Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Lipiec 19, 2019, 02:43:03
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Prospekty reklamowe z lat 90-tych: Różne odmiany Jawy 640 i 593, akcesoria.  (Przeczytany 4127 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1659
  • Dyn dyn dyn buuuu...

Wrzucam skany folderu reklamowego Jawy z lat 90-tych który dostałem od dealera Jawy w Czechach.

//Edit Blenders

Przerzuciłem skany z hostingu na załączniki forum, z hostingu znikną po jakimś czasie.

Zał od 1 do 6   Akcesoria i różne dodatki:
Zał  7 i 8 Jawa 640 Klasik
Zał 9 i 10 Jawa 640 Styl
Zał 11 i 12 Jawa 640 Sport
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2015, 14:43:00 wysłana przez Blenders »
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 786
  • Bibliotekarz

Ciąg dalszy w nowym poście, ze względu na ograniczenie do 12 złączników

Zał 1 Jawa 640 Sidecar
Zał 2 i 3 Jawa 640 Policja
Zał 4 i 5 Jawa 593 Enduro szosowe
Zał 6 Jawa 593 Enduro sport
Zał 7 Tabelka z wyposażeniem opcjonalnym
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2015, 14:50:30 wysłana przez Blenders »
Zapisane
Jawa 634-7 (Pełne Vape 12V) 83r
Čz 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 487.4 (Zapłon Janka 6V) 93r
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi Saviera 12V) 77r

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1659
  • Dyn dyn dyn buuuu...

No i gitara. Jeśli jest potrzeba to mogę to przetłumaczyć na język polski jak znajdę chwilę czasu.
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 786
  • Bibliotekarz

No i gitara. Jeśli jest potrzeba to mogę to przetłumaczyć na język polski jak znajdę chwilę czasu.

Było by fajnie przeczytać to po polsku.
Zapisane
Jawa 634-7 (Pełne Vape 12V) 83r
Čz 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 487.4 (Zapłon Janka 6V) 93r
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi Saviera 12V) 77r

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1659
  • Dyn dyn dyn buuuu...

Akcesoria:
1. Duża owiewka- jest zaprojektowana jako niezależny produkt, w który można wyposażyć motocykle Jawa 640. Montaż owiewki do motocykla można przeprowadzić bez jakichkolwiek ingerencji w podwozie (ramę) przy pomocy obejm zaciskowych i pomocniczego stelaża. Owiewka składa się z 3-częściowego laminatowego szkieletu i szyby z umakrylu (pleksa?). Reflektor podłużnego kształtu jest pewnie zamocowany na stalowym uchwycie i nie obraca się z kierownicą.
Przednie kierunkowskazy są identyczne z typu 640, tylko ich zamocowanie jest bezpośrednio na górnej części owiewki. Lusterka wsteczne są umieszczone na kierownicy specjalnymi obejmami dodawanymi do owiewki.

2. Mała owiewka- jest zaprojektowana jako dodatek do motocykla Jawa 638. Jest zrobiona z plastiku i dodawana w kolorze motocykla. Montuje się ją prostym sposobem i nie wywołuje zmian w konstrukcji motocykla.

3. Dzielone tłumiki- są przeznaczone do motocykli Jawa 640. Do tego typu motocykli można je założyć bez jakichkolwiek przeróbek ramy. Tłumiki poprawiają charakterystykę mocy silnika i poprawiają wygląd motocykla. W ten sposób motocykl wraz z innymi oferowanymi dodatkami stanie się bardziej atrakcyjny i ma bardziej sportową linię. Po zamontowaniu takich tłumików jest też lepszy dostęp do regulacji tylnych amortyzatorów. w przypadku gdy chcemy założyć dzielone tłumiki do typu 639 lub 638 trzeba przeprowadzić drobne przeróbki uchwytów ramy przemieszczając je we właściwe miejsce.

4. Plastikowy kufer- jest przeznaczony do motocykli Jawa 640, konieczne jest zamontowanie tylnego bagażnika. Zestaw składa się z 2 części, kufra zamykanego zamkiem FAB i płyty z identycznym zamkiem, która jest pewnie przymocowana do bagażnika przy pomocy śrub. Kufer można zdejmować z motocykla i używać jako bagaż podręczny. Gumowe uszczelki w rowku pokrywy zabezpieczają przed wnikaniem pyłu i wody.
parametry techniczne:
Pojemność 23 litry
Masa własna 2,5kg
Masa płyty 0,3kg
Dozwolona masa bagażu 3,2kg
Rozmiary:
Szerokość 410mm
Wysokość 300mm
Długość 325mm

5. Tylny bagażnik- jest to niezależny produkt, który można zamontować do motocykli Jawa 640. Bagażnik to lekka stalowa konstrukcja o masie 1,9kg i nośności 6kg. Jest wyposażony w od spodu w 4 uchwyty do zabezpieczenia bagażu (np. przy pomocy gum z haczykami), przy czym pełni też funkcję bezpiecznego uchwytu dla pasażera. Na bagażniku można umieścić prezentowany kufer bagażowy.

6. Stylowa sportowa kierownica- przeznaczona do motocykli z hamulcem tarczowym. Kierownica jest spawana z rurek stalowych okrągłego przekroju i malowana na czarno. Standardowa kierownica jest zrobiona z tego samego materiału w powłoce chromu.

7. Kompletna sportowa kierownica- łącznie z przełącznikami, klamkami, zaciskiem, przewodem i pompą hamlcową.

8. Kompletna standardowa kierownica- jak wyżej.

9. Tranzystorowy bezstykowy zapłon VAPE- składa się z 2 elektronicznych modułów i mechanicznych części służących do zamocowania i pozycjonowania. Zapłon nie wymaga żadnej obsługi ani regulacji i jest nastawiony fabrycznie na optymalne wyprzedzenie zapłonu.
Dane techniczne:
Zakres napięcia pracy 10,8-15V, występowanie napięcia na świecy w zakresie 200-5500 obr/min minimum 15kV, charakterystyka wyprzedzenia zapłonu - stale 2mm, zakres temperatur pracy -30 do 80 st. C, przewidziana odległość czujnika od palca 0,5 +-0,1mm

10. Bezstykowy zapłon TRIDELA ESE Twin- zestaw bezstykowego zapłonu TRIDELA składa się z jednostki sterującej, tarczy "polowej", czujnika z uchwytem i śrub mocujących. Ten zapłon pracuje w kombinacji ze standardowymi cewkami i alternatorem bardzo niezawodnie i nie wymaga praktycznie żadnej obsługi.

11. Zamykany korek zbiornika paliwa- typ 182/60 A. Można używać do zbiorników wypu 638, 639, 640 bez przeróbek.

12. Zestaw części do przedniego koła- dla hamulca tarczowego, lub klasycznego bębnowego. W zestawie są szprychy odpowiedniej długości i nyple.

13. Kompletny zestaw hydraulicznego hamulca tarczowego Jawa- do przedniego koła motocykli Jawa 639 i 640. Zestaw zawiera sportową nawiercaną tarczę "pływającą" fi 265mm, grubości 4mm z częściami połączeniowymi. W porównaniu do poprzedniego typu z tarczą stałą nowa tarcza jest lepiej chłodzona i lepiej odprowadza wodę podczas jazdy w deszczu. Tarcza przesuwa się osiowo od 0,4 do 0,6mm, dzięki temu dobrze wyrównuje przypadkowe deformacje, wynikające z rozgrzania przy hamowaniu. Reszta zestawu obejmuje kompletną pompę z włącznikiem światła stopu i klamką. Za pomocą przewodu hamulcowego pompa jest połączona z zaciskiem hamulcowym. Zestaw hydraulicznego hamulca jest napełniony płynem, odpowietrzony i  przetestowany.

15. Przednie szprychowe koło z "pływającą" tarczą- dla typu 640 i 639 z oponą 3,25x18 o bieżniku M10. To koło w pełni zastępuje koło starszego typu ze stałą tarczą bez otworów. Otwory zapewniają lepsze chłodzenie i odprowadzanie wody w deszczu. Także zużycie klocków hamulcowych jest mniejsze, ponieważ przypadkowe zanieczyszczenia wylatują przez otwory.

14. Alufelgi Jawa- są przeznaczone do wszystkich typów (638, 639, 640) i można je założyć zamiast szprychowych kół. Na przednie koło można zamontować oponę 3,25x18 lub 3,00x18. Powierzchnia zewnętrzna felg jest pokryta epoksydowym proszkiem koloru srebrnego, który jest bardzo odporny w zimowych warunkach. Wyważanie kół przeprowadza się za pomocą przyklejanych odważników. Do użycia bębnowego hamulca w przednim kole można użyć tylnej felgi, ale wtedy da się tylko założyć oponę 3,25x18. Koła są zrobione z lekkiego stopu aluminiowego w procesie odlewania ciśnieniowego do metalowej formy. Tylne koło ma stalową wkładkę na łożyska i stalową wkładkę jako powierzchnię cierną hamulca bębnowego.
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1659
  • Dyn dyn dyn buuuu...

Myślę że 350-tek nie trzeba nikomu przedstawiać, więc dodaję tłumaczenie opisu modelu 593 Enduro szosowe

Dwumiejscowy motocykl kategorii enduro szosowe z prostą, u dołu rozdwojoną ramą ze stalowych rurek o przekroju prostokątnym. Przednie koło prowadzone teleskopowym widelcem z tłumieniem hydraulicznym, tylne koło na wahaczu z centralnym amortyzatorem. Przednie koło posiada hydrauliczny hamulec tarczowy, tylne koło ma hamulec bębnowy. Silnik jest dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony cieczą z zaworem membranowym (alternatywnie wydech sterowany przepustnicą). Cylinder i głowica są wykonane z lekkich stopów, robocza powierzchnia cylindra jest wykonana w technologii Nikasil. Przepłukiwanie cylindra odbywa się 5 niezależnymi kanałami. dla zmniejszenia wibracji silnik posiada wałek wyrównoważający. Przełożenie pierwotne odbywa się poprzez koła zębate, napęd wtórny uszczelnionym łańcuchem. Zbiornik paliwa o poj. 17l jest wykonany z wytłoczek blaszanych. Wszystkie zewnętrzne osłony motocykla są wykonane z tworzywa. Przy konstrukcji motocykla Jawa wykorzystała doświadczenia z budowy maszyn na motocyklowe wyścigi enduro.


Dane techniczne:
Silnik- 2-suw, benzynowy, chłodzony cieczą
Liczba cylindrów- 1
Pojemność skokowa- 250 (280)cm sześć.
Średnica cylindra/skok tłoka- 70/64mm (70/72)
Maksymalna moc- 20kW/7000obr (22kW/7000obr)
Maksymalny moment obrotowy- 30Nm/6500obr (32Nm/6500obr)
Gaźnik- 32mm Bing 84
Zapłon- bezstykowy, elektroniczny
Smarowanie- oddzielone z pompą oleju, zależne od obrotów i obciążenia silnika
Rozruch- nożna dźwignia (alternatywnie el. rozrusznik)
Liczba biegów- 5 (alt. 6)
Sprzęgło- tarczowe mokre
Rama- rurowa, prosta, u dołu podwójna, zamknieta
Skok zawieszenia tył/przód- 155/155mm
Ogumienie przód/tył- 90/90-18" 100/90-18"
Hamulec przedni- hydrauliczny tarczowy fi 265mm
Hamulec tylny- bębnowy szczękowy fi 160mm (tarczowy fi 202mm)
Rozstaw osi- 1425mm
Wysokość siodła- 845mm
Rozmiary- długość 2080mm, szerokość 770mm, wysokość kierownicy 1100mm, max wysokość owiewki 1290mm
Masa własna- 132kg
Obciążenie użyteczne- 180kg
Zużycie paliwa- 4l/100km
Prędkość maksymalna- 132km/h
« Ostatnia zmiana: Grudzień 16, 2015, 21:05:15 wysłana przez muczos »
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 880
  • 638.1+562.10; 362 Californian

Po niemiecku ale tez z lat 90-tych.

roomcajs

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Jawa 350 634 Delux

Ta biała z owiewką przypomina mi trochę Suzuki RG 80
Zapisane
    Status GG

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 880
  • 638.1+562.10; 362 Californian

Prospekt zestawu Jawa 640 + Velorex 700. Taki jak wklejony powyżej w wersji czeskiej tylko po angielsku.
Jesli w Japonii znalazł się taki prospekt to może kiedyś znajdzie się i taka Jawa ;D.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
3192 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 22, 2005, 09:02:59
wysłana przez Jaro
14 Odpowiedzi
5064 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 29, 2008, 21:40:59
wysłana przez connect
6 Odpowiedzi
1603 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudzień 01, 2013, 18:49:35
wysłana przez Motorman93
13 Odpowiedzi
4771 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 19, 2018, 07:43:28
wysłana przez Yabaman
14 Odpowiedzi
21604 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 06, 2015, 16:51:03
wysłana przez Yabaman