Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwietnia 19, 2024, 21:42:05
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa 350 ts-Problemy z odpaleniem po remoncie - nieszczelność na labiryncie  (Przeczytany 23260 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

von_Majzel

  • Gość

Ja tutaj musze sie zgodzic ze Stefa_no1 . Troche tak jak kobieta poglaszcze , poglaszcze a potem sie obraca na drugi bok i mowi dobranoc =] Odpowiedz nie jest trudna , ale pasowalo by jej udzielic w dyskusji , aby nie tworzyc niejasnosci , a co wazniejssze - aby nie tworzyc narastajacych mitow .
Zapisane

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa

No ja też się muszę zgodzić von_Majzel ze Stefą...  ,ale ludzie czasami chodzą spać ,Przeprasza, jest mi wstyd ,że to zrobiłem ,ale cóż po całym dniu pracy chyba miałem prawo tym bardziej ,ze traciłem cierpliwość za co jeszcze raz przepraszam.
Reasumując ,to co napisało dwóch Kolegów tych najbardziej zainteresowanych tematem i wyzywających mnie za mało konkretów  ,to albo są tak leniwi ,że im się nie chce ,albo...
W temacie labiryntu napisałem już chyba tyle ,że wystarczy.Nawet w tym poście ze zdjęciami napisałem o różnicy dzielącej knedla i PWC.
Ciekawe ,że Ty von_Majzej sie domyśliłeś jak sam napisałeś a inni nie?
Odpowiedź dla tych którzy nie umieją czytać...... szerokość labiryntu czyni różnicę niestety no i koszty wykonania  (prostota wykonania)o których wspominałem kiedyś tam ,w temacie labiryntowym  no i oczywiście nikomu nie zależy na długich przebiegach  tych silników (jak by czytali ,to by wiedzieli :( )
Jest na Forum osobny temat w tym temacie (prawie jak Wałęsa ,hehe :) )
Gdyby Kolegów tak bardzo interesowała różnica między  tymi dwoma rodzajami uszczelnień ,to zajrzeli by i poczytali. Jest tam 7 stron nie tylko moich wypocin i kuch które się zdarzyły.
Te zdjęcia wałów zapodałem jako ciekawostkę labiryntów opisując je wymiarowo i sugerując różnicę w stosunku do knedla.
Kto się pofatygował i czytał pytań zadawać nie musiał i wnioski wyciągał-nął sam :(


Teraz co do wypowiedzi kol.Bimberpołudnie.
Ja się tak Kolego zastanawiam, czego to Ty już nie miałeś i czego nie widziałeś i jaki jesteś nieomylny? Zadziwiające naprawdę ?
Widzisz ,ja jak sie mylę to z reguły umiem za to przeprosić. Nie jestem wszechwiedzący niestety a chciał bym :(
Wiesz  Bimber... ten tylko się nie myli kto nic nie robi ,albo żyje w wyimaginowanym świecie.
Co do  silników PWC to istotnie masz racje . Obroty mają w granicach 7-8 tys . Niesłusznie przytaknąłem wypowiedzi jednego z kolegów gdy napisał o 12-14tys.  Tym razem ja nie doczytałem . Przykro mi ,przepraszam. Czop spieprzyłem ,to przeprosiłem . Labirynt spieprzyłem  , podobnie :( Cóż bywa :(
Co do mocy w Ultrze ,to się mylisz a zarazem nie mylisz,hehe.
Ta którą ja podałem maja silniki jednak nie dla wszystkich . To silniki tych skuterów które sie ścigają czyli wyczynowych i to je wykręcają z obrotami  wyżej ,ale niewiele fakt . Wały sie odciąża  ,kombinuje z głowicami i takie tam inne ,ale na tym to ja się już  nie znam ,wiec nie zabieram dalej głosu.
Przebiegi wałów są niewielkie ,bo sa bardo wysilone  Bimberpołudnie. To nie jest trudne do zrozumienia. Gdybyś Ty tak swojego Knedla na  obroty wkręcał i odkręcał a na dodatek  latał w powietrzu z odkręconą manetka to gwarantuje Tobie ,że nawet takich przebiegów byś nie miał nie mówiąc już o przypuszczalnych 100tysiącach które knedlem na labiryncie byś zrobił ;)
Tak dla Twojej informacji ,ale pewnie jak zwykle o tym wiesz ,albo już  widziałeś-miałeś ,są silniki skuterów wodnych które maja uszczelnienia zwykłe tzn zimeringowe i do tej grupy zaliczane są SeaDoo oraz takie które maja pierścienie uszczelniające  tzn....Tigersharki. Zdjęcia dorzucone poniżej ten pierwszy to Tigershark a drugi Sea doo 951
Tigersharków nie radze kupować, bo z wałami kłopot . Jest niewielu w Polsce którzy się tego podejmą ,oj niewielu  :(podobnie zresztą jak naprawy wyżej pokazanych wałów przy wymianie przeciwwag na nowe  ,bo one ,ale to też pewnie wiesz ,mają przeciwwagi stanowiące monolit z czopem korbowym i po zatarciu trzeba je albo usunąć(czopy) ,albo wymienić na nowe już bez czopa  a środkowe czopy tych wałów nie maja klinów i nie  do końca umieją je złożyć prawidłowo. Błąd jest kosztowny bo zapłon  elektroniczny nie do końca możliwa  regulacja a dalej to już wiesz :( :)
Kończąc  ,Kolegów zainteresowanych tematem labiryntów odsyłam do działu Modyfikacje/Usprawnienia  tam temat jest raczej wyczerpany.
teraz ide do pracy i życzę wszystkim miłego dnia :)







« Ostatnia zmiana: Lutego 12, 2015, 12:47:12 wysłana przez Markoltent10 »
Zapisane

Piotrex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1141
  • Mustang EBE

zmieniłem nazwę wątku
Zapisane

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 683
  • Jawa 638/1 1989

W sumie to szerokość labiryntu może być warunkowana średnicą cylindra. Przecież to muszą się zmieścić jeden obok drugiego, to jest silnik rzędowy.
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781

Dziękuję za rzeczową wreszcie odpowiedź. Szkoda, że musiałem się tyle napracować, żeby ją od Pana wyciągnąć.
Zapisane

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Jawa 350 ts-Problemy z odpaleniem po remoncie - nieszczelność na labiryncie
« Odpowiedź #80 dnia: Lutego 12, 2015, 10:24:33 »

Na koniec ciekawej jak zwykle dyskusji ja dorzucę coś od siebie,lejcie ludziska dobre lub bardzo dobre oleje do swoich silników, a unikniecie lub znacznie zmniejszycie zjawisko osiadania nagaru na jego częściach-i nie bać się wkręcać silnik powyżej 3,5 tys obrotów  ;)

dla przypomnienia z własnego podwórka:
http://www.jawacz.pl/nasz-garaz/holger-jawa-350-%27a-wszystko-przez-przypadek-i-mnie-wci261gne322o-%27/msg194130/#msg194130

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781

Holger dobrze prawi - polać mu
Zapisane

Stefa_no1

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 38

Jestem zmuszony dokonać odkopu tematu.  :)

Markoltent10- chciałem Cię przeprosić, za  zawzięte podważanie możliwości  występowania "mazi"  w  silniku-  rozkułem swój silnik i komory korbowe były względnie czyste (względnie- jak na ilość żelastwa którą zmielił silnik :) ),      ale we wszelakich zakamarkach czoła wału,   było "trochę towaru" :) .  Człowiek się przyzwyczaił do silników MZ, pozbawionych zakamarków i możliwości gromadzenia się mazidła- a tu proszę-  pomiędzy czołem a karterami błotko, niebezpieczne błotko :)   
Zapisane
ETZ 251, Jawasaki

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777

a tu proszę-  pomiędzy czołem a karterami błotko, niebezpieczne błotko :)   

Kolego, jaki olej stosowałeś?
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa

Jestem zmuszony dokonać odkopu tematu.  :)

Markoltent10- chciałem Cię przeprosić, za  zawzięte podważanie możliwości  występowania "mazi"  w  silniku-  rozkułem swój silnik i komory korbowe były względnie czyste (względnie- jak na ilość żelastwa którą zmielił silnik :) ),      ale we wszelakich zakamarkach czoła wału,   było "trochę towaru" :) .  Człowiek się przyzwyczaił do silników MZ, pozbawionych zakamarków i możliwości gromadzenia się mazidła- a tu proszę-  pomiędzy czołem a karterami błotko, niebezpieczne błotko :)   


Ależ ja się nie gniewam Stefa_no1 ,nie mniej jednak przeprosiny przyjmuję ;)
Nie Ty pierwszy i nie ostatni się ze mną nie zgadzasz-zgadzałeś. ja naprawdę nie zawsze mam rację i ja o tym wiem, dlatego się specjalnie nie obrażam  ;)
Chociaż nie powiem ,jest miło usłyszeć czasami to tak magiczne słowo ;) :) Nie wszyscy to potrafią zrobić i tym bardziej chwała Tobie za to ;)
« Ostatnia zmiana: Marca 09, 2015, 11:01:49 wysłana przez Markoltent10 »
Zapisane

Stefa_no1

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 38

Second- ja jako (chyba) trzeci   właściciel,  motocykla z 1991r, z nominalnym silnikiem,  jeździłem na czerwonym, orlenowskim półsyntetyku. 

Markoltent10-  domyślam się, że o takie pierdoły  się nie gniewasz ;)   Jednak dyskusja przybrała taki tor, a nie inny, a byłem w błędzie, nie biorąc pod uwagę kilku dość istotnych czynników ;D
Zapisane
ETZ 251, Jawasaki

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781

Nie masz więc się co dziwić, że masz trochę towaru w zakamarkach. W 91 roku takiego oleju nie było. Był MIXOL. Wg mnie to orlen wypłukiwał ci pozostałości po nim. W zakamarkach zostało, bo nie doszedł.
Zapisane

Stefa_no1

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 38

Zgodzę się, ale byłem święcie przekonany, że po 7,5tys. km ostrego pałowania na oleju średniej jakości,  silnik musi być czyściutki :)  A tu zonk- Czech urzeźbił  to  tak,  że jest to niemożliwe.  Mogłem najpierw się do edukować, potem pisać ;)
Zapisane
ETZ 251, Jawasaki

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777

Nie masz więc się co dziwić, że masz trochę towaru w zakamarkach. W 91 roku takiego oleju nie było. Był MIXOL.

Gdzie był to był. A gdzie go nie było, to był LUX 10. A tego to bez egzorcyzmów samą malinką nie wypłucze.
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
8 Odpowiedzi
4241 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 18, 2012, 19:42:15
wysłana przez kuszek
66 Odpowiedzi
17457 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 17, 2012, 21:38:33
wysłana przez Tigras
27 Odpowiedzi
7992 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 14, 2013, 22:43:46
wysłana przez Rozztocz
27 Odpowiedzi
6986 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 22, 2017, 03:21:20
wysłana przez Tomek
7 Odpowiedzi
3349 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 20, 2017, 23:50:16
wysłana przez mario16