Mikcarbem to jakoś udawało się zapalić z kopki ale to był ślepy traf, czasem za 3-cim czasem 10-tym kopem paliła ale wtedy było bardzo ciepło, jeśli to ma jakiś wpływ
Dysza wolnych obrotów 35 iglica na środku

Aha, psikałem samostartem wokół króćca dolotowego podczas pracy silnika, nic się nie działo.


Trochę odkopię temat, Pietras masz jeszcze ten problem? Ja od kiedy założyłem ten gaźnik mam problem z odpalaniem, odpala po 10 min kopania. Jak odpali wszystko jest cacy. W gaźniku wszystkie dysze oryginalne, przed montażem tylko podnosiłem iglicę chyba na środkowy rowek.
Zapisane
    Status GG

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 687
  • 638.1+562.10; 362 Californian
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 28, 2017, 12:15:24 »

Sprawdz czy drozny jest przeplyw w komorze plywakowej do miejsca, w ktore wchodzi rurka ssania. Jesli paliwo tam nie wplywa lub wplywa powoli to trzeba sie nakopac zanim silnik zapali.
Zapisane

Pietras12v

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 400
    • PJ
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 28, 2017, 13:24:41 »

Ja rozwiązałem ten problem inaczej. Ale zanim odpowiem jak to zrobiłem to zeznam że uszczelniacz gumowy od strony altka był uszkodzony i uszczelniacz środka wału również. Właśnie remontuje silnik. A poradziłem sobie rozwiercając dyszę. Ale coś mi się wydaje że po remoncie może za bardzo ssać.

Tony

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 35
  • CZ 350 6V 83', HONDA NTV 650 94'
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 28, 2017, 13:59:18 »

Ok, dziękuję panowie. U mnie na oryginalnym gaźniku odpalał ładnie, problem się zaczął z momentem założenia nowego. Uszczelniacze można wymienić profilaktycznie, tym bardziej, że zima za pasem.
Zapisane
    Status GG

Pietras12v

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 400
    • PJ
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 28, 2017, 14:58:18 »

Ten gaźnik ma za małą dyszę ssania,  fi oryginalnie coś około 0,65 mm. Spróbuj zozwiercic na np. 0,8mm  oczywiście jak już inne rzeczy sprawdzisz. Ja u siebie może pokombinuje aby ta dysza była wymienna. I dobiorę odpowiednią z jakiegoś Rometa albo Simsona np. Albo wykonam sam. To tylko dysza ssania, nie musi być precyzyjna. 
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2017, 15:23:09 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
[638] Regulacja gaźnika

Zaczęty przez grzehoo « 1 2 » Mechanika

43 Odpowiedzi
9950 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopad 27, 2006, 22:53:35
wysłana przez Jerry
20 Odpowiedzi
7398 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 03, 2007, 12:37:06
wysłana przez HubertBaran
Regulacja

Zaczęty przez Moto37 Mechanika

8 Odpowiedzi
1717 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 16, 2008, 22:17:51
wysłana przez Moto37
203 Odpowiedzi
17416 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 19, 2017, 11:23:38
wysłana przez yuzik
2 Odpowiedzi
341 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 15, 2016, 21:32:06
wysłana przez Ajgor