Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwiecień 18, 2019, 21:22:21
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Lepsza linka sprzęgła  (Przeczytany 5746 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

muczos

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1648
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Lepsza linka sprzęgła
« dnia: Luty 19, 2015, 13:46:46 »

Linka sprzęgła w moim sprzęcie wysiadła po 5000km od założenia. Postanowiłem wykombinować coś bardziej wytrzymałego i mniej kłopotliwego niż oryginalne linki dostępne w sklepach.
Do zrobienia nowej linki są potrzebne elementy starej linki:
-śruba regulacyjna
-profilowana podkładka na pancerz od strony kierownicy (nie dotyczy CZ)
-tulejka zaciskowa od strony wysprzęglika
Następnie trzeba wybrać się do sklepu rowerowego i kupić:
-linkę hamulca od roweru, najlepszą jaką mają, ja kupiłem nierdzewną, 190cm za 6zł

Końcówka od strony klamki jest trochę mniejsza niż w Jawie, ale to nie przeszkadza
-pancerz linki z teflonem w środku, 1,5m powinno wystarczyć
-osłonki pancerza, do Jawy 4szt, do CZ 2szt

Gdy mamy już te części to:
-ucinamy pancerz na długość pancerza starej linki- jeśli stara linka była za długa to można zrobić krócej
-końce pancerza szlifujemy, aby były równe i bez zadziorów
-nakładamy końcówki pancerza
-smarujemy linkę- ja użyłem smaru silikonowego, bo nie niszczy tworzyw sztucznych, a nie wiem jak teflon znosi zwykłe smary i oleje
-nawlekamy na linkę podkładki, pancerze, śrubę regulacyjną itp. tak jak w oryginalnej lince
-zakładamy linkę do motocykla, regulujemy
-ucinamy nadmiar linki
-robimy jazdę próbną


Przy zmianie linki warto sprawdzić wysprzęglik, czy nic nie pękło ani się nie wygięło, wyczyścic i nasmarować


Na takiej lince sprzęgło chodzi lżej niż w motorynce, z początku myślałem że może linka się wysuwa z tulejki zaciskowej, bo nie mogłem uwierzyć że sprzęgło w Jawie może chodzić tak lekko :P Jest dużo bardziej elastyczna, można ją przypinać do ramy i nic się nie dzieje.


Za wszystkie części do zrobienia linki zapłaciłem 20zł.
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

Jawolotmen

  • Usui
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 511
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Lepsza linka sprzęgła
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 19, 2015, 15:53:16 »

Jeżdżę i naprawiam rowery od dziecka, a o tym nie pomyślałem. Pancerz w rowerach jest właśnie genialny ze względu na teflon w środku. W większości przypadków linek w rowerze się nie smaruje, nie trzeba, po 13 latach dalej heble i przerzutki chodzą jak nowe(jeżdżę codziennie w błocie i w sumie tylko musiałem czyścić końcowy odcinek od tylnej przerzutki). Jakby zrobić taką linkę do przedniego hebla mmmm. Super sprawa by była. Właśnie mnie zainspirowałeś do podmiany linki od TS, którą mam w CZ bo nic nie było w sklepach we Wrocławiu(i tak miałem to zrobić, bo ta z TS lubi wypadać z klamki, zresztą niezbyt pasuje co mnie nie dziwi).


Z doświadczenia wiem, że linka rowerowa zniesie bardzo dużo. Jedną linkę i to zwykłą, która lubiła korodować zerwałem po 13 latach i była od nowości w poprzednim rowerze.


Do smarowania linek rowerowych idealnie nadaje się ta gumowa harmonijka na hamulec V-brake. Nakładasz, wlewasz olej, przesuwasz linkę, żeby szybciej się olej przemieścił. Dobra modyfikacja, sam sobie sprawię.


Dobra robota Muczos +1
Zapisane
"I wish my life had never even existed."

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 740
Odp: Lepsza linka sprzęgła
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 19, 2015, 17:09:05 »

Linki z teflonowym rdzeniem zamawiałem pod wymiar i rzeczywiście klamki chodzą dużo lżej. Ale to co zaproponował Muczos jest nie tylko lepszym rozwiązaniem, ale i z pewnością o wiele tańszym.
Szacun :)
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 142
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: Lepsza linka sprzęgła
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 19, 2015, 17:14:36 »

Linki rowerowe rządzą,mam w swoim samochodzie, przerobione 3 z 4 podnośników szyb.
Oryginalne zmieliło 4 lata temu, po tym jak pękł plastikowy wodzik na prowadnicy w 3 szybach jedna po drugiej (przyczyna prozaiczna, rozkodowany moduł komfortu), a że pojedynczy podnośnik kosztował ok 250 zł szt, to wykombinowałem na właśnie linkach rowerowych ;D
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 886
  • Jawa 350 TS '88 Ogar 200 '88 Escort '00
    • www.Greg92.pl
Odp: Lepsza linka sprzęgła
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 05, 2015, 20:45:18 »

Rozumiem,że to próba wykonania mocniejszej linki. Co do siły,jakiej trzeba użyć w Jawie - u mnie na lince przesmarowanej WD40 w Jawie 638 sprzęgło chodzi bardzo lekko. Szczerze mówiąc gdyby chodziło lżej to by mi to przeszkadzało,dlatego nie przerabam. Od hamulca tak samo. Rozumiem,że są różni ludzie i różna siła w łapie oraz długość palców:)

Za pomysł jednak masz plusa,sam bym na to nie wpadł,a rower codziennie widuje:)
Zapisane
Kupię wydechy do Jawy 638.0
Poszukuje przyczepki Pav
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

muczos

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1648
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Lepsza linka sprzęgła
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 06, 2015, 07:48:19 »

Nie mocniejszej, bo przecież linka rowerowa jest cieńsza. Chodzi o większą trwałość, możliwość zawijania linki dookoła ramy jak nam się podoba bez obawy że będzie się blokować i bezobsługowość, bo takiej linki nie ma potrzeby smarować. Oryginalne linki sprzęgła dostępne w sklepie są wg mnie za grube i za toporne, cieńsza lepiej spełnia swoje zadanie. U mnie normalna linka wytrzymała jeden sezon. Oczywiście dało się naciskać klamkę bez problemów, ale linka wywoływała opór i dźwignia automatu sprzęgła nie chciała wracać do samego końca po puszczeniu klamki. Dlatego sprzęgło zaczynało się ślizgać i był problem z jego prawidłowym ustawieniem.
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 740
Odp: Lepsza linka sprzęgła
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 06, 2015, 09:17:24 »

Powiem krótko - kto raz spróbował linki z teflonowym rdzeniem, raczej nie powróci do zwykłej konstrukcji. Chyba, że awaryjnie na dojazd do garażu.
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 886
  • Jawa 350 TS '88 Ogar 200 '88 Escort '00
    • www.Greg92.pl
Odp: Lepsza linka sprzęgła
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 12, 2015, 19:00:31 »

Nie mocniejszej, bo przecież linka rowerowa jest cieńsza. Chodzi o większą trwałość, możliwość zawijania linki dookoła ramy jak nam się podoba bez obawy że będzie się blokować i bezobsługowość, bo takiej linki nie ma potrzeby smarować.

W sumie to chyba skuszę się na taką przeróbkę,ale na początek na samą linkę od gazu - najwięcej się u mnie "zawija".
Potem się zobaczy:)
Zapisane
Kupię wydechy do Jawy 638.0
Poszukuje przyczepki Pav
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Jawor

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 111
  • staruszka 353
Odp: Lepsza linka sprzęgła
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 12, 2015, 20:20:23 »

Takie pancerze można również wykorzystać do rolgazu. Trzeba tylko polutować odpowiednie końcówki na lince.

Trwałość lutu sprawdzałem łapiąc linkę w imadło i ciągnąc kombinerkami za koniec, nie dałem rady zerwać nawet zapierając się nogą :D

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 853
  • 638.1+562.10; 362 Californian
Odp: Lepsza linka sprzęgła
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 07, 2015, 09:01:06 »

Kupilem hurtem 10 linek wykladanych teflonem do tylnego hamulca w rowerze (dlugosc 180 cm) i zrobilem linke sprzegla i linke gazu do indyjskiego gaznika.
Nawet nie przypuszczalem jak duze sa straty na tarcie w oryginalnej , nawet dobrze nasmarowanej lince. Teflonowa mozna dowolnie przypinac i ciezej sie od tego sprzegla nie wciska.
Od tej pory wszystkie linki zakladane do motocykla czy roweru beda z teflonem.

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 740
Odp: Lepsza linka sprzęgła
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 07, 2015, 09:14:18 »

W Polsce cena linki na zamówienie z rdzeniem teflonowym ośmiokrotnie przewyższa cenę linki zwykłej. Nie sprawdzałem jak to się kształtuje w przypadku zastosowania linek rowerowych. Zachęcony doświadczeniami kolejnego Jawera, chyba się tym zajmę w wolnej chwili.
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 853
  • 638.1+562.10; 362 Californian
Odp: Lepsza linka sprzęgła
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 07, 2015, 14:20:21 »

Te 10 linek razem kosztowalo 1000 jenow (=30 PLN) a kupilem je z katalogu, ktorego strony ostatnio wklejam w roznych watkach. Zwykle za jedna sprzedawana luzem w sklepie rowerowym trzeba zaplacic 1800 jenow.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Linka sprzegla

Zaczęty przez Kobylen Mechanika

9 Odpowiedzi
2045 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 11, 2008, 09:00:50
wysłana przez Kobylen
Linka sprzęgła Jawa 350 Ts 1989r

Zaczęty przez PablOoS_88 Mechanika

2 Odpowiedzi
1458 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 26, 2012, 23:20:26
wysłana przez Maliniasty
4 Odpowiedzi
1132 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 01, 2012, 22:21:26
wysłana przez mostasz
6 Odpowiedzi
881 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 30, 2015, 15:09:01
wysłana przez Blenders
14 Odpowiedzi
377 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 13, 2019, 12:51:12
wysłana przez muczacz