Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 14:12:11
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!  (Przeczytany 14717 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 21, 2015, 16:35:31 »

Gratuluje zakonczenia modyfikacji.
Moze trudniej to wyczuc niz na klamce sprzegla ale czy z twardszymi sprezynami, ktore zalozyles, duzo wiekszy jest opor dzwigni zmiany biegow przy sprzegle noznym?

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 21, 2015, 17:10:56 »

Kilka słów konstruktywnej krytyki i młody człowiek już się burzy...
Czy miałeś do czynienia z projektowaniem sprzęgieł?
Oświecę Cie - siły docisku sprężyn nie bierze się z sufitu, i wpływ ma ona jedynie na moment jaki jest w stanie przenieść sprzęgło. Czeskie sprzęgła w wykonaniu fabrycznym się nie ślizgają.
W mojej karierze zjadło mi dwa wielowpusty na zabieraku - taak z pewnością obydwa były niedokręcone dla tego wytrzymały tylko 60 tyś km.
Proponuję teraz wozić pod siedzeniem dodatkową linkę sprzęgła a w wolnych chwilach ćwiczyć prawą dłoń na siłowni - nie pod kołdrą, bo wtedy inne mięśnie pracują :P . Ciekawy jestem ile dasz radę km przez miasto z twardszą klamką przejechać.
Czy w ogóle mierzyłeś twardość nowych sprężyn i porównywałeś ją do starych? Bo to że na rękę wydają się twardsze nie się nic do pomiaru, który jest banalny.


Odnośnie zrywajacych się gwintów w kołkach - jest na to prosta rada - helicoil. Ja używam tańszych odpowiedników YATO. Po wkręceniu wkładki gwint nie do zerwania.

Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 21, 2015, 17:22:03 »

Najlepiej byłoby zaadoptować do tego sprzęgła jakąś sprężynę talerzową. Jej charakterystyka powoduje to że klamkę naciska się ciężko tylko przy początku, później idzie lżej. Dodatkowo przy zużywaniu się tarcz siła dociskowa nie maleje, a nawet wzrasta.
W Simsonie S51/SR50 była właśnie taka sprężyna i wysprzęglanie było dużo wygodniejsze. Mają ją też prawie wszystkie współczesne samochody.
Tylko w Jawie będzie z tym kupa roboty i nie wiadomo czy w ogóle się uda tam coś takiego upchnąć.
Na razie nie ruszam oryginalnego sprzęgła, bo nie mam z nim żadnych problemów :)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 21, 2015, 17:26:57 »

Ślizgające się sprzęgło w Jawie 350 TS? Jak tego dokonałeś?:P
A tak na serio - jeśli ślizga Ci się sprzęgiełko to coś masz nie tak i tyle. Zacznij od zmiany oleju,sprawdź,czy automat za "mocno" nie ustawiony itp.
Sprawdzałeś,czy nie masz pokrzywionych mocowań sprężyn i tarcz?

W mojej Jawie kiedyś się ślizgało,bo klamka od MZty nie pasowała do końca w CZie(był tam silnik 638). Albo nie wysprzęglało do końca albo poślizg.

Co do pięknego zdania " kur.a znawcy wszystkiego" - są tutaj na forum ludzie,którzy Jawami zjechali świat zanim Ty zacząłeś sikać na stojąco,także  trochę szacunku:)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

von_Majzel

  • Gość
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 21, 2015, 17:36:35 »

Proponuję teraz wozić pod siedzeniem dodatkową linkę sprzęgła a w wolnych chwilach ćwiczyć prawą dłoń na siłowni - nie pod kołdrą, bo wtedy inne mięśnie pracują :P ..


Lewa , kocurasku , lewa jest od sprzegla ... Jestem zazenowany poziomem tej wypowiedzi . Jak i "konstruktywnej" krytyki , ktora mowi tylko - zrob tak jak fabryka , a jak ci nie dziala to masz cos nie tak .


Ja tez kiedys nie dogadalem sie ze sprzeglem z 638 , slizgalo mi i szarpalo , zalozylem z 634 i chodzi jak ta lala od wielu lat .
Zapisane

Szymon_1998

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 52
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 21, 2015, 18:22:33 »

Gratuluje zakonczenia modyfikacji.
Moze trudniej to wyczuc niz na klamce sprzegla ale czy z twardszymi sprezynami, ktore zalozyles, duzo wiekszy jest opor dzwigni zmiany biegow przy sprzegle noznym?

Sprzęgło nożne nie jest zamontowane.

Kilka słów konstruktywnej krytyki i młody człowiek już się burzy...
Czy miałeś do czynienia z projektowaniem sprzęgieł?
Oświecę Cie - siły docisku sprężyn nie bierze się z sufitu, i wpływ ma ona jedynie na moment jaki jest w stanie przenieść sprzęgło. Czeskie sprzęgła w wykonaniu fabrycznym się nie ślizgają.
W mojej karierze zjadło mi dwa wielowpusty na zabieraku - taak z pewnością obydwa były niedokręcone dla tego wytrzymały tylko 60 tyś km.
Proponuję teraz wozić pod siedzeniem dodatkową linkę sprzęgła a w wolnych chwilach ćwiczyć prawą dłoń na siłowni - nie pod kołdrą, bo wtedy inne mięśnie pracują :P . Ciekawy jestem ile dasz radę km przez miasto z twardszą klamką przejechać.
Czy w ogóle mierzyłeś twardość nowych sprężyn i porównywałeś ją do starych? Bo to że na rękę wydają się twardsze nie się nic do pomiaru, który jest banalny.


Odnośnie zrywajacych się gwintów w kołkach - jest na to prosta rada - helicoil. Ja używam tańszych odpowiedników YATO. Po wkręceniu wkładki gwint nie do zerwania.



Nic nie trzeba ćwiczyć,ponieważ  na klamce nie czuć dużej różnicy.
Zapisane

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 21, 2015, 18:44:20 »

W odpowiedzi na zwiększony opór na klamce sprzęgła, polecam zmodyfikowaną linkę z rdzeniem teflonowym. Duża różnica.
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

TomekTS350

  • Gość
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 21, 2015, 20:08:14 »

Mam zamontowaną wzmacnianą linkę do sprzęgła, jest sporo grubsza od fabrycznej ale to dobrze. Na klamce czuć trochę różnicę tzn jest ciężej ale nie ma tragedii chyba treningi na siłowni mi w tym pomagają :-) Nie takie jak robi Bimberpołódnie czyli sie kotłuje pod kołdrą że  już nie wie którą to robi skoro sie tak pomylił :P sprzęgło sobie już wyregulowałem i chodzi fajnie, myśle że posłuży.
Zapisane

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 21, 2015, 20:48:49 »

A gdzie mogę zakupić wzmacnianą linkę sprzęgła? Moja ręka jest tak wytrenowana, że boję się o zerwanie fabrycznej....
Zapisane

Szymon_1998

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 52
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 21, 2015, 20:59:47 »

A gdzie mogę zakupić wzmacnianą linkę sprzęgła? Moja ręka jest tak wytrenowana, że boję się o zerwanie fabrycznej....

W miejscowym sklepie u nas można zakupić.

EDIT :

Jawa Tomka śmiga jak trzeba :D
https://www.youtube.com/watch?v=jfK5z7ZAdzw
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2015, 22:11:06 wysłana przez Szymon_1998 »
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 21, 2015, 23:05:13 »

Oby ci to sprzęgło służyło jak najlepiej i jak najdłużej.
Moim zdaniem osłabiłeś te słupki bo zabrałeś materiału ale że te śruby są na wylot i trzymają od tyłu może je w konsekwencji wzmocnić.
Od siebie dodam tylko tyle że ja zamieniłem te z 638 na te od 634 bo miałem wyłamany jeden słupek,nie cały tak gdzieś 1/3.Sprzęgło mi nie szarpało ale przy wrzucaniu 1 był zgrzyt zdecydowanie głośniejszy niż na tym od 634.
Tego od 638 nie wyrzuciłem może kiedyś zamontuje.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 533
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 22, 2015, 02:54:57 »

Nie wiem czy montowanie przekładki na kleju to dobry pomysł. Sprzęgło przenosi zwielokrotniony moment z wału. Jest to dobrze opisane na przykładzie silnika Wiatra w PRL'owskiej literaturze. Na wale ten silnik ma trochę ponad 30Nm, na sprzęgle jest dużo więcej. Dodatkowo dochodzi temperatura, bo cały dół z olejem też się nagrzewa. Nie życzę źle, ale ja mam ograniczone zaufanie do klejów.

Modyfikacja dobra, ale raczej częstszym problemem są wyrobione gwinty w słupkach. Na pewno ten zabierak byłby wytrzymalszy jakby był wykonany z alu 7075 tylko wtedy kosztowałby zapewne kilkaset złotych. Czesi po prostu użyli marnego stopu do tych zabieraków.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

TomekTS350

  • Gość
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 22, 2015, 08:18:05 »

Nie wiem czy to jest jakieś zajebiste usprawnienie, wydaje mi się że kołki wzmocniłem bo sa przewiercone i nagwintowane tak że śruba m8 wchodzi w kołek tak jak zaznaczyłem na rysunku centymetr z hakiem. Myślałem nad tym czy czasem ich w ten sposób nie osłabię zamiast wzmocnić, ale wydaje mi się że są przez ten zabieg wzmocnione. A co do automatu ktoś tam wspominał że może się wyginać, sprawdziłem to dokładnie i automat daje radę jest ok. A co do sprzęgła z 634 to też je na wiosnę sprawdzę nie miałem z nim jeszcze styczności i ciekawi mnie jak ono działa.
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 22, 2015, 10:37:58 »

A co do sprzęgła z 634 to też je na wiosnę sprawdzę nie miałem z nim jeszcze styczności i ciekawi mnie jak ono działa.

Jest to prymitywna konstrukcja. Dociska je tylko 3 sprężyny a nie ma z nim problemów. Działa elegancko
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 22, 2015, 11:45:53 »

Już n razy przekonałem się, że proste konstrukcje są lepsze. Modernizacja takich urządzeń poprzez ich komplikację przynosi zyski (komfort) niewspółmierne do strat.
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

Valmico

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 16
  • CZ 350 typ 472.6
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 22, 2015, 12:39:13 »

Jest to prymitywna konstrukcja. Dociska je tylko 3 sprężyny a nie ma z nim problemów. Działa elegancko
Skoro 638 ma 5 sprężyn i wymagają wzmocnienia to może ktoś mi wytłumaczyć jak 3 sprężyny w sprzęgle 634 dadzą radę przenieść ten moment?
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 22, 2015, 15:02:03 »

W sprzegle 634 sprezyny sa ciut inne , chyba troszke wiekszej srednicy ale nie mam ich tu zeby sprawdzic , wiem ze mi nie pasowaly do sprzegla z 638 , chyba tez sa twardze troche bardziej . W starym jest tez inna powierzchia przylegania korkow , szersza niz w 638 , ale o mniejszej srednicy .
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 533
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 22, 2015, 22:34:57 »

Odwrotnie. Sprężyny od TS mają większą średnicę i są dłuższe, nie pasują do sprzęgła 634. Co do prymitywności to prymitywnym sprzęgłem jest sprzęgło w WSK 125. Pierścień zabezpiecza wkład z sześcioma sprężynami w kubkach...
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Szymon_1998

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 52
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 22, 2015, 22:54:25 »

U mnie w wsk nawet 9 sprężyn trzyma  :P heheheh
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 23, 2015, 09:55:25 »

Odwrotnie. Sprężyny od TS mają większą średnicę i są dłuższe, nie pasują do sprzęgła 634. Co do prymitywności to prymitywnym sprzęgłem jest sprzęgło w WSK 125. Pierścień zabezpiecza wkład z sześcioma sprężynami w kubkach...

No powiedz że jest to złe rozwiązanie. Sprzęgło w wsk 125 przenosi moment obrotowy, nie ślizga i nie ma problemów z regulacją. Najgorsze sprzęgło wg mnie to w wsk 175 i jawce. Te rozwiązania jakie tam zastosowali to tragedia.

Liczyłem kiedyś powierzchnie cierną tarczy sprzęgłowej ts i żeliwa. Nie było wielkiej różnicy pomiędzy nimi.
Wymiary sprzęgła ciernego liczy się z tego co pamiętam na naciski powierzchniowe oraz z warunku na rozgrzewanie.
Strasznie w szkole nie lubiłem tych obliczeń więc nie będę się deklarował że to obliczę ;D
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 533
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 23, 2015, 20:39:38 »

Może i jest dobre, ale montaż jest po prostu kiepski. Ja musiałem położyć WSK na boku, żeby to sprzęgło złożyć i nic nie poleciało przy okazji. Trwałość też dosyć marna, 6 tyś i wymiana. Tarcze z mojej CZ po oryginalnym przebiegu jeszcze nadają się do użycia, a po książkowym przebiegu w S-01 z tarcz nic nie zostało - starte prawie do stali, może zostało 0.1 mm materiału.

WSK 125 ogólnie źle jakoś nie wspominam, co roku przyjeżdżam do rodzinnego domu gdzie stoi, biorę kanister z mieszanką i nią jeżdżę. Oprócz smarowania filca przerywacza nic więcej przez 4 lata nie robiłem. Ma dziurawy tłumik, cylinder z tłokiem i wał od WFM(to już nie mój wymysł tylko dziadka, bo nie miał czym pól odwiedzać zapewne, a rowerem pewnie mu się nie chciało). Jedyne czego brakuje trochę to mocy, ale jest to silnik konstrukcyjnie skopiowany z DKW. Pchałem to do domu tylko raz jak nie miałem paliwa. Modyfikacja na 9 sprężyn jest zbędna, bo na fabrycznych sześciu i dobrych tarczach to sprzęgło działa dobrze.

Swoje już powiedziałem, dla mnie zabierak od 638 jest po prostu zrobiony z gównolitu(tak jak w karabinach do ASG producenci dają znal, rzeźbić w tym to jak rzeźbić po prostu w gównie. To samo jest z tym sprzęgłem). Sprzęgło od 634 może i jest prymitywne, ale jest trwałe i swoje zadanie spełnia nawet w 638 więc nie wiem czego się czepiacie.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 24, 2015, 08:37:57 »

Moim zdaniem sprzęgło w WSK 125 jest ideałem,zero problemów,Może faktycznie ciężko ten pierścień założyć ale działa bez zarzutu.Też kładłem na bok i stosowałem dźwignię ale przecież są ściągacze,można złapać z tyłu za kosz i docisnąć,skręcając ściągacz.

Mi sprzęgło od TS się podoba,niektórzy nie narzekają może kiedyś wrócę do tego.

lopez może i powierzchnia jest taka sama ale z tego co mi wiadomo w TS średnica tarczy jest większa i to jest klucz do przeniesienia większego momentu.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 24, 2015, 10:11:08 »

Macie wski, spawać nakrętkę na docisku na środku wypukłości. Na to podkładkę i tulejkę i dokręcasz nakrętką na śrubie. Ściskasz wszystko. Pierścień ściągnąć czy założyć to dwie minuty roboty tym sposobem.
Wymieniasz tarcze a docisk masz dalej skręcony leży sobie i czeka.
Fakt tarcze sprzęgła w ''trójce'' nie grzeszą żywotnością. No ale jak się im zmieni materiał cierny to całkowicie zmienia to ich żywotność ;)
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Wzmacniany zabierak sprzęgła + likwidacja oringa!!!
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 24, 2015, 19:50:24 »

Łooo,kolego marcin_93 WSKi to ja z 15lat nie widziałem silnika w środku  ;)
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
3886 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 03, 2014, 12:31:07
wysłana przez Mariano Italiano
3 Odpowiedzi
2062 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 11, 2016, 19:58:44
wysłana przez marian
1 Odpowiedzi
1787 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 03, 2016, 16:57:46
wysłana przez barti
9 Odpowiedzi
2365 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 09, 2017, 19:54:05
wysłana przez muczacz
5 Odpowiedzi
1158 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 20, 2021, 09:03:49
wysłana przez azbescik2