Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 29, 2024, 06:15:54
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu

Autor Wątek: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.  (Przeczytany 30408 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« dnia: Czerwca 30, 2015, 19:09:13 »

Pomyślałem że przydałby się wątek gdzie można by było dzielić się informacjami dla naszych nowych gaźników. Dobrze by był też oddzielnie dla obu rodzajów.

I tak ja dzisiaj pobawiłem się swoim gaźniorkiem oto moje spostrzeżenia:

Silnik nie jest pierwszej świeżości ale nie nie wiem ile ma najechane od remontu Cały mój test zawarł się w kilkunastu km i przy niezmienianym położeniu iglicy. U mnie dziś iglica była cały czas niezmiennie na trzecim od góry czyli środkowym rowku. Śruba regulacji składu mieszanki ustawiana była od całkowitego zamknięcia do 3/4 obrotu. Dalsze wykręcanie śruby przynosiło pogorszenie pracy i coraz wolniejsze wkręcanie się na obroty silnika na biegu jałowym.
Na takim ustawieniu śruby składu silnik pracuje równomiernie, ładnie przyspiesza i jest bardziej wyrywny niż na oryginalnym gaźniku, jechałem ponad 120km/h więcej też by poszła ale...
Podczas rozpędzania maszyny przy pełnym odkręceniu manetki gazu wyczuwalne jest delikatne duszenie silnika. Wystarczy troszkę odjąć gazu i maszyna idzie jak przecinak, natomiast jak odkręci się na maxa to jest takie troszkę opóźnienie w reakcji i delikatne buuu  ale zanikające w miarę rozpędzania maszyny. Naturalnie czas tego dławienia jest dłuższy na coraz wyższym biegu.
Zauważyłem też że ciepły silnik słabo odpala jak odkręci się manetkę gazu.
Na koniec dzisiejszych testów zaczęła przeciekać wacha otworem pod gaźnikiem tak jakby pływak nie odcinał dopływy paliwa.

Następne testy zrobię przy iglicy podniesionej o jeden rowek. A Wy robiliście jakieś jazdy??
« Ostatnia zmiana: Lipca 03, 2015, 22:25:24 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3495
  • Smoczyciel
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 30, 2015, 19:15:23 »

Co do tego modelu to napewno już testował go Czeron i Strażak, ale za nich nie będę się wypowiadał. Co do wylewania się benzyny spod gaźnika to u mnie w VM28 miałem za wysoki poziom paliwa, zmniejszyłem i przestało się paliwo wylewać z gaźnika. Nie będę pisał o swoich ustawieniach bo to przy silniku 638 no i VM28 a nie 24
« Ostatnia zmiana: Lipca 04, 2015, 05:46:15 wysłana przez elkinio »
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 533
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 30, 2015, 21:56:22 »

Mnie zastanawia jak to ustawić na dotarcie. Najniższy rowek? Niestety muszę wykonać mocno przyśpieszony szlif więc czeka mnie docieranie. Mam dylemat czy docierać na Jikovie czy ryzykować na Micarbie?


Do tego gaźnika mam już różne dysze w tym te od biegu jałowego, tylko ja na zatartych garach to nie mam co sprawdzać, bo silnik po chwili tak znowu stanie pytanie tylko czy nie na stałe.


Może jednak jakaś podmiana dysz jest potrzebna. Przy dodaniu gazu na wyższych obrotach powiedzmy powyżej 3,5 tysiąca też to się dzieje czy tylko przy przyśpieszeniu z dołu?


Ten gaźnik nie ma przyśpieszacza jak samochodowe gaźniki, nie ma powerjeta. Osiągi czyt. max prędkość są ok, ale jest problem przy przejściu. Przy przejściu silnik bierze jeszcze przez ten krótki moment mieszankę z obiegu dla biegu jałowego i mała dysza 25 może sprawiać problem. Nie mówię, że trzeba ją wymienić czy coś. Wiem, że ten gaźnik magicznie miesza, ale jest do czterotakta, który robi jeden cykl pracy na 4 suwy.


Chyba zesztukuję drugi komplet garów, zużyte nominały, ale żeby coś to komprechy miało i jeździło to sprawdzę jak to jest. Przydałoby się też, żeby coś Czeron i Strażak dopisał. Zestaw mam przygotowany, guma typu plug'n play nie trzeba nic ciąć i rozciągać, wchodzi sama i pasuje do airboxa, ale silnik trup.
« Ostatnia zmiana: Lipca 04, 2015, 05:46:37 wysłana przez elkinio »
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 01, 2015, 17:42:06 »

Na koniec dzisiejszych testów zaczęła przeciekać wacha otworem pod gaźnikiem tak jakby pływak nie odcinał odpływu paliwa
Paprochy ze zbiornika, taki maleńki metaliczny pył. Msze zastosować jednak filtr na przewodzie paliwa.
« Ostatnia zmiana: Lipca 04, 2015, 05:47:02 wysłana przez elkinio »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3495
  • Smoczyciel
Odp: Mickarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 01, 2015, 17:52:15 »

Filterek obowiązkowo!
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 01, 2015, 19:20:14 »

Bardzo dobry temat ;D
Ja i owszem, zdążyłem przejechać około 200km. Mam takie same ustawienia jak Pietras12v, i są one optymalne.
Przy opuszczeniu iglicy na drugi rowek od góry ciężko było odpalić więc mam na środkowym rowku i śrubę składu mieszanki wykręconą około jednego obrotu.
Co do jazdy w normalnym przedziale prędkości i przyspieszenia, moto zachowuję się jak na jikowie, jednak, gdy przełączymy w Cezecie przełącznik trybu jazdy na SPORT, no to już jikow lekko się chowa.
Na mickarbie silnik wkręca się do 7000 bez problemu i zbędnej zwłoki.
Jazda po zatłoczonym szczecinie niestanowi najmniejszego problemu, bo na tym gaźniku można nie zmieniać biegów ;)
ogólnie bardzo polecam, odnośnie spalania to będę coś więcej wiedział po Rajdzie Jawerów i również się pochwalę.
« Ostatnia zmiana: Lipca 04, 2015, 05:47:25 wysłana przez elkinio »
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 01, 2015, 23:04:52 »

Czeron, czy czujesz niedobór pałera po całkowitym otwarciu przepustnicy podczas przyspieszania?
« Ostatnia zmiana: Lipca 04, 2015, 05:47:52 wysłana przez elkinio »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 02, 2015, 04:19:37 »

Nie
« Ostatnia zmiana: Lipca 04, 2015, 05:48:20 wysłana przez elkinio »
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 04, 2015, 23:19:31 »

Zamówiłem kilka dysz. Jak przyjdą to będę robił jazdy testowe. Jak bardzo będzie mi się chciało to zrobię również testy z dokładnym zużyciem paliwa na poszczególnych dyszach. Wybiorę optymalną.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 15, 2015, 21:59:41 »

Jako łącznik gaźnika z airboxem Robert polecił mi przewód do chłodnicy z bizona. Dzisiaj kupiłem, ale jutro założę. Koszt w agromie 5zł.
« Ostatnia zmiana: Lipca 15, 2015, 22:05:44 wysłana przez czeron »
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 15, 2015, 22:17:13 »

Czeron, ja użyłem oryginalnej gumy łączącej. Podgrzałem ją w gorącej wodzie tak z 5 minut i rozciągając wsadziłem na gaźnik. Jak ostygła to wygląda jak by z "tamtąd" była :) . Stary patent Pana Nawrockiego z warsztatów w Technikum ;) - pozdrawiam.

A przewód od bizona z tego co pamiętam ma grubą ściankę. Będzie chyba brzydko się układał.
« Ostatnia zmiana: Lipca 15, 2015, 22:20:31 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 15, 2015, 22:24:33 »

Zgadza się jest dość gruba ścianka

Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #12 dnia: Lipca 15, 2015, 22:40:18 »

To już lepsza jest guma z jakiegoś mieszka, może osłony przednich amortyzatorów od jakiegoś simsona itp.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #13 dnia: Lipca 15, 2015, 22:43:17 »

Założyłem taką z jakieś osłony amorków, i harmonijka bardzo zaburzała przepływ powietrza, w związku z tym kiepsko działał gaźnik.
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #14 dnia: Lipca 15, 2015, 22:50:34 »

Ok, skoro tak piszesz pewnie była zbyt miękka albo zasłaniała przelot powietrza. A co sadzisz o rozgrzewaniu oryginalnej gumy w gorącej wodzie?
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 16, 2015, 06:14:58 »

Zobaczę jak się będzie prezentowała ta guma od kombajnu, jeśli kiepsko to rozgrzeję tą orginalną.
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #16 dnia: Lipca 16, 2015, 13:51:38 »

Guma od bizona po lekkim skróceniu ładnie weszła na miejsce pełnienia służby. Nie wygląda źle więc już tam zostanie ;D
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #17 dnia: Lipca 20, 2015, 16:37:54 »

Po zastosowaniu dyszy głównej 98 (oryginalnie90) nie odczuwam żadnych braków mocy podczas pełnego otwarcia przepustnicy. Na moim prędkościomierzu ukazała się liczba, której nigdy nie osiągałem. A jawa miała ochotę kręcić się jeszcze wyżej, więc uznaję tę dyszę za maksymalną dla moich testów. Natomiast jak będę miał czas to sprawdzę jeszcze dyszę o rozmiar mniejszą.
Jeśli chodzi o wolne obroty to zastosowałem dyszę 35 i teraz wydaje mi się optymalne jest odkręcenie śruby składu o  mniej więcej 1 i 1/8 obr. Widzę też że  teraz lepsza jest reakcja na kręcenie tą śrubą.
       Odkręciłem jeszcze odrobinkę śrubę wolnych tak na 1 i 1/4. Ogólnie zauważam że ten gaźnik bardzo dokładnie reaguje na zmianę regulacji tej śruby. Początkowo odpalanie zimnego troszkę mnie zmartwiło ale doszedłem do wprawy. Zimna odpala przy 3cim kopie a nawet wcześniej, bez stresu o zalanie jak na starym gaźniku, tylko ssanie i kop. Spalanie solo przy jeździe tylko w mieście i czasem "pałowaniu" około 4,5.
Robił ktoś jeszcze oprócz czerona jakieś jazdy na innych niż seryjne dyszach, może iglicę inaczej ustawiał??
« Ostatnia zmiana: Lipca 26, 2015, 22:20:07 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #18 dnia: Września 26, 2015, 14:47:48 »

Mojego MikCarba dreczylo wylewanie się paliwa przez przelew co dzisiaj mocno rzuciło mi się w oczy, wrociwszy z przeglądu, wyjąłem drania z silnika i zacząłem się bawić podginaniem blaszki pływaka. Na chwilę obecną gdy trzymam gaźnik prawidłowo, to blaszka lekko dotyka zaworka, moto lepiej się zbiera i nie leje się z boku. Później albo jutro sprawdzę, czy po dłuższej jeździe na otwartej przepustnicy nie brakuje paliwa.
Zapisane
    Status GG

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #19 dnia: Września 26, 2015, 16:29:15 »

U mnie jak miałem brud w zbiorniku a na chwilę pozbyłem się filtra paliwa to drobinki brudu wielkości drobinek soli zablokowały zaworek iglicowy i nie domykał dopływu paliwka. Objaw był podobny-przelewanie i kapanie pod gaźnikiem.

Aktualnie czekam na małe wiertło i będę powiększał dyszę ssania.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #20 dnia: Września 26, 2015, 16:47:34 »

No u mnie też by się przydało, bo zimny musze porządnie przekopac.
Zapisane
    Status GG

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #21 dnia: Września 26, 2015, 17:09:39 »

A na jakich dyszach śmigasz? Zmieniałes te oryginalne?
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #22 dnia: Września 26, 2015, 17:36:18 »

Oryginalne mam. Wolne zakręcone do końca, no może z 1/4 odkręcone, iglica 3 środkowy rowek, i wcześniej przy 100 km/h nic nie było widać za mną. Teraz zmniejszylem poziom, to zobaczę jak będzie
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #23 dnia: Września 26, 2015, 18:49:28 »

Idzie jak diabeł, bez zasłony dymnej, równo ciagnie z dołu ale znowu zaczęło się lać z pod  spodu :/ dmuchalem w zaworek nie pomogło albo na chwilę.
Zapisane
    Status GG

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Mikcarb VM 24 regulacja, ustawienia.
« Odpowiedź #24 dnia: Września 26, 2015, 19:46:40 »

Wyciagnij gaźnik, obróć go do gory dnem i dmuchaj w wężyk doprowadzajacy. Jeśli wdmuchniesz powietrze to puszcza zaworek.
Tylko dmuchaj ustami, nie kompresorem
« Ostatnia zmiana: Września 26, 2015, 19:48:48 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
20 Odpowiedzi
12239 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 03, 2007, 12:37:06
wysłana przez HubertBaran
207 Odpowiedzi
49015 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 11, 2023, 16:48:50
wysłana przez Rozztocz
2 Odpowiedzi
2820 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 15, 2016, 21:32:06
wysłana przez Ajgor
19 Odpowiedzi
8943 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 06, 2019, 19:39:15
wysłana przez Jawa Czarnulka
19 Odpowiedzi
1900 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 01, 2021, 23:41:26
wysłana przez muczacz