Akcesoria:
1. Duża owiewka- jest zaprojektowana jako niezależny produkt, w który można wyposażyć motocykle Jawa 640. Montaż owiewki do motocykla można przeprowadzić bez jakichkolwiek ingerencji w podwozie (ramę) przy pomocy obejm zaciskowych i pomocniczego stelaża. Owiewka składa się z 3-częściowego laminatowego szkieletu i szyby z umakrylu (pleksa?). Reflektor podłużnego kształtu jest pewnie zamocowany na stalowym uchwycie i nie obraca się z kierownicą.
Przednie kierunkowskazy są identyczne z typu 640, tylko ich zamocowanie jest bezpośrednio na górnej części owiewki. Lusterka wsteczne są umieszczone na kierownicy specjalnymi obejmami dodawanymi do owiewki.
2. Mała owiewka- jest zaprojektowana jako dodatek do motocykla Jawa 638. Jest zrobiona z plastiku i dodawana w kolorze motocykla. Montuje się ją prostym sposobem i nie wywołuje zmian w konstrukcji motocykla.
3. Dzielone tłumiki- są przeznaczone do motocykli Jawa 640. Do tego typu motocykli można je założyć bez jakichkolwiek przeróbek ramy. Tłumiki poprawiają charakterystykę mocy silnika i poprawiają wygląd motocykla. W ten sposób motocykl wraz z innymi oferowanymi dodatkami stanie się bardziej atrakcyjny i ma bardziej sportową linię. Po zamontowaniu takich tłumików jest też lepszy dostęp do regulacji tylnych amortyzatorów. w przypadku gdy chcemy założyć dzielone tłumiki do typu 639 lub 638 trzeba przeprowadzić drobne przeróbki uchwytów ramy przemieszczając je we właściwe miejsce.
4. Plastikowy kufer- jest przeznaczony do motocykli Jawa 640, konieczne jest zamontowanie tylnego bagażnika. Zestaw składa się z 2 części, kufra zamykanego zamkiem FAB i płyty z identycznym zamkiem, która jest pewnie przymocowana do bagażnika przy pomocy śrub. Kufer można zdejmować z motocykla i używać jako bagaż podręczny. Gumowe uszczelki w rowku pokrywy zabezpieczają przed wnikaniem pyłu i wody.
parametry techniczne:
Pojemność 23 litry
Masa własna 2,5kg
Masa płyty 0,3kg
Dozwolona masa bagażu 3,2kg
Rozmiary:
Szerokość 410mm
Wysokość 300mm
Długość 325mm
5. Tylny bagażnik- jest to niezależny produkt, który można zamontować do motocykli Jawa 640. Bagażnik to lekka stalowa konstrukcja o masie 1,9kg i nośności 6kg. Jest wyposażony w od spodu w 4 uchwyty do zabezpieczenia bagażu (np. przy pomocy gum z haczykami), przy czym pełni też funkcję bezpiecznego uchwytu dla pasażera. Na bagażniku można umieścić prezentowany kufer bagażowy.
6. Stylowa sportowa kierownica- przeznaczona do motocykli z hamulcem tarczowym. Kierownica jest spawana z rurek stalowych okrągłego przekroju i malowana na czarno. Standardowa kierownica jest zrobiona z tego samego materiału w powłoce chromu.
7. Kompletna sportowa kierownica- łącznie z przełącznikami, klamkami, zaciskiem, przewodem i pompą hamlcową.
8. Kompletna standardowa kierownica- jak wyżej.
9. Tranzystorowy bezstykowy zapłon VAPE- składa się z 2 elektronicznych modułów i mechanicznych części służących do zamocowania i pozycjonowania. Zapłon nie wymaga żadnej obsługi ani regulacji i jest nastawiony fabrycznie na optymalne wyprzedzenie zapłonu.
Dane techniczne:
Zakres napięcia pracy 10,8-15V, występowanie napięcia na świecy w zakresie 200-5500 obr/min minimum 15kV, charakterystyka wyprzedzenia zapłonu - stale 2mm, zakres temperatur pracy -30 do 80 st. C, przewidziana odległość czujnika od palca 0,5 +-0,1mm
10. Bezstykowy zapłon TRIDELA ESE Twin- zestaw bezstykowego zapłonu TRIDELA składa się z jednostki sterującej, tarczy "polowej", czujnika z uchwytem i śrub mocujących. Ten zapłon pracuje w kombinacji ze standardowymi cewkami i alternatorem bardzo niezawodnie i nie wymaga praktycznie żadnej obsługi.
11. Zamykany korek zbiornika paliwa- typ 182/60 A. Można używać do zbiorników wypu 638, 639, 640 bez przeróbek.
12. Zestaw części do przedniego koła- dla hamulca tarczowego, lub klasycznego bębnowego. W zestawie są szprychy odpowiedniej długości i nyple.
13. Kompletny zestaw hydraulicznego hamulca tarczowego Jawa- do przedniego koła motocykli Jawa 639 i 640. Zestaw zawiera sportową nawiercaną tarczę "pływającą" fi 265mm, grubości 4mm z częściami połączeniowymi. W porównaniu do poprzedniego typu z tarczą stałą nowa tarcza jest lepiej chłodzona i lepiej odprowadza wodę podczas jazdy w deszczu. Tarcza przesuwa się osiowo od 0,4 do 0,6mm, dzięki temu dobrze wyrównuje przypadkowe deformacje, wynikające z rozgrzania przy hamowaniu. Reszta zestawu obejmuje kompletną pompę z włącznikiem światła stopu i klamką. Za pomocą przewodu hamulcowego pompa jest połączona z zaciskiem hamulcowym. Zestaw hydraulicznego hamulca jest napełniony płynem, odpowietrzony i przetestowany.
15. Przednie szprychowe koło z "pływającą" tarczą- dla typu 640 i 639 z oponą 3,25x18 o bieżniku M10. To koło w pełni zastępuje koło starszego typu ze stałą tarczą bez otworów. Otwory zapewniają lepsze chłodzenie i odprowadzanie wody w deszczu. Także zużycie klocków hamulcowych jest mniejsze, ponieważ przypadkowe zanieczyszczenia wylatują przez otwory.
14. Alufelgi Jawa- są przeznaczone do wszystkich typów (638, 639, 640) i można je założyć zamiast szprychowych kół. Na przednie koło można zamontować oponę 3,25x18 lub 3,00x18. Powierzchnia zewnętrzna felg jest pokryta epoksydowym proszkiem koloru srebrnego, który jest bardzo odporny w zimowych warunkach. Wyważanie kół przeprowadza się za pomocą przyklejanych odważników. Do użycia bębnowego hamulca w przednim kole można użyć tylnej felgi, ale wtedy da się tylko założyć oponę 3,25x18. Koła są zrobione z lekkiego stopu aluminiowego w procesie odlewania ciśnieniowego do metalowej formy. Tylne koło ma stalową wkładkę na łożyska i stalową wkładkę jako powierzchnię cierną hamulca bębnowego.