Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwiecień 18, 2024, 02:09:12
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Wskaźnik temperatury.  (Przeczytany 20097 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pitterpan

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 256
  • Jawa TS 350 1991r
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 19, 2015, 12:42:25 »

No a u mnie cały czas glupial, czy niskie czy wysokie, a czasami się i zacinał.
A czy oprócz fajek, przewód tez powinien być jakiś specjalny? Bo obecnie mam taki najzwyklejszy.
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 19, 2015, 12:58:44 »

Ja mam fajki NGK z opornikiem i nic nie wariuje
kable WN mam najzwyklejsze
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

pitterpan

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 256
  • Jawa TS 350 1991r
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 19, 2015, 13:09:51 »

Ja mam fajki NGK z opornikiem i nic nie wariuje
kable WN mam najzwyklejsze

No ok, to kupuje fajki z opornikiem. Tylko teraz pytanie jaki opornik? Bo spotkałem się z 5 kOhm i z 10 kOhm?
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 19, 2015, 13:18:21 »

Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

pitterpan

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 256
  • Jawa TS 350 1991r
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 19, 2015, 13:26:11 »

Czyli 5 kOhm.  Ale może ktoś wie co by dało zastosowanie 10 kOhm. Lub które by było lepsze.
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 19, 2015, 16:45:05 »

10 kOhm nie ma zauwazalnego wplywu na prace silnika.
Tlumienie zaklocen elektromagnetycznych jest troche lepsze i jakies bardzo precyzyjne przyrzady pomiarowe beda z takimi fajkami lepiej dzialac.
Do knedli 5 kOhm sa w sam raz. Zamiast nich mozna stosowac fajki bezoporowe i swiece z oporem. Efekt jest taki sam.

pitterpan

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 256
  • Jawa TS 350 1991r
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 19, 2015, 17:03:41 »

Czyli 5 kOhm jest dla knedla wystarczające, ale 10 kOhm jest lepsze?
Są jakieś minusy zastosowania 10 kOhm ?

Akurat te 10 kOhm są troszkę tańsze.
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 19, 2015, 22:33:02 »

U mnie na przerywaczach po włączeniu zapłonu(zasilanie cewek) pojawiały się zakłócenia....
A cewek nie za bardzo da się ekranować.... Po zmianie na Soveka oraz na cewkę od cieniasa minęło:)A mi nie pomogły opornikowe świeczki i fajki:(
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 20, 2015, 01:02:44 »

Czyli 5 kOhm jest dla knedla wystarczające, ale 10 kOhm jest lepsze?
Są jakieś minusy zastosowania 10 kOhm ?
Akurat te 10 kOhm są troszkę tańsze.
Fajki z oporem obnizaja nieco napiecie wyladowania iskrowego (celowo uzywam lopatologicznych okreslen wiec prosze purystow jezykowych o niemieszanie mnie z blotem). Przy sprawnym ukladzie zaplonowym napiecie podawane przez cewke jest na tyle wysokie, ze nawet po obnizeniu w fajce przez rezystor 5 czy 10 kOhm daje odpowiednio silna iskre na swiecy. Jesli uklad zaplonowy szwankuje i cewka podaje niezbyt wysokie napiecie, to rezystor w fajce moze je obnizyc na tyle, ze do wyladowania iskrowego na elektrodach swiecy nie dojdzie.
W "klasycznych" ukladach zaplonowych z przerywaczem napiecie podawane przez cewke jest generalnie nizsze niz w nowszych ukladach elektronicznych. Dlatego w ich przypadku fajka z rezystorem 10kOhm moze powodowac gubienie zaplonow, utrudniony rozruch i pogorszenie osiagow silnika.

pitterpan

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 256
  • Jawa TS 350 1991r
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 20, 2015, 08:47:44 »

Ok, dzięki.  Takiego wytłumaczenia było mi potrzeba :)
Czyli na początek spróbuję 5kOhm. Może pomogą :)
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #60 dnia: Marzec 19, 2016, 22:23:54 »

Z ciekawosci skonstruowalem i zainstalowalem w Jawie dwukanalowy wskaznik temperatury. Gdzies powyzej pisalem o czujnikach temperatury zakladanych pod swiece zaplonowe. Sa one dosc drogie wiec zrobilem dwa takie czujniki z koncowek oczkowych. Konce termopar osadzone sa na cyne (a dokladniej po wetknieciu w stopiona cyne unieruchomione w niej) bez zaciskania koncowek i na to oslony termokurczliwe. Wyswietlacz to przypiete do kierownicy i uchwytu owiewki dwukanalowe chinskie urzadzenie (tanie ale wskazania ma dobre co stwierdzilem porzadnym japonskim termometrem). 
Jeszcze z tym ustrojstwem nie jezdzilem ale na wolnych obrotach temperatura ustalila sie na okolo 120C. Pod swiecami temperatura jest o okolo 10-15C wyzsza niz na zebrach glowicy.
I od razu mam zagwozdke bo lewa glowica jest o 4-5C chlodniejsza. Na kolankach tez jest roznica (118C z lewej i 138C z prawej) wiec lewy gar chyba jakos inaczej pali albo raczej "niedopala". Moze przyczyna jest gaznik Jikov ktory ostatnio zalozylem w ramach przygotowan do przegladu? Sprobuje to rozkminic.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #61 dnia: Marzec 20, 2016, 10:26:10 »

A jak silnik pracuje na wolnych obrotach to nie widać u ciebie różnicy w wydobywających się spalinach z tłumików?Jawa przeważnie bardziej dymi z prawego więc chyba inaczej pali na obu cylindrach.
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #62 dnia: Marzec 20, 2016, 13:10:48 »

W mnie rowno kopci i rowno pyka (moze tylko nieco ciszej i "plycej" z lewej strony). A na brytyjskich stronach Jawy pisza, ze lewa komora korbowa ma lepsze chlodzenie od oleju w skrzyni biegow i stad wynikaja roznice w pracy cylindrow. Zwlaszcza wtedy, gdy silnik nie jest porzadnie nagrzany. Pojezdze z tymi dwoma czujnikami i zapodam czy roznica temperatur sie zmienila.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #63 dnia: Marzec 20, 2016, 13:59:58 »

I to będzie najlepszy sprawdzian temperatury  ;)
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #64 dnia: Kwiecień 05, 2016, 12:49:15 »

I jak? Jazda była?
Można tanio takie czujniki nabyć?:P
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #65 dnia: Kwiecień 05, 2016, 13:11:10 »

Od 20 marca nawet nie mialem okazji uruchomic silnika. Prosze o cierpliwosc.
Wszystkie elementy tego ukladu do pomiaru temperatury nabylem na eBayu. Calkowity koszt to jakies 40PLN ale do normalnej jazdy lepszy bylby chyba mniejszy wyswietlacz.
Termopary, zwlaszcza te tanie, nie sa jakos specjalnie kalibrowane i ich wskazania nie zawsze sa identyczne. Sposrod kupionych 10 sztuk wybralem wiec takie, ktorych wskazania w zetknieciu z zimna glowica sie nie roznily i byly takie same jak to co pokazywal japonski termometr z certyfikatem.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #66 dnia: Kwiecień 09, 2016, 16:26:21 »

Pojezdzilem i zapodaje jak bylo.
Warunki : temperatura powietrza 22C, gaznik Jikov (poziom paliwa dokladnie 11mm, dysze 40/72/100) i zaplon Vape mz-04. Zaplon przelaczylem na Vape aby nie mieszac soveka do dywagacji o temperaturze silnika.
Na wolnych obrotach rozgrzalem silnik do 117C(L) i 121C(P) czyli roznica temperatur byla mniej wiecej taka jak przy pierwszym pomiarze.
Przy jezdzie na dystansie 10 km w ruchu miejskim bez korkow i podjazdow najwyzsza wskazywana temperatura to 134-135 identyczna na obu glowicach. Przy okolo 2 minutowym postoju na swiatlach temperatura spadala ale bardziej na lewej glowicy (126-127C) niz na prawej (130-131C). Wyjscie z wolnych obrotow przy ruszaniu nie bylo najlepsze (chwilowe czterotaktowanie) a krecenie sruba skladu mieszanki nie pomagalo wiec minimalnie obnizylem poziom paliwa (w warunkach polowych wiec nie wiem dokladnie o ile ale "na oko" o 1-2mm). Reakcja na gaz poprawila sie wyraznie ale przy jezdzie powrotnej (tez 10 km i w takim samym tempie) najwyzsza zaobserwowana temperatura prawej glowicy to 168C. Lewa miala wtedy 155-156C wiec zubozenie mieszanki przez obnizenie poziomu paliwa spowodowalo nie tylko wzrost ale i rozjechanie sie temperatur obu glowic.
Wyglada na to, ze na wolnych obrotach chyba powinienem ustawic troche bogatsza mieszanke tylko ze z zalozonym obecnie Jikovem nasililoby to czterotaktowanie przy ruszaniu. Mam jeszcze dwa inne sprawne Jikovy wiec  jak znajde czas to sprobuje tez z nimi. I oczywiscie z innymi gaznikami rowniez.
Jesli ktos mialby przemyslenia lub hipotezy dotyczace pomierzonych temperatur to niech sie nimi podzieli. Moze wydumamy cos ciekawego o knedlowym twinie.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1797
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #67 dnia: Kwiecień 09, 2016, 18:25:25 »

Żeby być na 100% pewnym co do wartości temperatur możesz zrobić próbę, zamienić czujniki miejscami i zrobić drugi raz tą samą próbę.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #68 dnia: Kwiecień 09, 2016, 19:00:57 »

Fajne dane o tych temperaturach. Różnica około 3st.C wg mnie jest pomijalna.
Natomiast sporą różnice wiać w przypadku bogatszej i zubożonej mieszanki. Yabaman fajna robota bo organoleptycznie nie da się wychwycić takich różnic gdzie temp dochodzi do 170C.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #69 dnia: Kwiecień 09, 2016, 21:22:27 »

Wymiatasz z tymi kombinacjami :D
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

von_Majzel

  • Gość
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #70 dnia: Kwiecień 10, 2016, 07:56:27 »

Gratuluje koledze przeprowadzenia takiego ciekawego testu ! Widac wyraznie zaleznosc temperatury od stopnia zubozenia/wzbogacenia mieszanki . Tak wlasnie to dziala i tak sie stroi silniki dwusuwowe , tutaj jest karta do modelarskiego silnika , dzialajacego na metanol :

LINK
(w tym pliku jest HSN - high speed needle - dysza wysokich obrotow , LSN - niskich , one maja wkrecane iglice i nimi tlumi lub otwiera sie paliwo, oczywiscie dzial maitenance i niektore inne to nie tyczy sie naszych motocyklowych silnikow :) )


Mam nadzieje ze ten link Ci pomoze w przemysleniach . Dla kazdego paliwa te zaleznosci dzialaja tak samo . W calym tym strojeniu gaznika celem jest aby trafic iloscia paliwa w ilosc tlenu ktora trafi do cylindra . Tlen jest w powietrzu , ale ono bywa troche rozne - zmienia sie temperatura , wilgotnosc , cisnienie itp . I tego tlenu sa rozne ilosci . Wspolczesne sliniki maja czujniki ktore wiele z tych parametrow rejestruja i koryguja dawke wtryskiwaczami , ale my wtryskow nie mamy i z gaznikiem mozna trafic na takie klopoty ze jednego dnia pali i ciagnie super , a innego nie chce jechac , czasami da sie wyczuc roznice rano , w poludnie i wieczorem . Nasze chocby najdoskonalsze gazniki nie biora pod uwage np wilgotnosci powietrza . Niemniej da sie je ustawic tak aby dzialaly dobrze w bardzo szerokim spektrum warunkow , a termometr i zestaw dysz do gaznika to jest podstawowe narzedzia do strojenia silnikow =)
Ogolnie idea jest taka ze zaczyna sie od bogatej w pliwo mieszanki i stopniowo , powoli zubaza sie ja obserwujac temperature robiac jazdy testowe aby silnik osiagnal temperature pracy . Gdy osiagnie sie gorne granice temperatury (lub kiedy za ubogo zrobi sie czasami wczesniej) , cofamy troszeczke (na wypadek jakby jutro/za tydzien/miesiac bylo wyzsze cisnienie , nizsza temperatura lub zjechali bysmy z gor nad morze) i powinno byc dobrze .

Optymalnych temperatur fabryka Jawy nie podaje , a przynajmniej ja nie znalazlem , do silnikow modelarskich 120-130C to jest max . Nooo , na zawodach to i 140-150C maja , ale one tak zyja 3-6h . Gdzie caly przebieg cywilnego , nie sportowego silniczka to jakies 20-50h . U siebie w Jawie mi temperatury dochodza do 130-140C , ale 140C staram sie nie przekraczac . Ja mam dwa  termometry , jeden zamontowany z czujnikiem pomiedzy zeberkami , za swieca , oraz drugi reczny IR (czasami blednie nazywane laserowymi nie wiem dlaczego) . Wydaje mi sie ze Twoj wynik prawie 170C moglby przyczynic sie do jakiejsc awarii gdyby jechac nim dalej w dluzsza trase , gdzie silnik moglby sie jeszcze bardziej zagrzac . U mnie silnik nagrzewa sie w pelni po ok 0,5-1h z predkoscia wieksza niz 100 km/h . Przy ciaglej jezdzie do 80km/h powinien miec ok 100-110C na moim wskazniku . Podobnie rozgrzewanie silnika na postoju , u mnie po 5 min ma ok 40C , ja bardziej nie rozgrzewam , ja jade na chlodnym , ale na niskich i srednich obrotach i rozgrzewam w czasie w miare delikatnej jazdy . Jak moj silnik ma wiecej niz 70-80C to wtedy dobrze reaguje na gaz , wczesniej ma troche niedomagan i po to tez zamontowalem mu termometr , aby wiedziec kiedy jest juz zagrzany i zeby nie cisnac zimnego . Mi sie wydaje ze sposob zamontowania Twoich czujnikow ma znaczenie , swiece sa bardziej gorace niz reszta silnika , a wiekszosc znanych mi pomiarow temperatur robi sie na zeberkach .
W Twoim przypadku na wskazanie temperatury moze miec znaczenie takze cieplota Twoich swiec , bo sa swiece zimne ktore cieplo oddaja do glowicy bardzo , i gorace ktore oddaja mniej do glowicy i ich temperatura elektrod jest wyzsza .
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 10, 2016, 07:59:09 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #71 dnia: Kwiecień 10, 2016, 19:30:15 »

Kurde,u mnie czujnik za 20 zł z chin pokazuje temperatury 80 stopni:/
Umiejscowienie pomiędzy garami,ale chyba za świeczką dać,skoro wasze mają po 120 stopni,widać wiatr wieje po czujniku....
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #72 dnia: Kwiecień 20, 2016, 17:41:47 »

Mi sie wydaje ze sposob zamontowania Twoich czujnikow ma znaczenie , swiece sa bardziej gorace niz reszta silnika , a wiekszosc znanych mi pomiarow temperatur robi sie na zeberkach .
W Twoim przypadku na wskazanie temperatury moze miec znaczenie takze cieplota Twoich swiec , bo sa swiece zimne ktore cieplo oddaja do glowicy bardzo , i gorace ktore oddaja mniej do glowicy i ich temperatura elektrod jest wyzsza .
Pomiar temperatury pod swieca jest czesto stosowany w starych silnikach chlodzonych powietrzem, ktore oryginalnie pomiaru temperatury nie mialy. Tzw. czujniki CHT (Cylinder Head Temperature) sa czasem sprzedawane z naprawde dlugimi przewodami bo rybacy zakladaja je do silnikow w swoich lajbach i ciagna przewody az do wskaznika w kabinie.
U mnie na zebrach glowicy w okolicy swiecy temperatura jest o 40-50 stopni nizsza w czasie jazdy niz z tym samym czujnikiem umieszczonym pod swieca. W czasie postoju (np. na swiatlach) temperatura mierzona na zebrach wzrasta a w czasie jazdy spada. Z tym samym czujnikiem pod swieca jest odwrotnie i wskaznik pokazuje wyzsza temperature kiedy silnik szybciej sie kreci. Moze kiedys ustawie kamere na zegary i termometr, zaloze jeden czujnik pod swiece a drugi na zebra glowicy i nagram te zmiany temperatury.
Cieplota swiec powinna miec  wplyw na pomiar temperatury pod nia. Teraz jezdze na BPR7HIX. Latem przejde na BPR8HIX i zobacze czy temperatura pod swiecami bedzie nizsza (a moze nie byc ze wzgledu na duzo wyzsza temperature powietrza).
Obiecuje tu rozne pomiary a nie mam czasu na pojezdzenie. Prosze o cierpliwosc.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #73 dnia: Kwiecień 30, 2016, 15:04:55 »

Podaje wyniki kolejnego eksperymentu. Poziom paliwa w Jikovie ustawilem precyzyjnie na 12mm ponizej plaszczyzny podzialu komory plywakowej i korpusu gaznika ("norma" to 11+/-1mm). Dysze 40/72/105, iglica na srodkowym rowku. Na tym ustawieniu moja Jawa ma naprawde dobry odlot ale zuzycia paliwa nie znam bo nie mierzylem.
Tym razem w roli poligonu doswiadczalnego wykorzystalem droge wokol komina a dokladniej objechalem polozona niedaleko stacje uzdatniania wody dla zachodniej czesci Tokio. Jest tam wiadukt nad torami kolejowymi i na nim sprawdzilem jak silnik grzeje sie przy ostrej jezdzie pod gore.
Jak ta jazda wygladala mozna zobaczyc tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=9wKDo2ZUcVg
Najpierw dla rozgrzewki silnika objechalem te stacje i przy drugim okrazeniu, lamiac ograniczenia predkosci, "zaatakowalem" wiadukt na pelnej manecie (9:50).
Nagranie zegarow i wskaznika temperatury jest niestety bardzo krotkie, bo przed startem nie zmienilem ustawienia kamery i wylaczyla sie samoistnie po 2.5 minuty:
https://www.youtube.com/watch?v=YnQePBBxOvs
Data w tym nagraniu jest nieprawidlowa bo zmienila sie przy zmianie baterii o czym dowiedzialem sie po wrzuceniu nagrania do komputera(powinno byc 2016/04/29).
Po nagrzaniu silnika, przy spokojnej jezdzie takiej jak do 9-tej minuty nagrania, temperatura wahala sie od 125 do 145C. Krotkie czterotaktowanie przy ruszaniu wystepowalo ale w stopniu nie przeszkadzajacym w jezdzie. Przy "ataku" na wiadukt zaprzeg rozpedzil sie i osiagnal chwilowo 100km/h (moglby wiecej ale droge zagradzali inni uzytkownicy ruchu).
Temperatura pod swiecami osiagnela wtedy w ciagu kilkunastu sekund 196(L) i 197(P) stopni ale silnik nie wykazywal zadnych objawow przegrzania. Pewnie nagrzalby sie jeszcze bardziej gdyby jazde w tym stylu kontynuowac przez dluzszy czas. Moze kiedys sprawdze to na autostradzie bo w miescie sie po prostu nie da.


Daniels18

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 110
  • ČZ 180 ROLAND, Čezet 175 487, Jawa 50 23A rok 1971
Odp: Wskaźnik temperatury.
« Odpowiedź #74 dnia: Lipiec 31, 2016, 17:39:02 »

Zapisane
Jawa 50 Mustang typ 23A 1971 rok, Čezet 175 typ 487 1985 rok,  Čezet 180 Roland 1993 rok :)
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
21 Odpowiedzi
8712 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudzień 16, 2010, 15:26:51
wysłana przez Jawsim
8 Odpowiedzi
4900 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 20, 2011, 17:44:51
wysłana przez szkodnik
0 Odpowiedzi
3048 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 24, 2012, 12:52:34
wysłana przez jawol RIP
14 Odpowiedzi
9793 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 26, 2013, 10:01:10
wysłana przez kozulec
14 Odpowiedzi
6653 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 02, 2020, 20:44:01
wysłana przez Jacek_L