Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 29, 2024, 10:50:32
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa i Cezet w tygodniku Motor  (Przeczytany 4799 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Jawa i Cezet w tygodniku Motor
« dnia: Stycznia 08, 2015, 13:03:40 »

Temat do zamieszczania fragmentów tygodnika Motor dotyczących Czechosłowackich motocykli.

Jak coś macie to wrzucajcie.

1. Cezet 350 472.4 Motor nr 19 rok 1979
2. Cezet 350 472.5 Motor nr 25 rok 1982
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Odp: Jawa i Cezet w tygodniku Motor
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 16, 2015, 10:05:23 »

3. Jawa i Cz wciąż w czołówce Motor nr 5 rok 1977
4. Jawa Californian IV "Nie trzeba dolewać oleju"
5 i 6 Jawa 555 Motor nr nieznany (przesłane do mnie przez kolegę Glider)
« Ostatnia zmiana: Lutego 16, 2015, 16:13:51 wysłana przez Blenders »
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Odp: Jawa i Cezet w tygodniku Motor
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 30, 2020, 17:29:57 »

Taka ciekawostka Jawka Mustang na fotce do art.
Motor 29 1978
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 752
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jawa i Cezet w tygodniku Motor
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 30, 2020, 17:34:43 »

Z tym akumulatorem to już lekka przesada w tym artykule w Jawie Mustang na zdjęciu  ;D  ale z innym motocyklem na zdjęciu to już inna sprawa  ;D  .
« Ostatnia zmiana: Stycznia 30, 2020, 17:47:02 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Odp: Jawa i Cezet w tygodniku Motor
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 27, 2020, 10:48:20 »

Trafiłem "nową" gazetkę

Motor nr. 18 1976r.

Cezeta 472
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Jawa i Cezet w tygodniku Motor
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 27, 2020, 11:24:59 »

Fajne smaczku wynajdujesz  :)

rasmusen1

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 107
  • 634,7 tęczówka, 634,7-00, replika 638,5
Odp: Jawa i Cezet w tygodniku Motor
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 27, 2020, 11:42:56 »

Svet motoru
Zapisane

kubek123

  • Gość
Odp: Jawa i Cezet w tygodniku Motor
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 27, 2020, 11:46:42 »

Fajne takie gazetki - bardzo klimatyczne . Pamiętam swego czasu były takie ale to przeszło 30 lat temu :D
Zapisane

Matyniu333

  • Gość
Odp: Jawa i Cezet w tygodniku Motor
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 27, 2020, 11:50:27 »

Racja - bardzo klimatyczne
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa i Cezet w tygodniku Motor
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 27, 2020, 11:55:02 »

Jako pierwszy kraj, do ktorego eksportowana jest ta cezetka podano ZSRR. Tak sie wtedy pisalo i mialo to wywolac u czytelnika przekonanie, ze nawet na tak rozwinietym i wymagajacym rynku jak radziecki znajduje ona nabywcow. I ciekawe o co chodzilo autorowi piszacemu o lampkach kontrolnych wskazujacych nieprawidlowosci w pracy silnika ;)  .

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Odp: Jawa i Cezet w tygodniku Motor
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 27, 2020, 12:00:53 »

Jako pierwszy kraj, do ktorego eksportowana jest ta cezetka podano ZSRR. Tak sie wtedy pisalo i mialo to wywolac u czytelnika przekonanie, ze nawet na tak rozwinietym i wymagajacym rynku jak radziecki znajduje ona nabywcow. I ciekawe o co chodzilo autorowi piszacemu o lampkach kontrolnych wskazujacych nieprawidlowosci w pracy silnika ;)  .

Chyba o kontrolkę ładowania, ale jak to ładnie brzmi.
mocno naciągane medialne uproszczenie.




Svet motoru

Jeśli chodzi to czechosłowacki Svet motoru to jest tego sporo w Czeskim necie.



Jawa i Cezet
http://www.jawamania.info/technika/detail.aspx?techid=146
https://www.cezetmania.info/obsah/dobove-clanky-62.html

Jawa 50
https://www.jawa-50.cz/clanek/svet-motoru-clanky-z-casopisu.html

 

 
« Ostatnia zmiana: Listopada 27, 2020, 12:04:27 wysłana przez Blenders »
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

drAkka

  • ***** ***
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • CZ-350 472.5
Odp: Jawa i Cezet w tygodniku Motor
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 27, 2020, 13:27:13 »

Jako pierwszy kraj, do ktorego eksportowana jest ta cezetka podano ZSRR. Tak sie wtedy pisalo i mialo to wywolac u czytelnika przekonanie, ze nawet na tak rozwinietym i wymagajacym rynku jak radziecki znajduje ona nabywcow. I ciekawe o co chodzilo autorowi piszacemu o lampkach kontrolnych wskazujacych nieprawidlowosci w pracy silnika ;)  .
80 a w porywach 90% produkcji CZ-350 szło na export do ZSRR. Pozostałe 20-10% do tzw. demoludów. Na rynek wewn. CSSR 350-tki nie trafiały. Tu monopol miała JAWA.Podobnie jak na rynkach KK.  Stąd uprawnione jest wymienienie głównego importera na I miejscu. Nie doszukujmy się podtekstów politycznych tam, gdzie ich brak.
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa i Cezet w tygodniku Motor
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 27, 2020, 13:33:17 »

Ja nie doszukuje sie tu podtekstow. Po prostu pamietam te czasy  ;) . Zwiazek Radziecki mial byc “wiodacy” co znajdowalo odbicie w takim sposobie pisania. Niby nie wprost ale jednak “jedynie slusznie”.

drAkka

  • ***** ***
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • CZ-350 472.5
Odp: Jawa i Cezet w tygodniku Motor
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 27, 2020, 16:32:53 »

Też pamiętam te czasy tak dobrze, że nie mogę ich zapomnieć. ;) Nie da się jednak ukryć, że ZSRR "jedynie słusznie" kupował na pniu większość produkcji tej i wielu innych firm w demoludach i do kiedy wschodni Wielki Brat egzystował, marnie bo marnie ale egzystowały też dzięki niemu te firmy. Zgadzam się, że i w tym sensie był wiodący. :P
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
29 Odpowiedzi
9659 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 05, 2008, 14:37:01
wysłana przez jawol RIP
8 Odpowiedzi
5171 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 29, 2010, 11:47:01
wysłana przez roni2552
13 Odpowiedzi
6846 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 18, 2012, 11:25:14
wysłana przez Zysiu
8 Odpowiedzi
2150 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 01, 2019, 10:44:31
wysłana przez BALON
15 Odpowiedzi
3127 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 15, 2020, 12:38:40
wysłana przez Dragon on the Blue Sky